Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 18:31:21

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is er aan de hand?
BerichtGeplaatst: 16-05-2012, 22:17:31 
Reus
Reus

Hallo :)
Ik ben een aantal weken geleden terug gekomen hier, maar niet voor heel erg lang; na een week was ik alweer weg.

Het komt enkel en alleen door de huidige maatschappij:
Als je anders bent als de grijze massa, de grote grijze massa, dan ben je raar, verkeerd, ongerespecteerd.

Het kwelt me de laatste tijd steeds meer! Ik kan niet mezelf zijn. Ik wil graag zingen, mezelf half kaal scheren (nouja, dat laat ik dan doen), ik weet al wat voor tattoo ik wil laten zetten: een stervorm met een doolhof erin.

Want dat is het leven voor velen: een doolhof! 

Ik werd vanmiddag aangesproken, iemand zei: 'Roy, waarom ben jij altijd zo.. zoo.. Ehhm..'
Diegene maakte zijn zin niet eens af, dat kon 'ie niet eens.

Ik wou te zeggen: 'Mezelf? Omdat ik dat ben.' maar ik zei maar: 'Eeeh, wat bedoel je..' omdat ik anders daarop al raar zou worden aangekeken. 
Dan zegt ie: 'Je lijkt op (...), hij is ook nooit vrolijk..' ik dacht bij mezelf, gast, jou zie ik ook nooit lachen, je doet alsof, jij bent een klein deel van de grote grijze massa. Ik maakte er maar van: 'Ik ken hem niet eens..' en ik liep weg.

De sub-culturen verdwijnen; er ontstaat een grote grijze massa waar iedereen hetzelfde leuk vind, dezelfde mening heeft, en dezelfde mensen buitensluit.

De grijze massa van nu is groter dan ooit! En houdt op het moment van dubstep en hardcore. Waarom ze daarvan houden? Omdat de ene daarvan houd en ze dan maar zo lui zijn en die mening kopiëren.
Het is haast frustrerend om nog aan te zien..

Als je nu nog een sub-cultuur vind, dan telt die 4 mensen, of maximaal 50, maar meer echt niet.

Dat je jezelf ook niet eens kunt zijn, dat is het kromste van alles: iedereen kijkt je meteen aan als je iets op je eigen manier doet. Jezelf zijn is bijna verboden tegenwoordig.

Ik heb er veel last van.
Ik ben gewoon mezelf, maar heel beperkt. Het is gewoon onmogelijk om je echte ik te gaan laten zien, zonder meteen opmerkingen te krijgen als 'homo' 'autist' 'pedo'.
Ik krijg het dagelijks te horen, enkel omdat ik niet meedoe aan 'de trend'. Ik kan het geen trend noemen eigenlijk..

Ik probeer me al steeds meer te onderscheiden met kleding, al kan dat moeilijk want in winkel vind je vaak alleen wat de grijze massa wil. 

Als je de echte mij voor je hebt staan dan zie je een rustig, en druk persoon. Waar je haast van zou schrikken omdat de wereld het niet gewend is, felle kleuren, gemixt met donker.. -darkness.

Wat vinden jullie?
Bij jullie, de leden van SJ, heb ik minder het gevoel van de grijze massa, wij zijn 1 klein subcultuurtje: spiritueel.
(velen zijn ook lid van andere subculturen, en dat is de samenstelling van jou, puntje extra voor jou als jij je nu aangesproken voelt haha)
Zijn jullie het met me eens?
En zo nee, waarom dan niet?

-( de wereld gaat kapot. )-

Berichtenonderwerp: Re: Wat is er aan de hand?
BerichtGeplaatst: 16-05-2012, 23:21:24 
Reus
Reus

hooi ClygonGravity,

ik vind echt dat je helemaal gelijk hebt. je kan jezelf gewoon niet zijn. eigenlijk moet er een dat komen waarop iedereen in het land zichzelf is. dat zal in ieder geval beter zijn dan een CAPS LOCK dag of een dag waarop iedereen paars draagt. dat is dus ook weer een leuk voorbeeld van de grijze massa. het zou leuk zijn als dat eens gebeurde.

X saskia.

BerichtGeplaatst: 16-05-2012, 23:58:23 
Reus
Reus

Zo'n dag zouden we eigenlijk wel moeten organiseren!
Daar zou je heus een goed plan van kunnen maken en naarvDen ahaag opsturen..

Moet gewoon gebeuren!

BerichtGeplaatst: 17-05-2012, 00:09:28 
Reus
Reus

er kan ook wel een handtekeningenactie komen als het echt gaat gebeuren. ik denk wel dat veel mensen meewerken. en als ze toch bezig zijn met van die dagen die nergens op slaan kunnen ze beter eentje doen die wel nut heeft

BerichtGeplaatst: 17-05-2012, 08:57:11 
Reus
Reus

Bedankt, Mirror :)
Het is niet zo dat ik niet weet hoe het moet,
Het is meer dat ik het niet echt mag..
Ik denk dat m'n ouders het niet zo zien zitten als ik ineens half kaal ga xD.
(heb wel een idee hoe het eruit zal zien, het is daar geen lelijk gezicht!)
En een tattoo dat mag van de wet nog niet eens.. :S
Volgensmij wel moet toestemming van je ouders.. Maar het is ook nog s duur!

En Valentijn,
Ik denk dat je wel gelijk hebt, dat ik dicht bij ben.
Maar ik vind die zin raar om te lezen :/ ..
Ik denk zelf dat ik er nog wel mee moet wachten, anders krijg ik vast weer dat al dat gezeik en gezeur begint, zoals ik al beschreef in een ander topic.
Dat zie ik nog ff niet zitten, nu dat net is gestopt, tis er nog maar 1 die bezig is maar daar stoor ik me niet meer aan.

Even nog een klein vraagje;
Hoe zou je zo'n dag kunnen organiseren?
En hoe word dan die dag 'De dag van jezelf Zijn' genoemd?
Dat moet toch iemand met wat meer inspraak doen die bv. 24 juni tot die dag benoemd..
Ik ben alleen pas 14, nog wat jong om serieus genomen te worden,
Zijn hier mensen die dit willen realiseren?

BerichtGeplaatst: 17-05-2012, 09:55:57 
Reus
Reus

misschien kunnen we beginnen met een topic openen. en zo kijken wie het allemaal een goed idee lijkt. en als het een hoop mensen zijn dan iets maken op facebook, twitter of hyves en gewoon een paar belangrijke mensjes toevoegenXD anders weet ik totaal niet hoe het gaat...

BerichtGeplaatst: 17-05-2012, 11:52:29 
Power Moderator
Power Moderator

Lieve Roy,
Ik snap wat je zegt, uit je frustratie. Maar net als Mirror vind ik het jammer dat het je zo frustreert. Wat je beschrijft vind ik namelijk niet helemaal de waarheid: meer een grauwe afspiegeling van de waarheid. Ik heb zelf bijvoorbeeld niet het gevoel dat ik bij die 'grijze massa' hoor die jij beschrijft. Ik heb ontzettend veel leuke mensen om me heen die daar ook niet bij horen. Ze zijn er, maar misschien heb jij ze nog niet gevonden. Zolang jij trouw aan jezelf blijft gebeurd dat wel.

Ik heb het idee dat je inmiddels wat pessimistisch bent geworden, dat je geen vertrouwen meer hebt in de mens. En dat is zo zonde! Mijn ervaringen vertellen mij iets anders, en ik wilde dat ik je dat kon meegeven. Ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed komt met jou. Je bent nog jong, maar denkt al verder, en daardoor zul je misschien wat meer geduld moeten hebben tot het jouw tijd is.

Over je praktische vragen: voor een tattoo moet je inderdaad toestemming van je ouders hebben onder je 18e. Dat is niet zo gek, want een tattoo blijft voor altijd zitten. Als je nu een idee hebt dat je er graag 1 wilt, zou ik minstens nog een paar jaar wachten. Als je het dan nog steeds wilt, weet je zeker dat je er blij mee gaat zijn. Met je haar mag je uiteraard doen wat je wilt. Misschien kun je eerst met je ouders overleggen wat je ermee wilt gaan doen. Ze kunnen het je niet verbieden, maar het is wel zo eerlijk om ze niet te laten schrikken en het gewoon te doen :wink:

Sterkte! x

BerichtGeplaatst: 17-05-2012, 12:18:52 
Gids
Gids

Ik ben het niet met je eens. Is er maar een partij die alle zetels heeft? Bestaat er maar een enkele muzieksoort? Kleedt iedereen zich hetzelfde?
Nee. Niet alle mensen zijn hetzelfde.
Je mag jezelf lekker speciaal vinden, maar doe alsjeblieft niet zo alsof iedereen op jou na hetzelfde is.
Grijze massa..

Iedereen heeft een interessant verhaal te vertellen, en in dit geval stel jij je aan door te zeggen dat mensen je beoordelen.
Maar weet je wat? jij bent degene die mensen beoordeelt door te zeggen dat ze allemaal hetzelfde saaie leventje leiden en dat ze allemaal dezelfde mening hebben.

De enige reden waarom ik denk dat subculturen verdwijnen is omdat mensen op zichzelf steeds unieker worden, de massa verdwijnt juist. Iedereen heeft zijn eigen ding, en door het internet is het heel makkelijk mensen te vinden die ook in die dingen geinteresseerd zijn (bijv sj).

Het enige wat ik in OP zie is 'Ik erger me aan iets dat er altijd al was, maar dat me nu pas opvalt.'

