Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:00:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 24-02-2011, 20:09:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
Hey Hoi,

ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die chronisch vermoeid zijn. Ik merk het vooral als ik stress heb dat ik de hele dag zin heb om te slapen.
De laatste tijd voel ik me zo moe als een hond, en ik vroeg me af of er mensen zijn die daar iets tegen weten (behalve slapen).

Ik raak hierdoor ook al mijn concentratie kwijt en ik krijg moodswings. Kan bijvoorbeeld de ene keer hartstikke veel zin hebben om naar
buiten te gaan en dan 2 min later is het compleet verdwenen.

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 01:21:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Er is een verschil tussen CVS en vermoeidheid als men stress ervaart.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 08:28:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
De dokter heeft gezegd tegen mij dat het chronische vermoeidheid is..

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 13:59:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dat is héél erg naar voor je Riana Luna! Ik wens je erg veel sterkte.
Ik heb er zelf geen last van maar heb mensen in mijn omgeving die ermee kampen.
Succes ermee!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 18:07:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
Bedankt voor je reactie :) Het zou fijn zijn als er misschien iemand hier is die het ook heeft en wat die dan (er tegen) doet. :)

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 21:56:04 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Hey RianaLuna :) ,

Ik weet niet of ik echt chronisch vermoeid /wasben, maar ik heb wel een aantal klachten en dingetjes gehad, dus misschien heb je er wat aan.

Een tijdlang (en nu nog steeds wel, alleen gelukkig stukken minder) ben ik erg gestresst en moe geweest. Ik kwam mijn bed praktisch niet meer uit, het kostte me zo veel moeite. Ik moest mezelf echt uit bed slepen en meestal kwam ik overal maar net op tijd aan... dus dat gaf nog meer stress. Mijn emoties waren te vergelijken met een achtbaan, ik was soms best blij en zelfs gelukkig, maar een moment later zag ik het niet meer zitten en kon ik wel in huilen uitbarsten. Elke keer weer opkrabbelen kost veel kracht.

Uiteindelijk had dat van mij te maken met de problemen die ik had. Die waren stuk voor stuk een aanslag op mijn leven. Ik had mijn problemen niet opgelost en verwerkt, dus dat echoode de hele tijd door mijn hoofd heen. Logisch dat ik me niet kon concentreren en tegen elke dag opzag!

Toen begon ik (met hulp) alle problemen te bespreken en steeds een beetje meer duidelijkheid over alles en mezelf te krijgen. De lucht klaarde ineens op, leek het... Ik kan nu weer een beetje de leuke en goede dingen zien, dingen waar ik veel waarde aan hecht :wink: . Sinds ik positiever in het leven sta (ben nog steeds wel een enorme denker hoor :oops: ) gaat het een stuk beter. Ik heb meer energie en kan weer 'vechten' voor geluk!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...
Knuffel,
BB

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 26-02-2011, 09:11:46 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi RianaLuna.

Wat je zou kunnen doen, is je een poos laten magnetiseren en waarom, je bent heel erg vermoeid, wat betekend dat je lichaam niet meer in staat om het te genezen en dat komt door energie gebrek.
Ook je chakra,s spelen hierbij een grote rol, die dienen ook goed te werken voor het door geven van die energie die jij zo hard nodig hebt.
Een magnetiseur kan met zijn gids die energie weer op peil brengen, waardoor het herstellend vermogen van je lichaam weer kan beginnen.

Ik doe dit werk al weer jaren lang, vandaar dit advies.

Sterkte en groeten

H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 00:08:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
H@ns. schreef:
Wat je zou kunnen doen, is je een poos laten magnetiseren en waarom, je bent heel erg vermoeid, wat betekend dat je lichaam niet meer in staat om het te genezen en dat komt door energie gebrek.

Dit vind ik interessant. Die heb ik nog niet eerder gehoord...

Een oude schoolvriendin van me is chronisch vermoeid. Die moest altijd op tijd naar huis (daarbij zeg ik niet dat ze dat daadwerkelijk deed) en soms een kwartiertje eerder de les uit omdat ze de dag anders niet vol kon houden. Die was zo moe dat ze iedere dag het zware uitgeputte gevoel in haar lichaam had dat andere mensen alleen zouden hebben na een lange dag reizen of sporten o.i.d.. Slapen hielp voor haar niet, en uit je verhaal begrijp ik dat dat voor jou ook niet helpt.

Zij was een paar maanden naar een revalidatiecentrum in Friesland geweest. Ik kan me niet herinneren hoe dat heette en ik weet niet precies wat ze daar deed, wel dat ze daar een heel strak en regelmatig schema hadden.
Ik meen dat ze zei dat het niet heel erg voor haar heeft geholpen, maar als ik terugdenk aan voor en na Friesland, leek ze daarna toch wat energieker.

Misschien is het een idee om veel regelmaat in je dagelijkse schema te bouwen? Ik weet niet of je dat al doet... En dat idee van H@ns van magnetiseren vind ik ook goed klinken!

Veel sterkte en succes!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 08-03-2011, 00:25:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2011, 15:21:15
Berichten: 68
Locatie: Hulst, Zeeland
Hoi Riana,

Vorig jaar (vlak voor de zomervakantie begon) was ik ook zéker een half jaar súpermoe.
Ik herken alles wat er gezegd word; Jezelf haast uit bed moeten slapen, geen fut meer hebben voor dingen.
Ik heb 2 weken alléén maar op de bank gelegen, wat omdenduur echt kei-irritant werd, want na een paar dagen wil je toch wel weer leuke dingen doen, maar gaat het gewoon weg niet..

Afijn..
Uiteindelijk ook naar de huisarts geweest, die zei dat ik mezelf op 'slaapapneu' moest onderzoeken.
Hij vertelde dat ,in je slaap, je spieren verslappen en je tong dan naar achteren kan vallen, waardoor je als het ware 'stikt', dit schijnt regelmatig voor te komen bij mensen, en kan het constant uitgeputte gevoel veroorzaken.

Afijn, na onderzocht geweest te zijn (heb ook een bloedonderzoek laten doen uiteraard, daar kwam ook niks uit), leek het mijn dokter niet onverstandig om eens een ritje richting de psychologe te doen.
Ik had van te voren enkele dingen opgezocht over een burn out, maar ik wist het niet zeker (had het evengoed wel aangegeven aan de dokter, maar die zei "Je bent veel te jong, je kan geen burn out hebben op die leeftijd".

Mijn psychologe verwees me door naar Interapy (therapie op het internet..) en daar moest ik een test doen (ik hoop sowieso nóóit meer zoveel vragen te hoeven beantwoorden..damn, wat was dat veel!) waar uit kwam dat ik, inderdaad, een burn out had.

Ik heb een jaar lang verslagen en vragenlijsten ingevuld voor Interapy. Onderwerpen als time-management en het 'oorzaak-gevolg' kwamen geregeld voorbij. Eerst keek ik er enorm tegenop,. want ja.. Je moest jezelf wel érg openen, zowel over je privé leven als over school/werk. Uiteraard kreeg je ook overal feedback op van een therapeute, dat waardeerde ik wel. :)

Time-management heeft voor mij echt een 'knoop doorgehakt'. Ik leer nu prioriteiten stellen en heb véél minder
stress. Ook heb ik de 'bronnen' van mijn problemen gevonden, en alles uiteindelijk 'zelf' opgelost (ook aan de han van de feedback). Het kan echt enorm schelen, dus het was zeker de moeite waard!

(Ik ben zelf niet zo van dat magnetiseren als ik eerlijk mag zijn, je moet altijd eerst de bron zien te vinden. En vooral niet schromen om daar (professionele) hulp bij te zoeken. Het is niks raars :))

Misschien dat je hier iets aan hebt gehad, of niet. Maar ik hoop in ieder geval dat het gauw beter met je gaat!

_________________
Karma is mijn beste vriend.
You only get what you give.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 18-03-2011, 08:48:57 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Blue_Eyes.

Met magnetiseren begin je juist bij de bron, de dokters gaan juist om de bron heen en geven maar medicijnen, waar de dokter het niet meer weet, daar begint de masseur en magnetiseur.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 03-04-2011, 16:28:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
Momenteel weer heel erg last van vermoeidheid.. Ik lig na twee uur uit bed te zijn gekomen alweer bij te komen op mijn bed.. :(
Het word heel erg vervelend, want ik krijg zo ook steeds minder zin om dingen te ondernemen omdat ik zo moe ben.
Ik wil heel graag weer een goede conditie krijgen, maar dat lukt zo niet goed :(


Ook het gevoel dat ik veel emotioneler ben de laatste tijd (maar ook op een positieve manier, ik zie meer de positieve dingen).

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 19-04-2011, 21:31:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
Zoals Hans al zei, evt door een magnetiseur laten nakijken of door een andere energie therapeut.
Ik behandel in mijn vrije tijd paarden van kennissen door middel van reiki/magnetiseren, en de meeste die knappen flink op :wink:
Dus kijk wat goed voor je voelt.

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 01-06-2011, 17:50:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2011, 22:30:38
Berichten: 1392
Locatie: Provincie Utrecht
Celahir86 schreef:
Zoals Hans al zei, evt door een magnetiseur laten nakijken of door een andere energie therapeut.
Ik behandel in mijn vrije tijd paarden van kennissen door middel van reiki/magnetiseren, en de meeste die knappen flink op :wink:
Dus kijk wat goed voor je voelt.



Ik heb totaal geen ervaring met magnetiseurs, waar moet ik op letten (ook qua kosten)? Hoe weet ik of iemand genoeg ervaring heeft en niet zomaar wat aan klooit? :)

_________________
Just for today, do not worry.
Just for today, do not be angry.

Just for today, be grateful for you blessings.
Just for today,be kind to all living things :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 01-06-2011, 23:19:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
RianaLuna schreef:
Ik heb totaal geen ervaring met magnetiseurs, waar moet ik op letten (ook qua kosten)? Hoe weet ik of iemand genoeg ervaring heeft en niet zomaar wat aan klooit? :)


Uhm ja das lastig.
Wellicht kan je via internet wat googelen, een kennis die behandeld eigenlijk alleen dieren maar doet af en toe ook mensen en die vraagt € 50 euro per behandeling van een uur, soms loopt dit uit en dan kost het niets extra`s en uit ervaring weet ik dat ze een goede is.

Let wel op of je inderdaad geen kwakzalvers tegen komt, helaas lopen veel van deze mensen rond. Om er zeker van te zijn of iemand niet wat aanklooit kan je evt meer over die persoon zoeken en evt. kijken of er ergens recensies kan vinden, en volg je gevoel, je hebt al gauw genoeg in de gaten of iemand ook echt iets kan of dat hij/zei het faked.

Maar € 50 vindt ik persoonlijk echt de grens.

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: (chronische) vermoeidheid
BerichtGeplaatst: 02-06-2011, 02:38:18 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
50,- is een prijs die je betaald voor een goed opgeleid therapeut. (HBO... dat idee)
Dat is redelijk aan de prijs, ik zou ook zeker even kijken of hij/zij is aangesloten bij een erkend venootschap/comissie/vereniging. Zodoende heb je, als er iets verkeerd gaat, je altijd richten tot een ander dan de therapeut zelf.
Doe (zeker in de alternatieve hoek) een achtergrondonderzoekje. Ga eens op kennismaking (meestal gratis).
Ga niet zomaar in zee met iemand. Het onderbuikgevoel is erg belangrijk. Als jij straks in die stoel ligt... voel jij je dan veilig en geholpen?
Dat is de hamvraag

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl