Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:03:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: brinkman uit de PVV
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 00:59:52 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Het kan jullie vast niet zijn ontgaan, of juist wel, maar Hero Brinkman is afgelopen week uit de PVV gestapt.

Ik schreef er een blogje over:

Kijk mij eens popi-jopi zijn!

”Brinkman zegt dat hij “ongelooflijk” met het onderwerp van partijfinanciering in zijn maag heeft gezeten. “Ik weet dat er financieringen gaande zijn vanuit lobbykantoren uit het buitenland naar de PVV. Dat wil ik niet. Ik wil niet gefinancierd worden op een manier waarbij ik het sterke vermoeden heb dat mensen invloed uitoefenen op de lijn van de PVV.” Aldus Hero Brinkman in een interview met nieuwssite Nu.nl.

Het stond afgelopen dagen vol in de kranten, Hero Brinkman stapt op uit de PVV fractie. Maar is dat nu wel zo’n goed idee geweest? Brinkman was al vaker een klein relschoppertje binnen de PVV fractie, zo kunnen we ons bijvoorbeeld het idee herinneren voor de PVV jongerendag die werd afgestoten door de partij.

Brinkman kiest een moment uit dat niet echt verstandig is geweest. Volgens Stef Blok, voorzitter van de VVD fractie in de Tweede Kamer. Hij noemt het opstappen van Brinkman ”niet netjes”. Zeker nu er zware onderhandelingen gaande zijn binnen het Catshuis. Maar dat hoeft op zich geen probleem te vormen, want hij behoudt zijn zetel en is het ook nog op veel punten met het kabinet eens. Natuurlijk zal hij niet overal zijn zin kunnen krijgen, maar je kunt nu eenmaal niet alle poppen voor je laten dansen.

Een poppetje als Wilders zal met het vertrek van Brinkman behoorlijk in de peilingen gaan dalen. Het werd Brinkman namelijk allemaal te populistisch. Je roept maar wat raak, stelt belachelijke eisen en legt her en der eens een bommetje om je zin te krijgen, waarna er weer kiezers komen en ook vertrekken. In de PVV is het een behoorlijk zootje en dat is jammer, want schijnbaar waren er toch veel kiesgerechtigden die voor de PVV gingen. Met het vertrek van Brinkman, legde hij eigenlijk zelf een bommetje onder de PVV.

Nu gaat Brinkman zelf verder met zijn eigen zetel in de Tweede Kamer. Hij heeft een stem die het kabinet soms kan laten slagen, maar nu ook kan laten vallen. De linkse oppositie hoopt nu haar zin te krijgen en probeert het vuur maar eens aan te wakkeren om nieuwe verkiezingen uit te gaan schrijven, maar of dat nu een goed idee is, dat is ook nog maar de vraag. Laat dit minderheidskabinet toch eens het puin ruimen. We moeten nu eenmaal diep graven om een weg naar boven te kunnen creëeren. Maar wat zal dan nu de rol van Brinkman gaan worden, nu het kabinet ook geen meerderheid heeft.

Opzich sluit Brinkman zich wel aan bij de meeste punten, bovendien valt er altijd nog te onderhandelen over zijn zetel. Daarnaast heeft premier Rutte de SGP ook dicht bij zijn hart liggen, waar hij in sommige gevallen ook op zou kunnen rekenen. Maar we zijn er dan nog lang niet.

D66 fractievoorzitter Pechtold moest zich uiteraard ook gaan bemoeien met deze kwestie. Hij als middenliberaal ziet kansen liggen en blaast stiekem weer eens tegen het vuurtje van de linkse oppositie. Hij voelt Brinkman ook eens goed aan de tand. Brinkman stapte namelijk niet enkel vanwege het popi-jopi gedrag van de PVV uit zijn voormalige fractie. Het polenmeldpunt en de dubbele nationaliteiten in het paspoort waren ook zaken die hierin meespeelden. Pechtold wil Brinkman laten praten. Wat is er dan mis mee? Brinkman steunde dan ook de motie van Pechtold tegen het verdwijnen van het dubbele paspoort wanneer iemand een publiek ambt zou willen vertolken, maar wat het polenmeldpunt betreft, daar zou Pechtold weer ”proletarisch shoppen” volgens Brinkman. Hier krijgt Pechtold dan ook geen steun van Brinkman.

Brinkman maakte een gevaarlijke zet, maar misschien was het eigenlijk helemaal niet zo’n slechte zet. Het houdt de politiek ook weer scherp. Het zet de PVV weer op een voetstuk. Wilders moet de hoek in om te denken over zijn zonden en Brinkman is het ideale kind van de klas. Het is nu aan meester Rutte om te zorgen dat de boel overeind zal blijven binnen het kabinet. En eerlijk gezegd, denk ik dat het ook wel goed zal komen. Nu is het alleen voor Brinkman te hopen, dat hij niet zo zal verdwijnen als Verdonk, die met haar eigen fractie te niet ging, omdat ze zelf te populistisch zou zijn geworden.


Bron: www.langharigtuig.wordpress.com

Maar wat vinden jullie van deze twist binnen de PVV en de reacties van de landelijke politiek? (Nederland gezien dan hè ;))

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: brinkman uit de PVV
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 07:33:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Hij noemt het opstappen van Brinkman ”niet netjes”.
LOL.

Citeer:
Een poppetje als Wilders zal met het vertrek van Brinkman behoorlijk in de peilingen gaan dalen. Het werd Brinkman namelijk allemaal te populistisch.
Ik zie niet hoe de tweede zin het argument is voor de eerste.

Citeer:
Het zet de PVV weer op een voetstuk.
Mwah, ik zou eerder zeggen dat de PVV weer even in de schijnwerpers komt. Juist omdat het in de schijnwerpers komt, zoals met deze tekst.

Citeer:
Brinkman maakte een gevaarlijke zet, maar misschien was het eigenlijk helemaal niet zo’n slechte zet.
Allicht. Ik kan het alleen maar als bevorderlijk voor je geestelijke gezondheid zien als je opstapt bij zo'n plebspartij. Brinkman geeft het goede voorbeeld en laat zien dat er voor iedere malloot altijd nog hoop is. :P Wat er verder van hem zal worden, dat zal mij worst wezen. In elk geval lijkt het me erg stug dat ons geliefde kabinet een beetje aan het wankelen gebracht wordt.

Citeer:
maar wat het polenmeldpunt betreft, daar zou Pechtold weer ”proletarisch shoppen” volgens Brinkman.
Uiteraard een smakelijk lachverwekkende opmerking van een lid dat zojuist uit een eersteklas plebspartij gestapt is.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl