Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:50:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-09-2006, 19:32:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Ik ben van mening dat we niet tot 2012 hoeven te wachten maar dat de mogelijkheden er nu al zijn........met 7, 13 of 22 chakra's.
Ik ben mijn eigen chakra zogezegd: van 1 tot oneindig.......

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2006, 10:02:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Hallo lieve mensen, ik heb eerder in dit topic al gesproken over 22 chakra's.
Voor mijn gevoel en ervaring is er nu geen twijfel meer, ik heb zelf gisteren de 10 transcedente chakra's mogen activeren tijdens een meditatie, en heb deze ook mogen voelen omdat deze chakra's buiten het lichaam mee resoneren op chakra's IN het lichaam.

Deze 10 chakra's buiten het lichaam zorgen ervoor dat wij kunnen en mogen transformeren naar een hoger bewustzijn.

Verder kreeg ik ook nog te horen dat deze informatie door meerdere mensen wordt ontdekt, en dat er waarschijnlijk in de toekomst nog meer chakra's ontdekt zullen worden.

Ik heb de chakra's even voor jullie op een rijtje gezet en ik begin bij de chakra die het hoogst boven ons is, en ik zal eindigen bij de chakra die het verst onder ons is.

1. centrale zon (veelal gebruikt als het symbool voor je hoger zelf )
2. christus/ gods bewustzijnschakra
3. galactische poort chakra
4. sterrenpoort chakra
5. zielster
6. kruinchakra
7. epifyse
8. hypofyse
9. nek/kinchakra
10. keelchakra
11. thymuschakra
12. hartchakra (vormt in verbinding met de thymuschakra het godsbewustzijn)
13. zonnevlecht
14. navelchakra
15. miltchakra
16. heiligbeenchakra
17. stuitchakra
18. aardester
19. dolfijnmatrix
20. holle aardesteden
21. walvismatrix
22. kristallen hart

Dit is een hele beknopte uitleg, ikzelf heb hiervoor ongeveer 10 dagen cursus nodig gehad om het te kunnen begrijpen, dus mijn advies is ook, ben alsjeblieft voorzichtig met mediteren op de activatie van deze chakra's.

Dit ook omdat ik tijdens de cursus ook mensen heb gezien die ZELF niet meer terug konden keren in hun lichaam en hierbij hulp nodig hadden van buitenaf (oorzaak hiervan is de hoge energieen en diepe lagen van je onderbewustzijn waarin je aan het werk bent)

Dit is dus een waarschuwing om alsjeblieft niet zomaar hierop te gaan mediteren maar dit in ieder geval altijd te doen met iemand om je heen die je eventueel terug kan halen.

Ik kan hier wel meer informatie gaan vertellen over deze chakra's, maar zoals ik al zei, het duurde 9 dagen voordat ik deze materie kon begrijpen omdat er zoveel aan vooraf gaat.

Ik wil er nog even bij toevoegen dat er waarschijnlijk nog meerdere chakra's zullen zijn en ontdekt mogen gaan worden zoals de voorspellingen en ook gevoelens zijn, maar zolang hier nog geen concrete informatie beschikbaar van is, kan ik geen verdere informatie met jullie delen.

Namaste

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-09-2006, 19:02:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-03-2006, 10:33:45
Berichten: 344
Locatie: Stadskanaal
mooi namaste, voor zover duidelijk :)
hoe heet de cursus die je gedaan hebt?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 12:37:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-11-2006, 10:11:00
Berichten: 6
Persoonlijk heb ik ook al ervaringen gehad met transcedente chakra's, ik kom tot nu tot tot 3 boven en onder mijn eigen lichaam (totaal 6). Wanneer ik deze chakra's oproep gaan deze bij mij altijd parallel aan elkaar, wat zoveel wil zeggen dat wanneer ik een chakra weer activeer onder mijn voeten ik meteen er eentje boven mijn kruin bijkrijg. Ik voel dan ook een zeer sterke energieboog tussen de bovenste en onderste chakra's, welke buiten het lichaam om lopen. Overigens krijg je dan ook werkelijk het gevoel dat je aan het groeien bent, dus je krijgt gevoel boven je kruin en onder je voeten alsof je aan beide kanten een anderhalve meter bent gegroeid.

Let inderdaad wel op bij het gebruik van deze chakra's: je moet alles met veel rust en tijd doen, en (zoals bij elke meditatie) zorgen dat je absoluut niet gestoord kunt worden. Daar kun je jezelf namelijk een nogal energetische optater mee bezorgen wanneer je gestoord wordt door andere mensen, wat zich inderdaad kan uitten een lastige terugkeer naar je eigen lichaam. Belangrijk is ook dat je de chakra's weer goed 'afsluit' wanneer je terugkeert.

Overigens denk ik ook dat er nog veel meer chakra's zijn en ook gevonden zullen worden. Om meteen maar een voorbeeld te noemen (uit eigen ervaring dan): maak tijdens een meditatie een holle bal van je handen en houdt deze ongeveer 40 cm voor je zonnevlecht. Activeer vervolgens je handchakra's en probeer de energie op dit punt te centraliseren. Wanneer je je handen weghaalt zul je merken dat er een verbinding is ontstaan tussen de zonnevlecht, je handchakra's en het punt waar je zojuist met je handen een bal hebt gevormd. Wat precies de mogelijkheden zijn van dit chakra weet ik niet, net zoals ik niet weet of anderen dit gevoel ook hebben. Mogelijk is het slechts een verlenging van de zonnevlecht, maar wie zal het zeggen :wink:. Ik geloof dan ook niet zo erg in één waarheid op dit gebied, ik denk dat de kennis over chakra's nog lang niet uitputtend is. Ik vind het dan ook moeilijk om te geloven dat er 'vaste' aantallen chakra's zijn.

Overigens heb ik verder geen reiki-cursussen gevolgd nadat ik dit soort energie onbewust al sinds mijn twaalfde actief gebruikte, heb wel een aantal behandelingen gehad en ben daar zelf op doorgegaan. Ik ben dan ook nog niet zo erg in alle (theoretische) achtergronden thuis.

Groet,
Jim

_________________
Life is what happens while you're busy making other plans...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-04-2011, 16:29:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
wow!
wat een verhaal!!

moet het nog even goed doorlezen.
mij conclusie is dit al:
we hebben denk ik duizenden chakra s waaronder heel wat kleinere in ons lichaam

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2011, 14:33:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Kleinigheidje; de age of aquarius begint rond het jaar 2600, niet 2012. Just saying.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-02-2012, 18:54:09 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Citeer:
Het zonnevlechtchakra was bij de 7-voudige mens het derde chakra, en dit is ook zo bij de 13-voudige mens. Het hartchakra is daarentegen bij de 7-voudige mens het vierde chakra en bij de 13-voudige mens het vijfde chakra. Vandaar dat het vanuit het Aquariustijdperk correcter is de werkelijkheid de vijfde dimensie te noemen.


Woa, interessant! De boeken spreken inderdaad zowel over de 4e als de 5e dimensie, maar het was niet duidelijk waarom we een dimensie zouden overslaan. Thanks :D.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-02-2012, 19:15:02 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik heb het altijd boeiend gevonden dat de chakra's ook verbonden zijn aan een element.

Het werd dan als volgt genoemd:

1e chakra: aarde (vaste stof, onbeweeglijkheid)
2e chakra: water (vloeibare stof, beweeglijkheid)
3e chakra: vuur (energie, transformatie)
4e chakra: lucht (gasvormige stof, vrijheid)
5e chakra: geluid (trilling in de lucht)
6e chakra: licht (trilling in de ether)
7e chakra: bewustzijn (hoogste trilling)

de aarde vertegenwoordigt dan ons skelet en vast weefsel, het water de vloeistofstromen, het vuur de verbranding (metabolisme), de lucht de ademhaling en de zuurstof in de bloedsomloop, geluid uiteraard de communicatie en expressie, licht het "zien" en bewustzijn het "weten".

interessant is ook dat lucht het element is dat verbindt, en het hart is ook het orgaan dat verbindt (het hart chakra verbindt de 3 aarde chakra's met de 3 hemel chakra's, en het 4e lichaam is het verbindingslichaam dat aura's met elkaar verbindt). De lucht op aarde verbindt alle ademhalingssystemen met elkaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 01:43:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
zit dit een beetje te lezen en vraag me echt af of het een wedstrijd is

er zijn 25 cahkra's om precies te zijn.
12 boven de grond
1 de grond
12 onder de grond

nr 13 geeft je toegang tot het dodenrijk.. kan je met geesten praten en overleden mensen enzo
die er na geven je inzicht in andere lichtwezens en tijdlijnverschuiving (toekomst en verleden zien)
alle tot 12 zijn verbonden aan gevoelens en emoties
je zult de ultieme stilte moeten vinden om tot de hogere cahkra's energie te kunnen geleiden
sommige noemen dit ook wel een bijna dood ervaring

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 01:48:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
Gigo Valonka schreef:
wow!
wat een verhaal!!

moet het nog even goed doorlezen.
mij conclusie is dit al:
we hebben denk ik duizenden chakra s waaronder heel wat kleinere in ons lichaam
U heeft het over energie knooppunten, dit kunt u niet verwarren met energie-poorten.
een kruispunt van wegen is niet hetzelfde als een in/uitvoer leiding.

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl