Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:34:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 04-04-2011, 20:28:13 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Hier nog het interview van maart met Matthijs.
Veel plezier met lezen.

Afbeelding



1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?


De exacte registratie van mijn account zegt: 27/01/2007, 16:40:04. Maar dat was niet als de nickname Matthijs. Nee. Ik was op dit forum gekomen als Uitverkorene. Een erg lang verhaal waarvan de afkomst er eigenlijk niet toe doet. Men vroeg me te vaak waarom nu weer Uitverkorene? Of ik kreeg opmerkingen als: Weer zo’n een die denkt dat die alles weet… Nee, zo wilde ik eigenlijk in de eerste instantie niet komen. Bovendien, mag ik dan een uitverkorene zijn, ik denk eigenlijk dat we dat allemaal wel zijn. Allemaal uitverkorenen voor onze eigen missie.
Maargoed. Voordat ik op dit forum kwam, was ik me bewust van mijn verschillende gaven. (jaja, er komt een levensverhaaltje aan te pas!) Ik denk dat ik een jaar of 13, 14 was toen ik voor het eerst hiervan echt bewust werd van wat ik kon. Ik was in Slowakije, waar ik mee deed aan een uitwisselingsprogramma, waarvan ik nog steeds deel uit maak overigens.
Een van de dagen gingen we naar een kasteel toe in het Oráva gebergte. Hier kwam ik erachter dat ik gevoelig was voor geesten. Ik kwam erachter dat ik hun aanwezigheid kon voelen. Ook zag ik ze en dan niet enkel schimmen. Ik werd er eigenlijk een beetje bang van.
Eenmaal teruggekeerd in Nederland wilde ik meer weten. Ik ben vanaf dat moment veel gaan lezen en heb contact gezocht met verschillende paragnosten via internet. Niet allemaal even betrouwbaar, maar dat is nu eenmaal moeilijk in te schatten.
Ik was er niet bepaald erg open over in mijn omgeving. Mijn familie wist er niets vanaf. Slechts een paar heel erg goede vrienden. Ik kwam erachter, met behulp van die paragnosten, dat ik meerdere gaven bezat. Ik kon er voor kiezen ze te ontwikkelen, of het te laten rusten. Ik wilde er toch meer over weten en zo met wat gegoogle, kwam ik uiteindelijk op http://www.spirituelejongeren.nl (SJ in de volksmond) terecht.

Het leukste aspect vind ik nog steeds al die verschillende mensen die ik heb leren kennen door de jaren heen. Ik heb er veel vrienden aan over gehouden, waarvan sommigen al lang niet meer actief deelnemen op dit forum, maar aan de andere kant ook weer velen wel.


2. Beschrijf jezelf in een paar zinnen.


Ik ben een creatief persoon dat zich uit op zo veel mogelijk verschillende creatieve platformen om de creativiteit tot een zo hoog mogelijk creatief niveau te brengen :p.

Mooi verwoord he ;).

3. Wat is je levensmotto?

‘’The World awaits me as the next big wave!’’

4. Wat betekent spiritualiteit voor jou (wat versta je eronder)? En hoe ga je ermee om in het dagelijks leven?

Om te beginnen heb ik je spelfout in de vraag maar verbeterd :p.
Spiritualiteit is voor mij een doodnormale zaak. Ik beschouw het als een deel van mijn leven, maar het bepaald niet mijn hele leven. Ik ben in de loop der jaren vrij sceptisch geworden over mijn kunnen en gaven. Dat mag ook wel, wil je een beetje stabiel over komen in deze maatschappij.
Ik vind het nog steeds erg jammer dat er een groot taboe rust op het idee Spiritualiteit. Het is een groot begrip, maar sommigen vinden het allemaal flauwekul. Dat, mijn vrienden, is klinkklare onzin ;). Het is weldegelijk iets, maar dat zal eenmaal ook verschillen per persoon.

5. Als je een wens mocht doen, wat zal je dan wensen?

World Peace… Nee, dat is wel erg afgezaagd. Ik zou wensen dat ik succesvol ga worden in de dingen waar ik goed in ben en die ik ook het liefste doe. (Radio maken, films maken, schrijven, schilderen, boetseren, gipsen beelden maken, bladiebla…)

6. Wat zijn jouw sterke, en minder sterke kanten?

Mijn sterke kanten: Ik ben een goede luisteraar. Ik ben erg nieuwsgierig.
Minder sterke kanten: Bemoeial zo nu en dan vanwege het nieuwsgierige. Ook haal ik soms te veel dingen op m’n hals waardoor ik het gewoon te druk heb en de druk niet aan kan. Ik ben kortom, te gemotiveerd.

7. Wie bewonder je het meest in het leven en waarom?


Het meest bewonder ik in het leven… Mijn poes Lotje. Hoe kan zij toch zo genieten van het leven? Ze heeft vast wel een idee van de ellende in de wereld en ook toen ze haar kinderen is kwijtgeraakt was ze er maanden kapot van, maar ze sloeg zich er ook door heen. Ze lacht altijd lief naar me, en is ook een beetje een chanteur. Zowel de franse term als ze mauwt en hele gesprekken soms doet voeren, als dat ze me chanteert als ze weer een snoepje wil hebben die bovenop de kast staan omdat die wijsneus zelf het bakje van de whiskas open maakt.

8. Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?


Wees kritisch en sceptisch op jezelf, maar vergeet niet jezelf zo nu en dan even te belonen met een kopje koffie.

9. Vraag van ClygonGravity: Wat van het paranormale houd jou bezig? Heb jij bepaalde gaves?

Ik houd me voornamelijk bezig met geesten tegenwoordig, betreffende het paranormale. Ook ben ik erg geïnteresseerd in chakra’s, aura’s en de dingen die ook daar weer mee te maken hebben.
Ik heb de gaves om o.a. met geesten te kunnen communiceren. Verder zie ik ook aura’s. Ik weet dat ik het in me heb om om te kunnen gaan met verschillende vormen van kineses, als je mijn oudere berichten zal teruglezen vind je daar ook veel informatie over. Toch heb ik dat voor mezelf grotendeels afgesloten. Het is allemaal wel leuk en aardig, maar er gaat veel tijd in zitten. Bovendien lijken dingen soms meer te zijn dan ze daadwerkelijk zijn. Daarom ben ik ook erg kritisch op mezelf geworden. Ik heb in het verleden een moment gehad dat ik echt leek weg te zweven. Toen werd er op dit forum even met grove woorden gesmeten, die uiteindelijk door de modjes zijn verwijderd, maar ik heb ze wel gelezen en toen werd ik eigenlijk toch wakker geschud.
Gaves heb ik dus zeerzeker, maar ermee om leren gaan, dat kost gewoon veel tijd.

Ooh, wat ik nog wel zo nu en dan doe betreffende het kinesegebied, dat is cryokinese, waarbij ik m’n moeder vaak koude rillingen over de rug geef als ze staat te strijken :p. Heeft ze een hekel aan als ik dat doe haha.

10. Aan wie geef je het interview door en welke vraag wil je aan diegene stellen?


Dit is wederom de moeilijkste vraag. Ik wil het interview graag doorgeven aan Gigo Valonka. Ik heb je nu al een tijd lang gesproken, maar wil toch wel eens weten, wat kwam er volgens jou het eerst? De kip of het ei? Ik hoop een mooi bijzonder antwoord :p.

Bedankt voor je interview Matthijs ;), het volgende interview word met Gigo Valonka.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 05-04-2011, 10:32:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
ik was helemaal overdonderd door de fout van ''betekenD'' dat ik ''jouW'' niet had gezien haha

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 05-04-2011, 16:34:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-04-2010, 22:56:13
Berichten: 430
Locatie: Steyl
Top interview matthijs. Very Intresting

_________________
Het lied van een gebroken hart
Is enkel hoorbaar voor degene die hem beheert
Zijn melodieuze klanken klinken betreurt
Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 05-04-2011, 18:46:03 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Sorry voor de spelfouten, ondanks dat ik spellingscontrole in Firefox gebruik.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 05-04-2011, 19:16:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
geniaal! interessant Matthijs

je hebt echt hele mooie droge en nuchtere humor!:P:D:D

ik verheug me er wel op!! :D
ik vind het een hele eer!

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 05-04-2011, 19:36:27 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Dank je wel, dat is goed om te horen =)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 06-04-2011, 21:08:09 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
note:


iK BEn ook helderwetend en heldervoelend ;). Vergeten te zeggen :p

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 07-04-2011, 06:30:23 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Mooi interview Matthijs :) Leuk om te lezen :)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 07-04-2011, 10:15:58 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Mooi interview, idd :)
Ook een super leuke vraag voor Gigo :P Haha, lol

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 10-04-2011, 20:55:20 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Update: Een foto toegevoegd.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 10-04-2011, 22:48:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
boarder schreef:
Update: Een foto toegevoegd.



Chill 8)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 08:51:53 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Leuke foto :D

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 15:57:45 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Een leuk intervieuw!
Boeiende vragen:)!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 14-04-2011, 16:03:38 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2010, 16:31:18
Berichten: 1038
Locatie: alblasserwaard
leuk interview!! :D

_________________
I've seen that- Karma

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Maart 2011: Matthijs
BerichtGeplaatst: 06-05-2011, 00:50:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-04-2011, 22:29:34
Berichten: 294
Het is al april geweest! :O

_________________
Weten is niet genoeg, we moeten het Toepassen!
Willen is niet genoeg we moeten het Doen!

"Hurting people, hurt people."

When you release fear, all there is left is love.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl