Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:56:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14-10-2011, 19:25:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-10-2011, 19:02:01
Berichten: 3
heey
ja , ik geloof in reïncarnatie.
en ik denk dat ik weet wie ik was.
mijn oma, ze is overleden toen mijn moeder 22 was aan een hersenbloeding.
en ze is begraven op 14 februari.
zoveel jaar later werd ik geboren, op 14 februari.
en ik heb echt het gevoel dat ze in mij zit
en daar ben ik natuurlijk heel trots op
xxx groetjes Renate :hart: :hart: :hart:

_________________
eerst geloven dan pas zien.
ik weet het hoort andersom
maar er kan niet iets zijn voordat je er in gelooft


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-12-2011, 14:52:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
Ik weet zelf van een paar levens dingen af die ik in dromen heb gezien.

Ik ben een druide geweest

En een muzikant

Een boer ergens in de middeleeuwen en had een relatie met een jonkvrouw. We werden ontdekt en ik sloeg op de vlucht. (ik heb haar in dit leven weer ontmoet) Zij vertelde me dat ze in de kerkers is gestorven, zwanger.

Verder liggen heel veel stukken nog open. Ik wist als kind instinctief alle hoofdsteden van alle Europese landen. Landkaarten kwamen me bekend voor. Alleen de grenzen waren "anders dan ik gewend was" althans, zo voelde het. mensen stonden versteld dat ik als peuter alle hoofdsteden al wist, zonder te leren. Ook het alfabet kende ik op mn 3e al. En klokkijken kon ik toen ook al.

Verder heb ik een grote fascinatie voor het land Pruissen, waar ik veel dromen over heb gehad. Maar ik kan het tot op de dag van vandaag niet plaatsen.

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-12-2011, 16:33:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-12-2011, 13:45:14
Berichten: 163
Ik leefde ook in de middeleeuwen ;)

_________________
Beter een dag teveel geleefd met elende, dan een dag te weinig met plezier.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-01-2012, 19:39:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-01-2012, 21:10:10
Berichten: 40
Ik geloof er ook in.
Maar helaas weet ik niet wat ik in me vorige leven was.
Ben er wel nieuwgierig na!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-01-2012, 19:43:35 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik geloof niet dat je het kan weten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-01-2012, 22:34:25 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 23-09-2011, 23:42:17
Berichten: 141
Als je het niet kan weten, hoe weet je dan dat het wel of niet mogelijk is?

_________________
Ik ben weer terug ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-01-2012, 22:50:26 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Let op het woordje geloof.
Ik geloof in wedergeboorte.
Ik geloof niet in dat je kan weten wie je was in je vorige leven.

Ik weet niet of wedergeboorte mogelijk is, maar ik vind het de meeste logische theorie in beide het nut van het leven en leven na de dood. Ik vind dingen die mensen zeggen waardoor ze weten wie ze waren in hun vorige leven daarentegen niet logisch.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-06-2012, 16:03:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2011, 16:02:23
Berichten: 527
Locatie: Limburg
Ik geloof wel in reïncarnatie en ik zou heel graag zelf willen ontdekken hoe vaak ik geïncarneerd ben. Mijn vader heeft een sessie met zo'n paranormale vrouw gehad en die zei dat mijn vader en moeder in een vorig leven in Ierland woonden dat verklaarde meteen hun liefde voor al die mooie regenachtige landen.
Ik mag van mijn ouder voor mijn verjaardag zo'n sessie doen alleen ik weet niet of ik het wil horen of zelf ontdekken.
Hoe kun je eigenlijk te weten komen hoe je in een vorig leven was??
xx Meye

_________________
Elke weg die je bewandelt leidt naar een nieuw kruispunt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-06-2012, 16:58:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik ben verteld door mn gids dat ik hier 3x ben geweest. Eens ooit in Egypte, verklaart waarom ik als kind zo geobsedeerd was door die oude cultuur. Eens in de Powhatan stam in Amerika (zijn uitgemoord) en een keer ten tijde van de Kelten. Als kind had ik vaak wat vage flitsen en dromen over die levens maar erg veel weet ik niet.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2012, 16:28:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-06-2012, 12:39:16
Berichten: 25
Ja ik geloof er zeker wel in.
Dat heeft verschillende redenen.

Maar ik denk inderdaad wel dat het de bedoeling is dat je niks van je vorige levens af weet.
Ik denk dat dat een grote chaos zou geven.
Sommige mensen herinneren het zich wel, hoe dat zit weet ik niet ;P
Uiteindelijk denk ik dat je hier niet meer terug komt, maar verder omhoog gaat als je zo ver bent.

Dat zijn mijn gedachtes er over.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 19:14:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-06-2012, 15:47:29
Berichten: 52
Locatie: Amsterdam
Hooiii Carina,

Jah ik geloof zeker in reincarnatie.
Maar over dat tussen mensen en dieren ben ik ook nog niet helemaal uit.
Zoals je weet heeft alles wel een ziel/energie/geest, dieren,planten en ook mensen.
Dus ik zou niet weten waarom de reincarnatie tussen dieren en mensen niet mogelijk is aangezien alles met elkaar verbonden is en er op die manier wel een overgang kan onstaan tussen een persoon en een ziel/geest/energie van een dier.
Zo denk ik er tenminste over haha.
Soms maar dan ook heel soms droom ik dat ik ergens woon en dat ik dan gewoon aan het koken ben maar dat alles er heel ouderwets uitziet, en dat ik mt mensen praat die ik eigelijk nooit in mijn leven heb gekend.
Ik heb ook een keer gehad dat ik in een bos aan het rennen was en dat ik zag dat ik lang zwart krullend haar had terwijl het in het echt niet zwart is.
Ik zelf neem aan dat dit een soort van herinnering kan zijn omdat ze dus ook niks met mijn leven van nu te maken hebben en dus ik er ook geen verklaring voor kan zzetten.
Dit is dan ook het enige zijn wat ik zou kunnen vertellen erover want meer weet ik er niet van.



Groetjess Zselena


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2012, 19:24:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-08-2012, 19:03:24
Berichten: 3
Ja, ik geloof in reïncarnatie, maar je hoeft toch niet altijd terug te komen als mens/mens te zijn geweest? een dier kan toch ook?
en het is ook raar dat ik in reïncarnatie geloof, want ik kan geesten zien...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2012, 19:52:06 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
LittleMockingjay schreef:
Ja, ik geloof in reïncarnatie, maar je hoeft toch niet altijd terug te komen als mens/mens te zijn geweest? een dier kan toch ook?
Lees eens terug. Eerst heb je het over ergens in GELOVEN, en daarna stel je er een vraag over, alsof er feiten zijn. Kies zelf waar je in gelooft. Kies zelf of je gelooft in reïncarnatie als dier.
Persoonlijk geloof ik wel in reïncarnatie als dier. Ik geloof niet dat het willekeurig is, maar in rangen, om het maar zo te zeggen. Je begint als een bepaald dier (of een groep dieren) en je reïncarneert als dat dier tot je geest genoeg gegroeid is. Dan ga je over op een ander dier. Zo geloof ik dat honden onder ons staan. Als ze naar een koekje kijken, knallen ze bijna uit elkaar van verlangen. En zodra ze dat koekje op hebben waar ze eerst zo naar verlangden, zijn ze het alweer vergeten. Dieren die boven ons staan zouden dieren kunnen zijn als een reiger, met oneindig geduld.

LittleMockingjay schreef:
en het is ook raar dat ik in reïncarnatie geloof, want ik kan geesten zien...
Maar wat je er raar aan vindt is dan toch wat jij gelooft? Dat is toch een keuze? Waarom vind je je eigen keuze raar?
Geesten en reïncarnatie zouden best samen kunnen gaan als je eerst een geest wordt na je dood, tot je je leven goed hebt afgesloten. Dan kan je daarna reïncarneren (hier geloof ik niet in, maar het is een voorbeeld).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-09-2012, 20:18:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2011, 16:02:23
Berichten: 527
Locatie: Limburg
Ik had al gezegd dat ik in reïncarnatie geloof. Maar het is misschien niet de bedoeling dat je direct je vorige levens herinnert. Maar achter sommige dingen kun je wel degelijk komen. Zoals Dagaz in zijn bericht duidelijk maakte , je voelt/weet/kan soms dingen waar geen echte verklaring voor is. Als je helemaal niet gelooft kun je het natuurlijk altijd wel terug leven. Maar sommige dingen zijn ook bijna zo goed als duidelijk. Het komt van een bepaalde kant van iemand. Dit kun je zien als iets wat je je dus wel degelijk "herinnert" uit je vorige levens. Alleen schrijft niemand dit terug aan je vorige levens want dat is niet waar je meteen aan denkt.

Grz Meye :hart:

_________________
Elke weg die je bewandelt leidt naar een nieuw kruispunt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-10-2012, 17:06:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-09-2012, 09:42:35
Berichten: 21
Nou ik ga hier ook maar eens mijn zegje doen. Ik geloof in reïncarnatie en dan gelijk even mijn ervaring: Ik had ooit contact met mijn gids en die schreef(was automatisch schrift dat doe ik nu niet meer) dat ik ooit tsaar van Rusland ben geweest(de laatste om precies te zijn) Alleen toen kwamen er een aantal dingen in strijd met elkaar. Mijn gids schreef toen ik vroeg wanneer hij geboren is dat hij in 1917 was geboren. Toen ik vroeg waar ik hem van kende kreeg ik dat verhaal dat ik tsaar nicolaas II van Rusland zou zijn geweest. Alleen hij is in 1917 vermoord met zijn gezin. Mijn gids kon de tsaar dus nooit gekend hebben(denk ik toch) Het verklaart wel dat ik op de een of andere manier een redelijk voorstander ben van een absolute monarchie(wel een die goed voor het volk is) En ik Rusland ook een waanzinnig fascinerend land vind en dan vooral de tsarenfamilie(ik vind de romeinen ook heel interresant en weet er veel over) Ik had toen ik in het archeon een replica van een romeins huis bezocht ook niet echt het idee dat ik zoiets voor het eerst zag(ja mijn hersenen zeiden het wel maar ik kon me alles heel goed voorstellen een huis onder de hete italiaanse zon met romeinse mensen enzo, en nu we bij latijn een tekst over een oud romeins huis hebben moeten vertalen(De Domo romana antiqua) en daar een test over hebben gehad kan ik als ik mijn ogen sluit me ook echt voorstellen dat ik in het voorportaal sta en zo het atrium in wandel(de gang die er tussen zou moeten zitten kan ik me niet echt voorstellen) en dan kan ik me alles best goed voorstellen(het compluvium en impluvium het tablinum en dan de eetkamer weer totaal niet. Best vaag dus. Ik heb trouwens geen levendige fantasie als het aankomt op dingen voorstellen enzo.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl