Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:55:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20-09-2011, 07:44:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Elk levend wezen zal een naam hebben. Het is de kunst deze te ontdekken. Wat mooi dat dat al is gelukt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-09-2011, 17:45:31 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Een naam is iets dat de mens uitvindt. Om iets te kunnen benoemen. Als een dier een naam heeft en dan is dat omdat wij hem dat geven.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-09-2011, 06:26:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Dat ben ik niet met je eens. Al respecteer ik je reactie.

Wij spreken een taal en daarom denken we dat wij mensen alles een naam geven. Maar ook dieren hebben hun eigen taal. En hoe weet jij dat dieren elkaar geen naam geven? Dat weet je niet, want je spreekt geen dierentaal.
Dus wat mij betreft zal elk levend wezen ook een eigen naam hebben, apart van welke wij voor het wezen verzinnen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-09-2011, 13:23:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-04-2011, 14:58:26
Berichten: 14
Locatie: Leiden
Natascha schreef:
Een naam is iets dat de mens uitvindt. Om iets te kunnen benoemen. Als een dier een naam heeft en dan is dat omdat wij hem dat geven.



ik ben het met natascha eens. door iets een naam te geven wekt dat bij mij de suggestie dat iets geindividualiseerd is. ik denk dat individualisatie een kortzichtigheid van de mens is. sterker, ik denk dat wij mensen in wezen verbonden zijn met elkaar tot 1 groot energieveld dat je god of verenigd veld of collectief of wat dan ook kan noemen en individualisatie een illusie is dat handig kan zijn voor het opdoen van ervaringen in het fysieke leven. ook dieren behoren tot dit veld dat aan de basis ligt van het bestaan, maar ik denk dat dieren niet tot zo'n achterlijk niveau geindividualiseerd zijn als mensen dat ze zichzelf en elkaar ook daadwerkelijk een naam gaan geven.

ik sta er best voor open dat dieren jou kunnen zeggen dat ze een bepaalde naam hebben, maar ik denk dat dat dan eerder is om voor jou de communicatie met hen te vereenvoudigen dan dat ze daar zelf ook echt aan doen.

ik gebruik zelf mijn naam minimaal, als mensen mij iets willen vragen mogen ze gerust EEEY roepen, maar in officiele communicatie is een naam wel handig en het is ook wel een grappig fenomeen dat namen een betekenis hebben die vaak ook past bij de persoon in kwestie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-09-2011, 09:17:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Wat betreft onderdeel uitmaken van een groter geheel, daar is geen naam voor nodig idd.

Maar afgezien van onderdeel van het grote geheel, ben je ook een individu, is alles wat leeft een individu. En daar hoort een eigen naam bij.

Anders zouden we net zo goed alles Kees kunnen noemen. Nee individueel gezien heeft alles een naam. Of het nu is om ons eenvoudiger te laten communiceren of niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-10-2011, 17:22:33 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
geweldige discssie! al die wendingen er in...

ik denk dat alles een energie heeft...
en die energie zorg er voor dat er woorden of andere dingen bij jou of bij andere dingen boven komen.
dus eigenlijk sturen we energie naar elkaar en blijkbaar weet iedereen wat die ene energie betekent.
anders zou je niet kunnen communiceren zou als hier boven is beschreven over de duiven.

maar dit is mijn overtuiging van hoe de wereld in elkaar steekt...;)

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl