Persoonlijk heb ik ook al ervaringen gehad met transcedente chakra's, ik kom tot nu tot tot 3 boven en onder mijn eigen lichaam (totaal 6). Wanneer ik deze chakra's oproep gaan deze bij mij altijd parallel aan elkaar, wat zoveel wil zeggen dat wanneer ik een chakra weer activeer onder mijn voeten ik meteen er eentje boven mijn kruin bijkrijg. Ik voel dan ook een zeer sterke energieboog tussen de bovenste en onderste chakra's, welke buiten het lichaam om lopen. Overigens krijg je dan ook werkelijk het gevoel dat je aan het groeien bent, dus je krijgt gevoel boven je kruin en onder je voeten alsof je aan beide kanten een anderhalve meter bent gegroeid.
Let inderdaad wel op bij het gebruik van deze chakra's: je moet alles met veel rust en tijd doen, en (zoals bij elke meditatie) zorgen dat je absoluut niet gestoord kunt worden. Daar kun je jezelf namelijk een nogal energetische optater mee bezorgen wanneer je gestoord wordt door andere mensen, wat zich inderdaad kan uitten een lastige terugkeer naar je eigen lichaam. Belangrijk is ook dat je de chakra's weer goed 'afsluit' wanneer je terugkeert.
Overigens denk ik ook dat er nog veel meer chakra's zijn en ook gevonden zullen worden. Om meteen maar een voorbeeld te noemen (uit eigen ervaring dan): maak tijdens een meditatie een holle bal van je handen en houdt deze ongeveer 40 cm voor je zonnevlecht. Activeer vervolgens je handchakra's en probeer de energie op dit punt te centraliseren. Wanneer je je handen weghaalt zul je merken dat er een verbinding is ontstaan tussen de zonnevlecht, je handchakra's en het punt waar je zojuist met je handen een bal hebt gevormd. Wat precies de mogelijkheden zijn van dit chakra weet ik niet, net zoals ik niet weet of anderen dit gevoel ook hebben. Mogelijk is het slechts een verlenging van de zonnevlecht, maar wie zal het zeggen
. Ik geloof dan ook niet zo erg in één waarheid op dit gebied, ik denk dat de kennis over chakra's nog lang niet uitputtend is. Ik vind het dan ook moeilijk om te geloven dat er 'vaste' aantallen chakra's zijn.
Overigens heb ik verder geen reiki-cursussen gevolgd nadat ik dit soort energie onbewust al sinds mijn twaalfde actief gebruikte, heb wel een aantal behandelingen gehad en ben daar zelf op doorgegaan. Ik ben dan ook nog niet zo erg in alle (theoretische) achtergronden thuis.
Groet,
Jim