Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:19:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 28-01-2011, 13:32:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-12-2010, 13:31:36
Berichten: 4
Het is nu ongeveer 5 jaar geleden dat ik begon met reïncarnatieverhalen lezen enzo.
Maar wat ik mij eigenlijk altijd heb afgevraagd en nooit ergns gevraagd(aleen aan google, maar daar kan ik niet zoveel vinden) is waar zielen vandaan komen.
Er wordt weleens gezegd: iedereen heeft een vorig leven gehad, maar het lijkt mij toch ook dat er soms een 'nieuwe ziel' geboren wordt, je hebt ook zielen die zich op een gegeven moment splitsen als het ware, maar dat bedoel ik niet.
Ik bedoel echt: hoe komt een nieuwe ziel tot stand(om het zo maar te zeggen).
Het lijkt me wel dat de ene ziel ouder is dan een ander.
Sorry als het onduidelijk is, ik hoop van jullie antwoorden te leren.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 31-01-2011, 19:17:55 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Beste Woesh,

Ik geloof niet dat je hier een antwoord naar waarheid mag verwachten. Ik merk enkel al op dit forum dat er veel verschillende mensen in verschillende dingen geloven. Dus wat ik hier ga typen is enkel mijn waarheid, en je moet maar zien wat je daarmee wil!

Ik geloof namelijk dat wanneer mensen dood gaan, hun ziel inderdaad blijft bestaan. Dat zij voor een tijdje ergens anders ronddwalen, weer op energie komen om het zo te zeggen, en uiteindelijk weer een nieuw leven beginnen. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit over na heb gedacht of er nieuwe zielen ontstaan, maar het zou niet helemaal in mijn idee van zielen passen denk ik. Het 'ouder' zijn van en ziel heeft naar mijn idee te maken met de levenslessen die men volgt. Elk leven één les. En op een gegeven moment kom je op een punt waar je weer blanco begint, zoals horoscopen het beschrijven. Ik zeg al; dit is mijn idee van zielen. Hoop toch dat je er iets aan hebt. :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 31-01-2011, 21:31:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Dit is ook slechts MIJN beeld/idee ervan:

Stel, je gaat dood, je staat voor een keuze,
Ga ik naar de hemel (in mijn ogen een wachtkamer om terug te gaan naar de aarde) of blijf ik op aarde, maar dan als energie, een gids dus,

Over keuze 1, als je dan in de hemel bent dan zou je dus daar moeten wachten, en zelfde leven door blijven leven, school/opleiding , werk, alles.
Totdat je terug mag naar aarde, en een nieuw leven begint.

Over keuze 2, je koos om gids te worden, je hebt dit nog nooit eerder gedaan, en moet dit vak aks het ware nog aanleren, je wordt dus een gids bij mensen, maar fan tijdelijk, om veel ervaring op te doen en uiteindelijk je vaste "client" te vinden, en te begeleiden tot zijn dood, en hem na zijn dood te helpen in de hemel, samen erin gaan, en samen eruit.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 01-02-2011, 02:38:39 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
@CG
Zou dat niet betekenen dat sommige mensen een klungelige, nieuwe en onervaren gids krijgen die kant nog wal steekt?

@ iedereen
Ik geloof niet in reïncarnatie, ik geloof dan ook niet in het doorgaan, vernieuwen, splitsen.

ik geloof wel dat een ziel (het astraal lichaam; de driften, de man- en/of vrouwelijkheid, de vormkracht) tijd nodig heeft om in een lichaam bekend te raken.

Er is in mijn ogen dan ook geen sprake van de aanmaak van nieuwe, of het hergebruik van oude zielen. Dat hele idee ontkracht in mijn ogen hetgeen iemand is...

Ouders zeggen graag: "je hebt de handigheid van je vader" of "je hebt de wilskracht van je moeder". Daar kan ik soms wat moe van worden. Sommige dingen kunnen worden aangeleerd, maar de rest is van jezelf.
Het idee van: ik ben moeder+vader+incarnatie vind ik walgelijk. Alsof er al een stempel op je hoofd staat voordat jij er iets aan hebt kunnen doen...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 01-02-2011, 20:30:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Dat kán dus zo zijn dat je een onervaren Gids krijgt,
maar als je er teveel over begint na te denken, dan kan alles ineens niet meer.

wij mensen denken veel anders, op de manier die ons logisch is.
en geesten denken vast weer anders, en dieren nóg anders.
dus probeer het eens niet als mens te bekijken.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 03-02-2011, 01:04:14 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik heb net even geprobeerd uit het perspectief van de buidelrat te kijken maar het blijft hetzelfde jammer genoeg.
Alleen is het een buidelrattengids dit keer.

Sorry CG, flauw grapje, je zal vast een punt hebben maar ik zie hem niet. Als ik moet ophouden met nadenken kan ik niet inhoudelijk reageren op je topics en enkel ja en amen roepen. En daar houd ik niet van... zonder er eerst over na te denken.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 12:48:11 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Naar mijn idee komen er geen nieuwe zielen bij. Waarom niet? Omdat er maar één ziel is, één geest, één bewustzijn.
Jullie zijn allemaal mijn andere levens, mijn andere subjectieve ervaringen, en ik ben een ander leven van jullie.
Tijd is immers niet lineair, dus wat voor ons opvolgende gebeurtenissen lijken, kunnen in een objectievere vorm van tijd simultaan gebeuren. Kwantumfysica bewijst dat.

Ik heb ooit een prachtig kort verhaal verhaal gelezen van iemand die dit onderwerp behandeld. Mocht ik het nog kunnen weervinden, zal ik het hier posten.

Edit; Ik heb het verhaal intussen gevonden. Het is wel in het Engels geschreven, ik hoop dat dat geen probleem is.

The Egg
By: Andy Weir

You were on your way home when you died.

It was a car accident. Nothing particularly remarkable, but fatal nonetheless. You left behind a wife and two children. It was a painless death. The EMTs tried their best to save you, but to no avail. Your body was so utterly shattered you were better off, trust me.

And that’s when you met me.

“What… what happened?” You asked. “Where am I?”

“You died,” I said, matter-of-factly. No point in mincing words.

“There was a… a truck and it was skidding…”

“Yup,” I said.

“I… I died?”

“Yup. But don’t feel bad about it. Everyone dies,” I said.

You looked around. There was nothingness. Just you and me. “What is this place?” You asked. “Is this the afterlife?”

“More or less,” I said.

“Are you god?” You asked.

“Yup,” I replied. “I’m God.”

“My kids… my wife,” you said.

“What about them?”

“Will they be all right?”

“That’s what I like to see,” I said. “You just died and your main concern is for your family. That’s good stuff right there.”

You looked at me with fascination. To you, I didn’t look like God. I just looked like some man. Or possibly a woman. Some vague authority figure, maybe. More of a grammar school teacher than the almighty.

“Don’t worry,” I said. “They’ll be fine. Your kids will remember you as perfect in every way. They didn’t have time to grow contempt for you. You wife will cry on the outside, but will be secretly relieved. To be fair, your marriage was falling apart. If it’s any consolation, she’ll feel very guilty for feeling relieved.”

“Oh,” you said. “So what happens now? Do I go to heaven or hell or something?”

“Neither,” I said. “You’ll be reincarnated.”

“Ah,” you said. “So the Hindus were right,”

“All religions are right in their own way,” I said. “Walk with me.”

You followed along as we strode through the void. “Where are we going?”

“Nowhere in particular,” I said. “It’s just nice to walk while we talk.”

“So what’s the point, then?” You asked. “When I get reborn, I’ll just be a blank slate, right? A baby. So all my experiences and everything I did in this life won’t matter.”

“Not so!” I said. “You have within you all the knowledge and experiences of all your past lives. You just don’t remember them right now.”

I stopped walking and took you by the shoulders. “Your soul is more magnificent, beautiful, and gigantic than you can possibly imagine. A human mind can only contain a tiny fraction of what you are. It’s like sticking your finger in a glass of water to see if it’s hot or cold. You put a tiny part of yourself into the vessel, and when you bring it back out, you’ve gained all the experiences it had.

“You’ve been in a human for the last 48 years, so you haven’t stretched out yet and felt the rest of your immense consciousness. If we hung out here for long enough, you’d start remembering everything. But there’s no point to doing that between each life.”

“How many times have I been reincarnated, then?”

“Oh lots. Lots and lots. An in to lots of different lives.” I said. “This time around, you’ll be a Chinese peasant girl in 540 AD.”

“Wait, what?” You stammered. “You’re sending me back in time?”

“Well, I guess technically. Time, as you know it, only exists in your universe. Things are different where I come from.”

“Where you come from?” You said.

“Oh sure,” I explained “I come from somewhere. Somewhere else. And there are others like me. I know you’ll want to know what it’s like there, but honestly you wouldn’t understand.”

“Oh,” you said, a little let down. “But wait. If I get reincarnated to other places in time, I could have interacted with myself at some point.”

“Sure. Happens all the time. And with both lives only aware of their own lifespan you don’t even know it’s happening.”

“So what’s the point of it all?”

“Seriously?” I asked. “Seriously? You’re asking me for the meaning of life? Isn’t that a little stereotypical?”

“Well it’s a reasonable question,” you persisted.

I looked you in the eye. “The meaning of life, the reason I made this whole universe, is for you to mature.”

“You mean mankind? You want us to mature?”

“No, just you. I made this whole universe for you. With each new life you grow and mature and become a larger and greater intellect.”

“Just me? What about everyone else?”

“There is no one else,” I said. “In this universe, there’s just you and me.”

You stared blankly at me. “But all the people on earth…”

“All you. Different incarnations of you.”

“Wait. I’m everyone!?”

“Now you’re getting it,” I said, with a congratulatory slap on the back.

“I’m every human being who ever lived?”

“Or who will ever live, yes.”

“I’m Abraham Lincoln?”

“And you’re John Wilkes Booth, too,” I added.

“I’m Hitler?” You said, appalled.

“And you’re the millions he killed.”

“I’m Jesus?”

“And you’re everyone who followed him.”

You fell silent.

“Every time you victimized someone,” I said, “you were victimizing yourself. Every act of kindness you’ve done, you’ve done to yourself. Every happy and sad moment ever experienced by any human was, or will be, experienced by you.”

You thought for a long time.

“Why?” You asked me. “Why do all this?”

“Because someday, you will become like me. Because that’s what you are. You’re one of my kind. You’re my child.”

“Whoa,” you said, incredulous. “You mean I’m a god?”

“No. Not yet. You’re a fetus. You’re still growing. Once you’ve lived every human life throughout all time, you will have grown enough to be born.”

“So the whole universe,” you said, “it’s just…”

“An egg.” I answered. “Now it’s time for you to move on to your next life.”

And I sent you on your way.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 22:10:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
zo mooi en absoluut een waarheid... :wink:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 22:27:28 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Wat apart... maar wel heel erg striking...

Mooi.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ziel
BerichtGeplaatst: 29-05-2011, 14:37:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
mooi verhaal!

maar ik heb wel een andere waarheid.

ik weet niet echt waar nieuwe zielen vandaan komen. maar ze moeten wel ergens vandaan komen. waarom zijn er anders zoveel jongere en ouder zielen?

oja terug op dat verhaal: waar komt die god dan vandaan?

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl