Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:56:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21-03-2012, 08:04:25 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ok, en wat als mensen zich hier compleet voor gek zetten?

In mijn ogen hebben mensen niet een enkele persoonlijkheid, hoe ze ergens op reageren is het gevolg van hun stemming, wat ze meemaken enz.
Stel je hebt ergens een heel heftige mening over, dan kan je daar later wel anders over denken. Maar als je dood bent, kun je niet meer opschrijven dat je van gedachten bent veranderd. Dan heb je bijvoorbeeld neergezet dat je iemand haat omdat je op dat moment even boos was. Dan komt dat hier permanent te staan na je dood, als een soort van permanente beschrijving van jouw gedachtes.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2012, 08:42:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik heb op het moment geen behoefte om een archief aan te leggen. Jullie wel?

Ik heb nog zoveel te leven voordat ik sterf... alles wat ik mocht opschrijven zal nog 20x veranderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2012, 11:38:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik schrijf wel gedachtes op, af en toe. Maar dit is niet echt iets om na te laten, meer om het van me af te schrijven.

Maar zoals Julia al beschreef, 'de halve wereld gooit' dagelijks al een heleboel oninteressante meningen en beweringen op Facebook, en het is wel te hopen dat mensen niet dat soort dingen in zo'n archief zetten. Dan veranderen ze namelijk wel 20 keer van mening en komt er misschien iets te staan waar ze het niet meer mee eens zijn tegen de tijd dat ze sterven.





"Brb, ff reincarneren."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2012, 13:50:15 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Maar dat is toch juist het grote verschil met dit archief? Je kunt het elke keer aanpassen zoals jij wilt. Als jij er een mening op heb gezet waarvan je over 5 jaar denkt, mwah, daar ben ik het nu niet meer mee eens, dan haal je m eraf. Niemand zal ooit weten dat het er op heeft gestaan, want alles komt pas online na je dood.

De enige situatie waarin het zou kunnen voorkomen dat zoiets blijft staan is wanneer je net had bedacht dat je het eraf gaat halen, naar huis rijdt en een dodelijk ongeluk krijgt. Tsja.

Op Facebook denk ik er nooit aan om een post van mij van 3 jaar geleden te verwijderen omdat ik die nu stom, saai of suf vindt. Maar hij staat nog steeds ergens op m'n profiel, als je helemaal naar beneden scrollt. Met een archief ben je daar veel bewuster mee bezig, denk ik.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2012, 21:28:35 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Dat is waar! Maar gelukkig heb je die mogelijkheid dus wel. Je kunt dingen veranderen, of juist niet omdat je vindt dat dat ook laat zien wie jij was :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2012, 21:31:04 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik ben het ook wel met jou eens, hoor Astrid.
Op verschillende momenten denk je anders over dingen, gewoon door je humeur :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-03-2012, 08:45:47 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Lol niet alleen door je humeur.

Als je ouder wordt (is mijn ervaring) verandert je mening over dingen veelvuldig (terwijl het toch altijd ook hetzelfde blijft).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-03-2012, 13:14:38 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Xen schreef:
Als je ouder wordt (is mijn ervaring) verandert je mening over dingen veelvuldig (terwijl het toch altijd ook hetzelfde blijft).

Wat bedoel je precies? (over veranderen en tegelijkertijd hetzelfde blijven)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-03-2012, 13:18:33 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik bedoel persoonlijk blijf ik trouw aan de kern. Bijvoorbeeld mijn opvatting is dat de huidige maatschappij verkeerd is ingericht. Maar toen ik jonger was, zag ik nog niet waarom dat zo was en dat als je mee wilt doen met de maatschappij, dat je dan toch bepaalde dingen moet accepteren. Het ene hangt af van het andere, en verandering is niet zo makkelijk. Dus hoe meer je begrijpt hoe het in elkaar steekt (in mijn geval) hoe beter je er mee kunt 'worden' en zul je minder snel oordelen over de keuzes die mensen maken die 'verkeerd' lijken.

Oordelen over iets is altijd niet-begrijpen en hoe ouder je wordt hoe meer je gaat begrijpen. Dus je visie wordt genuanceerder. Je vindt meer aansluiting.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-03-2012, 13:19:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Mooi verwoord, hier ben ik het mee eens.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl