Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:17:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 14:16:27 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Nou de titel zegt het eigenlijk al.

Wat vind je hier van?
Ben je donor?
Wil je donor worden?
Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen?

Ik ben hier eigenlijk heel benieuwd naar wat jullie mening is.
Je word er tegenwoordig mee dood gegooit wil je het leven redden van...
Zelf ben ik er niet over uit, niet omdat ik geen mensenlevens redden wil maar omdat ik mij hier niet voldoende in heb verdiept.
Ik ben er wel over aan het na denken om bloed donor te worden, maar ook hier wil ik mij eerst in verdiepen.

Ik hoor graag van jullie :wave:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 14:46:23 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ik ben van België en bij ons is het de regel dat iedereen standaard donor is, behalve als zij/hij aangeeft dit niet te willen.

Persoonlijk vind ik dit een goede zaak, want ik denk dat het in de meeste gevallen gemakzucht is dat je niet laat bevestigen dat je orgaandonor wil zijn. Hier is het automatisch en als je dat echt niet wil dan zul je waarschijnlijk dat wel in orde laten maken.

Verder vind ik het een goede zaak dat je een ander zijn/haar leven kunt redden. Er zijn orgaandonoren te weinig. Daardoor komen ook heel veel Nederlanders naar België om een orgaan te kunnen krijgen, ten koste van de eigen bevolking. De wachtlijsten zijn hoog, het zou dus een goede zaak zijn, in mijn ogen, dat Nederland diezelfde regel zou invoeren zoals we in België hebben, zo zouden er meer organen beschikbaar zijn en dus meer mensen geholpen kunnen worden, de wachtlijsten minder lang worden, etc...

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 18:07:52 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Gevoelig onderwerp hier thuis haha! Mijn stiefvader was donor (en inmiddels overleden), en toen stond mijn moeder er nog helemaal achter. Inmiddels is mijn moeder echter helemaal van gedachte veranderd en heeft zich aangesloten bij één of andere voorlichtingsgroep, die er nogal tegen zijn dat de overheid je als donor ziet tot je aangeeft anders te willen. Daarbij vind zij dat je door donor te zijn de natuurlijke dood beïnvloed, omdat je dus niet 'de stekker er uit kan trekken' bij de donor. De EEG moet geheel vlak zijn, en dit kan soms dagen duren. Ze had er nog meer op tegen, ik kom er alleen zo even niet op....

Maar over mij!

Wat vind je hier van? Donor; hartstikke goed. In mijn beleving is je lichaam na je dood enkel nog een omhulsel, dus waarom niet iemand anders leven redden? Niet eens per se voor die ander, dan wel voor de mensen om die ander heen. Stel dat ik er voor kan zorgen dat jonge kinderen met een moeder op kunnen groeien...... dat vind ik prachtig. ;)
Ben je donor? Nog niet. Ik ben nog geen 18 en heb het formulier nog niet ontvangen.
Wil je donor worden? Jazeker.
Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen? Hmmm ik weet het eigenlijk niet. Waar ik het wel met mijn moeder over eens ben, is dat deze actie voornamelijk opgestart is omdat de overheid meer geld vangt als er donoren zijn. Ofwel; ze zijn minder geld kwijt met orgaantransplantaties, dan het verzorgen van mensen die een orgaan nodig hebben en deze niet krijgen. ;) Ergens zat er wel iets in...

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 20:54:37 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Wat vind je hier van?
Ik vind orgaantransplantatie een van de meest fascinerende ontwikkelingen in de (voor mij bekende) medische wetenschap!
Het concept dat het sterven van een persoon het leven van een ander kan verlengen vind ik indrukwekkend. Hoe heftig kunnen verdriet en blijdschap met elkaar verbonden worden? Hoe bizar moet de uitwerking zijn op de betreffende gezinnen.
Mijn hersenen kunnen nog niet eens aan het idee van het concept van het gevoel komen. Te groot. Wat lijkt me dat mooi! en pijnlijk!
Ben je donor?
Ja, ik heb alle delen die niet te zien zijn bij een halfopen kist aangeboden als donormateriaal. Organen, huid etc. Zolang het niet zichtbaar is in een open kist mogen ze het nemen.
Ik heb laatst overwogen mijn brein aan de hersenbank te doneren (ter registratie, prachtig initiatief. Ik vraag me alleen af of mijn brein een meerwaarde zal hebben in die bank)
Wil je donor worden?
Zie hierboven.
Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen?
Ik ben stellig tegen deze regel! Donor zijn moet een keuze zijn, geen opgedrongen maatregel van een kabinet waar je niet achter staat. Als de staat mijn organen opeist zal ik ze bij mijn sterven in een papieren envelop op de premier zijn bureau laten bezorgen. Dan mag hij/zij weten wat hij/zij ermee doet.

Wel ben ik ervoor dat na het sterven de evt. ouders een beslissing mogen maken mocht je dit zelf niet aan hebben gegeven. Ik neem hierbij in acht dat niet iedereen een even goede relatie heeft met zijn/haar ouders. Levenspartners neem ik hierbij niet in de rekening, evenals broers/zussen. Waarom weet ik niet, dat is een gevoel voor mij.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 22:23:25 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Wat vind je hier van? Het is op zich natuurlijk hartstikke mooi dat je met organen van een overleden persoon mensen kan redden. Maar is het verstandig? Dat is een tweede. Ik denk van niet. Omdat in je organen energie zit. Jouw energie. En als je overlijd, en je orgaan gaat naar een ander persoon, krijgt hij/zei dus ook jouw energie in zich. Vervolgens word jij dan verbonden met dat persoon, en de persoonlijkheid van dat persoon kan(hoeft dus niet) veranderen. (Dingen van de persoonlijkheid van overleden persoon krijgt de ander). Ik geloof dat hier zelf wetenschappelijk onderzoek naar is verricht, wat ook deze uitkomst gaf. Ook is er een film gemaakt over dit onderwerp. Met toelichtingen van een Prof. Zie: http://www.moviemeter.nl/film/54877. Ik heb net even gegoogeld en een interessant artikel er over gevonden. Zie: http://www.wanttoknow.nl/overige/heb-he ... rwijderen/

Ben je donor?
Nee
Wil je donor worden? Nee, om bovengenoemde reden
Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen? Nee

Interessant topic :D.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 22:32:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
Wat vind je hier van?
Dubbel, aan de ene kant vindt ik het mooi dat er mensen mee gered kunnen worden,

Andere kant vindt ik het echt barbaars!!
als je lichaam iets mankeert komt dit vaak door meerdere oorzaken. En dit kan zowel door lichamelijk of geestelijk gebied komen. De huidige westerse wetenschap weet hier helaas nog veel te weinig over en zien het lichaam als een auto, als er een onderdeel kapot is dan vervangen we deze gewoon :? Terwijl er naar mijn mening veel meer bij komt kijken. denk aan emoties, energiebanen, karma, etc etc.

Laatst las ik een artikel en er was een man die een nieuw orgaan moest hebben (geen idee welke orgaan, dacht een nier ofzo) deze man was bouwvakker en hield echt niet van schoonmaken en zn huis was een puinhoop.

Na de operatie was deze man totaal veranderd, en deed hij nu niet anders als schoonmaken, zn huis was ook helemaal netjes op oorden.
Bij een aantal mensen was dit dus opgevallen en na een onderzoek bleek dat het donororgaan van een vrouw was die schoonmaakster was!!
Ik vond dit dus bijzonder en heb me er redelijk in verdiept en het schijnt dus dat in het donor orgaan de energie van de donor zit en degene die dat orgaan neemt dus de trilling over neemt die in dat orgaan zit. Heeft met DNA te maken.

Dus ik heb nogal mijn vraagtekens bij dit onderwerp.

Ben je donor?
Nee
Wil je donor worden?
Nee
Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen?
Nee, als iemand donor wilt worden dan moet hij of zij dit zelf aangegeven. Anders dan wordt er meteen een stempel gedrukt en dat vindt ik niet nodig

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 23:22:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Wat vind je hier van?
Ik vind het een goede mogelijkheid en ook erg belangrijk, maar de keuze is uiteindelijk aan de persoon zelf of je het er ook mee eens zal zijn.

Ben je donor?
Jups, maar ik sluit ook bepaalde dingen uit hoor ;).


Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen?

Eigenlijk wel, het zou een hoop ellende kunnen schelen. Bovendien maakt het mensen ook bewuster van het donorzijn. Hier in Nederland hebben we nu die grote acties van JA/NEE en een paar jaar geleden met De Grote Donorschow! van BNN. Allemaal erg goed om het onder de aandacht te brengen. Bovendien als je geen donor zou willen zijn, dan is het een kleine moeite om dat door te geven, niet dan?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 10:41:29 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
nog wat interessante linkjes:

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Geheugendonor/

http://www.wanttoknow.nl/overige/heb-he ... rwijderen/

http://www.wanttoknow.nl/overige/het-ha ... -geheugen/

http://www.xead.nl/getransplanteerd-geheugen

http://books.google.nl/books?id=_2qhub0 ... en&f=false

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 13:22:08 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik vraag me eigenlijk af, hoe sta jij hier tegenover Carlien? :p Topic gestart maar geen mening gegeven :p

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 15:01:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Wat vind je hier van?

Goh, ik blijf het een raar iets vinden, orgaan donatie. Het is toch net effe iets anders dan bloed donatie en hoe dat komt weet ik in woorden helemaal niet zo goed uit te leggen merk ik. Ik denk na het lezen van eerder geposte berichten indd dat een orgaan toch net effe iets meer met zich meebrengt dan alleen maar het feitelijke orgaan. Zo heb ik ook een verhaal gelezen van een vrouw die een harts transplantie heeft moeten laten doen. Zij was altijd een rustig typetje, braaf binnen de maatschappelijke geaccepteerde kaders. Tot na haar hartstransplantatie ze iemand op een harley voorbij zag komen en zij letterlijk haar hart een sprongetje voelde maken.. Ineens was ze gek op rock 'n roll, choppers etc. Toen ze dus twee motoren en heel wat rock concerten verder was wilde ze toch graag weten van wie zij haar hart gedoneerd heeft gekregen. De familie van de donor wilde ook contact en zo werd duidelijk dat zij haar hart van een verongelukte motorrijder heeft gekregen die gek was op rock 'n roll muziek en nog wat meer typische bezigheden die zij dus ook van hem had meegekregen... erg mooi maar ook erg maf...

Ben je donor?
Ik heb wel een aantal jaren geleden een formulier ontvangen en ik weet dat ik het een hele tijd op mn bureau heb laten liggen maar ik kon maar bedenken wat me tegenhield...
Wil je donor worden?
Ik ben er nog niet over uit...Ergens wel ( tuurlijk, ik wil altijd mensen helpen!) ergens ook weer niet ( het is toch een raar idee...)
Vind je dat de regel in moet gaan; Iedereen is standaard donor behalve als hij/zij aangeeft dit niet te willen?
Nee, abslouut niet! We hebben al genoeg regeltjes in Nederland... :wink:


Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 15:07:25 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Dreamwalker schreef:
Carliien schreef:
Zelf ben ik er niet over uit, niet omdat ik geen mensenlevens redden wil maar omdat ik mij hier niet voldoende in heb verdiept.Ik ben er wel over aan het na denken om bloed donor te worden, maar ook hier wil ik mij eerst in verdiepen.


Volgens mij wil Carliien zich eerst laten informeren en zich erin verdiepen voor ze een mening vormt.



Haha, ik moet beter lezen :p... sorry Carlien :p..

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 16:39:51 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Wat fijn dat jullie allemaal je mening durfen te geven!!
Ook super dat jullie allemaal links sturen, erg interessant!
Wel had je een vraag aan:
Celahir86
boarder
Dreamwalker

goed om te lezen waarom jullie tegen zijn, ik wil me hier echt zeker meer in gaan verdiepen.
Mijn vraag was aan jullie.

Als één van jullie dierbaren, dringend een nier nodig heeft, er zijn geen donor nieren beschikbaar. Wil je hier een operatie voor ondergaan en één van je nieren afgeven. zodat diegene die je lief hebt vooruit kan en jij op één nier ook., Waarom wel/ niet?
Ik snap best als je hier niet op antwoorden wil dan hoef je dat ook echt niet te doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 16:41:01 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Haha, ik moet beter lezen :p... sorry Carlien :p..
Matthijs dat maakt niet uit!;) ik snap wel dat je mijn mening wilt.. Maar ik wil mij hier eerst in verdiepen voordat ik hier mening over geven kan.!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 18:28:27 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
En ik geef je groot gelijk ;). Ik heb me daarom ook eerst goed voor laten lichten min of meer :p...

Ik ben ook niet voor alles donor hoor. Je kunt zelf ook aangeven wat je niet wilt doneren en wat weer wel.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 19:15:06 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
sowieso doneer ik pas, wanneer ik zelf de pijp uit ga. Of, wat chris zegt, als het heel belangrijk is, familie ofzo... dan wil ik best wel met eentje leven.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl