Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:12:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11-04-2012, 22:03:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-04-2012, 21:50:38
Berichten: 10
Goedenavond mensen,

Ik zal mij voorstellen, ik ben priscilla en woon in noord holland. Ben 28 jaar oud en altijd geinteresseerd in het spirituele.

Nu komt het volgende, ik heb zolang ik me kan herinneren emetofobie (fobie voor braken). Als kind associeerde ik braken als doodgaan. En de angst overheerst mijn leven, daarnaast ben ik ook bang geworden voor andere mensen die braken. Daar kan ik de oorzaak achterhalen en dat was door een jochie in m'n klas die bijna over mij heen spuugde.

Nu over reincarnatie: Ik heb 2 jaar geleden een droom gehad dat ik in een vorig leven ben gestikt in m'n braaksel. Ik was ernstig ziek en had geen steun van de familie, alleen m'n 2 broers (waarvan 1 mijn vader is in dit huidig leven maar daar kom ik zo op terug). M'n ouders zagen me als oud vuil en waren te beroerd mij te helpen en te steunen.

Een maand later na die droom ging ik langs mijn vader, ik vertelde over die fobie en hij gaf een sessie magnetiseren. Zonder dat ik hem van die droom verteld heb, kreeg hij beelden door en vertelde me alles in detail wat ik in die droom heb gezien. Toen ik hem zei dat ik dat gedroomd had stonden de tranen in zijn ogen en zei "dan was ik jouw broer.." dat verklaard dus waarom we altijd een goede band hebben!

Maargoed, de oorzaak is duidelijk, maar hoe moet ik dit verwerken? Hij heeft alleen de symptomen weg gehaald maar heeft mij geen tips gegeven om die fobie te verwerken. Ik ben na die sessie ongeveer een jaar fobievrij geweest en toen m'n broertje ziek werd kwam de angst weer terug en m'n dieptepunt was bereikt toen ik vorig jaar oktober 2 keer buikgriep had en dit jaar ook toen m'n dochter ziek was.

Iemand tips tegen deze lastige vervelende angst?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 02:19:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dit is een duidelijk kip-ei verhaal.

wat was er eerder? de fobie of de droom.

Als ik je verhaal zo lees begrijp ik dat je fobie er eerder was. Hetgeen op zeer directe wijze je dromen verklaart. Men kan bijna stellen fobie staat gelijk aan droom.
Ga dus alsjeblieft niet in vorige levens zoeken naar de ingang tot genezing van je fobie, want die ingang (dus de herkomst) ligt hoogstwaarschijnlijk bij het jongetje dat bijna over je heen kotste... Of bij andere gerelateerde angsten.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 10:24:57 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wat doet je denken dat wat zich in jouw droomde afspeelde je vorige leven was?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 10:33:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-04-2012, 21:50:38
Berichten: 10
Ook in dit leven heb ik van m'n ouders weinig tot geen steun gehad als ik ziek was dus dat speelt uiteraard ook mee. Maargoed een fobie ontwikkeld zich altijd naar iets traumatisch. Ik krijg er per 1 mei ook therapie voor, maar ik weet niet of die gaat helpen (emdr en cognitieve gedragstherapie ga ik krijgen). Ik hoop het iig wel. Want hier wil ik vanaf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 10:36:59 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Sorry, maar ik zie niet hoe dat een antwoord is op onze vragen.

Succes met je therapie, ik hoop dat het helpt :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 10:38:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-04-2012, 21:50:38
Berichten: 10
Tom schreef:
Wat doet je denken dat wat zich in jouw droomde afspeelde je vorige leven was?

Het was een tijd in de middeleeuwen in engeland waar ik toen leefde (dat verklaard dus waarom ik altijd een naar gevoel krijg als ik naar films in de middeleeuwen kijk vanaf jonge leeftijd tot dit heden..). Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk antwoord is. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 10:39:40 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik zie niet hoe dat een 100% bewijs zou zijn dat het je vorige leven was, maar ik denk dat het het dichtst bij het antwoord dat ik zocht ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 10:43:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-04-2012, 21:50:38
Berichten: 10
Mij is ook aangeraden door een helderziende om regressie therapie te volgen (voorlopig gaat dat financieel niet), zodat ik zeker ben waar de kern van het probleem ligt..

Want is het het overgeven zelf, of heeft het te maken dat ik aan m'n lot ben overgelaten? Wie zal het zeggen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2012, 21:10:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik sluit me helemaal bij Truitje aan. Ik zou haar advies ook serieus nemen. Professionele therapie lijkt me een goede weg om te bewandelen, in plaats van regressietherapie (maar goed, dat zal wel niets meer dan mijn mening zijn; ik zal er niet teveel op ingaan).

Wat je associaties bij braken betreft, dat lijkt me niets abnormaals. Ik moet het eerste kind nog tegenkomen dat braken geen punt vindt. Ik vond het ook vreselijk, omdat het nu eenmaal onverwacht je luchttoevoer blokkeert. Het doet inderdaad wel een beetje aan verstikking denken. Dat is fysiek gezien helemaal niet vreemd, maar logisch.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-04-2012, 21:09:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-04-2012, 21:50:38
Berichten: 10
@Kiro, regressie therapie wou ik erbij doen bij de andere therapieen die ik ga krijgen ;) Soms wil ik alles tegelijk wat natuurlijk niet gaat werken :P


@Vlinderfay, Wat super dat je over de fobie bent heen gekomen! Hoelang had je er last van? Ik zag mezelf in die droom toen ik in dat vorige leven was. Het voelde zo echt en schrok op een gegeven moment echt wakker met zweet op mijn voorhoofd! Zover ik die droom kan herinneren was ik verbannen door mijn ouders en werd ik ernstig ziek, het speelde zich af in de middeleeuwen. Mijn vader kreeg deze beelden ook door tijdens het magnetiseren.

Ik heb van de week een foto reading gehad, en die meid vertelde mij dat de oorzaak van de fobie uit het vorige leven komt, zij zag beelden van het oude engeland en een meisje (ik) die doodziek was en stikte in haar eigen braaksel (lag op me rug), heb dat trauma volgens haar meegenomen naar dit leven en dat is verergert omdat mijn ouders mij te weinig steun gaven en dachten dat het aandacht vragen was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-04-2012, 13:39:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-04-2012, 13:06:25
Berichten: 3
Hallo,

Je bent niet de enige die dingen heeft 'meegenomen' naar dit leven. Als ontwikkelende ziel ga je vaak verschillende levens door dezelfde thema's heen. Ik denk dat een situatie zich zal blijven herhalen totdat je je erdoorheen gewerkt hebt. Gebeurt het niet binnen een leven, dan zal je volgend leven daar weer verder aan moeten werken. Zaken waar je doorheen moet werken kunnen ingedeeld worden in emotie-thema's (zoals jaloezie, wraak, angst, lage zelfwaardering) en gebeurtenis-thema's (zoals kindermisbruik, (zelf)moord enz.).
Wat mij opvalt bij jou is de afwijzing van je ouders in zowel dit leven (in de vorm van weinig steun) als vorig leven. Dat is op zichzelf eigenlijk een heel pijnlijke gebeurtenis. Ik zou aanraden om je op zo'n onderliggende oorzaak te focussen. Waarom ben je naar die situatie toegetrokken? Heb je eenzaamheid en afwijzing moeten ervaren, of heb je al een aantal levens een lage zelfwaardering waar je nu aan verder kan werken?
Misschien is het een idee om een keer naar een therapeut te gaan die de belangrijkste thema's in dit leven en de belangrijkste thema's van vorige levens (waar je nu nog verder aan kan werken) in kaart kan brengen?
Dat zal meer begrip kunnen geven van de situatie en daarmee kan ook de wortel van de angst aangepakt worden.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Groetjes Nina


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl