Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:14:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 03:17:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
Het is bijna zover.
het einde der tijden is nabij

er word veel gespeculeerd over de gebeurtenissen rond deze speciale dag.
ik doe er graag aan mee en dacht laat ik eens een topic er over maken.

de bijbel heeft het over de dag des oordeels en vele andere geloven hebben het over een speciale dag van hun betreffende godheid.

ja het is gek dat de maya's hun kalender begonnen precies op de dag van de vorige dag des oordeels. kennelijk wisten deze mensen een hoop meer dan wij nu.

simpel gezegd zal er een bepaalde constellatie van het universum plaatsvinden waardoor de zon in het zogeheten middelpunt van het universum staat. Deze super-balans zal zich een paar dagen voordoen met alle gevolgen van dien.
de dag des oordeels is een mooi gekozen stukje text uit de bijbel voor deze gebeurtenis want in principe komt het hier ook op neer. het magnetisch veld van de aarde kan door deze kritieke veldsterkte van de aangrenzende planetaire magnetische velden , om gaan draaien .
als dit gebeurd dan zal alle electronica en op electra werkende apparaten niet meer werken gezien deze allemaal gebaseerd zijn op een draaistroom met eenzelfde richting welk nu omgedraaid word. dit zal tevens ook betekenen dat de cahkra's van de mens zullen omdraaien wat zoiets als een chaos gaat creeeren tussen iedereen die niet in balans is. de meeste mensen zullen gek worden en doordraaien en alleen de pure zuivere mensen zullen overleven.

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 05:33:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-05-2012, 12:59:36
Berichten: 237
tsja, tis niet zozeer dat de maya's een einde van de wereld hebben voorspeld. Eerder dat er een grote verandering(of althans een verandering) zal komen. Afhankelijk hoe je dat weer interpreteert is die al bezig(kijk maar naar het nieuws van alle landen die werden onderdrukt door hun leiders) .

Persoonlijk geloof ik dus niet in een dag des oordeels. Zoiets toen het millennium begon(jaar 2000) waren veel mensen allemaal hyper dat computers het niet meer zouden doen en alles wat elektronisch zou uitvallen of het niet meer aankunnen. Iets in die trant.

Dus voor mij bestaat een dag des oordeels niet. Weet ook niet hoe ik dat zou kunnen zien. Mensen die gek worden? Daar hebben we al genoeg van. Pure mensen zullen alleen overleven? Geen flauw idee wat een puur mens is.

Maar ja, ill just sit back and wait :p

wel een boeiend onderwerp dat wel :)

_________________
Im too sceptical to believe anything is impossible

De creatieve denker: ...Ziet het onzichtbare. ...Voelt het ontasttbare. ...En bereikt het onmogelijke.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 07:54:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Dat hele 5de dimensie en bewustzijn sprong gebeuren geloof ik ook niet in. Hoor je ook vaak voorbij komen. Ik ga ook gewoon lekker afwachten, al denk ik niet dat er veel bijzonder gaat gebeuren op exact die datum.
En als er al wat gebeurd dat een einde inluid zal dat naar mijn idee eerder dat van de mens zijn dan de aarde zelf.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 09:46:14 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Wat er eigenlijk gaande was, was dat de Maya kalender een nieuwe cyclus begint. Kortom, de kalender begint gewoon weer opnieuw. Niks bijzonders dus :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 11:18:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
einde van de wereld ?
op zijn eigen wijze wel. het einde van de wereld zoals wij die kennen.
er zullen nog een paar rampen volgen voordat het zover is.
ik had het ook over de mens en niet over de aarde die stuk zou gaan.
het omdraaien van de magnetische polen zou al meer ellende veroorzaken op aarde dan je lief is. heb je geen natuurrampen voor nodig.
en idd is het het begin of eind van die maya cyclus en niemand die bedenkt dat het circels van het leven voorstelt. diezelfde circels waar je uit kan stappen op bepaalde punten die als begin of eind worden aangemerkt. deze constellatie komt ook maar eens in de 26000 jaar voor en de vorige keer dat het gebeurde draaiden de magnetische polen ook om met als gevolg dat de mensen toen "back to basic" gingen. men ging dingen van steen maken omdat deze geen last hebben van het trillingseffect vanuit de ruimte. het is niet zozeer dat we bang moeten zijn voor meteorieten of andere soortgelijke dingen. het is meer dat we ons erg zorgen moeten gaan maken over de harmonischen die onstaan op het moment dat de constellatie gaat plaatsvinden.

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 11:25:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
Eibhlin schreef:
Dat hele 5de dimensie en bewustzijn sprong gebeuren geloof ik ook niet in. Hoor je ook vaak voorbij komen. Ik ga ook gewoon lekker afwachten, al denk ik niet dat er veel bijzonder gaat gebeuren op exact die datum.
En als er al wat gebeurd dat een einde inluid zal dat naar mijn idee eerder dat van de mens zijn dan de aarde zelf.


die dimensies waren er al lang. de bewustzijn sprong is al gaande door de invloed van de planeten. en je hebt gelijk het zal meer de mens dan de aarde zelf zijn die hier eindigt. niet eens zozeer in de zin van dood maar meer in de zin van wedergeboorte. kijk om je heen en je ziet overal dictators en bronnen van "het kwade" worden verwijderd van deze aardbodem. er zal een nieuwe christus komen spreek men ook over. tot nu toe hebben we meerdere anti-christus gehad, dus het zou maar zo kunnen dat er een nieuwe tijd word ingeluid. iemand moet toch de ellende gaan oppakken en er iets aan veranderen in deze wereld.

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 11:50:24 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
das nu juist het probleem dat ik kijk naar mijn eigen leven en hoe dat verder gaat na die datum.
door de eeuwen heen proberen allerlei mensen en geloven ons te waarschuwen voor dat ene moment in de tijd. allerlei clues en monumenten met raadsels laat men achter. dit zouden ze toch niet doen als er niets zou gaan gebeuren lijkt me. je leest overal dat het een belangrijk moment in het dagelijks leven van de mensheid is, dan zal het toch wel zo zijn he. ook is het mens-eigen om alles wat men niet kent ook niet aan te nemen (eigenwijsheid of ego)

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 11:53:48 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik zou niet alles aannemen wat je leest, en al helemaal niet alleen jouw interpretatie daarvan.

Waar ik in geloof is dat de aarde en zijn mensen al duizenden jaren bezig zijn met veranderen, en dat we straks vanuit een neerwaardse spiraal gewoon de hoek om gaan en weer in en opwaardse terecht gaan komen. Een positieve verandering dus.

Vroeger dachten ze dat de aarde plat was en als je over de rand heen viel, je het einde van de wereld had bereikt. Jij gelooft er naar mijn mening in dat het leven plat is, en zodra we de hoek om gaan, we het einde van de wereld meemaken. ;)

Edit: Daarbij komt dat ik niet geloof in deze 'pure mensen' waar jij het over hebt. De een misschien puurder dan de ander, maar niemand puur genoeg om jouw chaostheorie te overleven.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 12:03:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
ik geloof niet dat het leven "plat" is , dat is uw interpretatie.
ik vraag me gewoon net als de rest van de mensheid af wat er zo speciaal is aan die dag en roep een paar dingen die ik erover tegen ben gekomen.
misschien hebben onze voorouders ons al beschermt tegen het komende onheil door al die pyramides en tempels te zetten op bepaalde aardlijnen en daardoor het aardmagnetisch veld beinvloeden zodat voorkomen word dat het magnetisch veld omdraaid.
puur daar bedoel ik mee in balans. voorbeeld is het vasten, je ziet al dat na een paar dagen zonder eten mensen gekke dingen gaan doen en alle grenzen van zichzelf aan de kant zet. dit is ook het doel van vasten. mensen bewust laten worden van zichzelf en kijken hoe sterk men geestelijk is.

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 12:13:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wat bedoel je precies met vorige dag des oordeels?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 20-06-2012, 12:16:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
na 5 jaar bezig te zijn geweest met informatie zoeken, zelfontwikkeling, op weet ik veel wat allemaal, kan ik nu met 100% zekerheid zeggen dat er helemaal niets zal gebeuren... :lol:

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 22-06-2012, 10:09:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
weet je het zeker ?
in nieuwegein zijn ze vast aan het oefenenen hoe het moet zo zonder electriciteit :mrgreen:
5 jaar maar ? zou je toch tot de conclusie moeten zijn gekomen dat er IETS moet gebeuren lijkt me.

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 22-06-2012, 10:10:51 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Maar je baseert het wel op de Maya-kalender?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 22-06-2012, 10:11:31 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2012, 01:12:55
Berichten: 30
Tom schreef:
Wat bedoel je precies met vorige dag des oordeels?


de laatste keer dat de mensheid niet klaar was voor de krachten van de natuur

_________________
uncarefully wakin 1up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21-12-2012
BerichtGeplaatst: 22-06-2012, 10:13:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Over welke van vele natuurrampen heb je het?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl