Wat er deze maand staat te gebeuren, volgens Jon Calleman, een onderzoeker van de Maya Kalender, is dat deze op 28 oktober afloopt. Hij verschilt hierin erg met wat anderen zeggen, namelijk 21 december 2012. En zoals al vermeld, de opening van een "stargate" (wat dat precies mag betekenen is mij ook niet duidelijk) op 11-11-11. Ik geef dit alleen even ter informatie omdat dit topic over november 2011 gaat, of de informatie klopt mag je elders gaan discussieren
Al mijn twijfels en rationele pogingen tot verklaringen ter zijde geschoven, ervaar ik ook dat de laatste maanden steeds "drukker" worden. Er hangt zogezegt enorm veel in de lucht, en ik moet mij dagelijks terug trekken, om weer tot rust te komen, want het wordt me al erg snel teveel. Ik ben snel moe, moet veel rusten, weinig doen, en vooral, niet teveel informatie tot mij nemen. Negaviteit, zowel in houding en spraak bij mensen, en films, boeken en games (welke ik niet meer speel), vermijd ik meer en meer, omdat ik voel dat ik er in steeds sterkere mate omlaag door wordt getrokken. Ik kan er gewoon niet meer tegen, en wil er ook mijn energie niet meer aan geven (dit betekend wel grote confrontatie met mijn eigen negativiteit).
Vaker ervaar ik een rust, diep binnen in me, maar toch ook ver buiten me, een diepe rust, en enorm mooie wereld. Een wereld zo sterk in contrast met de huidige wereld, dat ik veel moeite heb om door te gaan met dit spel dat we spelen, waar ik zo duidelijk kan zien hoe waanzinnig de wereld is waarin we leven. Echter, durf ik me er nog niet aan over te geven omdat ik er altijd nog bang voor ben dat het slechts een "fantasie" is, "niet echt". Maar het blijft aan me trekken, hoeveel weerstand ik er soms ook tegen geef. Ik wil er ergens niet in geloven, omdat ik niet teleurgesteld wil worden als het allemaal onzin blijkt te zijn. Maar de huidige wereld stoot mij steeds meer af, en ik voel mij juist steeds meer aangetrokken door de nieuwe manier van leven, dat ik op dit moment in een conflict zit, waar ik nog geen antwoord op heb. Ik hoop dan ook, soms tegen beter weten in, dat er in de komende maanden iets gaat veranderen, danwel persoonlijk of globaal, waardoor het duidelijker wordt voor mij, en ons allemaal.