BerichtGeplaatst: 17-05-2012, 14:03:51 
Reus
Reus

Let's open a new topic then!

Tom, jij hebt ook wel gelijk,
Maar het begint me inderdaad sinds een paar weken enorm op te vallen dat iedereen plots van dubstep houd.
(ofja, ineens heel veel.)

Julia, bedankt voor je lieve woorden,
En ik zei toch ook al dat de mensen hier wel meer op hunzelf zijn!
Ik vind gewoon dat de 'grijze massa' zo groot is, en dat die mensen het haast niet doorhebben hoe ze zijn.
Natuurlijk, niet iedereen is zo, ik ken op mijn school ook wel n stuk of 15 mensen die wel gewoon bezig zijn met wat ze zelf willen.
Maar de meesten doen wat anderen willen..

BerichtGeplaatst: 18-05-2012, 00:40:24 
Power Moderator
Power Moderator

ClygonGravity schreef:
Maar de meesten doen wat anderen willen..

Dat gebeurd inderdaad, maar de vraag is in hoe verre dat het 'dommere' personen maakt. Iedereen doet iets uit zichzelf. Je bent een meeloper uit jezelf, je luistert uit jezelf naar iemand anders en je doet wat iemand anders wil uit jezelf. Er zijn redenen voor dat iemand dit doet. Er zijn geen personen die niks zelf bedenken of voelen.

Wat dat betreft ben ik het met Tom eens: iedereen is speciaal. Ik wil er nog aan toevoegen dat iedereen dat op een andere manier, en op een andere moment uit.

Succes!

BerichtGeplaatst: 18-05-2012, 00:54:54 
Feniks
Feniks

Ben je wel jezelf?
of probeer je zo hard 'jezelf' te zijn dat het 'zelf' zich van 'je' loslaat?

P.s. Lees het boek "Momo en de tijdspaarders"

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 18-05-2012, 20:13:09 
Reus
Reus

Ik voel me niet mezelf,
Ik voel dat ik niet behandelt word als mezelf.
Sorry, ik ben niet zo'n lezer..

BerichtGeplaatst: 25-05-2012, 20:47:38 
Groentje
Groentje

Ik denk dat je het beste de gang van zaken moet accepteren zoals het is. Mensen hebben net zoals dieren een kuddegedrag. Het bewustzijn van elk individu wordt bestuurd door invloeden van buitenaf. Wat men leert en observeert komt tot uiting.
Verder zit ook in hetzelfde schuitje maar mijn relativeringsvermogen neemt altijd de boventoon om situaties begripvol en met een reden te accepteren.
Het is allemaal zoals het is.

BerichtGeplaatst: 17-06-2012, 12:57:15 
Dwerg
Dwerg

Ergens kan ik er wel in komen wat je beschrijft hoor. Ik kleedde me vroeger ook zoals de meeste die je op straat tegen komt. En ik denk dat je met grijze massa bedoeld dat er zo enorm veel mensen zijn die op elkaar lijken, de mode achterna lopen, niet durven doen en dragen wat ze willen uit schrik voor een oordeel, blindelings de media volgen enzo.

Ik heb me ook jaren "gewoontjes" gekleed omdat ik bang was op te vallen, bang voor wat ze gingen zeggen. En ik voelde me zo al raar en bekeken omdat ik zaken zag en hoorde die anderen niet leken mee te maken. Ik had al zo vaak gehoord en gevoeld dat ik "vreemd" was. Tot ik door een zoveelste ervaring dat van me af gezet heb en ook ben gaan doen wat ik wou. En het helpt je wel degelijk vooruit. Ik ben er veel opener door geworden, durf nu mensen op straat gewoon aanspreken, ben mijn lichaam eindelijk gaan waarderen en accepteren. Dus al lijkt het zo iets klein en stom, toch kan het veel betekenen. Heb je al eens met je ouders er over gepraat wat je graag zou willen? Een tattoo zou ik nu wel nog even met wachten, maar haar groeit terug toch?

Ik denk dus niet dat je hard probeert jezelf te zijn en je zo jezelf niet bent, gewoon een gevoel van gevangen zitten lijk ik beetje op te maken uit je beschrijving.

BerichtGeplaatst: 17-06-2012, 16:32:24 
Reus
Reus

Zit deze week sinds donderdag heerlijk thuis, dan gaat het wel.
Ik heb nu alloon nog een toetsweekje en dat is het..
Daarna lekker vakantie, en ik heb al gehoord dat ik volgend jaar een fijnere klas krijg. Tot dan kan ik weinig zeggen nog over de situatie verder.

De tattoo wacht ook nog even, nog 1 jaar..
Dan ben ik 16, en heb dan al 3 jaar gewacht.
Ik ga binnenkort vast beginnen aan het ontwerp, :).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00