Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:51:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 15-01-2010, 18:54:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2010, 13:20:51
Berichten: 46
Locatie: Schiedam
Geachte Medemens.

Ik wou hier even wat boekens tips plaatsen :

Ik lees graag de boeken van het medium Diana Cooper.
En ik heb nog een goed boek gelezen, Titel : Het licht zal je bevrijden, van norma milavonich (sorry kan de naam niet spellen, en ze heeft het geschreven met nog een vrouw).
De boeken van Gabriela en Reint Gaastra-Levin. Titel : Over de goddelijkheid van de mens.
Vind ik ook erg goed.

En over gezond eten, en gezond voor lichaam heb ik het boek van Caroline Sutherland , Titel : The body knows.. How to stay young. Gekocht.

Met vriendelijke Groet,
Ronald Hamerslag


Laatst gewijzigd door Matthijs op 16-05-2011, 18:34:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Samengevoegd met ''Leuke Boeken''


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 15-01-2010, 20:57:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2009, 20:02:48
Berichten: 291
Een paar boeken die aan te raden is voor iedereen:

De boodschap van Water van Matsuru Emoto

De wetenschap van de geheimen der ziel Van Rudolf Steiner

Dit laatste boek is een een heel handig boek voor de tijd waarin we nu leven. het legt veel uit over hoe spiritualiteit werkt en wat er met onze aarde gaat gebeuren en is gebeurt.

P.s. Je schrijft het als Milanovich ;)

_________________
Wij mensen zijn net als kleine kinderen met blokken.
We bouwen een toren gooien hem plat.
En maken een nieuwe mooiere en hogere toren.

Auteur: God


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 21-01-2010, 00:12:40 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
The Hitchhikers Guide to the Galaxy!

En benader het boek eerst als leesboek ter vertier, en bij de tweede keer lezen als filosofisch boek. Er gaan (letterlijk) werelden voor je open terwijl je een glimlach niet achterwegen kan laten...

(who said philosofy was boring ;) )

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 16-04-2010, 15:39:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 16-04-2010, 11:59:30
Berichten: 5
Een fictieboek: The Host van Stephenie Meyer (in het Nederland heet het geloof ik Zielen).
Ontzettend mooi boek over een soort 'geesten' die een mensenlichaam moeten overnemen om zelf te kunnen bestaan. Echte aanrader!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 10-05-2011, 19:19:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2011, 16:02:23
Berichten: 527
Locatie: Limburg
Hey allemaal
ik ben gek op lezen. Zolang het maar leuke boeken zijn.
Nou ben ik niet een van die realistische boeken.
Heeft iemand nog een aanrader?
Ik heb nog wel 3 leuke titels van de eerste boeken uit series van drie boeken:
Willowmere :hart:
Juniper :hart:
De clan van de Wolvin :hart:

Ik hoop dat jullie ze leuk vinden (als je ze gaat lezen :wink: )

_________________
Elke weg die je bewandelt leidt naar een nieuw kruispunt.


Laatst gewijzigd door Matthijs op 16-05-2011, 18:33:51, 1 keer totaal gewijzigd.
samengevoegd tot een gezamelijk topic


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 17:13:36 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Clan van de Wolvin heb ik ook één deel van, maar ik schiet niet op met lezen. Ik vind zelf deze series heel erg leuk:
1. De studie serie (studie van gif is de eerste) - Maria V. Snyder
2. De wetten van de magie - Terry Goodkind
3. De Draken - Margaret Weis & Tracy Hickman

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 14:22:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Ik heb een heleboel aanraders. Komen ze. ;)

- De Wicca serie door Cate Tiernan. Deel 1 heet "Boek der Schaduwen". Het is een erg verslavende serie die makkelijk weg leest. Ik vind de schrijfster erg goed, ze maakt de personages heel echt. Er zijn een heleboel delen, dus dat is prettig!

- "De Verborgen Prinses" door Lynn Flewelling. Volgens mij is het deel 1 van een serie, maar ik kan de andere delen nergens aankomen. :( Ik werd echt volledig meegesleept door dit boek. Enorm origineel, spannend, boeiende personages, een sterk verhaal en met vlagen zelfs verbazend eng. Ik heb echt van begin tot eind van dit boek genoten!

- "Grensengel" door Mariolande Kennedy. Ik heb het boek van de schrijfster zelf gekocht. Ze stond met een standje op een markt hier in het dorp. Het boek begint heel intens (ik moest huilen) en word daarna heel avontuurlijk en leuk om te lezen.

- "De tovenaar op het witte paard" door Shanna Swendson. Ik kocht dit boek voor een schijntje om mee te nemen op vakantie. Ik verwachtte het niet, maar heb uren doorgebracht op een strandstoel en in mijn hotelkamer omdat ik het haast niet weg kon leggen en nog voor we terug naar huis gingen, had ik het uit. Erg vermakelijk boek, echt weer eens iets anders. De hoofdpersoon is anders dan alle andere personages in het boek doordat ze immuum is voor magie. Dat zegt vast genoeg. :P

- "De Kolonisten van Catan" door Rebecca Gablé. Mijn persoonlijke Lord of the Rings. Ik herlees dit boek twee keer per jaar. Het is mijn grote nummer 1, mijn favoriet. :D Uiteraard raad ik hem aan!

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 14:26:36 
Citeer:
De Wicca serie door Cate Tiernan. Deel 1 heet "Boek der Schaduwen". Het is een erg verslavende serie die makkelijk weg leest. Ik vind de schrijfster erg goed, ze maakt de personages heel echt. Er zijn een heleboel delen, dus dat is prettig!


Ik ben het hier met je eens, ik heb de eerste 6 of 9 delen gelezen, heb ze toen geleend van mn vriendin. Het liefst heb ik de boeken zelf gewoon thuis maar ik kan ze bijna niet vinden in boekenhandels en de bieb heeft deze boeken ook niet.

Citeer:
"De Kolonisten van Catan" door Rebecca Gablé. Mijn persoonlijke Lord of the Rings. Ik herlees dit boek twee keer per jaar. Het is mijn grote nummer 1, mijn favoriet. Uiteraard raad ik hem aan!


Dit boek heb ik meerdere keren in de bibliotheek gezien en het viel mij gelijk op omdat ik zelf half verslaafd ben aan de spelletjes van de Kolonisten van Catan. Maar dit is dus wel een aanrader?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 04:40:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-01-2008, 11:24:29
Berichten: 2234
Locatie: Langeraar
Als je boeken zoekt kijk eens op internet http://www.bol.com heeft een hoop boeken misschien zit hij daar wel tussen?

Ik heb 1 boek voor je gevonden ;) Heb toch voorlopig niks te doen :P
http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekre ... stid=15744

_________________
Omnia vincit amor,
Liefde overwint alles.

I'm an angel on the earth ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 10:56:40 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik heb die serie van Cate Tiernan gewoon bij de Bruna besteld :) Het zijn populaire boeken en er is echt niet zo moeilijk aan te komen. Onze bibliotheek heeft ze wel,maar juist omdat ze zo populair zijn, zijn ze vaak allemaal al uitgeleend. Je zou kunnen vragen of ze die boeken hebben en ze evt. kunnen reserveren. De 2e serie van haar heb ik ook, dat zijn alleen maar 4 delen.

Verder vind ik de serie van Raymond E. Feist super gaaf. Daar zijn iets van 23 boeken van geloof ik.

Juniper is deel 1 van een serie, ook al zijn ze apart ook prima te lezen. Het 2e deel heet Heksenkind en het 3e Colman. Ook aanraders!

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 21:00:16 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Volgens mij heb ik die serie van Juniper vroeger als klein meisje gelezen... Kan me niet alle boeken meer herinneren, zijn er ook zo veel.
Zelf lees ik ook graag de boeken van Cate Tiernan. Ben aan het wachten tot de nieuwste serie van haar te bestellen is voor Nederland (en anders schakel ik mijn vriend wel in om ze ge importeren :p Ben geen ongeduldig kind hoor :p)
Verdere aanraders...
Vrouwe van Lynn van Jane Watt. super leuk boek als je een beetje van middeleeuwse verhalen houd, is van een Walese schrijfster, maar nooit in het Engels uit gebracht :( Wel Nederlands en Duits :p lol. Verder zijn de boeken van de Watch serie wel cool (daywatch, nightwatch, enz.) Weet zo niet meer hoe de schrijf(st)er heet en hoe de serie in het Nederlands heet.

Groeten

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Laatst gewijzigd door MementoMori op 14-05-2011, 15:26:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 14-05-2011, 15:24:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Cate Hiervan en Vrouwe van Kunnen? :P

Hihi, het boek Vrouwe van Lynn van Jane Watt is inderdaad super! ;)
Die was ik vergeten te noemen.

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Leuke boeken
BerichtGeplaatst: 14-05-2011, 15:27:33 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
Niamaris schreef:
Cate Hiervan en Vrouwe van Kunnen? :P

Hihi, het boek Vrouwe van Lynn van Jane Watt is inderdaad super! ;)
Die was ik vergeten te noemen.


Wat een verdraaide telefoon heb ik toch, gewoon autocorrect doen terwijl ik zei dat ie da niet mocht!!

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 03-09-2011, 16:03:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
Ik vind "De Kraai" van Kader Abdollah een heel mooi boek. :) Ik neem hem geregeld mee als ik mag gaan treinen.
Het is een heel klein/dun boekje.. Maar volgens de Boekenkrant: ‘Kader Abdolah mengt in deze novelle feit en fictie, Nederland en Perzië, droom en werkelijkheid met elkaar. Zoals in veel van zijn romans ontstaat daaruit een geheel zelfstandige, wijze versie van de werkelijkheid.

- Heeft gewoon even een recensie 'gejat'.. Ik ben barslecht in dingen omschrijven.. Het boekje leest niet altijd even makkelijk (hier en daar is het wat chaotisch) maar wat er staat vind ik wel erg fijn om te lezen. :)

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 03-09-2011, 16:09:24 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
SecretDesire schreef:
Ik vind "De Kraai" van Kader Abdollah een heel mooi boek. :) Ik neem hem geregeld mee als ik mag gaan treinen.
Het is een heel klein/dun boekje.. Maar volgens de Boekenkrant: ‘Kader Abdolah mengt in deze novelle feit en fictie, Nederland en Perzië, droom en werkelijkheid met elkaar. Zoals in veel van zijn romans ontstaat daaruit een geheel zelfstandige, wijze versie van de werkelijkheid.

- Heeft gewoon even een recensie 'gejat'.. Ik ben barslecht in dingen omschrijven.. Het boekje leest niet altijd even makkelijk (hier en daar is het wat chaotisch) maar wat er staat vind ik wel erg fijn om te lezen. :)


Die heb ik afgelopen schooljaar nog geleden (3 maanden terug ongeveer). Leest wel prettig weg, maar het werkje is niet echt een literaire hoogvlieger.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl