Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:02:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-12-2011, 16:59:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Citeer:
'De Amerikaanse actiethriller Drive is door de Nederlandse filmjournalisten uitgeroepen tot de beste bioscoopfilm van 2011.

Drive, met Ryan Gosling in de hoofdrol, gaat over een autocoureur die zich door overvallers als chauffeur laat inhuren. Hij komt in de problemen als ook zijn vriendin in het criminele circuit dreigt te belanden.

De filmpers riep Rabat uit tot de beste Nederlandse film. Rabat is een roadmovie over 3 jonge Marokkaanse Nederlanders, die naar Marokko reizen. Op de tweede en derde plaats komen Stand van de Sterren en De Heineken Ontvoering.


Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=CWX34ShfcsE


Bron:

http://nos.nl/tekst/325539-nederlandse- ... letekst%29

Samenvatting

De film, naar het gelijknamige boek van James Sallis uit 2005, gaat over Driver (Gosling). Zijn bijnaam verraadt zijn werk als chauffeur. Niet zomaar een chauffeur, zijn taak is namelijk om overvallers en ander gespuis veilig weg te krijgen na bijvoorbeeld een overval of afrekening. Wanneer zijn bijrijder of bijrijders niet terugkeren op het afgesproken tijdstip, is hij er vandoor. Overdag is hij 'gewoon' stuntman. Hij is eenzaam, zorgt dat hij met weinig mensen te maken heeft, maar komt zelfverzekerd over. Hij hoeft niks te zeggen, en toch is precies duidelijk wat hij denkt, als een hedendaagse James Dean.
Dan komt hij buurvrouw Irene (Mulligan) tegen in de lift. Haar man is net uit de gevangenis vanwege goed gedrag. Al die tijd zorgde ze in haar eentje vol liefde voor hun zoontje. Driver is op zijn zachtst gezegd onder de indruk en ontpopt zich tot een ware gentleman.
Driver wil vooruit in het leven, droomt ervan autocoureur te worden. Op een avond komt hij echter ondanks zijn chauffeurskwaliteiten toch akelig in de problemen..
Drive is een moderne film noir-film: spannend, snel en hier en daar zeer gewelddadig. De film werd met een staande ovatie tijdens het filmfestival van Cannes dit jaar ontvangen en ook de pers liet zich unaniem lovend uit over deze film.

bron: http://www.filmbythesea.nl/details/Drive

Goed... Hier ben ik het dus totaal niet mee eens!


Ik ben een tijdje terug jurylid geweest bij een internationale jongerenjury van de moviesquad. www.moviesquad.nl bij het filmfestival Film by the Sea. Hier moesten 25 jongeren, evenals de vakjury dit jaar bestaande uit: Sylvia Hoeks, Stine Jensen, Maria Peters, Marieke van der Pol, Peter Buwalda, Paul Verhoeven en vaste juryvoorzitter Rinus Ferdinandusse, 12 literaire verfilmingen beoordelen en jureren.

Zowel de jongerenjury, als de vakjury was het unaniem eens dat de film Drive bij de bottom 3 behoorde. We werden vooraf zelfs nog gewaarschuwd dat deze film heel erg gewelddadig zou zijn en bloederig en dat we het niet waren verplicht te zien.

Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen. Van het lachen! Wat een slechte verhaallijn! Van wat er over was... Het idee van een stuntman die eigenlijk criminelen helpt als vluchtwagenchauffeur is best leuk bedacht. Maar maak er dan ook wat beters van dan die vent met een vrouw uit zijn appartement te stoppen in een lift en daar dan een huurmoordenaar bij te zetten. Vervolgens gaat de hoofdrolspeler helemaal te keer met gewelddadige acties, waartoe op het eind hij het hoofd van de huurmoordenaar volledig tot moes trapt... ook echt plat -_-....

Verder is er weinig literairs aan wat de verfilming betreft. Een typische afgezaagde hollywood film als het aan mij ligt. Ik raad deze dan ook juist niet aan om te gaan zien.

Een andere film, The Help, die nu ook is te zien in de bios, is daarentegen stukken beter! Ook literaire verfilming. Deze eindigde bij ons op de derde plaats en won de publieksprijs bij het filmfestival.

Drive is een gewelddadige en bloederige actiefilm, zonder enigszins een goede verhaallijn. Het neemt je niet echt mee in het verhaal en ik heb meer moeten lachen om unieke de manieren waarop mensen soms tot bloedens werden vermoord, dan om het feit dat we er eigenlijk van hadden moeten schrikken.


Hebben jullie deze ook al gezien? Ik zeg, niet doen ;). Verspil liever je geld aan wat anders.


Overigens, de winnaar van de vakjury, was Oranges and Sunshine. Bij ons op de 5e plaats... de winnaar van de movisquad by the sea award was La piel que Habito, met Antonio Banderas :).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2011, 00:20:43 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Haha, wat grappig.

Ik hoor de hele tijd heeeeel erge verdeelde verhalen over Drive. Ik ga er zelf waarschijnlijk vrijdag heen. So.. I'll keep u posted.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2011, 01:25:36 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik ben benieuwd Julia, naar wat je er van zult vinden. Probeer jij het idee: ''literaire verfilming'' er maar eens uit te halen hahaha :lol:

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl