Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:52:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 21:08:55 
Ik heb zolang als ik me kan herinneren een angst voor messen, hoe groter het mes, hoe erger de angst. Ik denk dan echt dat het mes een eigen leven gaat leiden zeg maar, dat het ineens op me af komt en me steekt. Maar dat kan natuurlijk niet, maarja maak me dat maar is wijs :?
De laatse tijd gaat het wel wat beter. Zoals met een aardappelschil mesje, maar als het een groot vleesmes is oid blijf ik er zo ver mogelijk uit de buurt, of probeer er niet naar te kijken. Waarschijnlijk is dit iets uit een vorig leven, want ik had een tijdje geleden ineens een beeld in mn hoofd van iemand die allemaal messteken had, helemaal onder het bloed enzo. En als ik aan messen denk, ook nu ik dit verhaal schrijf, voel ik 'iets' tussen mn ribben daar in die buurt. Het is geen pijn, een gevoel. Hopelijk kan iemand me hier vertellen hoe ik hier mee om kan gaan. Ik ben echt bang er voor, terwijl er geen logische verklaring voor is...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 19-03-2005, 21:46:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
heey,
ik denk dat het best een vorig leven zou kunnen zijn.
maar ik heb geen idee hoe je eraf kunt komen. kan je daarvoor niet in therapie gaan? je kan namelijk ook voor honden angst en dat soort dingen in therapie gaan. en misschien kom je dan wel over je angst.
anders zou ik het niet weten hoor. :roll:
nouja suc100 in ieder geval:)
liefs don

_________________
what touches our hearts, binds us to the dance of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 20-03-2005, 10:11:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
dan heb ik een therapie nodig voor als het donker is :P

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 20-03-2005, 17:07:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
haha indira,
ja dat kan. ik hou ook niet zo van donker, dus je bent niet de enige

liefs Don

_________________
what touches our hearts, binds us to the dance of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 20-03-2005, 20:24:48 
pfff in therapie, dat klinkt erg zwaar. Meestal zijn die therapien gebasseerd op het nuchtere aardse gebeuren. Dan moet ik gaan vertellen waar me angst vandaan komt...ja...Maar ik weet niet of er ook spirituele therapien voor zijn en waar ik zou moeten zoeken. Ik weet inmiddels wel zeker dat de angst uit een vorig leven is, ik ben neergestoken en heb dat niet overleefd. Kan het daardoor wel wat beter relatieveren maar echt lekker gaat het nog niet.

Angst voor het donker heb ik ook gehad. Nu niet meer, ging over toen het met mij beter ging, meer naar het licht ging om het zo te zeggen. Weet niet of jullie problemen oid hebben...?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 20-03-2005, 20:30:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Ik heb wel problemen maar ik ben al heel mijn leven panisch voor donker ( soms ietsjes minder en soms iets erger....maar altijd wel bang)

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 20-03-2005, 20:39:10 
Wat ik heb gehoord en waarschijnlijk ook zo is. Je word hier geboren als wezen dat volledig in het licht staat, maar zoals het nu op deze aarde gaat word je langzaam naar beneden getrokken( in de dimensie). Je merkt ook als wezen dat je moet zakken, dat word van je 'gevraagd'door je omgeving (doen ze niet bewust). Daardoor zak je, maar meestal zak je dan te diep en kom je meer richting het duister. Zo is het bij mij ook gegaan, was totaal gefixeerd op het donker (om als voorbeeld te nemen, wilde heel graag een vampier zijn :P). Ik was toen om de 1 of andere reden bang in het donker. Nu gaat het beter met me, meer/bijna helemaal in het licht. Nu is mn angst voor het donker ook weg. Naar mijn idee komt dat omdat je dan zelf zo licht bent en de duisternis niet meer bij je kan, je niet meer beheerst.
Vaak hebben mensen die te 'diep gezakt' zijn ook problemen.

Hopelijk snap je mn verhaal en heb je er iets aan :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 28-03-2005, 13:47:53 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Hey dit heb ik ook!! Ik ben ook vreselijk bang voor messen. Nu een stukje minder, hangt er vanaf wie der een vast heeft. Pistolen enzo heb ik geen problemen mee, eigenlijk best gek...


Over donker:
Je ziet niks.. snap je?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 28-03-2005, 19:29:57 
Ja goh toevallig :roll: haha
Maar met andere wapens heb ik ook geen problemen.


Tja misschien wordt de angst voor het donker wel minder omdat je zelf een helder lichtje bent. Je 'verlicht' de omgeving...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 11:34:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-05-2005, 07:46:26
Berichten: 50
Ik heb dat met vuur, brrr! Vooral bij lucifers enzo, bah...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 14:10:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-04-2005, 15:58:36
Berichten: 122
voor onbekende angsten kun je op het spirituele gebied denken aan regressie. zeker met onverklaarbare angst kan het heel goed zijn dat dit uit een vorig leven komt

mijn moeder geeft nu al een tijdje regressies en ik heb er zelf ook een aantal ondergaan. daardoor snap ik nu beter waardoor ik vaak emotioneel werd als ik keek naar films, boeken ed. over egyptenaren. en ben ik daar mee aan het werk gegaan. sindsdien kan ik er beter mee omgaan.

(ik hoop dat dit niet onder reclame valt edit het anders maar weg)
dit viel inderdaad onder reclame :wink: Thierry


tevens denk ik dat er ook een boel anderen zijn die je kunnen helpen misschien kun je eens kijken op http://www.klikgids.nl dit is een soort goudengids voor spiriuele therapeuten ed. de mensen die zich hier hebben ingeschreven zijn ook allemaal gekeurd hierdoor weet je ok dat het geen oplichters zijn.

grtz mathijs

_________________
de doel van de reis is niet belangrijk, het de reis die telt
http://www.groenedraak.nl , 9 september op het goede spoor st. anna parochie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 04-05-2012, 10:29:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-02-2012, 17:45:39
Berichten: 7
Hoi!
Ik heb dat ook heel erg, een angst voor messen. Inderdaad ook hoe groter het mes hoe enger. Ook voel ik soms als ik in de auto zit alsof iemand met een zwaard me tussen m'n ribben steekt. Vaak sla ik dan mijn armen over elkaar (dan is het een soort bescherming voor je borst) en probeer aan iets anders te denken.
Ik durf ook zelf niet met messen te staan of lopen. Zitten wel, gewoon aan tafel met een smeermes ofzo...

Nou, dat was een beetje mijn verhaal ;)

Doeidoei!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 04-05-2012, 11:09:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Net niet zeven jaar!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 07-10-2013, 02:35:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-08-2010, 21:18:08
Berichten: 33
Kan verschillende dingen zijn

of een nare herinnering in je jeugd die je had met messen

of je stierf in een ouder leven door een mes of iets in die trant

Of je bent gevoellig voor wat een mes met je kan doen

Mijn advies is angst te lijf te gaan (niet letterlijk) ikzelf had een angst of een naar gevoel met vishaken die kreeg ik dan in me mond...
die vishaken transformeerde ik in een soort driehoek en dan kon ik hem gewoon in me mond stoppen zonder er bang voor te zijn (Duurde wel even voordat die visualisatie had)
Probeer de mes te veranderen in je geest in iets wat minder eng is mischien helpt het?

_________________
Zelfs het kleinste druppeltje water kan wonderen verrichten


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: angst voor messen
BerichtGeplaatst: 09-10-2013, 07:50:10 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Allemaal.

Alle verhalen gelezen over jullie fobiën want dat ijn het eigelijk. en hypno of regressie of reincarnateie therapie kan een goede oplossing zijn. Ik weet dat omdat ik zelf daar voor heb geleerd en ook geslaagd ben, jaren terug.
Dus voor al die mensen kijk bij jullie in de buurt of er zo,n iemant is die dat ook kan en maak eens een afspraakje of die je helpen kan.

Groeten Hans.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl