Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:13:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-07-2011, 14:16:21 
Groentje
Groentje

Hoi,

Heb gisterenavond een droom gehad die me niet loslaat.

Ik droomde dat ik in een kamer zat, met, zo kan ik me vaag herinneren, een aantal dieren. Daarbij was ook een soort hond, hoewel het meer naar een wolf neigde, die mij continue blaffend, springend en grommend achtervolgde (in een kleine kamer) maar niets deed. Dit ging redelijk lang zo door en in mijn droom voelde ik ook echt angst. Wat er toen gebeurde is het vreemdst.

Intiutief voelde ik aan dat de wolf mij ging aanvallen, en haalde ik een passer uit mijn zak. de hond viel aan, en nadat er wat klappen en schrammen vielen, greep ik met mijn linkerarm om de hals van de wolf, en stak ik met ik geloof 6 steken van de passer het dier dood. de steken waren zeer precies, op de bovenkant van het hoofd, op het midden van de hals onder de kop (in de nekwervel leek wel) en op nog wat gevoelige punten. Dit gebeurde overigens zonder bloed en in slechts een paar seconden.

Meteen bezweek de hond/wolf, en omdat ik zijn hoofd vasthad, keek ik hem recht in de ogen aan. Terwijl de hond mij verdrietig aankeek en jammerend door zijn poten zakte, voelde het opeens alsof ik een zeer hechte band met het dier had gehad, en alsof wij als vrienden afscheid van elkaar namen, met een blik in elkaars ogen. Het voelde daarna ook alsof ik een van mijn beste vrienden gedood had, maar dat het toch beter is zo.

Deze droom deed mij verdrietig en aangeslagen wakkerschrikken, en ligt zelfs nu (zon 7 uur naderhand) nog vers in mijn geheugen (en gevoel)

Xenophanes

BerichtGeplaatst: 07-07-2011, 15:32:29 
Heej Xenophanes!
Ten eerste wil ik zeggen dat je je eigenlijk niets van mij aan moet trekken, want ik ben iemand die wat conclusies gaat trekken, veel te weinig levenservaring en kennis daarvoor heeft en maar wat uit haar nek lult, maar toch misschien heb je er wat aan.

Je zat in een kamer, klein, en waarschijnlijk opgesloten. Bij je waren verschillende dieren. (Je zei er niet bij welke dieren, maar ik denk zelf dat de dieren jouw vrienden of kennisen voorstellen). Een hond achtervolgde jouw, een wolf achtige hond, hoe ik uit de titel opmaak. Een hond staat voor trouw en een wolf staat in een droom voor het verlangen naar reinheid. Je dood de hond, en als het beest op sterven ligt, kijk je in zijn ogen en voelt het ineens erg vertrouwt. Je hebt spijt.

Mijn analyse: Ik denk dat deze droom je wijst op een grote verandering waarbij je eerst spijt krijgt en daarna toch verder gaat. Er zullen veel mensen/vrienden/kennisen zijn die toekijken, maar zelf niets ondernemen. De herkenning in de ogen van de hond betekent denk ik iets van herkenning van de situatie, je geeft jezelf over aan de situatie omdat je weet dat je het moet doorstaan.

Oké, zoals ik eerder al zei, luister niet naar mij, ik heb hier weer wat tijd verprutst en kan straks weer bedenken wat ik ga doen. Maar ik hoop dat je er tenminste een heel klein beetje aan hebt.

Dikke kus...
Seira

BerichtGeplaatst: 07-07-2011, 21:25:04 
Groentje
Groentje

Seira,

Bedankt voor je antwoord! Het maakt mij niet uit hoeveel levenservaring je hebt, aangezien het op het gebied van dromen toch redelijk om speculatie, en interpretatie gaat. Je beschrijving kan in een profetisch perspectief zeker hout slaan, en is zo gek bedacht nog niet. Bedankt!

De dieren die ik beschreef om mij heen, waren geloof ik wat katten, althans dat is de enige die ik mij kan herinneren (thuis hebben wij overigens ook al heel mijn leven katten)

De "hond" had veel weg van een wolf met het postuur van een grote hond. Hij kwam tijdens het gevecht erg woest en gevaarlijk over, echt als een wild dier zeg maar, terwijl hij er tijdens het sterven als een grote, vriendelijke hond uitzag. Heb overigens zelf ook een ingeving gehad, welke mijn droom wellicht ook verklaart, maar nu niet in een context waarin de droom te toekomst voorspelt, maar een die zich focust op mijn gevoelens en mindstate.

Ik zelf zit op dit moment in een verhuizing, voor het eerst ga ik op mijzelf wonen. Heb er zelf ook al aan gedacht dat het wellicht te maken kan hebben met problemen/gevoelens uit het verleden. Terwijl ik namelijk nog thuis woonde, in een andere plaats als waar ik nu woon, wou ik niets liever als weggaan (dit omdat het een klein dorp is, en door een aantal gebeurtenissen daar die mij, voor een grote tijd, als het ware verbitterde voor mijn woonplaats). Nu ik echter verhuist ben, heb ik toch een soort gevoel van heimwee, en komen veel goede herinneringen weer naar boven, die tot voor kort door de overheersende negatieve herinneringen verdoezeld werden.

Het zou kunnen natuurlijk dat het gevecht met de hond mijn toenmalige "worsteling" symboliseert met een omgeving die in mijn ogen onderdeed aan mijn ambities en verwachtingen, maar waarvan ik, pas nu ik die omgeving loslaat, de pluspunten en warme herinneringen weer van voel en herinner. Dat de hond mijn state of mind symboliseert, een die, op het moment dat de hond nog leeft, op mij overkomt als een woest, agressief beest, maar op het moment dat ik hem dood (het doden kan symbool staan met breken met die omgeving), als een trouwe vriend overkomt, waarvan ik met verdriet en heimwee afscheid neem.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00