Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:37:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De Alchemist
BerichtGeplaatst: 13-06-2012, 16:19:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2011, 16:02:23
Berichten: 527
Locatie: Limburg
Aan wie dit boek van Paulo Coulho heeft gelezen/geluisterd. Wat vonden jullie ervan? Ik vond het een prachtig boek. En ik moet zeggen dat ik soms probeer een teken te ontdekken of iets apart probeer te ontcijferen met het woord "teken" in mijn achterhoofd. Maar wat denken jullie is het allemaal onzin of niet?

Gr Meye

_________________
Elke weg die je bewandelt leidt naar een nieuw kruispunt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Alchemist
BerichtGeplaatst: 26-07-2012, 16:43:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-07-2012, 15:49:38
Berichten: 29
ik vond het een prachtig boek.. het was zo mooi dat ik het jammer vond toen ik het had uitgelezen!
ik denk niet dat het NIET allemaal onzin is.
Ik geloof dat we allen bestaan uit energie, dus ook de dieren bomen planten etc.
Daarom zou je overal tekenen kunnen vinden en kunnen communiceren. Nu maar hopen dat ik ooit ook op dat niveau kom :)

heb je ooit wel een teken gehad waar je om had gevraagd?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Alchemist
BerichtGeplaatst: 29-07-2012, 15:41:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
En wat bedoelen jullie hier met 'teken'?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Alchemist
BerichtGeplaatst: 31-07-2012, 10:41:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-07-2012, 15:49:38
Berichten: 29
een teken kan iets kleins zijn (in mijn ogen), iets toevalligs of iets onbelangrijks, wat eigenlijk toch een boodschap kan zijn.
dat toeval toch geen toeval is.

bijvoorbeeld; ik vloog vorige week terug naar Nederland, liep naar gate 233 en stapte in het vliegtuig. ik kon niet wachten om mijn boek verder te lezen, maar kwam te zitten tussen 2 dames te zitten die druk in gesprek waren.
had er helemaal geen zin in, ik groette kortaf en ik begon mijn boek verder te lezen en er stond dat toevalligheden niet bestonden en we met mensen in aanraking kwamen omdat we elkaar iets konden leren. dat elke persoon met wie je aanraking komt, jou iets kan bijbrengen of andersom.
ik vroeg me af of dat nu ook het geval was met deze twee vrouwen waar ik tussen zat?
ik merkte op dat ik op blz. 233 aan het lezen was. dat was teken genoeg.

ik heb het boek dichtgeklapt en meegepraat met de dames.
eerst zag ik het niet, maar ik had een gemeenschappelijk punt met de eerste vrouw; ging over een overleden dierbare, waar ik eigenlijk nooit over durf te praten. zij vertelde me iets moois, waar ik me wel beter ging voelen.

en de andere vrouw had een bepaalde angst in het leven over haar zoon. het was dezelfde angst die ik ken van mijn vriend en zijn moeder. daardoor kon ik haar geruststellen, zij heeft mij dan ook meerdere malen bedankt en geknuffeld.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Alchemist
BerichtGeplaatst: 02-09-2012, 17:40:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-06-2011, 14:50:14
Berichten: 26
Ik vind het ook een mooi boek, veel van de boeken van Paulo Coelho spreken me wel aan, of er zitten in elk geval elementen in die ik mooi vind.

Ik geloof wel in tekenen, maar ik heb ook het idee dat met het volgen van impulsen, intuïtie je tekenen soms al voor bent.

_________________
Leef je Passie!
Wil je de facebook liken? http://www.facebook.com/pages/Litha/325068644245480
Weekend in November http://www.litha.org/?page_id=42


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Alchemist
BerichtGeplaatst: 31-03-2013, 20:49:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
Dit boek heeft mijn vriend en mij o.a. Bij elkaar gebracht. Ik heb het van mijn vader gekregen en mijn vriend had het zelf gekocht. Hij leest normaal nooit leesboeken, alleen informatieboeken. Hoe dan ook we hadden onze eerste date, we hadden elkaar nog nooit gezien en toen wist mijn vriend nog voordat ik het kon zeggen doormiddel van telekinese dat ik de alchemist las. Hij zei dat is toevallig, dat lees ik nu ook!

Ik denk dat er maar een klein deel van het boek op waarheid berust is. Het meeste is sterk overdreven. Maar wat een mooi verhaal. IK WIL DAT BOEK VAN FLANNIGAN!!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl