Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:56:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:05:46 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hij wel. Jij vertikt het echter om meer na te denken. Gaan we ons nu afvragen bij wie dit 'probleem' ligt. ;) (@Seconde)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:14:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-05-2011, 21:13:54
Berichten: 36
wat?

waar heb je t nu over?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:14:47 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Lucid schreef:
Als je iets als zin creëert wil nog niet zeggen datzelfde vise versa opgaat. In die zin loop je toch geen cirkels?
Waarom zou je iets creëren als je er vanuit gaat dat het geen zin heeft om het te creëren? Als je inziet dat alles goed is zoals het is en je echt tevreden bent dan houdt de zin van het leven ook op want je bent immers volkomen tevreden en hoeft niets extra's te hebben/bereiken. Op dat moment is de cirkel doorbroken.

Lucid schreef:
De zin van het leven is voor ieder anders, maar bij iedereen heeft het hetzelfde doel; Vooruit gaan.
Is dat dan ook het leven van de zin? Vloeit het leven van jou zin voort uit de zin van het leven? Nee toch?
Ja toch... Zolang je niet inziet dat je in een cirkel rond draait blijft je doel inderdaad vooruit gaan. Op het moment dat je ziet dat je in cirkels rondt draait wordt je doel niet vooruit gaan maar vaart minderen. Je hoeft inet vooruit te gaan om nog net even dat "iets" te pakken te krijgen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:35:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Je kijkt nogal eenzijdig naar het leven..
Jij kijkt alleen van boven. Een platte wereld.
Dan is het leven inderdaad een cirkel.

Probeer het leven eens van meerdere kanten te bekijken.
Van boven, maar ook vanuit andere hoeken.
Het leven is dan echt geen cirkel, het is een spiraal.
Het begint ergens, er zijn gebeurtenissen, en door die gebeurtenissen ga je weer door met het volgende. Of dit nu door naar boven gaat, of naar onder, dat ligt aan jou zin van leven.

Ik zou het niet willen om steeds weer bij hetzelfde te eindigen. Sterker nog, ik kan dat mij niet eens voorstellen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:37:08 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
als je dan toch gaat vergelijken kan je beter een driedimensionaal voorbeeld nemen.
Het leven is niet erg simpel.
Ik zou het leven eerder als een bol zien.
een bol waarover je in alle mogelijke hoeken en richtingen kan bewegen.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:39:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
NachtSchaduw schreef:
als je dan toch gaat vergelijken kan je beter een driedimensionaal voorbeeld nemen.
Het leven is niet erg simpel.
Ik zou het leven eerder als een bol zien.
een bol waarover je in alle mogelijke hoeken en richtingen kan bewegen.


Dat is toch hetzelfde als een spiraal?
Vat een bol op als een spiraal die beneden begint, ontplooid naar het midden, eindigt in het topje.

Het leven is een rechte lijn.. Je kunt niet terug in de tijd of de tijd stil zetten.
Je volgt de bol als een spiraal, chronologisch van beneden naar boven.

Toch niet helemaal hetzelfde dus..
Ik hou het op de spiraal ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 18:20:35 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Lucid schreef:
Je kijkt nogal eenzijdig naar het leven..
Jij kijkt alleen van boven. Een platte wereld.
Dan is het leven inderdaad een cirkel.

Probeer het leven eens van meerdere kanten te bekijken.

Neem van mij aan dat ik inmiddels vele hoeken, gaten, vierkante bollen, hemelen en hellen heb gezien.
Wellicht ga je er vanuit dat dat iets dat telkens terugkomt (in een ander jasje) saai, eentonig of niet leuk is. Maar de wereld om je een bewijst het tegendeel. Het kan hartstikke mooi zijn ook al is het een herhaling in een ander jasje. Probeer de cirkel eens op een andere manier te bekijken. Wist je dat rechte lijnen ook te buigen zijn :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje. Waarom zouden we eigenlijk proberen om een figuur te koppelen aan de zin van het leven?


Laatst gewijzigd door Avuso op 09-05-2011, 18:28:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 18:27:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Avuso schreef:
Lucid schreef:
Je kijkt nogal eenzijdig naar het leven..
Jij kijkt alleen van boven. Een platte wereld.
Dan is het leven inderdaad een cirkel.

Probeer het leven eens van meerdere kanten te bekijken.

Neem van mij aan dat ik inmiddels vele hoeken, gaten, vierkanten bollen, hemelen en nog veel meer hellen heb gezien.
Wellicht ga je er vanuit dat dat iets dat telkens terugkomt (in een ander jasje) saai, eentonig of niet leuk is. Maar de wereld om je een bewijst het tegendeel. Het kan hartstikke mooi zijn ook al is het een herhaling in een ander jasje. Probeer de cirkel eens op een andere manier te bekijken. En wist je dat rechte lijnen ook te buigen zijn :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje. Waarom zouden we eigenlijk proberen om een figuur te koppelen aan de zin van het leven?


Dat je steeds hetzelfde tegen zou komen, wil toch niet zeggen dat je steeds op hetzelfde punt terecht komt? Je gaat in mijn ogen toch echt vooruit hoor ;)
En inderdaad.. rechte lijnen kun je buigen. Ik meen ook dat spiralen rond zijn.

Waarom? Mensen denken graag in beelden. Ik wens je anders veel succes om dit uit te leggen zonder een "figuur". ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 10-05-2011, 13:42:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Als ik denk aan de zin van het leven, krijg ik hoofdpijn.
Als ik denk aan lijnen, spiralen en bollen als levenspaden, word ik duizelig.

Het is heel mooi en soms ook erg leuk om over de zin van het leven na te denken.
Maar mijn advies is: doe dat niet te serieus!

Als je als zieltje tussen levens in zweeft, met een mega-machtige "helicopterview" over je hele bestaan, dan weet je precies wat de zin is van elk leven dat je hebt geleefd en gaat leven.
Vertrouw erop dat je onderbewustzijn die kennis, dat inzicht, wel met zich mee neemt en begrijpt.
Maar ik denk dat als je die paar procenten van je sterfelijke brein die je gebruikt inzet om het te bevatten, je heel veel moeite en energie gebruikt om iets uit te pluizen wat je toch al weet diep van binnen, met je Hogere Zelf. :)

Ik vind de zin van mijn leven niet zo belangrijk als de zin in mijn leven.
Want dat is immers waar mijn bewustzijn het mee moet doen. ;)

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 10-05-2011, 15:50:28 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Lucid schreef:
Ik wens je anders veel succes om dit uit te leggen zonder een "figuur". ;)

Volgens mij had ik dit al gedaan.

Maar goed ik heb mij idee van de zin van het leven duidelijk gemaakt dus ik geef bij deze het stokje weer door aan iemand anders die zijn visie op de zin van het leven graag wil delen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 10-05-2011, 15:54:48 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Niamaris schreef:
Als ik denk aan de zin van het leven, krijg ik hoofdpijn.
Als ik denk aan lijnen, spiralen en bollen als levenspaden, word ik duizelig.

Het is heel mooi en soms ook erg leuk om over de zin van het leven na te denken.
Maar mijn advies is: doe dat niet te serieus!



Hmhm, kan me hier ook wel in vinden...
Ik denk dat de zin van mn leven elke dag weer anders kan zijn... Ik probeer telkens weer een nieuw doel een nieuwe goal te zien en daarvoor te gaan... Geen idee of dat de juiste aanpak is maar voor mij werkt het. En als ik kijk naar onze honden, die doen dat ook, wat niet wilt zeggen dat ik me probeer gelijk te stellen aan het niveau van een hond ( ongeacht of dat een hoog of laag niveau zou zijn...)

Wat ik wel denk te zien is dat dieren over een soort basis geluk lijken te beschikken. Ze zijn erg goed in telkens weer de situatie zo te nemen als hij is en hier hun geluk in te zoeken... Dat vind ik ontzettend mooi om te zien en ik denk dat ligt aan je doelen klein houden en zo de zin van dingen ook kort bij jezelf te houden...

Je kunt wel zeggen de zin van het leven is elkaar zo gelukkig mogelijk maken ( even als voorbeeld) maar als jij niet goed voor jezelf zorgt of je eigen kleine bezigheden in je leventje op orde hebt valt er weinig zin in al het andere te bespeuren...

dat is hoe ik het zie... :)

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 21:24:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
de zin van het leven...
je zij het zelf al dit is voor iedereen verschillend.. mischien kun je het beter zo stellen...

wat is JOUW zin van het leven? o:)

de zin van het leven, is het zelf ZIN te geven

:mrgreen:
dit hebik niet uit een boekje, deze gedachte hebik zelf ontdekt, en is zelf een keer in mijn bewustzijn verschenen 8)

dit is natuurlijk mijn zin van het leven, jouw zin van het leven zou wel eens iets anders kunnen zijn :roll: :P

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 21:43:10 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Waarom ben ik hier:
Ik ben hier om te leren. Leren van fouten die ik maak, leren van dingen die ik goed doe. Leren van de mensen om mij heen. Leren wat liefde is. Ik loop hier mijn eigen droomreis, met de mensen die ik lief heb. Ik ben hier om andere mensen te helpen er voor andere mensen te zijn. Het geluk van het leven in te zien. Te leren hoe belangrijk vrijheid is geef je vrijheid ook niet weg het is heel dierbaar!!

Wat brengt mijn toekomst:
Pfff moeilijk te zeggen. Natuurlijk werk ik nu aan mijn toekomst. Ik zou graag met kinderen willen werken. volg mijn opleiding hier ook in. Maar het leven gaat natuurlijk niet alleen maar om werk. Soms ben ik bang om het alleen te doen. Mensen om je heen vallen weg, maar er komen weer nieuwe mensen op je pad. Ik wil een gelukkig mens blijven. het niet somber inzien geluk uitstralen en dit ook overbrengen naar anderen..
in de toekomst wil ik er zijn voor mensen, ik zie graag veel mensen om mij heen, gelukkige mensen. Waar ik wat aan heb en de mensen wat aan mij. Ik hoop dat ik goed contact heb met mijn familie in de toekomst.


Waar leef ik nu voor: .

Voor mijzelf, mijn studie.
Ik leef voor andere mensen, ik wil er graag zijn voor mensen waar ik om geef.
Veel dingen delen samen en veel van elkaar leren. Elkaar helpen om te groeien.
Ik leef voor kinderen, en dieren, en de natuur probeer overal van te genieten. Als kinderen lachen, ben ik gelukkig. ik krijg hier energie van


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 28-06-2011, 22:13:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-06-2011, 21:58:47
Berichten: 3
Soms lijkt de zin van het leven, jezelf erbij neer te leggen dat je uiteindelijk voor het systeem zal moeten kiezen, en dat al je oude idealen en filosofische ideëen niets anders waren dan fantasie.

Maar op andere dagen, besef ik dan dat dit dan de uitdaging is voor mijn leven:
Voor je dromen gaan, ookal passen ze niet in de kleine vierkant van wat acceptabel is, in mijn geval is dit een grote interesse in alles wat energie betekent.

Verder denk ik, is het zin van het leven, die gebroken stukken van je ziel waar het leven moeilijk voor je was of is, uiteindelijk in volle besef te accepteren, ermee te gaan werken en integreren in jezelf. Voor mij is dit volwassen worden, en de fase van zoeken naar identiteit achterwege laten, en de fase van integreren ingaan.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is de zin van het leven?
BerichtGeplaatst: 29-06-2011, 00:04:07 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Mooie woorden Indigo! :D

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl