Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:10:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 16:53:29 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik weet het, hij is ietsje te laat, maar beter laat dan nooit.

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?

Voordat ik me had aangemeld bij Spirituele Jongeren had ik wat problemen met mijn opleiding. Niet zozeer de stof zelf maar met het bestuur. Ik studeerde kunstzinnige therapie en door toedoen van een hoeveelheid administratieve en bureaucratische fouten raakte ik steeds verder achter. Ik was op het internet op zoek naar manieren waarop ik mijn school kon aanspreken. Ook was ik op zoek naar mensen die het zelfde hadden met mijn opleiding.
Google bracht mij al vlug bij een van de topics op SJ. Een meisje overwoog Kunstzinnige Therapie te studeren maar wist het nog niet zeker. Iedereen gaf positieve berichten over de opleiding in Leiden terwijl ik op dat moment er juist zo veel problemen mee had
Ik kon het niet laten een opmerking te maken, maar om te posten moet je lid zijn…

Dus ik werd lid

Later kwam ik er natuurlijk achter dat ik het gewoon een ontzettend leuke en nuttige site is voor jongen die met vaak té grote vragen zitten en hulp zoeken bij mensen die met de zelfde grote vragen zitten…

2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen.

Jeemig…

Leonie is een meisje/vrouw van 24 jaar, heeft kunstzinnige therapie gestudeerd en woont samen met kat en vriend. (ja, in die volgorde ;) ) Zij is redelijk tevreden met haar situatie.
Op persoonlijk vlak is ze een chaotisch mens met een drang naar orde en voorspelbaarheid. Ofterwijl: een geordende chaoot.
Zeer gepassioneerd of volledig onverschillig. Vol energie of uitgeblust. Stil en in zichzelf of luid en uitbundig. Tweestrijd (of vierstrijd) kenmerkt de dubbele tweeling… Al is dat niet altijd even prettig om mee om te moeten gaan, voor haarzelf en/of voor anderen.

3. Wat is je levensmotto?
Die verandert met de dag/week/maand. Maar sommige blijven deel van de basis. Een van mijn motto’s kan men vinden in mijn onderschrift. Dit is dan ook de basis waaruit ik mijn antwoorden/ideeën/suggesties schrijf hier op het forum.

Momenteel is
“Life... is like a grapefruit. It's orange and squishy, and has a few pips in it, and some folks have half a one for breakfast.”
Van Douglas Adams mijn favoriet. Misschien is het leuk om mij af te vragen hoe andere mensen dit motto interpreteren ;)

Verder is ‘nemen zoals het komt’ mijn basishouding in het leven. Het heeft geen zin om je druk te maken dus waarom zou je? Als iets op je pad komt dan neem je het zoals het komt en je ziet vanzelf hoe de uitkomst is.
Geen strategie, geen strijd… die dingen komen vanzelf, als gevolg op de dingen die je tegenkomt.

4. Wat betekend spiritualiteit voor jou? En hoe ga je ermee om in het dagelijks leven?

Spiritualiteit is in mijn ogen een geloof. Ik beschouw mijzelf als agnost. http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
Ik weet het niet, sommige mensen claimen dingen te kunnen/kunnen zien/kunnen ervaren die niet te bewijzen zijn. En ik heb geen bewijs dat zij dit niet kunnen. Ik vermoed dat veel dingen die men denkt te kunnen/ervaren/zien zich in het hoofd afspelen, maar wederom nooit bewijs kunnen vinden dat dit het geval is.

Dingen die mij interesseren op het gebied van spiritualiteit zijn de quasi-wetenschappen zoals handlijnkunde, astrologie, numerologie. Ook Tarot heeft mijn interesse. Dit zijn dingen die een mens een andere bril op kunnen doen laten zetten. Een andere blikrichting. Ik zie deze bezigheden dan ook meer als ‘het advies van een oude en wijze man’ dan als een ‘toekomstvoorspelling’ of een letterlijke handleiding voor het inrichten van mijn leven.
Niet zozeer spiritueel dus, meer onderbewust psychologisch.
(Zie vorig interview. Vraag: 3.Heb je het spirituele van thuis uit meegekregen?)

5. Als je één ding in je leven zal mogen veranderen wat zal dat dan zijn?
Oeioeioei… wat een vragen…

Wat zou ik willen veranderen?
Er komen veel dingen langs de revue die ik bij nader inzien toch prima vind. Als eerste dacht ik aan mijn gescheiden ouders. Maar als zij samen zouden zijn zou geen van beide gelukkig zijn. Liever gelukkig gescheiden dan ongelukkig samen.
Dan komt mijn vriend in mijn hoofd boven, ik zou graag zien dat hij wat betere keuzes kon nemen en zijn, soms onvoorspelbare, gedrag zou aanpassen. Maar dan vraag ik me af… zou ik nog steeds zo van hem houden als hij dat doet?
Mijn studiekeuze… Bij nader inzien prima daar ik de kennis regelmatig gebruik. Mijn enorme twijfelzucht… maar zou ik dan nog wel dezelfde persoon zijn? Mijn financiële situatie… maakt dat niet dat ik extra gelukkig ben als ik mij iets kan veroorloven?

Ik wil niets veranderen wat al gebeurt is, ik wil niets veranderen bij toverslag omdat datgene waarvoor je werkt of vecht vaak meer de moeite waard blijkt dan datgene wat in je schoot geworpen wordt. Ik ben gelukkig, en ik hoef niets aan te passen. Ja, ik wil graag mijn droombaan, en als ik er hard genoeg voor knok kan ik die krijgen/maken. En destemeer zal mijn geluk zijn als ik dit zelf heb bereikt. Ja, ik wil graag rijk zijn, maar van geld dat ik heb verdiend.

6. Hoe kijk je tegen al die paranormale progamma’s van (met name) de commerciële zenders?

AF-SCHUW-WEK-KEND. Werkelijk schandalig. Vies bijna.
Ik heb enkele afleveringen gezien van het nieuwste programma op dit gebied. “Paranormale kinderen” heet het geloof ik. Maar ook heb ik enkele shows gezien van o.a. Derek Ogilvie en ‘Het zesde zintuig’.
Er is en onderscheid te maken tussen de, zoals ik het nu maar even noem ‘zoek de freak’shows en de ‘geloof me alsjeblieft want wat ik doe is echt en wat de rest doet is nonsens’ shows.
Onder de ‘Zoek de freak’ shows, valt ook de meest vreselijke en dat is die van Paranormale kinderen. De hoeveelheid druk waaronder die kinderen worden gefilmd is belachelijk en ik kan me voorstellen dat zelfs ik onder die druk van ouders/filmcrew/interviewster, de vaagste indrukken zal interpreteren als zijnde paranormaal. Daarnaast doen de kinderen in deze show veel aannames die worden omgevormd tot ‘waarheden’ door de interviewster.
Ik kan er niet naar kijken, ik word er fysiek misselijk van.

Bij de ‘geloof me alsjeblieft want wat ik doe is echt en wat de rest doet is nonsens’ shows kan ik soms wel lachen en ik vind het vaak knap hoe uiteindelijk blijkt dat alles afhangt van cold reading. Zoals redelijk duidelijk blijkt uit de Discovery Channel aflevering van Extraordinary people The Million Dollar Mind Reader Ik zou dat graag leren!

7. Wat wou je als kind altijd worden en wat doe je nu?

Ik wou nooit echt wat worden… Mijn moeder heeft er veel tijd en aandacht in gestopt om mij open te stellen voor alle mogelijkheden… Zodat ik rond de overgang naar de middelbare school twijfelde tussen: Patholoog anatoom, Etaleuse of Kunstenaar.

Ik ben uiteindelijk een kunstzinnig therapeut geworden… Eigenlijk ben ik alles wat ik wou worden. Ik delf met mijn gereedschappen in de reeds ‘gestorven’ (vergeten/verleerde of nooit gebruikte) delen van een mens om deze (opnieuw) samen met de mens op te bouwen en ze zodanig te arrangeren dat zij een nut hebben voor deze mens… Als zijnde iets prachtigs om de wereld te laten zien, ofwel als aantrekkelijke etalage om de wereld tot je oester te maken… Of ga ik nu te diep? ;)

8. Wat vind je van de toestanden op dit moment in Egypte?
Ik vind het verschrikkelijk prachtig. Letterlijk. Het is de Berlijnse muur die neergehaald wordt… maar dan anno 2011. Het is de Franse revolutie… maar dan anno 2011.
Het is verandering, beweging, een volk dat niet meer op hun kop laat zitten door een of andere vadsige president die al decennia zijn reet niet uit het fluweel heeft gelicht.

Maar het is ook verschrikkelijk voor de mensen die dit moeten doen. Verschrikkelijk prachtig werk. Er is bloed, leed, pijn en angst. Maar het is met een doel, en men weigert te stoppen voordat het doel is bereikt. De man tegen wie Egypte ageert, heeft een stapje in de goede richting gedaan door te zeggen dat hij zich niet opnieuw herkiesbaar zal stellen in september 2011. Maar men pikt het niet!

Dit is het eerste zinvolle geweld wat ik ooit in mijn leven heb mogen waarnemen.
Ik zeg: laat ze doorgaan tot het leger inziet dat ze gelijk hebben! En laat het volk met behulp van het leger hun vrijheid pakken.
Laat Europa de eerste zijn die zich uitspreekt ten name van het volk! En niet zo’n laffe tweehartige uitspraak doen als Obama heeft gedaan.

9. Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?
Kijk
Kies
Keur
Denk
Doe

In die volgorde. Het lijkt zo gemakkelijk maar is zo moeilijk! Gebruik je logica zonder je hart te verliezen. Of gebruik je hart zonder je logica te verliezen! Denk met je eigen hersenen en niet met die van een ander. Zoek je eigen waarheid, zonder je oog op de maatschappij te verliezen. Plaats jezelf niet buiten-, maar zoek je eigen plek binnen de maatschappij.
Doe wat goed voelt, zonder een ander heftig te kwetsen. Maak afwegingen. Kijk, kies, keur, denk en doe dan pas.

En wederom, neem jezelf en de wereld niet zo verdomd serieus!
Lach eens een keertje als je brood met de besmeerde kant op de grond valt.
Geef een ander eens het voordeel van de twijfel, ookal verdient diegene het niet.
En kijk vooral eens goed naar jezelf. Vaak zijn de dingen die ons dwars zitten bij anderen een reflectie van de angsten en twijfels rondom onszelf.

10. Vraag van wortelbrood: Hoe zie jij een eventueel leven na de dood?
Ik zie om héél eerlijk te zijn geen leven na de dood.
Je bent dood… that’s it. Met een beetje mazzel ben je boven de 40 uitgekomen. De tijd die je hebt gehad heb je gebruikt op een manier die je hebt gekozen. Misschien fantastisch, misschien ook niet. Er zijn dingen geweest die fantastisch waren, en dingen waaraan je bijna kapot bent gegaan. Er zijn dingen geweest die je hebt kunnen kiezen, en er zijn dingen geweest die je opgedrongen zijn. Hoe dan ook, jij hebt een leven gekregen en hebt hem gebruikt zoals jij dacht dat je het moest gebruiken. Geen hogere macht, geen lot, geen God. Of misschien waren al die dingen er wel en had je totaal geen invloed.
Hoe dan ook, als je sterft ben je dood. Een ander kan je plaats innemen.

NEXT

11. Aan wie geef je het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?
Ik geef het interview door aan CyclonGravity. Mijn vraag aan hem is:
Uit je berichten op het forum blijkt dat je zeer overtuigd bent van je gaven, je vraagt je alleen af in welke mate je ze hebt en wat je kan doen om ze sterker te maken.
Wat maakt nou dat je niet twijfelt aan de echtheid van je gaven. En bespreek je deze krachten/gaves ook met je ouders? Waarom wel/niet?


Bedankt voor je interview ;).
Volgende maand (of eigenlijk deze..) interviewen we CyvlonGravity)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 17:14:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Leuk om een uitgebreid verhaal van iemand te lezen! Echt heel erg leuk om iemand op deze manier wat beter te begrijpen/leren kennen (dit is de eerste keer dat ik zoiets lees).

Ik heb respect voor je denkbeelden en ik kan me ook volledig vinden in je mening over die commerciële shows betreft paranormaliteit en alles wat daar verband mee houd.

En euh... ik zal de boodschap in mijn achterhoofd houden :oops: . Een mooi advies van een mooie persoon!

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 17:22:35 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik vind het een duidelijk en helder interview! Lekker nuchter, en daar hou ik wel van.
Super om eens een kleine blik te mogen werpen op jou gedachten en gevoelens :)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 17:52:23 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
^^

we like the ninjamod! =D

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 00:04:17 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Nice :)

Was weer eens leuk om te doen. Je gaat er toch weer even door stilstaan en kijken wie je bent.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 01:24:32 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
leuk intervieuw om te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 11:12:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Heel mooie antwoorden truitje. Leuke vragen ook dat je hebt gekregen.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 17:52:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Het is zover, ik ben voor de masnd februari.
Bedankt Truitje, ik zal in mijn intervieuw antwoord geven op je vraag.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 19:39:54 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Thanks Dreamwalker :) Wat een lief berichtje!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 06-02-2011, 20:46:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-04-2010, 22:56:13
Berichten: 430
Locatie: Steyl
Top interview Truitje.
Leuk om te lezen hoe je tegen de dingen aankijkt. Ik vind je een topper en nu begin ik je een beetje te leren kennen, altijd wel handig om iemand te leren kennen die je helpt.

_________________
Het lied van een gebroken hart
Is enkel hoorbaar voor degene die hem beheert
Zijn melodieuze klanken klinken betreurt
Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 08-02-2011, 13:07:16 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2010, 16:31:18
Berichten: 1038
Locatie: alblasserwaard
mooi interview !!

_________________
I've seen that- Karma

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 11-02-2011, 00:41:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
leuk om wat meer over je te weten te komen. Vooral je antwoord op leven na de dood.. Next..
vind ik echt boeiend. Tof dat je hier bent om ook eens de andere kant van het verhaal te lezen. En nog mooier dat je iemand anders nu de kans geeft om zijn kant van het verhaal te doen, die zo te verwachten valt the opposite zal zijn van jouw verhaal.. alhans...

groetjes
Gert-Jan

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 10:07:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Erg leuk interview.
Ik heb hem heel geboeid zitten lezen.
Ik vind je antwoorden erg creatief, nuchter en wijs. :)

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Januari 2011: Truitje
BerichtGeplaatst: 07-05-2011, 22:02:10 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Truis, je bent en blijft mijn held(in). :D

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl