Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:54:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-02-2012, 18:07:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-01-2012, 21:10:10
Berichten: 40
:o Moet je eerlijk bekennen, ik heb hier wel ervaring mee . Het komt helaas maar weinig voor, circa 2 a 3 dagen in de week.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-02-2012, 23:28:04 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Mirror schreef:
Je zegt het komt weinig voor en dan 2 a 3 keer per week? :shock:
Hier ben ik het mee eens. Ik had laatst dat ik mijn arm heel even niet kon bewegen, en dat was de eerste keer in .. geen idee. misschien wel 5 jaar :p En een ergere versie heb ik nooit gehad.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2012, 01:41:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik twijfel of dit onder Lager bewustzijn hoort...

Eerder een topic voor lichamelijk...
Mag ik verplaatsen Mirror?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2012, 13:12:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Je hebt een punt... ik twijfelde ook.
Lekker laten staan dan maar :mrgreen:

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-02-2012, 14:33:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-01-2012, 21:10:10
Berichten: 40
Mijn ervaringen?.
Enigste wat ik je kent vertellen is, dat ik gigantische gestress bent de laatste tijd. Dat beinvloed enorm veel dingen bij mij. Zoals dromen en eigenlijk overslaat naar slaapverlamming. Bij mij duurt een slaapverlamming voor mij gevoel 4 minuten. En me erg bang voelen is ook enorm ook aanwezig. Al moet ik zeggen, dat het er aan ligt wat ik hebt gedroomt enzo.

Vorige week werdt ik uit niets wakker, en voelde ik een aanwezigheid in de kamer, maarja daar heb ik bijna elke dag wel last van. Alleen had deze keer geen gevoel bij deze aanwezigheid alsof het me aan bleeft staren. In deze minuten, kon ik me niet bewegen. Toen de aanwezigheid weg was, kon ik me weer bewegen. Heb nog enorm lang naar de plek gestaart van waar ik dacht dat de aanwezigheid daar stond. tevens zag ik alleen vage schimmen, meer niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-02-2012, 14:35:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-06-2011, 15:49:43
Berichten: 2214
Locatie: Halsteren
Veel mensen met uittredingen/astrale projecties zeggen dat die vooraf gaan door slaapverlammingen, dat op die manier hun lichaam in slaap valt en hun geest wakker blijft en ze daardoor kunnen uittreden.

_________________
Wie niets heeft, heeft ook niets te verliezen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 13:08:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Goed dat deze onderwerpen ter sprake gebracht worden, natuurlijk.

Citeer:
Mensen met een circadiaanse ritmestoornis kunnen gevoeliger zijn voor slaapverlamming.
Ik heb geen idee wat dat moet betekenen. :P

Terzijde vond ik op Wikipedia een stukje geschiedenis m.b.t. slaapverlamming, wat ik zelf tamelijk hilarisch vond. Het betreft het stukje over middeleeuwse demonen: http://en.wikipedia.org/wiki/Erotic_hypnosis#History.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 13:16:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Overigens noemt het Merck Manual (online beschikbaar) alleen in het volgende artikel slaapverlamming: http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec06/ ... ing&alt=sh

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 13:28:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2010, 14:15:28
Berichten: 155
Ik geloof niet in een slaapverlamming als iets paranormaals, alles wat ik er steeds over hoor klinkt in mijn oren namelijk gewoon als een fysiek iets.

bij een slaapverlamming zeggen de mensen dat ze niets kunnen bewegen, alleen hun ogen. Ze geven aan dat ze het gevoel hebben dat er iets bij hun is en soms geven ze aan dat ze schimmen zagen. Ook een zwaar gevoel op de borst en een lastige ademhaling worden vaak genoemd, dat gaat soms gepaard met een zichtbare schim op de borst, ook wel incubus of succubus genoemd.

Als je tegen mij zegt dat je wakker wordt en alleen je ogen kan bewegen leg ik gelijk al het verband met de REM-slaap. In die fase van de slaap kun je niets bewegen, maar je ogen bewegen zich dan wel erg snel (REM = Rapid Eye Movement, snelle oogbeweging). Tijdens die fase droom je ook, en dat is ook de reden waarom je niets kan bewegen, anders zou je de bewegingen uit je droom nadoen. Tijdens de REM-slaap heb je een onregelmatige ademhaling en hartslag, dit kan een verklaring zijn voor het moeilijk adem kunnen halen en de druk die je op je borst voelt.

Het laatste zijn dan de schimmen die sommige mensen zien en het gevoel dat er iemand bij je is, en dit heeft mij even klem gezet, maar ook daar is gewoon een simpel antwoord op te vinden. In de dromen vullen je hersenen de lege plekken in op de meest logische wijze, en als je midden in een REM-slaap wakker wordt maar je hersenen schakelen nog niet zo snel om van 'slapen' naar 'wakker', dan kan het zijn dat je hersenen de dingen daar gewoon aanvullen. Je hersenen zetten dan dus iets op je borstkas bijvoorbeeld, enkel omdat daar een drukkend gevoel zit maar jij daar niets ziet. Het gevoel dat er iets is komt volgens mij door de adrenaline, maar daar heb ik niet genoeg informatie over om er een goed oordeel bij te trekken.

Ik zie slaapverlamming dus als een REM-slaap in het waakbestaan

_________________
http://beating27hearts.wordpress.com/

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 14:00:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Datenshi schreef:
Ook een zwaar gevoel op de borst en een lastige ademhaling worden vaak genoemd, dat gaat soms gepaard met een zichtbare schim op de borst, ook wel incubus of succubus genoemd.
Zie dus de koppeling naar het wikipedia-artikel(voor de anderen).

Voor de rest zeg ik: denk ik ook, ja.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 19:14:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Nee, ik kan mij niet herinneren ooit slaapverlamming te hebben ervaren. In mijn naaste omgeving ken ik ook niemand. Ik weet alleen van het bestaan via boeken en internet.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 20:53:40 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Ik heb het een keer meegemaakt,
en om eerlijk te zijn was het naast mijn 'uittredingen' een van de meest beangstigende momenten in bed.
Afgezien van de eerste keer 'live' een condoom om doen.

Ik kan me goed herinneren dat ik meende dat ik wakker werd met een enorme pijn in mijn mond, die wijd opengesperd voelde.
Er was een grote druk onder mijn linkerbovenste kiezen, en rechteronderste kiezen, zodat het leek alsof een klem mijn mond openhield.

Ik mijn ogen niet draaien, mijn nek niet bewegen of ook maar iets anders van mijn lichaam bewegen, terwijl ik wel het oppervlak van de matras voelde en de deken onder mijn kin.
Daarnaast was het beeld dat ik wel kon "zien" vager dan gewoonlijk, hoewel ik in beide ogen -5,5 heb kan ik meestal nog uit silhouetten uitmaken wat alles om me heen is maar in dit geval dus niet.
Het viel me ook op dat ik continu een erg luid krijsend geluid leek te horen, dat leek alsof een tienjarig meisje op haar tenen getrapt werd en je je oor tegen haar mond drukte.

Alles wat ik me hierna kan herinneren is dat een schaduw over mij heen leek te buigen die aan de linkerkant van mijn gezichtsveld stond. Het leek een mensachtige vorm te zijn, alleen dan extreem vertekend en compleet zwart, alsof het een lange schaduw was die geworpen werd door laagstaande zon.. MAAR DAN IN 3D EN BOVEN MIJN OGEN.

Superraar.

Toen ik NET hierna "weer" wakker leek te worden leek het alsof dit alles een half uur duurde, maar ik realiseer me steeds meer dat het nooit langer dan 10 minuten geweest kan zijn.

Het overigens kwart over zes 's ochtends, kamertemperatuur, en ik was om half 2 's nachts gaan slapen. Ik had geen alcohol of andere verdovende middelen genuttigd voor mijn slaap.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 22:52:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-05-2011, 15:37:29
Berichten: 10
Een paar weken geleden heb ik dit zelf meegemaakt. Ik werd ''wakker'' uit een nogal heftige droom die vol met actie zat. Toen ik wakker werd voelde ik me erg gedesorienteerd en verdwaasd omdat de droom nog een beetje nagolvde in mijn hoofd. Ik probeerde dus wat helderder te worden door me te bedenken dat ik gewoon in mijn bed lag en even fris wilde worden voordat ik weer verder ging met slapen. Dit werkte, met het werkte eigenlijk iets te goed. Ik voelde mijn eigen geest aan en was me enorm bewust van alles om me heen maar toch bleef het gevoel als surialistisch aanvoelen(ook omdat de kamer danstte van twinkelend licht, het was net een disco). Ik denk dat dit dan ook is wat de mensen als die angst ervaren, juist die enorme helderheid en een bewustzijn van heb ik me jou daar dat je (of mijne iig) normale alledaagse bewustzijn nogal overschaduwd. Toen ik rechtop wilde gaan zitten merkte ik dat dat me enorm veel kracht koste, ik kon me nauwelijks bewegenen voelde me verlamd. Toen ik erg goed mijn best deed omdat ik wist dat me gewoon MOEST kunnen bewegen lukte dit en tilde mijn hand op, alleen: het was niet mijn echte maar mijn geestelijke had ineens floepte ik mijn lijf uit en vloog van de ene kant van de kamer naar de andere en bleef even aan het plafond plakken. Dit voelde eventjes heel goed en vrij maar toen voelde ik me zonder lichaam toch ineens erg kwetsbaar en besefte me dat ik heel snel terug mijn lijf in moest omdat ik het idee had dat er ineens vanalles op me af kwam. Zodra ik me dit besefte floepte ik direct terug mijn lijf in en ben ik nog even bezig geweest mezelf te kalmeren waarna ik een verder een goede nacht heb gehad. Het teruggaan in mijn lijf koste trouwens geen enige moeite, toen ik over de muren het plafond kroop en door de kamer zweefde voelde en zag ik constant een rode lijn mijn lichaam inlopen en via deze lijn werd ik zo mijn lichaam terug in geslurpt.

Conclusie, uittreden is heftige poep en niet voor beginners. Zonder je gedachtes goed te controleren kan het al snel een enorme choas worden. Daarentegen is het wel geweldig om mee te maken en ben ik enorm benieuwd naar de waarschijnlijke onbegrense mogelijkheden hiervan.

Groeten AV


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-02-2012, 00:44:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Mirror schreef:
Kiro schreef:
Datenshi schreef:
Ook een zwaar gevoel op de borst en een lastige ademhaling worden vaak genoemd, dat gaat soms gepaard met een zichtbare schim op de borst, ook wel incubus of succubus genoemd.
Zie dus de koppeling naar het wikipedia-artikel(voor de anderen).

Voor de rest zeg ik: denk ik ook, ja.



Hey Kiro,

Of je er nou wel of niet in gelooft een persoonlijke vraag (daar gaat het per definitie niet om, in wel of niet geloven):
Heb jij wel eens een dergelijk iets als dit ervaren?
Zo ja, welke gevoel had jij erbij?

Groet Mirror


In mijn ervaring zegt Kiro niet of hij erin gelooft of niet. Wat ik lees in zijn post (en in zijn link) is dat hij het ziet als een lichamelijk fenomeen.

Overigens wordt er gesproken over hallucinaties tijdens de slaapverlamming hetgeen de demonen/succubi kan verklaren

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-02-2012, 19:13:10 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
@Mirror:

Het is een van de functie's van het brein om je realiteit zo 'echt' mogelijk te laten zijn.
Tenminste, als je 'echt' definieert met wat je voelt, ziet, ruikt etc. Dan is 'echt' een translatie van electrische impulsen.
Jouw demoon was dus echt.
Net zoals je koffie deze ochtend echt was.

Het mooie is, het kan best een geest geweest zijn. Maar die zijn meestal gewichtloos.
En ja.. wie ben ik om te zeggen dat het GEEN geest was.
Ik zou het maar wat graag geloven.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl