Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:15:54

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-11-2011, 19:11:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 18-11-2011, 20:08:33
Berichten: 429
Locatie: Noord-Holland
Wil je dit nog steeds?

_________________
Spirituele Gids
Foto Reader
Hoeder van echtheid
Hulp bij problemen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-12-2011, 21:19:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-03-2009, 21:46:58
Berichten: 67
Locatie: Wonderland
Ik geloof dat er niemand op aarde is die werkelijk weet wie hij is.

Maar in een meditatie kan je jezelf om de paar minuten de vraag stellen "wie ben ik" Ben na het stellen van die vraag even stil in jezelf, afwachtend op antwoord van je diepere weten. En vraag hem na een tijd weer wanneer het goed voelt.
Ik verwacht niet dat je antwoord zal krijgen over wie je echt bent. Maar door het stellen van die vraag tijdens een meditatie kan het niet anders dan dat er op een gegeven moment iets iets in je bewustzijn gebeurt waardoor jij dichter bij jezelf komt.
Dit kan een gevoel zijn, een gedachte of iets anders dat jou een soort besef geeft. Neem hier echter wel de tijd voor. En verwacht niet dat je al meteen een overtuigend resultaat hebt. Dit vergt meestal enige tijd en oefening.

Het belangrijkste bij deze meditatie is dat je goed stil bent in jezelf. met een open mind. Dus niet geforceerd op de vraag of op het antwoord focussen. Want dan mis je jouw antwoord.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Warme groet,
Erik

_________________
Dit is mijn geheim; Ik stoor me niet aan wat er gebeurt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2011, 18:23:47 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 23-09-2011, 23:42:17
Berichten: 141
Om je ware ik die zien, te leren kennen of te vinden kun je bijvoorbeeld ook een 10 daagse vipassana meditatie doen. Ik ken verschillende mensen die zo'n cursus in Thailand hebben gevolgt. Hier zijn enkele regels die je tijdens zo'n cursus moet volgen:

- alleen witte kleding
- geen vlees eten
- geen schrijfmateriaal, pc, telefoon, televisie of andere dingen die je af kunnen lijden

Je leert in zo'n cursus mediteren, het op stop zetten van gedachten die niet te maken hebben met je ware ik. Je leert uiteindelijk 10 uur per dag te mediteren, dit hoef je natuurlijk niet aan te houden na de cursus. Het doel is dan ook om jezelf te vinden die verstopt zit tussen dikke lagen van willekeurige gedachten.

Misschien kun je er wat mee ;)

_________________
Ik ben weer terug ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 21:14:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Het antwoord kan je alleen zelf vinden.
Ieder heeft zijn eigen levensweg in dit leven.
Blijf doorgaan met mediteren, bid eventueel weleens voor begeleiding (helpt al het verzet los te laten). Als je antwoorden wil weten over dingen die over jou gaan moet je het zelf doen anderen kunnen dit niet voor je doen (je kan bv alles over China weten, maar dat maakt je geen Chinees, ik kan je van alles vertellen maar ik ben jou niet).

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2012, 16:48:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-05-2012, 18:34:04
Berichten: 19
Xiro schreef:
Om je ware ik die zien, te leren kennen of te vinden kun je bijvoorbeeld ook een 10 daagse vipassana meditatie doen. Ik ken verschillende mensen die zo'n cursus in Thailand hebben gevolgt. Hier zijn enkele regels die je tijdens zo'n cursus moet volgen:

- alleen witte kleding
- geen vlees eten
- geen schrijfmateriaal, pc, telefoon, televisie of andere dingen die je af kunnen lijden

Je leert in zo'n cursus mediteren, het op stop zetten van gedachten die niet te maken hebben met je ware ik. Je leert uiteindelijk 10 uur per dag te mediteren, dit hoef je natuurlijk niet aan te houden na de cursus. Het doel is dan ook om jezelf te vinden die verstopt zit tussen dikke lagen van willekeurige gedachten.

Misschien kun je er wat mee ;)


Hartstikke leuk zo'n 10-daagse meditatiesessie in Thailand, maar ook gewoon in Nederland in je kamertje kun je mediteren. Ik denk niet dat witte kleding je daar per sé bij gaat helpen. En dit kost je geen geld :p

Probeer gewoon rustig te gaan zitten, kan gewoon in een stoel of op je bed en probeer tot rust te komen. Hoe vaker je dat probeert, hoe beter het lukt en hoe beter je ook aan niks kan denken. Als je dat lukt, kun je steeds langer blijven zitten en wordt de rust waarin je komt ook steeds dieper. Deins er vooral niet voor terug als het even niet lukt in het begin, alle begin is moeilijk! Ik mediteer op deze manier ongeveer een uur per dag en voel me steeds beter. Heb erg met mezelf in de knoop gezeten, maar dit is wel een van de manieren om dichter bij mezelf te kunnen komen. Sporten helpt overigens ook (dan hou je ook een goed evenwicht tussen lichaam/geest) :) )


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-06-2012, 15:33:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Belangrijk om te weten als je toch naar het diepere in je zoekt.
De waarheid, je ware ik kun je niet mentaal construeren. Het verstand (het denken) is hiervoor te gelimiteerd.
Je kan de waarheid enzo alleen ervaren door het voelen, door het zijn.
Eigenlijk is 'ik' compleet fout er is niet iets zoals 'ik' het is slechts een gedachten construct. Je ego/persoonlijkheid/verstand is je aangeleerd, maar heeft niet met de innerlijke onuitputbare bron te maken. Die innerlijke bron is complete stilte (degene die zich bewust is dat het kan denken). In die stilte is er niks anders dan liefde, vreugde en vrede (let op liefde heeft niks met relaties te maken, een relatie kan liefde mee brengen maar een relatie zelf is een behoefte) wordt je die stilte dan zijn er geen vragen meer en dan ben je degene die je zoekt.
Ik raad je aan om een eenvoudig boek te lezen dat je helpt op te houden met denken (natuurlijk kan je als het moet nog denken, maar 99% van je gedachten is gewoon rotzooi) het boek is van Eckhart Tolle ( je hebt zijn eerste boek 'De kracht van het NU' maar die is behoorlijk intens en complex) een pocket boekje 'De kracht van het NU in de praktijk' (eenvoudig leesbaar).
Voordeel van Eckhart Tolle is dat de boeken naar het Nederlands zijn vertaald. David R. Hawkins is meer bewust en heeft boeken die je nog verder helpen alleen die zijn wat lastiger en in het Engels, maar ook hij heeft een pocket boekje dat ik aanraad 'Dissolving the ego'.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2012, 23:14:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-06-2012, 20:21:11
Berichten: 9
Voordat je je hogere zelf kunt ontmoeten zul je moeten werken aan de Gnosis. Het 1 zijn met alles; de stilte, de kennis de heilige eenheid.
Als je dit minstens een paar jaar lang hebt gedaan in combinatie met Chakra's openen en leren gebruiken kun je over naar verdere technieken.
Niet willen rennen als je het lopen nog niet eigen hebt gemaakt.

Avé,

Serpentis

_________________
God created men is his own image


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-02-2016, 22:45:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2016, 22:15:43
Berichten: 2
https://www.youtube.com/watch?v=Bsyplaii9p4 mischien ken je dit filmpje al , maar dit is echt een aanrader heeft mij veel inspiratie gegeven.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl