Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:23:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ouija bord
BerichtGeplaatst: 21-04-2005, 20:23:08 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hoi,

Ik had een vraagje, kan iemand mij uitleggen of dit echt gevaarlijk is? Ik weet dat glaasje draaien zeg maar dingen op je af kan roepen, maar volgens een kennis zou zo'n bord geen gevaar opleveren en.. om eerlijk te zijn ben ik een beetje nieuwsgierig. Hoewel ook wat angstig want wat als er wel iets fouts komt opdagen?

kan iemand mij misschien een beejte een uitleg geven hierover en over de gevaren? zijn die net als bij glaasje draaien?

alvast bedankt,

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 21-04-2005, 21:15:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-04-2005, 18:12:52
Berichten: 82
Het Ouijabord is WEL gevaarlijk en ik zou zeggen begin hier nooit aan! Je weet nooit wat je oproept. Als je de mazzel hebt kan je een goeie krijgen, maar dat is zo weinig dus meestal krijg je te maken met een entiteit, en je weet dus maar nooit of die goede bedoelingen heeft.
Ik heb ervaring met dit bord, en ik kan je zeggen, het is gevaarlijk!! Ik heb de gevolgen ervan toen moeten dragen en die waren niet bepaald "leuk". Gooi je nieuwsgierigheid maar gauw bij het grof vuil, want het is gewoon rotzooi.
Er zijn wel mensen die ermee om kunnen gaan maar dat zijn dan ook niet voor niets professionals. Het is zeer gevaarlijk en om er even mee te spelen is geen goed idee.

Als je vragen hebt stel ze dan gerust,

Liefs,
Andromea :wink:

_________________
De weg van Later leidt naar het plein van Nooit...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 25-04-2005, 19:20:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hey okee dan weet ik het. Ik wou het ook wel eerst weten voor ik eraan begon.. ik zal tegen die vrouw zeggen dat ik het niet doe. Misschien vind ze me dan een angsthaas nou mij best maar ben die slechte entiteiten een beetje zat en ik ga ze dus echt niet zelf opzoeken... lijk wel gek dan!

Maar goed, ik gooi mijn niewsgierigheid donderdag weg asl ze het vuil op komen halen :P

maar uh even een vraagje, is dat het zelfde als het glaasje draaien? Ik weet wel dat dat gevaarlijk is... maar goed, alvast bedankt joh!

liefs rogue :kiss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 25-04-2005, 19:38:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-04-2005, 18:12:52
Berichten: 82
Het is inderdaad hetzelfde idee als glaasje draaien... :? En dat is inderdaad ook gevaarlijk! En dat geldt ook voor pendelen op die manier... Er zijn natuurlijk meerdere manieren van pendelen, maar er zijn manieren ervan die niet helemaal pluis zijn en waardoor je dus negatieve entiteiten kunt oplopen :?

Liefs,
Andromea :wink:

_________________
De weg van Later leidt naar het plein van Nooit...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 27-04-2005, 12:45:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Ik kreeg vandaag deze site van iemand:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ouija

En deze:
http://www.skepdic.com/ideomotor.html

De 'wetenschappelijke' verklaring :D

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 05-12-2006, 21:05:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2006, 22:19:06
Berichten: 48
Locatie: Houten
Kijk maar naar de excorcist..... :wink:

_________________
See it.. Feel it... Embrace It... And let it go...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 22-12-2006, 10:09:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-09-2006, 08:04:14
Berichten: 323
Locatie: Enschede
Tja, ik vind het gevoelstmatig moeilijk om het meteen het label gevaarlijk aan te hangen, het ligt er maar aan hoe je er in staat denk ik. Zoals met alles, ligt het aan de perceptie van de uitvoerders. Een entititeit is een entiteit, en het label goed en slecht een oordeel. Er vanuit gaande dat dingen zijn zoals ze zijn, zonder verder te oordelen, zijn er geen slechte entiteiten.

Ik wil niemand aanmoedigen om wat dan ook te gebruiken voor contact met de geesten wereld, want persoonlijk vind het ik het een beetje een omweg, werken met glazen of een bord. Meditatie can do the trick :-)


cheers Guido

_________________
* Mijn website *


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 22-12-2006, 12:58:22 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-07-2006, 16:57:46
Berichten: 377
Locatie: Den Haag
het is ook een beetje afhankelijk in hoeverre je zelf de controle hebt. Wanneer je jezelf goed kan afsluiten en goed in de gaten hebt wanneer je goed of fout zit zou je een oulja bord kunnen gebruiken. Op dat moment ben je heel erg bewust van wat er om je heen gebeurd.

_________________
In de ban van Rian_


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 12-08-2007, 11:39:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-08-2007, 20:24:44
Berichten: 4
Een ouijabord is toch niet altijd gevaarlijk ?

Ik spreek nu wel niet uit eigen ervaring maar volgens wat ik gelezen heb kun je het ouijabord niet alleen gebruiken om geesten op te roepen
(waar het eigenlijk niet eens voor gemaakt is), maar ook als orakelmiddel, door vragen te stellen aan je eigen onderbewustzijn.
Als je met geesten wil praten zou je die bewust moeten oproepen ofzo
(hoe je dat doet weet ik niet, alleen dat het gevaarlijk is )


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 12-08-2007, 16:24:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
ik heb er wel ervaring mee en kan zeggen dat ik er goed vanaf ben gekomen!
het was wel behoorlijk creepy en er gebeurde ook wel dingen.

Nouja wel heel appart om eens mee te maken,maar nog eens? no way!!!

kwas toen nog wel ook een stuk jonger.... Maarja er zitten idd risico's aan en ik heb wel eens verhalen gelezen (nadat ik dat gedaan had)
Dus ik vind dan wel dat ik het best getroffen heb (gelukkig ook niet in mijn huis haha dan had ik bang geworden!) :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 16-08-2007, 09:26:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-08-2007, 20:24:44
Berichten: 4
Zeg eh ,wat denken jullie eigenlijk over online ouijaborden ?
Ik heb dat weleens geprobeerd maarre echt lukken deed het niet, helaas... :cry:

Alhoewel, op http://www.heksenkring.be/ouija/quija.htm kreeg ik wel wat antwoorden, namelijk ja en nee en verder ( op vragen met wie/waar/ wanneer…) duister, vaag, onbekend... dat soort dingen, geen échte antwoorden.
En als je dezelfde vraag ook eens anders formuleert : grote kans dat ja nee wordt of omgekeerd :roll:

Het bord op http://www.starmanproductions.nl/ouijabord.html geef ik het voordeel v/d twijfel, ik weet niet of het wel of niet werkt, want ik zat daar maar met m'n hand op de muis en ik voelde niets, maar dat kan ook aan mij liggen hé.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 16-08-2007, 14:56:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
tsja.. daar geloof ik dus echt niet in!!
eerder lachwekkend en het klopt voor geen meter!!

Op de vraag of ik 17 jaar was kreeg ik hallo :roll:

of op een andere vraag het woord vriend
of vraag..

nouja ik geloof hier dus niet in!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 17-08-2007, 09:27:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-08-2007, 20:24:44
Berichten: 4
Citeer:
Geplaatst: 16/08/2007, 13:56:06 Onderwerp: Re: ouija bord

--------------------------------------------------------------------------------

tsja.. daar geloof ik dus echt niet in!!
eerder lachwekkend en het klopt voor geen meter!!

Op de vraag of ik 17 jaar was kreeg ik hallo

of op een andere vraag het woord vriend
of vraag..

nouja ik geloof hier dus niet in!!


Door je beschrijving te lezen denk ik dat je het bord op heksenkring hebt geprobeerd, juist ?
Ik wil toch nog eens duidelijk maken dat ik daar OOK niet in geloof ( het bord op heksenkring dus )
Het bord op starmanproductions 'functioneert' op ongeveer dezelfde manier als een 'echt' ouijabord, en dat is de reden waarom ik er wel in geloof, maar ook dat ik er niets mee kan doen, en dus kan ik moeilijk zeggen of het wel of niet werkt. :(


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 17-08-2007, 09:29:26 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
Nirvana schreef:
Citeer:
Geplaatst: 16/08/2007, 13:56:06 Onderwerp: Re: ouija bord

--------------------------------------------------------------------------------

tsja.. daar geloof ik dus echt niet in!!
eerder lachwekkend en het klopt voor geen meter!!

Op de vraag of ik 17 jaar was kreeg ik hallo

of op een andere vraag het woord vriend
of vraag..

nouja ik geloof hier dus niet in!!


Door je beschrijving te lezen denk ik dat je het bord op heksenkring hebt geprobeerd, juist ?
Ik wil toch nog eens duidelijk maken dat ik daar OOK niet in geloof ( het bord op heksenkring dus )
Het bord op starmanproductions 'functioneert' op ongeveer dezelfde manier als een 'echt' ouijabord, en dat is de reden waarom ik er wel in geloof, maar ook dat ik er niets mee kan doen, en dus kan ik moeilijk zeggen of het wel of niet werkt. :(


Ja klopt die ja,dat is gewoon ingesteld dat wat je ook intypt je steeds iets anders krijgt.
Als het echt zou werken zou je op dezelfde vraag steeds hetzelfde antwoord moeten krijgen.

die andere... tsja.. daar kan ik niet veel mee mn hand blijft stilliggen op de muis en er gebeurd niets :P
Nou was ik ook niet in een serieuze bui hoor!! :lol: helemaal niet na dat 1e bord :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouija bord
BerichtGeplaatst: 30-09-2007, 20:40:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Het Ouija bord is zo gevaarlijk omdat entiteiten zelf geen voorwerpen kunnen bewegen. Dus wat gebeurt er: De entiteit neemt jouw lichaam over en geeft via jou de antwoorden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl