Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 04:29:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19-07-2011, 16:47:04 
Reus
Reus

Geachte medewerker van de Belgische spoorwegen,

Bij deze wil ik graag een grief met u delen, naar aanleiding van een onvrijwillige toeristische hordenloop langs de stations op het traject Roosendaal – Antwerpen-Centraal.

Weliswaar waren er problemen op het spoor, maar de reistijd is uiteindelijk tot Olympische proporties uitgegroeid. Ik vertrok om 13:37 uit Emmen-Zuid, en reis normaliter via Rotterdam en Roosendaal naar Antwerpen Centraal in vier en een half uur. Om 19:00 ben ik dan gewoonlijk waar ik zijn moet, te weten Heist-op-den-Berg. Vandaag kan ik u mededelen dat het op miraculeuze wijze 22:00 geworden is.

Omrijden was nodig, en wel via Breda, en vandaar naar Roosendaal. Ter plaatse schitterde het openbaar vervoer in busvorm echter door afwezigheid, en na even wachten bleek het voor onze groep reizigers efficiënter te zijn – om gezien gebrek aan ingezette middelen niet te zeggen noodzákelijk – de stoptrein te nemen van 18:37. Zowel ‘de bussen’ als deze Belgische trein zouden ons tot Kappellen brengen. (Terzijde vraag ik me af waarom de stoptrein kennelijk wél op dat traject kon rijden, en de internationale trein niet.)

Toen begon het avontuur. Ik kan u melden dat Roosendaal – Antwerpen-Centraal ’s anderendaags slechts een bescheiden half uur van mijn tijd vraagt. Dit betekent, NMBS, dat ik dus om 19:00 in Antwerpen had kunnen zijn. Op zichzelf levert dit dan een totale vertraging op van een uur, inclusief de omreis via Breda, en gelooft u mij: dat is voor mij niet onoverkomelijk, noch traumatisch. Na reeds jaren met de trein te reizen ben ik ook van de NS op gezette tijden fratsen en onleuke grollen gewend die een uur extra van mijn geduld vergen. Wat ik, NMBS, echter níét kan begrijpen, is dat een stuk wat anders een half uur kost, nu op miraculeuze wijze heeft mogen resulteren in een totaal van twee uur. Daarmee heeft uw maatschappij wat mij betreft het record van de NS grandioos geklopt. Een dubieuze eer.

In een overvolle stoptrein werden wij gedropt te Kappellen op een letterlijk overvol station, alwaar de wonderbaarlijke hoeveelheid van één bus vast klaarstond, die spoedig reeds overvol was. Na een kwartier vertrokken wij. Uiteraard niet direct naar Antwerpen-Centraal, nee, naar Noorderdokken (?!), waar ook zo’n honderd wanhopig zuchtende mensen wachtten op een reis in tegenovergestelde richting. Ik ben zo vrij er nog aan toe te vroegen dat ik van een ongelukkige in Kappellen te horen kreeg om 16:00 vertrokken te zijn uit Heist-op-den-Berg, en toen dus, om 19:00, nog niet verder was dan dit punt. Dit alles geeft te denken over de inzet van bussen etc. Enfin, wij mochten ons verheugen op een volgende stop bij Noorderdokken, relatief op een stéénworp afstand van Antwerpen-Centraal (doch Antwerpen is groot, zeker voor het o.v.). Door de efficiënte busdienst kwamen wij daar aan, een half uur voordat de eerstvolgende trein redding kon bieden. Dat bleek echter veel te spoedig, want later bleek ook deze een vertraging te hebben van 25 minuten (hoe het kan bleef voor ons nochtans duister). Wij hebben dus een klein uur ons lot mogen verzuchten in de bakkende zon, terwijl wij op dat punt geheel gespeend waren van elke vorm van informatie. Overigens was een medewerker – naar ik meen van de NMBS – wel zo hoffelijk (ja, het komt nog voor!) flesjes water uit te delen. Gratis, vanzelfsprekend. Voorts kan ik u als verblijdende toegift nog mededelen dat nog tíjdens het wachten ons iets passeerde, namelijk een regionale trein. Die stopte uiteraard niet. Nog veel grappiger werd het, toen nóg later een tweede trein passeerde. Jazeker, de internationale highspeed-trein! Hoe dat kan moge God weten. Gezien de omstandigheden zou het natuurlijk veel te efficiënt, attent en logisch zijn dat die bij de Noorderdokken stopte, dus ook die reed onverbiddelijk door. Het verlossende vehikel dat ter redding kwam was tot slot een trein die we normaliter niet op de route Roosendaal – Antwerpen-Centraal aantreffen, wat op zich toch ook weer best vreemd is. Uiteindelijk waren wij te Antwerpen, maar daar hoefde ik nog slechts een halfuurtje te wachten op een trein naar Heist-op-den-Berg.

Nu, beste NMBS, kan ik u mededelen dat naar mijn mening het opvangen van het reisongemak een obscuur patroon volgde en inefficiënt verlopen is (wat alleen al spreekt uit de honderden reizigers die ik onderweg gezien heb, soms letterlijk rennend naar hun bus), en zelfs nalatig. Bovendien is het verschaffen van duidelijke reisinformatie kennelijk een onoverkomelijke opgave, iets waar veel meer mensen ook binnen België over klagen.

Ik ben student en hoef derhalve weinig diep in de buidel te tasten voor mijn reis, en dus wens ik geen compensatie hiervoor. Tevens belief ik geen diner-bon ter compensatie voor een gemiste warme maaltijd. Zelfs het laatste beetje beltegoed om noodzakelijk te telefoneren over mijn perikelen vergeten we. Ik wil u enkel en alleen mededelen dat ik uitermate verontwaardigd ben.

BerichtGeplaatst: 19-07-2011, 19:16:39 
Power Moderator
Power Moderator

Mooi geschreven met een 'komisch/cynisch' tintje :)
En ik maar denken dat NS er een zooitje van maakte, In België winnen ze 't!

BerichtGeplaatst: 19-07-2011, 23:30:35 
Gids
Gids

Muhaweha! :twisted:

:lol:

BerichtGeplaatst: 20-07-2011, 17:17:52 
Elf
Elf

En super naief om te denken dat er iets mee gedaan zal worden...

Han Suyin

BerichtGeplaatst: 20-07-2011, 17:29:07 
Reus
Reus

O ja, zoals mijn wederhelft al impliceert, is deze brief daadwerkelijk bij de NMBS afgeleverd.

BerichtGeplaatst: 21-07-2011, 13:47:52 
Power Moderator
Power Moderator

Toch ben ik er nog steeds van overtuigd dat ze het écht niet alleen maar doen om ons te pesten.
De twijfel slaat wel eens toe...

BerichtGeplaatst: 21-07-2011, 13:51:22 
Elf
Elf

Er is een communicatieprobleem wat betreft de Belgische spoorwegen.
Onze infrastructuur is wat dat betreft alles behalve ideaal. Zeker voor verbetering vatbaar en ik denk ook dat het heus niet is om de reiziger bewust te pesten.

Han Suyin

BerichtGeplaatst: 25-07-2011, 07:49:53 
Reus
Reus

Maar communicatie kàn verbeterd worden, en zolang je dat niet doet, heeft dat als onvermijdelijk gevolg hinder en last bij reizigers. Je pest ze dus met onwil.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00