Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:54:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Meridiaanpunten
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 15:15:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-12-2011, 14:39:14
Berichten: 7
Hallo allemaal!

Ik heb me zojuist bij 'even voorstellen...' voorgesteld. En mijn eerste vraag die ik aan jullie heb. (Ik had al een beetje rondgesnuffeld op het forum, maar ik kan het niet zo gauw vinden).
Voelen jullie tijdens de meditatie jullie energie door het lichaam stromen? Over je hele lichaam heb je meridiaanpunten en door het lichaam meridiaanbanen lopen. Tijdens de meditatie voel ik regelmatig punten open gaan. Vaak heb ik dit onder mijn voeten, in het gezicht op de gekste puntjes en bij mijn vingers.
Het gevoel van je energie is moeilijk te beschrijven. Onder mijn voeten begint het bij mij vaak heel hard te kietelen (heel hard te stromen eigenlijk). Zo hard dat ik soms moet lachen! Maar ook voel ik af en toe mijn chakra's, maar nog lang niet allemaal. Ik ben op het moment bezig om tijdens de meditatie mijn chakrapunten open te zetten. De kruin, hart, zonnevlecht en het stuitje heb ik tot nu toe alleen gevoeld op bepaalde momenten.
En als ik me focus op dit gevoel dan gaat het soms nog harder stromen.
Mijn vader gaf aan dat dit speciaal is, omdat lang niet iedereen dit voelt. Daarom wil ik ook graag weten wat jullie ervaringen zijn.
Mijn vraag is dus voelen jullie op bepaalde punten op je lichaam je energie stromen of meridiaanpunten open gaan? Wat is jouw ervaring erbij?/Wat vindt je van dit gevoel?

Liefs


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meridiaanpunten
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 17:09:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-12-2011, 14:39:14
Berichten: 7
BrianK schreef:
Hoi hoi,

Ondanks dat ik niet zozeer specifiek mediteer wil ik wel gewoon hier wat over zeggen. Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet.

Ikzelf ben mij ook bewust van energie in het geheel. Ik zie 24/7 energie en als ik mij focus op de energie kan ik ook energie banen zien (bvb in de lucht, daar zie ik energie stromen). Ik heb niet zozeer echt bewuste ervaringen met chakra's maar wel met mijn eigen energie en energie stromingen. Zo ben ik mij bvb bewust van de in en uit gangs punten in mijn handen, voeten, stuitje, hoofd(en voorhoofd) en buik. Die ervaar ik het duidelijkste omdat ik die het meest gebruik als ik met energie aan het werk ben. Maar ook de stromen tussen die in en uitgangs punten ervaar ik erg duidelijk. Ik kan de energie letterlijk voelen stromen, voelen wat het is etc...
Het is idd bijna niet te beschrijven. Je moet het zelf mee maken wil je het kunnen begrijpen.

Nu ik er over na denk...
Die in en uitgangs-punten die ik ervaar die heten chakra's?

Gr Brian


Oh dat is erg interessant! Ja de chakra's die vind ik zelf ook erg moeilijk, ik voel veel energie stromen en ik voel op sommige plekjes waar een puntje energie doorheen stroomt als het ware. Zover ik weet zijn er zes chakra punten. Het stuitje, boven het schaambeen, zonnevlecht rondom je navel, je hart, keel, derde oog en je kruin.
Maar je hebt door je hele lichaam energiebanen (die jij dan ziet en voelt) en die uit en in gangen noem je meridiaanpunten. Tenminste als ik dit goed zeg, dit is wat ik er al van weet. Misschien dat de anderen meer weten. En die meridiaanpunten kun je letterlijk overal voelen. Voorbeeld: tijdens een meditatie kietelt het op een specifiek punt op mijn bovenlip. Dat is bijvoorbeeld ook een meridiaanpunt die dan open gaat. En die meridiaanpunten hebben ook verschillende namen.
Maar het hoeven dus niet perse je chakra's te zijn, het kunnen dus ook meridiaanpunten zijn die je voel of beide!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meridiaanpunten
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 17:14:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-12-2011, 14:39:14
Berichten: 7
Misschien ook wel interessant om het woord 'meridiaanpunten' te googlen! Is niet zo heel veel over te vinden, maar bij bepaalde technieken wordt er wel gesproken over meridiaanpunten.

http://www.leerwiki.nl/Welke_acupunctuu ... gezondheid
http://www.emotionelevrijheid.nl/hoe_werkt_eft.htm


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meridiaanpunten
BerichtGeplaatst: 02-01-2012, 10:14:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-12-2011, 14:39:14
Berichten: 7
Ja klopt het zijn er inderdaad 7 nu ik ze tel! Foutje van mij.
Tijdens de meditatie lig ik altijd, dus ik denk niet dat ik dan mijn zenuwen afknel. Ik weet niet in welke posities je zenuwen kunt afknellen? In een zithouding misschien?
Ik voel het niet tintelen alsof ik weinig bloeddoorstroming heb, maar echt licht kietelend gevoel en energie stromen.
Wat super dat jij dat bepaalde chakra's goed voelt! Ik heb dit nog lang niet zo, dat het heet wordt of iets anders. Wie weet komt dat nog ooit eens. Bedankt voor je reactie!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl