Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:17:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30-05-2005, 20:55:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 21:09:28
Berichten: 8
Locatie: roosendaal
Frederick W.H. Myers was a Cambridge Classics scholar late last century. He was one of the pioneers who founded the Society for Psychical Research and was involved in investigation of the afterlife. When he was alive he was particularly interested to find a way of proving that information transmitted through mediums could not have come from their own unconscious.


The method he thought up was cross-correspondences — a series of messages to different mediums in different part of the world which on their own would mean nothing but which when put together would make sense. He and his fellow leaders of the Society for Psychical Research felt that if such a thing could be accomplished it would have high 'probative value' and be a high level of proof of continued existence.


After he died in 1901 more than a dozen different mediums in different countries began receiving a series of incomplete scripts through automatic writing signed by Frederick Myers and then later by his fellow leaders of the Society for Psychical Research Professor Henry Sidgwick and Edmund Gurney as they too died.


The scripts were all about obscure classical subjects, were often in Latin and Greek which most of the mediums did not understand, and did not make sense on their own. The mediums were told by the Communicator to write down the dates of each transmission and have them witnessed and then to send them to a central address where they were assembled; They fitted together like the pieces of a jig-saw. In all more than three thousand scripts were transmitted over thirty years. Some of them were more than forty typed pages long. Together they fill 24 volumes and 12,000 pages. The investigation went on so long that some of the investigators Like Professor Verrall, died during the course of it and began communicating themselves.

als je 'Myers Cross-Correspondences' intikt bij google vind je nog veel meer erover.....
ik vond het erg interesant! maar ook raar dat dit volgens mij bij weinig mensen bekent is omdat je dus hier eigenlijk niet omheen kunt.....


groetjes bas

_________________
ik wens je een leerzame reis...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 09:27:24 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hoi Bas,

ik vind het jammer dat je de tekst in het Engels over genomen hebt. Ik ben zelf erg slecht in "vreemde" talen en het zal dus ook een hele worsteling voor mij zijn om het door te lezen en om het dan nog te begrijpen zal nog moeizamer zijn. Ik zal later nog eens kijken of ik een poging zal wagen met door lezen en wie weet reageer ik dan wel op de inhoud van je tekst! :wink:

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 09:45:22 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2005, 12:39:19
Berichten: 429
Locatie: Sgiedam
Pluisje schreef:
Hoi Bas,

ik vind het jammer dat je de tekst in het Engels over genomen hebt. Ik ben zelf erg slecht in "vreemde" talen en het zal dus ook een hele worsteling voor mij zijn om het door te lezen en om het dan nog te begrijpen zal nog moeizamer zijn. Ik zal later nog eens kijken of ik een poging zal wagen met door lezen en wie weet reageer ik dan wel op de inhoud van je tekst! :wink:


Ik wil het best voor je vertalen hoor :wink:

_________________
Mijn naam is Sgeit, met esgeeeeietee


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 10:05:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Frederick W.H. Myers was een geleerde in de oudheid op de universiteit van Campbridge laat in de vorige eeuw. Hij was een van de pioniers die de grondvesten voor de Sociëteit voor Psychisch Onderzoek heeft gelegd en was betrokken bij de onderzoeken naar het hiernamaals. Toen hij leefde was hij voornamelijk geïnteresseerd in het vinden van een manier om te kunnen bewijzen dat de informatie die word doorgegeven door mediums niet voortkomt uit hun onbewuste.

De methode die hij bedacht was kruiscommunicatie – een serie berichten naar verschillende mediums in de verschillende delen van de wereld welke los van elkaar staand niets zouden betekenen maar wanneer deze bij elkaar worden gelegd ze logisch worden en wel betekenis hebben. Hij en zijn collega’s van de Sociëteit voor Psychisch Onderzoek voelde dat, wanneer kruiscommunicatie realiteit zou worden, het een hoge ‘bewijswaarde’ zou hebben en het een hoog niveau van bewijs van voortdurende bestaan zijn.

Na zijn dood in 1901 kregen meer dan een dozijn verschillende mediums in verschillende landen diverse stukken van een scriptie door via automatisch schrift, getekend door Frederick Myers en later door zijn collega’s, van de Sociëteit voor Psychisch Onderzoek, Henry Sidgwick en Edmund Gurney toen deze ook overleden waren.

De scripties waren allen over verduisterde onderwerpen over de oudheid, waren vaak in het Latijn en Grieks, welke de meeste mediums niet begrepen en dus ook niet logisch waren voor hen. De mediums werden door de ‘berichtgever’ verteld om de data van overdracht van de scripties te noteren, er voor getuige te kunnen staan en op te sturen naar een centraal adres waar ze allen werden verzameld; daar werden ze in elkaar gepast als een puzzel. In totaal werden meer dan 3000 scripties doorgegeven in meer dan 30 jaar tijd. Sommigen zijn meer dan 40 pagina’s lang. Alles bij elkaar vullen ze 24 edities en 12000 pagina’s. Het onderzoek duurde zo lang dat sommige van de onderzoekers, zoals Professor Verrall, overleden tijdens de voortgang en zelf ook begonnen met communiceren via automatisch schrift.




Sorry Ro, ik was je voor :P ;)


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 10:56:38 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Afbeelding Jaaaaaah dank jullie wel!!! Afbeelding

Tjonge jonge zeg, erg interessant om te lezen! :lol:
(Nu was het voor mij wel makkelijk om te lezen. :wink: )

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 11:44:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2005, 12:39:19
Berichten: 429
Locatie: Sgiedam
Beautiful Disaster schreef:
Frederick W.H. Myers was een geleerde in de oudheid op de universiteit van Campbridge laat in de vorige eeuw. Hij was een van de pioniers die de grondvesten voor de Sociëteit voor Psychisch Onderzoek heeft gelegd en was betrokken bij de onderzoeken naar het hiernamaals. Toen hij leefde was hij voornamelijk geïnteresseerd in het vinden van een manier om te kunnen bewijzen dat de informatie die word doorgegeven door mediums niet voortkomt uit hun onbewuste.

De methode die hij bedacht was kruiscommunicatie – een serie berichten naar verschillende mediums in de verschillende delen van de wereld welke los van elkaar staand niets zouden betekenen maar wanneer deze bij elkaar worden gelegd ze logisch worden en wel betekenis hebben. Hij en zijn collega’s van de Sociëteit voor Psychisch Onderzoek voelde dat, wanneer kruiscommunicatie realiteit zou worden, het een hoge ‘bewijswaarde’ zou hebben en het een hoog niveau van bewijs van voortdurende bestaan zijn.

Na zijn dood in 1901 kregen meer dan een dozijn verschillende mediums in verschillende landen diverse stukken van een scriptie door via automatisch schrift, getekend door Frederick Myers en later door zijn collega’s, van de Sociëteit voor Psychisch Onderzoek, Henry Sidgwick en Edmund Gurney toen deze ook overleden waren.

De scripties waren allen over verduisterde onderwerpen over de oudheid, waren vaak in het Latijn en Grieks, welke de meeste mediums niet begrepen en dus ook niet logisch waren voor hen. De mediums werden door de ‘berichtgever’ verteld om de data van overdracht van de scripties te noteren, er voor getuige te kunnen staan en op te sturen naar een centraal adres waar ze allen werden verzameld; daar werden ze in elkaar gepast als een puzzel. In totaal werden meer dan 3000 scripties doorgegeven in meer dan 30 jaar tijd. Sommigen zijn meer dan 40 pagina’s lang. Alles bij elkaar vullen ze 24 edities en 12000 pagina’s. Het onderzoek duurde zo lang dat sommige van de onderzoekers, zoals Professor Verrall, overleden tijdens de voortgang en zelf ook begonnen met communiceren via automatisch schrift.




Sorry Ro, ik was je voor :P ;)


Groeten Paul!


Ach je hebt goed werk geleverd, dus wie ben ik dan om te klagen... :twisted:

_________________
Mijn naam is Sgeit, met esgeeeeietee


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 14:53:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
:kiss: Ro :P

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 16:40:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
aaah mooi, ikzelf ben ook niet goed in die moeilijke taal:P

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 16:44:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
zijonder zeg....ze gingen dus dood en stuurde voor bewijs scripties in automatisch schrift....lijkt net op; ik ben dood, maar even bewijzen dat ik leef na de dood 8) moet niet veel gekker worden....anzichtkaarten uit de hemel * haay mam blablabla* :P

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 17:00:06 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Scheelt mij weer vertalen inderdaad want ik stond ook op het punt dat te gaan doen!

Zekers wel een hele bijzondere tekst inderdaad! :)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2005, 17:09:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Indira schreef:
zijonder zeg....ze gingen dus dood en stuurde voor bewijs scripties in automatisch schrift....lijkt net op; ik ben dood, maar even bewijzen dat ik leef na de dood 8) moet niet veel gekker worden....anzichtkaarten uit de hemel * haay mam blablabla* :P


Ghehe, wellicht zou dat ook kunnen, maar in dit geval is het echt met een nuttig doel gebruikt om wetenschap iets te laten zien waar ze niet omheen kunnen.
Dus niet zoals je zo mooi zegt "het is hier heerlijk weer, 25°C, blablabla":lol:


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl