Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:35:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 16:04:30 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Een van mijn honden is heel erg bang om langs een bepaalde plek te lopen. Waar denken jullie dat dit aan ligt?

Ik loop normaal een korter stukje, maar af en toe loop ik dit langere deel. Ik weet niet hoe lang dit al zo is, maar hij was eerder ook wel bang. Deze keer leek het nog erger dan normaal, toen ik die kant op liep verzette hij zich zo heftig dat het leek alsof ik hem een slachthuis in sleurde. Het is heuvelopwaarts langs een fietspad. Halverwege dit heuvelopwaartse (is dat geen bijvoeglijk naamwoord?) deel begint hij met het protesteren. Langs het fietspad is het goed verlicht en er staan huizen en er is een speeltuin. Bovenaan is een brug over een smal kanaal, maar net daarvoor sla ik af, een paadje in dat weer naar beneden loopt. Dit pad is echter wat donkerder, zal het hieraan liggen? Dan loop ik over een voetpad met huizen waar van die weggestopte bejaarden zitten. Eenverdiepingshuizen zonder uitzicht of iets. Ik dacht, ik noem dit erbij aangezien vele van jullie in geesten geloven en er in het verleden misschien ook bejaarden hebben gewoond die er zijn gestorven. Dan sla ik af en loop ik wat steegjes in en langs een veldje, hier neemt zijn nervositeit weer af, tot hij weer helemaal normaal doet. Dit alles is een korte afstand hoor, maar ik vraag me echt af waarom hij zo enorm bang is. Ik weet dat er een terriër woont, maar daar heeft hij nooit ruzie mee gehad voor zover ik weet.

De hond is 2 jaar oud, heel speels en vrolijk. Hij blaft alleen als de andere hond blaft om mee te doen, hij is een enorme bangerik van zichzelf. Als een hond op hem af komt rennen weet 'ie niet hoe hard hij moet piepen en dan rent 'ie met zijn staart tussen zijn benen weg. Ook is hij bang voor knallen en dergelijke geluiden als onweer.

De andere hond is al heel wat ouder, 11. Hij is niet echt bang en zou nog een gevecht aan gaan met een hond die veel groter is. Hij blaft veel, en is bang voor geen van de dingen waar de jonge hond bang voor is. Ik kan eigenlijk niets verzinnen waar hij bang voor is, behalve voor mij als hij weet dat 'ie fout zit. Deze hond vindt het juist geweldig om dit lange stuk te lopen, dus elke keer als ik op de splitsing sta tussen het lange en het korte stuk, heb ik twee hondjes die beiden een andere kant op trekken.

Het zijn allebei kleine witte hondjes trouwens, ik weet niet hoe raszuiver, maar het moeten maltheser leeuwtjes voorstellen :P

Als iemand tips of theorieën heeft, laat maar horen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 17:56:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Verwacht je nu een spiritueel antwoord of een nuchter aards antwoord?

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 18:13:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Die hond is waarschijnlijk gewoon es van iets geschrokken op die plaats. Of net zoals jij het ergens vb niet gezellig vind kan die hond dat ook prima. Je gaat toch zelf ook niet op een plek gaan rondhangen die je niet aantrekt. Daarvoor hoeven er niet percee geesten of wat dan ook te hangen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 21:33:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Hij durft het territorium van die andere hond niet in?
Dat weet je toch dat ze hun eigen territorium hebben, en de pussy's die durven de andere niet in. Om t even kortaf te zeggen.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 21:46:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Natascha schreef:
Verwacht je nu een spiritueel antwoord of een nuchter aards antwoord?
Het leek me wel interessant om wat theorieën te horen. Het zal wel tegen gaan vallen :P

Eibhlin schreef:
net zoals jij het ergens vb niet gezellig vind kan die hond dat ook prima. Je gaat toch zelf ook niet op een plek gaan rondhangen die je niet aantrekt.
Ik ga dan niet protesteren alsof ik vermoord word, nee. Ik weet hoe deze hond reageert als hij een plek 'niet gezellig' vindt en dat is niet zo overdreven als hij bij deze plek doet.
Tenzij je gewoon bedoelt "Hij wil er niet heen want hij vindt die plek niet leuk." Maar dat zou je hopelijk niet posten aangezien dat gewoon een herhaling van mijn post zou zijn waarin ik juist vraag WAAROM dat zo zou kunnen zijn.

ClygonGravity schreef:
Hij durft het territorium van die andere hond niet in?
Dat weet je toch dat ze hun eigen territorium hebben, en de pussy's die durven de andere niet in. Om t even kortaf te zeggen.
Op de plaatsen waar ik langskom worden heel veel honden uitgelaten, ook deze plek. Hier zal het niet aan liggen. Als ze ruiken dat er al een hond gepiest heeft, piesen ze er zo overheen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 22:40:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Ik zeg toch niet dat ie van alle honden bang is?
Van wat 'ie als zijn eigen territorium beschouwt issie natuurlijk niet bang.
Deed mijn hondje ook altijd, op de helft van een pad naar het kanaal stribbelde hij erg tegen. Als ik hem dat stukje droeg liep ie daarna welgoed mee.
Daar woonde in een aangrenzende tuin ook 1 grote hond.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 23:05:20 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Maar in die theorie is geen enkele hond in mijn omgeving voor geen enkele andere hond bang, behalve mijn hond voor die terriër. Ik loop ook wel met deze hond langs huizen waar andere honden wonen waarvan ik zeker weet dat mijn hond daar erg bang voor is. Waarom stribbelt hij daar dan niet tegen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 02-08-2012, 08:04:53 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Volgens mij zoek je gewoon een bepaald antwoord...

En dieren reageren vaak veel heviger op situaties dan mensen. Dus ja die hond kan gewoon die plek niet leuk vinden. Kan aan vanalles liggen, geursporen van andere honden die er vaak komen, iets dat hij voelt, iets dat hij ziet, iets uit zn herinnering die hij associeert met die plek... Verschillende prikkels komen binnen in je hond en als die de eerste keer dat je daar was reageerde, en jij dwong je hond om er toch heen te gaan, kan dit veel stress opleveren en onthouden ze dit, waardoor dit dus probleem gedrag gaat worden telkens je die plek benaderd. Omdat hij dan steeds die herinnering op haalt aan die onaangename ervaring.

Tom schreef:
Op de plaatsen waar ik langskom worden heel veel honden uitgelaten, ook deze plek. Hier zal het niet aan liggen. Als ze ruiken dat er al een hond gepiest heeft, piesen ze er zo overheen.

tenzij het hier misschien om een erg dominante hond gaat. Honden kunnen heel wat informatie uit een plasje halen hoor.

Ik vraag me trouwens ook af waarom je je hond dan telkens weer langs die weg wil doen lopen als hij er steeds op reageert, is er geen ander padje die je kan nemen?

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 02-08-2012, 10:59:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Eibhlin schreef:
Volgens mij zoek je gewoon een bepaald antwoord...
Wat bedoel je? Ik ben altijd op zoek naar een antwoord als ik een vraag stel.

Eibhlin schreef:
Ik vraag me trouwens ook af waarom je je hond dan telkens weer langs die weg wil doen lopen als hij er steeds op reageert, is er geen ander padje die je kan nemen?
Hij reageerde deze keer veel erger dan anders. Normaal loopt hij gewoon dichtbij me en kijkt hij op een bange manier om zich heen, maar deze keer stribbelde hij echt tegen. Ik ben toen ook maar teruggegaan want het was geen doen.

En nee, er zijn niet veel opties hier.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 02-08-2012, 11:30:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Tom schreef:
Eibhlin schreef:
Volgens mij zoek je gewoon een bepaald antwoord...
Wat bedoel je? Ik ben altijd op zoek naar een antwoord als ik een vraag stel.

Eibhlin schreef:
Ik vraag me trouwens ook af waarom je je hond dan telkens weer langs die weg wil doen lopen als hij er steeds op reageert, is er geen ander padje die je kan nemen?
Hij reageerde deze keer veel erger dan anders. Normaal loopt hij gewoon dichtbij me en kijkt hij op een bange manier om zich heen, maar deze keer stribbelde hij echt tegen. Ik ben toen ook maar teruggegaan want het was geen doen.

En nee, er zijn niet veel opties hier.

Gewoon, soms verwachten mensen een antwoord in een bepaalde context of vanuit een bepaald gezichtspunt. Als het op dieren aan komt, die kunnen vaak wel meer zien dan ons maar ik denk dat het in dit geval gewoon een soort aangeleerd gedrag is. Niet dat je hem dus met opzet iets fout geleerd hebt maar dat het iets is waar hij ooit beetje op reageerde en altijd maar dat gedrag herhaalt en als hij dat gedrag vertoond dat jij hem vb gaat troosten ofzo, dan gaat die hond dus denken van "oei er is inderdaad hier iets mis want mn baasje doet ook vreemd"

Misschien had je zelf spanningen omdat je een reactie van hem verwachtte ofzo, leiband net iets strakker houden, anders lopen. Beestjes zijn heel gevoelig voor de minste signalen. Misschien moet je eens proberen, als je geen andere weg kan nemen, om de hond met die plaats te associëren met iets goed. Vb als je gaat wandelen en je loopt door dat stuk, een speeltje van hem mee nemen en zn aandacht daar op proberen vestigen, eens je door het stuk bent hem belonen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 02-08-2012, 11:41:07 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Het leek me wel interessant om te horen wat mensen die in geesten e.d. geloven erover te zeggen hadden ja. Maar ik was niet op zoek naar een specifiek antwoord. Ik vind het alleen wel raar dat hij deze keer zo veel heftiger reageert dan de vorige keer, terwijl ik er in de tussentijd niet eens ben geweest. Ik zal eens aan de andere mensen hier vragen of ze er dan misschien langs zijn geweest, maar ik dacht dat ik de enige was die daar ooit langs ging.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 02-08-2012, 11:57:13 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Hier kan de kat soms ook vreemd doen, zo kan ze soms voorbij de printer lopen als die aan het printen is zonder problemen en een andere keer springt die meters de lucht in en stuift er vandoor haha.

Succes met zoeken alvast, zou voor jou en je hond aangenamer zijn als je dit kon oplossen waarschijnlijk :)

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 17-09-2012, 20:31:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-09-2011, 19:03:53
Berichten: 17
Locatie: Friesland
Ik ken de achtergrond van de hond niet, dus kan geen oordeel vellen. bij zulk probleem gedrag, ligt de oorzaak in het verleden(traumatiesche ervaring of verkeerde interpretatie van de mens) Het gedrag wat je beschrijft is echt onzekere angst. Plast de hond ook van angst?

Ook schrijf je in je laatste bericht; dat je weer huiswaarts bent gegaan op het moment dat de hond weer tekeer ging en angstig werd, zodra jij je aan dit gedrag toegeeft en weer terug gaat huisawaarts, wordt het gedrag steeds erger(je beloont het gedrag door naar huis te gaan.

Probeer eens op de fiets het zelfde stuk te fietsen met de hond in fiets mand voorop, kijk eens hoe de hond dan reageerd???

Of ga via een andere omweg de zelfde route huiswaarts!

Reageer aub niet op dit gedrag en blijf neutraal in je gemoedsstand.

Ar


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 17-09-2012, 21:55:47 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Hij plast niet van angst nee.
LifeHorses schreef:
Ook schrijf je in je laatste bericht; dat je weer huiswaarts bent gegaan op het moment dat de hond weer tekeer ging en angstig werd, zodra jij je aan dit gedrag toegeeft en weer terug gaat huisawaarts, wordt het gedrag steeds erger(je beloont het gedrag door naar huis te gaan.
Hij is doodsbang, hij probeert niet gewoon zijn zin te krijgen. Het gedrag is niet erger geworden, aangezien het ook nergens anders voorkomt. Ik zie niet in waarom ik een doodsbange hond door een donker steegje moet sleuren..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Waarom is mijn hond zo bang?
BerichtGeplaatst: 19-09-2012, 20:50:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-09-2011, 19:03:53
Berichten: 17
Locatie: Friesland
Je begrijpt mijn bericht niet, ik zeg alleen probeer een andere route meet als uitkomst de zelfde plek waar ie bang wordt, kijk hoe de hond dan reageerd?

Zeg helemaal niet dat je je hond er door moet sleuren, je moet de prikkel zoeken waar het hondje bang van is; daar is creativiteit voor nodig.

Het is maar een goed bedoeld advies....

Gr Arjan


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl