Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:13:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-09-2011, 21:11:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Je breekt je eigen woorden zowat weer af, Lakshmi.

Citeer:
wordt de oud-hippies niet tekort gedaan door te stellen dat pas sinds 1978 er grotere groepen oude zielen incarneren. zij zijn in mijn ogen qua bewustzijn meer verheven dan wat ik nu om mij heen zie, of moeten de indigootjes en nieuwtijdskinderen nog warm lopen. ik heb het idee dat ze vaker verdwaasd over deze aardkloot (met nadruk op 2e lettergreep) rondlopen dan dat ze tegen het systeem aantrappen.
Stellen dat 'de' hippies stuk voor stuk geïncarneerde oude zielen zijn is een overhaaste generalisering. Zelfs al zou het echter het geval zijn, dan nog is het dan erg dubieus dat je van die hippies tegenwoordig niets meer hoort (terwijl die generatie nog wel leeft).

Ik denk verder dat een deel van de jaren '60-idealen weggeëbt zijn omdat ze geïntegreerd zijn geraakt in het 'systeem', zoals biologische voedingsmiddelen en daadwerkelijk vrije seks (niet met een X spellen!). Ook denk ik dat ons beeld van de jaren '60 en '70 wat geromantiseerd is in de erop volgende decennia, terwijl de media van nu inspelen op andere onderwerpen. Ik bedoel, een betoging tegen kernenergie was toen nieuw en interessant, nu is het al bijna cliché.

Voor de rest heb ik al heel wat mensen meegemaakt die hetzelfde zeggen: al die andere mensen lopen doof en blind over de aartkloot rond, en hoe zonde is dat. Tuurlijk, het ís ook wel jammer, maar het is naar mijn mening toch écht een versimpelde voorstelling van zaken.

Ps:
Citeer:
zie ze wel vaak verslaafd aan een blingbling mobieltje (pro-kapitaal)
Om door te generaliseren: de hippies waren ook wel verslaafd, namelijk aan drugs.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-09-2011, 07:45:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-04-2011, 14:58:26
Berichten: 14
Locatie: Leiden
hoi kiro, ik geloof niet dat ik de hippies omschreef als stuk voor stuk geincarneerde oude zielen, maar dat ik sprak over een groep. dat dat generaliserend is, ok. dat de dingen die toen bereikt zijn nu zijn geintegreerd in het huidige systeem ben ik het ook mee eens, maar dat neemt niet weg dat er toen wel tegen het systeem geschopt werd en nu zie ik daar, op populistisch rechts na, niks van. dit terwijl er in de oorspronkelijk 1e post wel begonnen wordt met dat indigo's tegen het systeem aanschoppen, dus blijkbaar zijn er wel dingen om tegenaan te schoppen, misschien dat jij wel ziet waar er dan geschopt wordt?? of zijn de indigo's populistisch rechts?dan begrijp ik het misschien iets beter. daar reageerde ik op (schopte ik tegenaan zo je wilt en of dat dan wel of niet omvalt zien we dan wel weer).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-02-2012, 17:43:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
indigo... tjah... hokjes hokjes hokjes...

een naampje... met allemaal 'symptomen en kenmerken'

en natuurlijk een enorme kick voor het ego... als je jezelf er in herkent..

want zeg nou zelf! alles word gerechtvaardigd... en in eens ben je bijzonder en cool...

ach mensen verzinnen wat.

het leven is 1 grote comedy :P kijk goed om je heen...

het is echt waar... life is just a dream in an amusement park :P...

http://www.youtube.com/watch?v=iMUiwTubYu0

alles wat we geloven is een nieuwe droom die we voor onszelf scheppen... en vervolgens maken we deze echt en de realtiteit... en ankerd in ons gevoelsleven gedachtengangen... onze daden worden er op afgestemd... ons karakter...
tot we de dingen die we geloven of dat leventje zat zijn... en we beginnen weer opnieuw... met iets nieuws te geloven... whatever... je kunt alles zijn en zelfs de betekenissen geven we er zelf aan...

zelfs de opening van dit topic... het verhaal om de indigo kinderen is een geloof, een belevingswereld... en mensen die het ook cool en mooi vinden genieten er van en spelen er in mee...
het zo leuk om met je volle bewustzijn de wereld te zien, helemaal openminded... het grotere geheel en het grotere plaatje zien....

het is 1 groot schouwtoneel en iedereen speeld een rol...

en dit is weer mijn droom... mijn verhaal... mijn kijk op het leven.. en daardoor ervaar ik het weer op deze manier...
echt geweldig! het universum is echt wonderbaarlijk hoe het met bewustzijn speeld! :D en dit tot in de eeuwigheid...

:hart:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-02-2012, 20:35:47 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Nickid, jij zegt het recht voor zijn raap.
Ik ben het helemaal met je eens :p Ik spreek het niet vaak uit, maar ik vind het ook best belachelijk dat mensen zichzelf nieuwetijdskinderen noemen o.i.d., en dat de rest 'normaal' is..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-02-2012, 21:08:46 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2010, 14:15:28
Berichten: 155
Mijn mening is dat het gewoon een neiging is om er niet buiten te vallen, ik vind het leuker om dat met een voorbeeld uit te leggen dus doe ik dat eens :D

Ik ga het lijstje op pagina 1 eens af en kijk welke punten ik zou kunnen testen. dat zijn de volgende:
  • sterke wil
  • geboren in 1978 of later
  • Headstrong
  • creatief, met aristieke voorkeur voor muziek, juwelen maken, poezie enz
  • gevoelig voor verslavingen
  • Intuitief
  • Geisoleerd door agressief gedrag of juist naar binnen gekeerd
  • onafhankelijk en trots
  • Diepe behoefde om de wereld te helpen en dit groots aan te pakken
  • vlagen tussen weinig zelfvertrouwen en zich groots voelend
  • vervelen zich gemakkelijk
  • mogelijk de diagnose ADD/ADHD gekregen
  • rusteloos slapen, nachtmerries of moeite/ angst om in slaap te vallen
  • geschiedenis van depressie/ zelfs zelfmoord gedachtes en pogingen
  • Op zoek naar echte diepe en blijvende vriendschappen
  • Ze binden zich makkelijk met planten of dieren
  • Het kunnen echte relschoppers zijn

Dan ga ik nu eens naar mezelf kijken aan de hand van die punten: Ik ben geboren in 1993, en in mijn dossier staat dat ik het syndroom van Asperger heb met daarbij sterke kenmerken van ADD. Mijn wilskracht is vele malen groter dan die van veel andere en ben daardoor vaak zou eigenwijs als maar kan. Ik ben erg creatief met theorieën bedenken en grafisch ontwerpen, dat combineer ik vaak met mijn neigingen om naar mn intuïtie te luisteren om snel op veel conclusies te kunnen komen, simpel gezegd "ik twijfel niet". Ik ben altijd al op mezelf gekeerd geweest en kan nog steeds slecht met mensen om gaan, mijn voorkeur gaat ook uit naar dieren. Ik heb altijd al dromen gehad om een verschil te maken in de wereld, was vroeger vaak depressief (nu zijn mijn emoties grotendeels "verdwenen", kom ik later op terug) en was ook altijd vervelend, in ieder geval is dat wat de andere vonden. Ik kan nooit vriendschappen sluiten of behouden en slaap vaak rusteloos. Vroeger raakte ik aan alles verslaafd, was ik vaak erg trots en niet afhankelijk van andere, maar dat kon soms omslaan naar de depressieve stemmingen.

Ik zou nu dus moeten zeggen "ik ben een nieuwetijdskind! yeeeey!", maar nee, dat zeg ik niet.

Alles wat ik ben is een jongen die zich nergens op kan focussen maar wel een IQ heeft wat ver boven het gemiddelde ligt. Ik kan niet verslaafd raken aan dingen omdat er een mutatie in mijn hersenen zit die de werking van de verschillende enzymen en hormonen verstoort, dat is ook dezelfde reden als waardoor ik geen emoties meer kan voelen. Vriendschappen kan ik niet behouden omdat ik heel erg slecht ben in de sociale omgang die mensen accepteren, ik ben vaak te direct en kom onbedoeld aanvallend over. Dat heb ik al heel mn leven dus mijn voorkeur voor dieren is zo gegroeid. Ik slaap rusteloos omdat ik te veel gedachtes in mijn hoofd rond heb hangen en die er niet uit kan krijgen.

dus in plaats van een nieuwetijdskind/indigokind ben ik enkel iemand met een grote fout in z'n hersenen waardoor z'n hele leven in de categorie 'chaos' onder te verdelen is. met die definitie zou iedereen me gestoord gaan noemen, en dan kan ik het me heel goed voorstellen dat mensen liever een wat positievere naam hebben... (voor er dan nog wat heldenacties bij en laat het lijken alsof het heel erg speciaal is, en voor de mensen die er dan in geloven ben je een populair kind, iets waar veel kinderen van dromen...)

_________________
http://beating27hearts.wordpress.com/

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-04-2012, 21:52:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-04-2012, 18:39:24
Berichten: 9
klopt het dat kristalkinderen van andere planeten komen?

_________________
begin de dag met een lach, eindig de dag met
een knuffel, wat je vandaag verlaat kan er morgen niet meer
zijjn


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-04-2012, 21:58:23 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
simi123 schreef:
klopt het dat kristalkinderen van andere planeten komen?



Waar zou je dat op baseren?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-04-2012, 20:39:17 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2010, 14:15:28
Berichten: 155
simi123 schreef:
klopt het dat kristalkinderen van andere planeten komen?

mag ik vragen welke betrouwbare bronnen je daarvoor hebt?

ik geloof daar in ieder geval niet in, het is wederom een leuk woordje dat mensen de wereld in proberen te brengen om zichzelf speciaal te voelen. het wordt dan ergens op het internet op een weblog gezet, waar het gelezen word door mensen die het willen verspreiden omdat ze zichzelf in de "aspecten" ervan herkennen en zich dus speciaal voelen. daarna word het als een waarheid gezien omdat hetzelfde verhaal een paar keer te lezen is op het internet (wat een medium is waar iedereen met een verbinding iets op kan zetten, hoe gek het ook is). vervolgens krijgt het nog een leuk tintje en karakteristieke trekjes, en vervolgens wil iedereen zich boven de rest plaatsen en komt het buitenaardse aan de pas.

maar om toch maar een beetje terug te komen op de vraag: welke planeet zou dat dan zijn? o:)

_________________
http://beating27hearts.wordpress.com/

"Dread of disaster makes everybody act in the very way that increases the disaster." - Bertrand Russel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-04-2012, 21:30:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik denk niet dat hij dat zou vragen als hij er al betrouwbare bronnen voor had.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-05-2012, 19:06:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-05-2011, 20:07:47
Berichten: 20
Ik heb het gevoel indigo "kind" te zijn, alhoewel ik dit niet zeker weet.
Ik vraag me af of ik het ooit zeker weet?

En hoe dan verder? Ik zou graag met iemand willen praten over dit soort dingen,
iemand die er verstand van heeft. Hoe vind je zo iemand?

xx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-05-2012, 19:50:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-05-2012, 12:59:36
Berichten: 237
hmm mensen praten over visioenen, telepathie, geesten, mediums etc. Waarom zou een kristalkind niet van een andere planeet energetisch hier naar kunnen komen of gechanneld, of welk woord je eraan wilt geven.

Even zomaar:p

Trouwens als je heel ver naar het verleden kijkt zijn wij "mensen" ook niet van deze planeet.

Tis wel zo dat ik er niet in geloof. Niet dat het niet mogelijk is begrijp me goed

_________________
Im too sceptical to believe anything is impossible

De creatieve denker: ...Ziet het onzichtbare. ...Voelt het ontasttbare. ...En bereikt het onmogelijke.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-10-2012, 11:30:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Tom schreef:
Nickid, jij zegt het recht voor zijn raap.
Ik ben het helemaal met je eens :p Ik spreek het niet vaak uit, maar ik vind het ook best belachelijk dat mensen zichzelf nieuwetijdskinderen noemen o.i.d., en dat de rest 'normaal' is..


ik heb niet gezegd dat ik het 'belachelijk' vind. Ik respecteer wel wat mensen willen geloven, en wat hun beleving is, ik heb ook mijn eigen belevingen die anderen misschien belachelijk vinden. Alleen ik geloof niet graag in het idee 'nieuwe tijdskinderen' het is niet echt een bepaald bevredigend geloof voor mij...

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-10-2012, 12:02:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Nickid schreef:
ik heb niet gezegd dat ik het 'belachelijk' vind. Ik respecteer wel wat mensen willen geloven, en wat hun beleving is, ik heb ook mijn eigen belevingen die anderen misschien belachelijk vinden. Alleen ik geloof niet graag in het idee 'nieuwe tijdskinderen' het is niet echt een bepaald bevredigend geloof voor mij...
Dat heb je wel degelijk gezegd, al heb je het anders verwoord. Nu zeg je het minder recht voor zijn raap omdat je niemand wil beledigen. Zonde, niet terugkrabbelen :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-10-2012, 16:45:25 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Nee, Tom, je interpreteert het zo. ;)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-10-2012, 19:23:03 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Dan moet je even teruglezen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl