Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:07:29

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ouija bord -Goeie Uitleg gezocht
BerichtGeplaatst: 31-12-2011, 15:49:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2011, 15:40:55
Berichten: 5
Hallo,

Ik wil als eerste duidelijk maken dat ik weet wat een Ouija Bord is en dat het gevaarlijk is. Ga niet hier zitten te posten dat het gevaarlijk is en niet moet doen, hier luister ik niet naar! Hoe koppig ik ook ben, ik heb het vaak genoeg al gelezen in de andere topics.

Ik ben op zoek naar een goede Uitleg wat de Regels zijn tijdens het 'spel'. Ik ben hier al naar op zoek zodat ik veilig en op juiste manier verkeerde dingen kan afhandelen.

Ik ga het samen doen met 2 andere personen die ik erg goed ken, mijn eigen vriend en een vriendin. Mijn vriendin weet al wat ervan af, en gelooft al in geesten, al het bovennatuurlijke. Zij zal meedoen met het spel. Mijn vriend zal de bestuurder worden omdat hij het sterkst in zijn schoenen staat. Door zijn ervaring in het leven kan hem eigenlijk niks schelen, en kan hij zich goed afsluiten. Ikzelf zal buiten het spel staan, ik weet dat ik zwak kan zijn met onnatuurlijke dingen, en zou dus een gevaar zijn. Ik weet daarbij wel dat ik een bescherming om mij heen heb door het geloof naar god die ik heb. En mijn broer bescherming vroeg voor mij aan god.

Wij 3en gaan dit zeker doen, en niet gewoon voor de lol.
We willen ervaring oplopen hoe dit precies aanvoelt.

Dus alle goeie advies is hier welkom!
~NightSoul.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 09:21:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ik wens jullie 3 heel veel succes.

De preek over hoe gevaarlijk het is heb je al gehoord zeg je. En je bent koppig want je gaat het toch doen (ik voel hier een heel hoog 'lekker puh' gehalte). Ik kan enkel hoofdschuddend lezen en hopen dat de ervaring niet negatief voor je zal uitpakken. Ik ben echter bang dat je dit alles nogal onderschat.

Nogmaals, ga je gang. Maar: kom dan niet klagen dat je er zoveel last van hebt. Dat wist je al voor je eraan begon.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-01-2012, 11:19:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2011, 15:40:55
Berichten: 5
@Mirror bedankt voor je bezorgdheid, waardeer ik erg. Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'occults' dus ik kan daarop geen mening geven. Ik zie een ouija bord wel als iets spiritueels in mijn ogen.

@Tamuril
Die 'lekker puh' gehalte valt wel mee, ik zei het gewoon zodat ik geen reacties krijg die ik niet nodig heb. Want ik vraag voor uitleg en niet reacties dat ik het niet moet doen. Ik ben meestal niet eens zo koppig, ik luister vaak naar mensen juist, maar voor dit wil ik gewoon graag eens meemaken, en daarom zei ik koppig omdat ik dus niet luister naar de 'niet doen' reacties.

Ik onderschat Ouija Bord zeker niet! Ik weet niet wat er zal gebeuren, maar ik heb vertrouwen in mijn vrienden. Ik ga niet oordelen over iets wat ik nog niet heb meegemaakt. Ik zal zeker niet klagen erover, ik zal de ervaring hier delen, wat de meeste andere mensen hier ook doen. =)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 11:43:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Als je ervaringen wilt delen, kan dat ook hoor NightSoul.

Ik heb namelijk zelf glaasje gedraaid (zoals dat zo populair geroepen wordt). En het heeft dingen wakker gemaakt die beter gewoon met rust gelaten hadden kunnen worden. En ja, dat klinkt heftig, maar dat was het ook. Mijn vriendinnetje waar ik het mee heb gedaan durft niet meer in het donker te slapen. En ik...tja..ik denk dat ik een deel van mijn ervaringen later ook te "danken" heb aan het feit dat ik zo eigenwijs was wel te gaan glaasje draaien. Ik zag het destijds ook als een "spel" en wilde het graag ervaren en met eigen ogen zien en meemaken. En heb ook alle waarschuwingen in de wind geslagen. En daar tot op de dag van vandaag spijt van gehad. Nu ik wat ouder ben en in spiritueel opzicht wat beter ontwikkeld, zie ik het als een leermoment,dat ik anderen liever bespaar.

Misschien moet je ook even kijken naar het tv-programma van Bridget : Hoe houdt ik het spannend? Daarin is zij ook gaan glaasje draaien. En de ervaringen zijn netjes in beeld gebracht. Zo kun je toch een beetje zien hoe het werkt, zonder daarbij direct jezelf in gevaar te brengen. Want wat BrianK zegt: ook al doe je niet eens actief mee, je bent in de ruimte aanwezig. Je geeft aan toch al nerveus te worden bij onnatuurlijke dingen. De ideale prooi voor een entiteit. Zeker een negatieve. Je roept eigenlijk zowieso negatieve entiteiten op, want positieve entiteiten zullen NOOIT op die manier contact zoeken.

Jij zegt altijd goed te luisteren naar mensen, maar je roept bij voorbaat al dat je geen waarschuwingen wilt. Dan luister je toch niet? Of zie ik dat te simpel? Dan wordt dat in mijn ogen dus een hoog "lekker puh" gehalte.

Als jouw vrienden ook niet weten hoe een ouija bord werkt, vind ik het persoonlijk een heel gevaarlijke onderneming worden. Je vraagt hier namelijk om de regels van het "spel" (ik zie het niet als een spelletje).
Zie het als een soort belletje trekken op een voor jou totaal onbekende plek, de Bijlmer in Amsterdam, weet ik veel, gewoon een gevaarlijke plek.. Je weet nooit wie er open doet en kunt er donder op zeggen dat je geen leuke reacties gaat krijgen. Sommige mensen doen dan aardig en misleiden je zodat je later in de problemen komt.
Dat is ook met het glaasje draaien zo...je weet gewoon nooit wie je treft..maar een ding is wel duidelijk, het is geen positieve entiteit, omdat die op deze manier geen contact zal maken.


Affijn, ik wens je veel succes en kijk uit naar jouw ervaringen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 15:46:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2011, 15:40:55
Berichten: 5
@BrianK Bedankt voor de uitleg. Ik weet wel hoe ongeveer de Ouija bord werkt, door films enzo kan je makkelijk een beeld vormen. Ik was gewoon meer op zoek naar de diepere uitleg. Zoals dus de regels over de vragen, wat ik dus niet wist.

@Tamuril Ik zei niet 'altijd', ik zei 'vaak'. En als je me een beetje leert kennen, ben ik niet iemand die altijd wilt luisteren. En nee ik ben niet snel nerveus bij onnatuurlijke dingen, ik weet niet hoe ik erop reageer. Ik ben gewoon meer schrikachtig. En ik zet spel juist tussenhaakjes omdat ik het niet als een spel zie, maar omdat een ouija bord wel vaak zo wordt genoemd. :?

Daarbij ik zou het erg raar vinden als iemand hier vraagt om uitleg om een ouija bord te gebruiken en iedereen het afwijst terwijl die dat zelf al eens heeft gedaan? Waarom zou ik het dan niet mogen doen. Ik kijk al zoveel paranormale films series, ik wil het eens zelf meemaken, hoe erg ik ook erop reageer, ik heb niks te verliezen in mijn leven. Heb ik tenminste een beetje spanning in mijn leven weer, dan het saaie leven.
Mijn vriendin weet wel wat af van het Ouija Bord, ik gedeeltelijk, mijn vriend niks. Maar samen sta je altijd sterker.

Het lijkt misschien dat ik dom bezig ben, maar ik doe wel de slimme set om hier uitleg te vragen.
Daarbij hebben we het nog niet gedaan, we wilden het woensdag doen, maar me vriendin was erg zwak, mijn vriend ook. Dus hebben we het afgelast omdat we misschien dan te zwak waren.

Maar ik hou nu op met deze discussie, alle nieuwe uitleg is hartelijk welkom.

Ik heb daarbij ook een vraag want ik had gehoord dat er ook kaarsen worden gebruikt. Ik kan niet vinden hoeveel kaarsen er nodig zijn, weet iemand hoe dit precies in elkaar zit?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 16:37:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2011, 15:40:55
Berichten: 5
BrianK schreef:
Oke je wilt stoppen met de discussie die juist nog een goed gevolg kan hebben. Ik hoop voor jou dat je dan ook de mogelijke discussies met de wezens tijdens de sessie(s) vermijd. Als je dit al niet aan kan dan durf ik wel te zeggen dat je die ook niet aan kunt. Sorry dat ik het zo zeg maar dit is in mijn ogen de waarheid. Wij kennen je zoals je je toont hier op het forum, niet zoals je in het echt als persoon bent. Hetzelfde geld voor iedereen hier op het forum tenzij ze mekaar in het echt ook kennen.

Je hebt gehoord dat er kaarsen worden gebruikt, je hebt gehoord dat het gevaarlijk is, je hebt gehoord dat je het niet moet doen.

Waarom luister je wel naar het kaars gebeuren maar niet naar het niet doen gebeuren?
Kaarsen geven energie af die tevens niet nodig is in mijn ogen. Het is in mijn ogen juist iets voor de sfeer en niet een noodzaak. Het enige wat je moet hebben is de mensen die mee doen, een glas en zon ouija bord.

De verdere uitleg is hier allemaal al gegeven in het onderwerp. Er valt niet meer te doen dan dat op te volgen. Meer informatie heb je niet nodig ;)

Omdat ik dat niet doen gebeuren al heb gelezen in de andere topics =) en dat over de kaarsen juist over het bord gaat om het te doen, en gehoord had dat het met veiligheid te maken had.

Ik ga niet in discussie met iets paranormaals, ze zijn waarschijnlijk wijzer en slimmer, en meer ervaring om iemand te irriteren, dus nee ik zou dat niet bepaald dan doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-01-2012, 14:59:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Kaarsen geven energie af, maar bieden geenzins bescherming als je geesten gaat oproepen.

Verder verbied ik het echt niet, als jij het wilt doen, sta je vrij dit te doen. Om je tegemoet te komen zal ik dan ietwat uitleg geven.

Een uitleg voor het "juist" en "serieus" gebruiken van het ouija-bord met de intentie een ervaring op te doen en niet zomaar wat te spelen met het oproepen van geesten:

Ga met minimaal vier personen aan een tafel, rond het ouija bord zitten. Elke persoon legt een vinger op het glas of de indicator en dan kan je vragen gaan stellen.Een van deze mensen zal als leider gaan functioneren. De entiteit zal door de energie van deze persoon antwoord gaan geven en het is goed mogelijk dat diegene dan ook snel uitgeput zal raken. Daarom is er een voorkeur voor een emotioneel sterk en stabiel persoon. De entiteit geeft antwoord door middel van ja, nee cijfers en letters.

Doe dit het liefst met iemand die ervaren is in het gebruik van een ouija bord. Als je geen ervaren persoon hebt,begin er dan uiteraard liever niet aan, vanwege de onveiligheid van de sessie.

-zorg dat je met minimaal vier SERIEUZE mensen bent
-stel vooraf vragen op en houd je ook aan deze vragen
- als je een reactie krijgt, zorg dan dat je weet met wie je te maken hebt.Dit is eenvoudiger als de entiteit waarmee je te maken hebt een bekende van je is. Neem geen genoegen met enkel een naam!
- Als er voor de eerste keer een beweging komt in de indicator (glas/plank met gat waar je de letter door kunt zien) schrik je waarschijnlijk, maar laat je door dit gevoel niet meeslepen! Houd het doel van de sessie voor ogen en houd het zelf in de hand, voorkom dat de entiteit de touwtjes in handen kan nemen.
- Als je serieuze antwoorden zoekt, stel dan ook serieuze vragen. Maar test de betrouwbaarheid van de entiteit eerst. Schrijf bijv. een woord op een papiertje die iemand in zijn zak steekt. Vraag naar het papiertje,wat erop staat en in welke zak het zit.
- Blijf kritisch over de vragen en antwoorden die je krijgt.Neem het nooit klakkeloos voor waar aan, maar kijk wat je ermee kunt.
- Blijf kalm en sommeer de entiteit de kring te verlaten en vertel dat hij niet langer welkom is als je wilt afsluiten. Dit wil soms weleens misgaan.

Na afloop kun je de ruimte waarin je de sessie reinigen met wierook en witte kaarsen branden (zuiverend, voor zover ik weet).

Ik blijf het nogal dom vinden, maar ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen.

p.s. de informatie heb ik van een tante, die vaak met het ouija bord heeft gewerkt. Ook zij raadt het jullie sterk af, maar heeft toestemming gegeven deze info neer te zetten. Nog steeds een afrader dus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-01-2012, 15:48:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2011, 15:40:55
Berichten: 5
Heel erg bedankt voor de uitleg Tamuril, waardeer het dat je het deelt met me =)

Ik zal overleggen met me vrienden hoe we dit goed gaan aanpakken. Als we het niet goed kunnen aanpakken zullen we het zeker niet doen. Als we wel het kunnen gaan we het rustig en serieus doen. Ik zal proberen nog andere personen ervoor te vinden die serieus erover zijn, omdat we in de minderheid dus zijn.
Nogmaals bedankt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-07-2012, 20:42:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-06-2012, 22:22:38
Berichten: 13
Locatie: Amsterdam
Eigenlijk ben ik heel benieuwd hoe het is geworden...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl