Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:44:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11-06-2012, 20:19:04 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Zonder dat ik hier een heel topic wil maken, gewoon even een stukje uit dat boek.

boek 3, Life, the Universe and Everything, hoofdstuk 1:

Wowbagger the Infinitely Prolonged was - indeed, is - one of the Universe's very small number of immortal beings.
Those who are born immortal instinctively know how to cope with it, but Wowbagger was not one of them. Indeed he had come to hate them, the load of serene bastards. He had had his immortality inadvertently thrust upon him by an unfortunate accident with an irrational particle accelerator, a liquid lunch and a pair of rubber bands. The precise details of the accident are not important because no one has ever managed to duplicate the exact circumstances under which it happened, and many people have ended up looking very silly, or dead, or both, trying.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2012, 21:07:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Truitje moet even langs dit topic vliegen. Die heeft me enkele malen met dat boek om de oren geslagen, en ik heb haar beloofd het ooit eens te gaan lezen. Ik ben nog maar 25, dus ik heb nog alle tijd. :P Truitje is een groot fan van het boek. Ik ken de film wel, en die vond ik al leuk. De tekst schijnt ook wat filosofisch te zijn. Existentialistisch of zo, aldus Truitje.

Wat vind jij van het werk?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2012, 21:16:06 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik zie er citaten in staan, in dat boek, stukken tekst, waarvan ik denk: WOW, dit is exact hetzelfde als die en die spirituele waarheid.

Bijvoorbeeld:

There is a theory which states that if ever anybody discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. There is another theory which states that this has already happened.

Ik geloof dat dit waar is. In die zin, dat ik zelf heb meegemaakt, dat als je volledig bewust wordt van een bepaald patroon, dat het patroon dan ophoudt te bestaan.

Om het maar anders te zeggen: inzicht geeft uitzicht.

Sommige dingen zijn onmogelijk te veranderen hoe hard je het ook probeert. En je probeert en je probeert en het lukt niet. En dan, op het moment dat je volledig beseft dát het onmogelijk is, dan ís het opeens veranderd. Toen je nog dacht dat het mogelijk was, was het onmogelijk. En toen je besefte dat het onmogelijk was, was het niet alleen mogelijk, het was zelfs onmiddellijk een feit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2012, 21:23:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ja. Doet me denken aan een notie over bewustzijn, of beter: het onderbewuste. Telkens als je ernaar zoekt, dan schuift het op...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2012, 21:27:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Of het idee dat als je denkt dat je de waarheid over het leven gevonden hebt, dan je dan merkt dat er nog veel meer is om te ontdekken.

Dat had ik in m'n psychose een keer, dat was heel grappig. Ik "begreep" iets *eindelijk* en op het moment dat ik het begreep klapte het helemaal om en nam het een plaats in binnen iets groters waarin ik nog maar aan het begin stond van een echt begrijpen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-06-2012, 22:33:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hier ben ik dan, even lezen :D

Die man (Douglas Adams) was een genie! Niet alleen de Hitchhikersguide is hiervan een goed voorbeeld maar ook de vele speaches en andere boeken die hij schreef getuigen van een heldere geest.

Wat ik in zijn werk zo waardeer is dat hij dingen van een ander perspectief benaderd maar er niet moeilijk over doet zoals gerenommeerde filosofen.

Zo grapt hij bijvoorbeeld dat vliegen in zijn geheel geen ingewikkeld proces is... men moet er simpel voor zorgen dat hij bij het vallen, de grond niet raakt...

Dit is in zijn simpelste vorm een grapje te noemen maar als men dit principe toepast op het dagelijks leven kan je zien dat oplossingen voor 'onoplosbare' problemen in het 'onmogelijke' liggen. Datgene wat wij als onmogelijk beschouwen althans.

Ach, ik kan zo nog wel even doorgaan...

p.s.
Een voorbeeld uit een van zijn speeches
Citeer:
"There are some oddities in the perspective with which we see the world. The fact that we live at the bottom of a deep gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be, but we have done various things over intellectual history to slowly correct some of our misapprehensions. "

(vertaling enkel op verzoek)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl