Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:37:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-09-2012, 11:51:12 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
Ik ben het eens met Eibhlin! K zou niet weten of ik met een orgaan van een ander verder zou willen leven! Iedereen heeft ze eige energie! Deze energie zit dus ook in de organen. Als je dus een transplantatie krijgt, krijg je toch andermans energie in je lichaam! Het is ook vaak nog maar de vraag of het lichaam wat een donororgaan binnen krijgt, of die het nieuwe orgaan accepteert(of hoe je dat ook zegt!) En als je zelf al gevoelig ben voor energien van buiten af, hoe zal het dan zijn als je ineens de energie van iemand anders in je heb!

Ik moet zeggen, ik heb me donorformulier ingevuld, en heb ingevuld dat ze alles uit me lichaam vandaan mogen halen wat ze nog denken te kunnen gebruiken als ik dood ben. Alleen vraag ik me af of er zoveel met donororganen gewerkt moet worden. "Ja maar daarmee verleng je misschien wel iemand anders ze leven". En vervolgens loopt iedereen maar te zeuren dat de mens te oud wordt, daardoor de zorg weer teveel gaat kosten etcetcetc. Is het wel de bedoeling dat we alsmaar langer gaan leven en de hele aardbol overnemen?

Sorry dat ik beetje van de hele post afdwaal, maar ik begin te twijfelen over het nut van donororganen(ook al zal het meerdere mensen in het jaar heel veel hebben geholpen!) Broertje van een maat van me had ook 2donorlongen gekregen, binnen een week of 2weken ging ie dood(14jaar oud) omdat ze lichaam de longen begon af te stooten. Dus vraag k me af, kan iedereen wel zomaar een donororgaan ontvangen zonder hier problemen door op te lopen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 11:53:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Julia schreef:
Je kunt dit soort dingen ook teruglezen op de site van de stemwijzer, weet ik toevallig.
Daar staat van elke partij wat ze van de standpunten in de stemwijzer vinden. En 1 van de standpunten is precies deze, die hier wordt aangehaald. En op de sites van de partijen zelf natuurlijk ook, maar dan is het even zoeken.
Dankje, ik zal het even opzoeken.
bartb schreef:
Iedereen heeft ze eige energie! Deze energie zit dus ook in de organen. Als je dus een transplantatie krijgt, krijg je toch andermans energie in je lichaam!
Hoe zit dit dan als je ei of vlees eet? Er worden ook vaak organen gegeten.
Bartb schreef:
"Ja maar daarmee verleng je misschien wel iemand anders ze leven". En vervolgens loopt iedereen maar te zeuren dat de mens te oud wordt, daardoor de zorg weer teveel gaat kosten etcetcetc. Is het wel de bedoeling dat we alsmaar langer gaan leven en de hele aardbol overnemen?
(..)
Broertje van een maat van me had ook 2donorlongen gekregen, binnen een week of 2weken ging ie dood(14jaar oud) omdat ze lichaam de longen begon af te stooten.
Ik snap het niet helemaal. Je betwijfelt het of mensen wel donorlongen moeten krijgen, omdat het leven misschien niet verlengd moet worden, maar dan heb je het over een kennis van veertien? Veertien is toch heel erg jong!

bartb schreef:
Dus vraag k me af, kan iedereen wel zomaar een donororgaan ontvangen zonder hier problemen door op te lopen?
Sowieso kan niet iedereen die organen ontvangen. Je moet wel een bepaald bloedtype hebben en ja, soms gaat het fout zoals bij het broertje van die vriend van je. Dat het niet elke keer lukt, is geen reden om het niet te doen. Zolang de hoop er maar is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 12:47:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ja, ik vind het billijk om vooraf elke staatsburger te kenmerken als orgaandonor, op voorwaarde dat deze altijd zijn donorschap op kan zeggen. (Iemand dwingen tot aantasting van de fysieke integriteit zou een misdaad zijn.)

Overigens ben ik er nog altijd niet uit wat ik zelf wil.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 14:31:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
@Tom

Ja in vlees wat je eet zit ook de energie van het des betreffende dier wat je eet! Als je bijv vlees eet van een dier wat ze hele leven in kleine hokjes heeft geleefd, onder stress en niet echt een leven gehad heeft, dat vlees is stuk minder gezond voor iemand die gevoelig is voor energien(denk ik dan he) iig bevat dat stuk vlees meer negatieve energien dan van een dier wat vrij geleefd heeft! Maarjah in de maatschappij waarin we leven wil veel vlees en goedkoop in de winkel kopen. Hiervoor is dus massa productie nodig of boerderijen waar de koeien of wat voor dieren dan ook gehouden worden. Feit is dat ze 1 voor 1 in een rij achter elkaar moeten gaan staan en worden gedood door de slager, geeft ook veel stress in een dier! Want hoe zou jij reageren als je in een rij sta te wachten tot jij wordt afgeemaakt, en je ziet eerst je soort genoten worden gedood.. geeft allemaal stres en negatieve energien! En jah ik ben ook nog niet vegetarier, alleen eet ik nu wel alleen vlees van dieren die een goed leven hebben gehad(voor zo ver een dier goed gehouden wordt op een boerderij).

En ja tot hoever deze energien je eige energie beinvloeden verschilt denk ik per mens! Hoe gevoelig je bent.
..

En ja in het geval van een 14jarige is het behoorlijk triest en vooral als het zo dicht bij komt! Maar toch geloof ik ook wel in het lot en dat het voor sommige helemaal niet de bedoeling is dat ze oud zullen worden, dat je dus bepaalde lessen moet trekken uit dit soort situaties om als ziel, sterker en wijzer te worden. Ook al vind ik zelf ook nog steeds wel raar idee dat sommige mensen dan op zo'n jonge en sommige op bizare manieren om het leven moeten komen!:s

Maar feit is, de aarde raakt meer dan overbevolkt ondertussen, en er komen alleen maar meer mensen bij! Als die alleen maar steeds ouder worden, en oude mensen die eigenlijk bijv, een hartaanval krijgen en dood gaan kunnen weer worden opgeknapt in sommige situaties! Maar hierdoor raakt de aarde nog meer overbevolkt!

Het is en klinkt misschien behoorlijk hard, maar toch denk k dat het niet de bedoeling was dat straks de hele aarde 1 grote planeet is van asfalt, beton en andere bouwmaterialen! En dat de aarde straks echt 1 grote mierenhoop van mensen is! Waarbij andere diersoorten geen ruimte meer hebben om te leven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 17:07:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
amen (Y)

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 17:29:25 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
Eibhlin schreef:
amen (Y)


Haha ja zo begint het eng te klinken uit mijn mond he!:p haha


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 17:40:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
bartb schreef:
Eibhlin schreef:
amen (Y)


Haha ja zo begint het eng te klinken uit mijn mond he!:p haha

Neuh, bedoelde meer dat ik het wel geschreven had kunnen hebben :D

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 17:51:02 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
Haha nouja zijn we het op dit punt ook weer eens!:p


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 18:38:43 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik vind dat de overheid eerst maar eens moet beginnen met de mensen goed te informeren alvorens ze zo'n besluit gaan maken. Nu word vaak maar één kant van de medaille weergeven. Namelijk dat het goed is om organen aan anderen te geven zodat die langer kunnen leven.
Een potentiële donor word dood beschouwd als er hersendood bij hem/haar is vastgesteld. Maar is hersendood wel dood? Want 96% van het lichaam is nog intact en warm, en alle functies werken nog ordentelijk (fatsoenlijk). Daarbij zijn er genoeg verhalen van hersendode patiënten die uiteindelijk toch weer uit die situatie terug kwamen, en nog een goed leven leden.

Dus nogmaals, de overheid moet ons eerst maar eens wat beter informeren.

Bron: http://home.kpn.nl/midreth-b/Orgaandona ... tie-nl.htm

Voor meer informatie, kijk eens hier: http://www.wanttoknow.nl/overige/het-ha ... -geheugen/

Ik vind het intressant om erover te lezen. Zelf heb ik nog geen codicil ingevuld. Maar als ik dat ga doen, word het nee. Alles in je lichaam is energie, in al je organen zit energie. Jouw energie! Als dat na je overlijden in een ander lichaam word geplaatst, kan dat persoon karakter eigenschappen van jouw krijgen. Maar ook zal het overleden persoon niet echt zijn 'rust' kunnen vinden omdat hij/zei nog niet helemaal dood is. Dat een stukje van hem (met zijn energie) nog in leven is.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 19:58:13 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
boarder schreef:
Ik vind het intressant om erover te lezen. Zelf heb ik nog geen codicil ingevuld. Maar als ik dat ga doen, word het nee. Alles in je lichaam is energie, in al je organen zit energie. Jouw energie! Als dat na je overlijden in een ander lichaam word geplaatst, kan dat persoon karakter eigenschappen van jouw krijgen. Maar ook zal het overleden persoon niet echt zijn 'rust' kunnen vinden omdat hij/zei nog niet helemaal dood is. Dat een stukje van hem (met zijn energie) nog in leven is.

Dat denk ik dus inderdaad ook.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 22:21:44 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Er is hier ook een film over gemaakt: http://weblogs.vpro.nl/juliashart/

Als Julia sterft door een auto-ongeluk en haar hart getransplanteerd wordt, verzet Thomas hemel en de aarde om haar hart terug te vinden.
De telefilm Julia’s Hart beweegt zich tussen de uitersten sprookje en documentaire. In Julia’s Hart komt een aantal wetenschappers op eigen titel in beeld: Sander Bais, Pim van Lommel, Steven Laureys.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 23:29:46 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
Jaah en ik heb dan ook wel alles in gevuld op me donor registratie dat ze alles mogn gebruiken als dat ze nog bruikbaar zijn... Aleen zit steeds meer aan te denken om dit aan te passen! Toen dacht ik dat het juist goed was om alles ter beschikking te stellen, maar goed ik kijk hier toch wel wat anders tegen aan nu!:p


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 08:44:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
De film net zitten bekijken, staat op youtube :) was wel effe het detail over het hoofd gaan zien dat het ging over een geliefde verliezen, lekker wonden blijven open halen...

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2014, 08:41:23 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dit is een erg oud topic Chelsey. Daarom niet minder interessant hoor, maar de kans op reacties is dan iets kleiner. ;)

Ik wil er best nog even op inhaken, maar zie dat Boarder al een groot deel van mijn betoog uiteengezet heeft. De overheid laat enkel zien dat het doneren van je organen een goede zaak is. Als ervaringsdeskundige weet ik echter dat er een andere kant aan dat verhaal zit. Namelijk dat een mens niet 'dood' is op het moment dat hij of zij opengesneden wordt om organen te doneren. Hersendood is niet dood. Mijn stiefvader ging levend de operatiekamer in en kwam er dood weer uit. Ik kon niet bij het moment van overlijden zijn, terwijl dat anders wel had gekund. Dat mensen -dit wetende- toch kiezen om orgaandonor te zijn vind ik helemaal prima, dat is hun eigen keus. Maar vertel wel alles en geef mensen de kans om ook deze kant van het verhaal te onderzoeken. Daarom ben ik er op tegen om iedereen automatisch orgaandonor te laten zijn. Dat is(/vind ik) orgaandonorpropaganda. Ik ben dan ook geen donor.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2014, 11:21:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Hersendood is niet dood.
Waarom?
Er zijn toch ook 100% dode mensen die gebruikt worden voor transplantaties?

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat het een nare ervaring geweest moet zijn om niet bij het 'echte' overlijden aanwezig te zijn.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl