Seira,
Bedankt voor je antwoord! Het maakt mij niet uit hoeveel levenservaring je hebt, aangezien het op het gebied van dromen toch redelijk om speculatie, en interpretatie gaat. Je beschrijving kan in een profetisch perspectief zeker hout slaan, en is zo gek bedacht nog niet. Bedankt!
De dieren die ik beschreef om mij heen, waren geloof ik wat katten, althans dat is de enige die ik mij kan herinneren (thuis hebben wij overigens ook al heel mijn leven katten)
De "hond" had veel weg van een wolf met het postuur van een grote hond. Hij kwam tijdens het gevecht erg woest en gevaarlijk over, echt als een wild dier zeg maar, terwijl hij er tijdens het sterven als een grote, vriendelijke hond uitzag. Heb overigens zelf ook een ingeving gehad, welke mijn droom wellicht ook verklaart, maar nu niet in een context waarin de droom te toekomst voorspelt, maar een die zich focust op mijn gevoelens en mindstate.
Ik zelf zit op dit moment in een verhuizing, voor het eerst ga ik op mijzelf wonen. Heb er zelf ook al aan gedacht dat het wellicht te maken kan hebben met problemen/gevoelens uit het verleden. Terwijl ik namelijk nog thuis woonde, in een andere plaats als waar ik nu woon, wou ik niets liever als weggaan (dit omdat het een klein dorp is, en door een aantal gebeurtenissen daar die mij, voor een grote tijd, als het ware verbitterde voor mijn woonplaats). Nu ik echter verhuist ben, heb ik toch een soort gevoel van heimwee, en komen veel goede herinneringen weer naar boven, die tot voor kort door de overheersende negatieve herinneringen verdoezeld werden.
Het zou kunnen natuurlijk dat het gevecht met de hond mijn toenmalige "worsteling" symboliseert met een omgeving die in mijn ogen onderdeed aan mijn ambities en verwachtingen, maar waarvan ik, pas nu ik die omgeving loslaat, de pluspunten en warme herinneringen weer van voel en herinner. Dat de hond mijn state of mind symboliseert, een die, op het moment dat de hond nog leeft, op mij overkomt als een woest, agressief beest, maar op het moment dat ik hem dood (het doden kan symbool staan met breken met die omgeving), als een trouwe vriend overkomt, waarvan ik met verdriet en heimwee afscheid neem.
|