Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:28:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 26-01-2011, 19:05:47 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik heb gezien dat er nog geen enkel topic is over psoriasis.

Voor de mensen die niet weten wat deze huidaandoening inhoud:

Citeer:
Psoriasis is een chronische huidziekte die wordt gekenmerkt door dikke rode schilferende plekken op de huid. De aandoening wordt veroorzaakt door een stoornis in de huidgroei. Ongeveer 250.000 mensen in Nederland hebben psoriasis.

Normaal gesproken wordt de huid geleidelijk vernieuwd: oude huidcellen worden aan de buitenkant losgelaten en er groeien aan de onderzijde van de opperhuid weer aan. Bij psoriasis is de aanmaak van huidcellen versneld en worden de teveel gemaakte cellagen niet afgestoten. Hierdoor ontstaan plakken huid met een dikke laag onrijpe huidcellen die moeilijk afschilferen.
De oorzaak van deze verstoorde huidaanmaak is nog niet bekend.
Bron: http://www.huidinfo.nl


Psoriasis komt het meeste voor op de ellenbogen, knieën en behaarde hoofdhuid. Ikzelf heb het al mijn hele leven op mijn hoofdhuid. Het is niet zichtbaar dus wat dat betreft heb ik geluk gehad. Het jeukt enkel wel heel erg, en als ik er aan ga zitten gaat het pijn doen.

Wellicht zijn er ook andere mensen hier met psoriasis en kent iemand nog onbekende trucjes om de jeuk te verminderen. :) Tips zijn welkom!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 26-01-2011, 21:48:11 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Hey Jitske,

Ik herken je verhaal heel erg. Ik heb ook al sinds mijn geboorte het op mijn hoofd.
Ik gebruik Sebamed Everyday Shampoo. Het vermindert de Psoriasis een beetje, bij mij tenminste, in ieder geval genoeg om er niet door gestoord te worden. Nu heb ik alleen last als ik stress heb omdat het dan gelijk dubbel zo hard terug slaat :P
Verder helpt kalmte, op het moment dat je zelf lekker in je vel zit, is je Psoriasis minder.
Ik merkte zelfs dat op het moment dat ik extreem veel stress heb (zo als hier zitten) het zelfs ook op andere plekken komt. Zit momenteel met twee kapotte ellebogen omdat ik steeds de boel daar kapot krab :S

Verder tips en trucjes, een vervanging van Sebamed is oa Neutral, maar in ieder geval, shampoo en wasproducten en zo zonder zeep, parfum en het liefst (als je het op de huid gebruikt, kleding hoeft niet perse) met een pH van ongeveer 5,5 (of pH huid neutraal).

Ik ben ook benieuwd of er nog meer mensen tips hebben :)
Hoop in ieder geval dat je hier wat aan hebt.

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 26-01-2011, 22:39:03 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Klopt helemaal! Psoriasis gaat je stress te lijf, door 2 keer zo hard terug te rammen helaas. :P En de laatste tijd zit ik nogal in de stress dus wil het ook absoluut niet. Ik heb nu ook een paar kleine andere plekjes en daar heb ik totaal geen zin in! Als douchegel en waspoeder gebruik ik al Neutral en andere parfumvrij spul, en dit helpt wel enigsinds met kleding. Voor mijn hoofd gebruik ik gewoon Andrelon, omdat m'n haar daaraan gehecht is (ja het bestaat! :lol: ). Wat gebruik jij dan precies voor je haar?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 26-01-2011, 22:44:55 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Sebamed:P

Mijn arts had eerst andere zooi voor geschreven, maar dat was super duur (Sebamed ook, maar nog duurder) en het maakte dat je haar ontzettend ging stinken :S Niet iets wat je naast sneeuw in je haar wilt hebben als het zwarte schaap van de klas bent :P Daarna maar weer terug gegaan en gaf me het advies iets zonder zeep, arfum en pH huidneutraal te pakken. Het helpt heel goed.

Mijn kapster zegt wel dat ik ermee naar de dermatoloog moet, en wil het eigenlijk al jaren, maar mijn huisarts is een lul, dus ben over aan het stappen op een andere, dus probeer het daar nog eens. Wil namelijk graag dat het minder word, dadelijk in Nijmegen zal het weer erger worden dan dat het de afgelopen 2 jaar is geweest :(

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 26-01-2011, 23:09:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Psoriassis kan van een vrij onschuldig gebeuren op de elleboog variëren tot een volledige en verschrikkelijke huidziekte.

Een vriend van mij heeft het heftig in de zomermaanden. Ook mijn vader heeft het bovenop het dunner worden van zijn huid in verband met ouderdom. Soms hoef je maar langs zijn huid te aaien met een vinger en het bloed loopt eruit. (bij mijn vader dan)

Wat ik weet is dat er cortisonen worden voorgeschreven bij heftige plekken. Mijn vader heeft dit altijd trouw gebruikt en vraagt zich nu af of de fragiele en perkamentachtige huid het gevolg is van de aandoening of van de zalf.
Die vriend van mij heeft ook een zalf ervoor gekregen. Ik weet niet welke. Hij is blij met de zalf want het verminderd symptomen en neemt de jeuk weg. Misschien is het hetzelfde.
Ook weet ik dat er een of andere teershampoo zou moeten zijn die helpt tegen de psoriassis op de hoofdhuid. En ik bedenk me nu ook een behandeling met visjes... Garah... wacht even... Garra Rufa.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 27-01-2011, 17:40:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
ik heb ook sporiasis!
ik heb het sinds dat ik jong was,
het is jammer genoeg erfelijk, en daaorm heb ik het ook, mijn tante ook..

ik kreeg van de dokter een creme,
en die werkte heel goed.
ik heb sinds toen geen last er meer van gehad, een keertje maar..
gebruikte weer die creme, en het ging weer soort van over.

het is inderdaad ongeneeselijk,
maar ik heb er helemaal geen last van..
ik heb het op mijn ellebogen en knieen.

ik heb gehoord, van de moeder van n vriend van mij,
dat zie dat ook had.
ze had het eerst op haar ellebogen heel onschuldig, maar toen zat nadehand haar hele onderarm vol.
ze had zich araan laten operenen. en nu heeft ze dat dus niet meer.

@Wortelbrood: zijn er maar zo weinig mensen in nederland met deze huisziekte?
ik dacht dat het er wel meer waren.. nu zijn we zeldzamer.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 27-01-2011, 19:45:44 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Ik merk dat er op mijn onderarmen ook kleine plekjes zitten (heb er eigenlijk nooit eerder op gelet), denk dat ze daar al jaren zitten dan ;P Anders had ik het vast wel gemerkt als het pas kort is ;)

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 28-01-2011, 20:02:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Het controleren van psoriasis is heel makkelijk,
Ten eerste zijn deze vlekjes roze en dikker als de huid.
En als je erover krast komt er iets wits vanaf.

Dat komt omdat de celvorming op die plekken te snel gaat,
Sneller als op andere plekken. Dus die huid is dikker.
Het is niet besmettelijk als iemand het wou weten.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 29-01-2011, 11:51:12 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Bedankt allemaal :) Ik heb ook kleine plekjes nu op andere plekken, ben er bang voor dat het groter wordt!

CG: zoals je wel kon zien heb zelf ook een beschrijving in mijn eerste post staan. ;)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 29-01-2011, 14:21:41 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Ik heb er totaal geen verstand behalve dat ik weet wat het technisch is. Maar als ik dit topic lees dan wilde ik toch even reageren
Citeer:
Bedankt allemaal Ik heb ook kleine plekjes nu op andere plekken, ben er bang voor dat het groter wordt!
:

Als hierboven gesteld wordt dat stress nogal een invloed op psoriasis heeft, dan lijkt me de angst koesteren dat het groter wordt een soort van self fulfilling prophecy. Mijn advies in deze dan ook: Angst zorgt over het algemeen voor stress, probeer je bewust te zijn van die angst, maar laat hem ook los. Je verzetten tegen een situatie zoals die is, of je druk maken over hoe het in de toekomst zou kunnen zijn, leveren allebei verzet/angst op. Neem het zoals het komt, en ga er dan op de voor jouw beste manier mee om.

greetzz

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 29-01-2011, 14:32:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
wat ook goed is voor psoriasis (dat het weggaat, of minder erg wordt)
is zeewater en veel zon!

dat zei mijn dokter, en het helpt echt.
we gaan altijd op vakantie naar een warm land, italië, frankrijk..
en veel in dezee gezwommen, en in de zon gelegen.
dan had ik een hele lange tijd geen last meer van mn sporiasis.

ik heb het wel voor elkaar gekregen, om die huis open te krijgen, dus dat er bloed uitkwam.
het deed verschrikkelijk veel pijn.. (ik deed het niet express met een mes of een schaar he. ik verownd mezelf nooit express)

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 04-03-2011, 11:05:51 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi allemaal.

Ik heb er ook last van, de laaste 3 weken gebruik ik gewone witte zuur vrije vasseline en bij gaat het helemaal weg en je krijgt tevens een mooi zachte huid, omdat het niet agresief is.

Groeten maar weer H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 14-04-2011, 15:59:31 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-04-2011, 14:58:26
Berichten: 14
Locatie: Leiden
Psoriasis wordt inderdaad verergerd door stress, probeer dit dan ook zoveel mogelijk te vermeiden. dagelijkse yoga/meditatie zorgt over het algemeen voor een lagere stressgevoeligheid. inzicht verkrijgen in het leven (dmv boeken) ook. het is voor de behandeling van psoriasis beter om je huid niet teveel te ontvetten, dus bv niet met normale zeep of badschuim je huid schoonschrobben, handschoentjes aan als je met chemische troep werkt. insmeren met vette zalf en badolie is prettig. reguliere behandeling is vaak hormoonzalf. ultraviolettherapie wil ook nog wel eens helpen. kuren in de dode zee blijkt ook heilzaam te zijn, clygongravity gaf zoiets ook al aan met middellandse zee vakanties. door de combinatie zon, rust en zoute zee. mensen die hun psoriasis en zichzelf accepteren en er positiever mee om leren te gaan merken hierdoor ook vooruitgang. en de visjes die truitje aangaf werken ook. ik heb gehoord dat er in nederland ook sauna's zijn met die visjes, maar daar weet iemand anders misschien meer van. kan je in de zomer naar de dode/middellandse zee en in de winter naar de visjessauna :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 21-05-2011, 23:15:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2007, 17:57:18
Berichten: 34
Locatie: Middelburg, Zeeland.
Ik heb geen last van psoriasis. Maar de Aventurijn kan ook misschien helpen tegen psoriasis. Ik las dat stress effect heeft op psoriasis. En omdat de aventurijn ook kalmerend werkt, kan de aventurijn stress verminderen. En de aventurijn helpt ook tegen huidaandoeningen.

Je kan hem dragen aan een ketting op je huid, maar je kan de aventurijn ook in een glazen kom of in een glazen schaal met water doen, en dan kan je die schaal of kom met de aventurijn en water er in, het beste in het zonlicht zetten. Dan laat je de steen ongeveer 3-4 uur in dat water liggen, en dan laat je dat water voorzichtig over de plekken waar je last heb van psoriasis heen lopen.

Als je de aventurijn gebruikt, dan kan je hem het beste bv. eens per week (of minstens 1 keer per maand) ontladen onder stromend water. Je kan de aventurijn weer opladen door bv. de steen in een bergkristal cluster te leggen of door de aventurijn een paar uur in de zonlicht te laten liggen (niet te lang in de zonlicht laten liggen, anders verkleurd hij misschien.)

Op deze site's kan je meer over de werking en over de reiniging van de aventurijn lezen:
http://www.thecrystalspirit.com/nl/werk ... appen.html
http://www.edelstenenenmineralen.nl/aventurijn.html

Groetjes Het paarse heksje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psoriasis
BerichtGeplaatst: 03-02-2012, 16:07:13 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik zie dat ik een aantal reacties nog niet gezien/gelezen had, bedankt daarvoor!

Even een kleine update:
Sinds een tijdje heb ik namelijk ook last van een hele droge pijnlijke huid, en begin ik steeds meer kleine wondjes en schilfertjes op mijn voorhoofd te krijgen. Ik vroeg mij af of dit enkel door het weer komt, of ook door de psoriasis zou kunnen komen?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl