Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:49:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Op welke partij ga jij bij de verkiezingen stemmen?
VVD 22%  22%  [ 2 ]
PVDA 11%  11%  [ 1 ]
PVV 22%  22%  [ 2 ]
CDA 0%  0%  [ 0 ]
SP 33%  33%  [ 3 ]
D66 0%  0%  [ 0 ]
GroenLinks 0%  0%  [ 0 ]
ChristenUnie 0%  0%  [ 0 ]
Partij voor de dieren 0%  0%  [ 0 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
Mens en spirit 11%  11%  [ 1 ]
Piratenpartij 0%  0%  [ 0 ]
Brinkman 0%  0%  [ 0 ]
Ouderenpartij 0%  0%  [ 0 ]
SOPN 0%  0%  [ 0 ]
Anders 0%  0%  [ 0 ]
Blanco 0%  0%  [ 0 ]
Ik ga niet stemmen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen: 9
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 05-09-2012, 23:48:54 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Ik ben ook overgewaaid naar de pvda. Ik hoop juist dat de VVD niet de grootste wordt.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 06-09-2012, 19:34:56 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
truitje schreef:
Serieus vvd?

Vertel, hoe komt dat?

Ik ben overigens overgewaaid van SP naar PvdA... Moet nog even wat zaakjes nakijken maar mijn beslissing staat zo goed als vast.


Sorry, ben te lui om een nieuwe tekst te typen, dus vandaar gekopieerd vanuit mijn interview:
.....
Ik zelf ga op de VVD stemmen, aangezien ik niet wil stoppen met mijn opleiding en verhuizen naar België. Als de SP zijn zin krijgt en mijn vader nog meer geld moet gaan betalen betekent dat dat wonen in Nederland te duur wordt en wij dus naar België toe gaan. Ik zal dan moeten stoppen met mijn opleiding en moeten gaan kijken in België of op kamers gaan in Delft, wat onbetaalbaar is. Ik houd alles liever zoals het is en ga daarom dus op de VVD stemmen.
Ik vind het belachelijk dat mijn vader, die werkt van 08.00 – 22.00 en daardoor veel geld verdient meer belasting moet gaan betalen terwijl er mensen op de bank zitten en het vertikken om te gaan werken. Natuurlijk zijn er niet genoeg banen in Nederland en zijn er een hoop mensen die er niets aan kunnen doen, maar schop dan die Polen het land uit en ga het geld niet weghalen bij hardwerkende Nederlanders.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 14:14:24 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Eerlijk gezegd heb ik me nog te weinig verdiept in de partijen om echt al een keuze te maken. Echter, 4 belangrijke punten waar ik op ga letten zijn onderwijs, zorg, cultuur en homo-emancipatie. De pvv valt hoe dan ook af voor mij. Ze mogen dan wel aan veel van mijn punten voldoen maar "homo's beschermen tegen de Islam" is naar mijn idee geen briljant standpunt. ;)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 21:26:39 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik twijfel nog tussen D66 en PvdA. Mijn vader is fanatiek aanhanger van D66, dus ik word hier thuis natuurlijk ietwat gehersenspoeld met D66 propaganda, maar ik moet zeggen dat ik wel heel veel vertrouwen heb in een kabinet met D66 (en ja, ik heb hun partijprogramma ook zelf doorgelezen ;)). Aan de andere kant las ik dat de PvdA goeie kans maakt om de grootste partij te worden, en dat zou ik liever zien dan weer de VVD.

Iets anders - ik spreek heel veel mensen van tussen de 18 en 25 die zeggen dat ze niet gaan stemmen. Het boeit hen niet genoeg of ze vinden politiek stom. Hoe zit dat in jullie omgeving?

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 22:51:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-09-2012, 22:34:37
Berichten: 8
Ik mis persoonlijk een partij, de SOPN genaamd.
Zelf ben ik niet van plan te stemmen... maar wellicht is dit wel interessant voor sommigen.
http://www.sopn.nl/


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 01:11:05 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Moon-Pearl schreef:
Iets anders - ik spreek heel veel mensen van tussen de 18 en 25 die zeggen dat ze niet gaan stemmen. Het boeit hen niet genoeg of ze vinden politiek stom. Hoe zit dat in jullie omgeving?


In mijn omgeving stemt nagenoeg iedereen, maar dat heeft ook waarschijnlijk te maken met de kringen waar ik me meestal ophoud.
Er wordt hier ook altijd erg veel gesproken over politiek, ongeacht of er nu wel of geen verkiezingen in aantocht zijn, net zoals er verschillende kranten gelezen worden ( naast de gratis kranten ).
Misschien ben ik in dat opzicht wel een beetje met mijn neus in de boter gevallen, aangezien er vaak hele interessante discussies uit voort vloeien.
Persoonlijk vind ik het erg dom als mensen niet gaan stemmen.
Je kunt het niet eens zijn met de parlementaire democratie als systeem, maar het is de enige manier om als burger enige vom van invloed uit te kunnen oefenen, en die kans laten mensen gewoon schieten als ze niet gaan stemmen.
Daarnaast vind ik ook dat mensen die niet stemmen ook niet mogen klagen als de regering een besluit neemt dat hen niet aanstaat.
Hadden ze hun stem maar moeten laten horen toen ze de kans kregen.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 10:04:01 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
In mijn omgeving wordt ook veel over de politiek gepraat, en volgens mij gaat ook iedereen te stemmen! Toch twijfel ik of k wel ga stemmen! er is geen 1partij die eerlijk hun programma presenteert en hoe de partijen met de stemmen omgaan, ben ik het helemaal niet eens! Nu zijn ze druk bezig met zieltjes winnen... En zodra de verkiezingen geweest zijn gaan de partijen toch wel hun eige gang zonder hun programma knap te volgen!

Ook liegen ze bijna allemaal maar wat aan elkaar en vergeten ze met opzet de mindere punten uit hun programma op te noemen! Zo heeft iedere partij punten waar k het mee eens ben.... Maar met veel punten ben ik het niet eens..

En er is nou eenmaal geen één partij waar ik het volledig mee eens ben! Voorige keer als protest maar op pvv gestemt...maar of dat zo'n slimme zet geweest is?......


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 10:37:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-09-2012, 22:34:37
Berichten: 8
bartb schreef:
In mijn omgeving wordt ook veel over de politiek gepraat, en volgens mij gaat ook iedereen te stemmen! Toch twijfel ik of k wel ga stemmen! er is geen 1partij die eerlijk hun programma presenteert en hoe de partijen met de stemmen omgaan, ben ik het helemaal niet eens! Nu zijn ze druk bezig met zieltjes winnen... En zodra de verkiezingen geweest zijn gaan de partijen toch wel hun eige gang zonder hun programma knap te volgen!

Ook liegen ze bijna allemaal maar wat aan elkaar en vergeten ze met opzet de mindere punten uit hun programma op te noemen! Zo heeft iedere partij punten waar k het mee eens ben.... Maar met veel punten ben ik het niet eens..

En er is nou eenmaal geen één partij waar ik het volledig mee eens ben! Voorige keer als protest maar op pvv gestemt...maar of dat zo'n slimme zet geweest is?......


Dit vertaalt wel een beetje mijn gevoel inderdaad. En ik heb het idee dat ik dan mee doe aan die grote poppenkast, wat ze er van gemaakt hebben. Ik voel me een schaapje in de kudde als ik braaf kom opdraven op 't stembureau om vervolgens in de waan te blijven dat mijn stem werkelijk een verandering kan brengen.
Ik breng de verandering die ik wil zien liever op een andere manier...
Maar Bart, misschien vind je het interessant om de website van SOPN te bekijken? Wie weet komt dat wel overeen met wat je wil zien in ons land!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 12:59:09 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
Ja ik heb in het begin ook wel een beetje zitten denken aan sopn, maar ik denk niet dat zij het verschil kunnen maken! Grootste deel van die partij zijn mensen van die niburu site. En ze mogen op vele punten wel gelijk hebben, alleen vind ik dat ze wel beetje doorslaan af en toe met hun gedachtengoed. Ik weet namelijk niet of ik wel mensen aan de ?acht willen hebben die elke keer weer zeggen: jaa nu gaat het echt gebeuren hoor! Volgende week zaterdag gaan de buitenaardse zich aan ons tonen, en de hele wereld zal niet meer erom heen kunnen dat het niet bestaat!! En tsjah wat gebeurt er vervolgens die des betreffende dag........ Geen wereldwijde ufo contact. En dit is maar 1 van meerdere voorbeelden die ik kan geven.

Iig ik zit nog in twijfel, en misschien is het wel een goeie partij om dit keerr te gebruiken als protest stem! Ik weet het echt nog niet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 13:09:43 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
Verder trouwens geen verkeerd woord over niburu mensen hr! Vele zaken hebben ze gelijk in. Alleen de echte buitenaardse aanhangers, willen of moeten niks hebben van spirituele zaken! Maar ik ben van mening dat als ze hun gedachtes eens gaan combineren met spirituele dingen... Dat ze toch wel stuk betrouwbaarder over komen op mij!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 16:24:03 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-09-2012, 22:34:37
Berichten: 8
bartb schreef:
Verder trouwens geen verkeerd woord over niburu mensen hr! Vele zaken hebben ze gelijk in. Alleen de echte buitenaardse aanhangers, willen of moeten niks hebben van spirituele zaken! Maar ik ben van mening dat als ze hun gedachtes eens gaan combineren met spirituele dingen... Dat ze toch wel stuk betrouwbaarder over komen op mij!


Ik begrijp je woorden en ben het dan ook deels met je eens! Maar dat heb ik je zojuist al gestuurd in een PB :-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 20:16:12 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Nou.. ik heb besloten. Het wordt de SP.
Waarom? Omdat we het op mijn belangrijkste punten eens zijn. Zoals zorg ("meer handen aan bed"), adoptie (moet makkelijker worden voor homoseksuele stellen) en onderwijs (geen langstudeerboete etc.). Verder vind ik het wel lastig om mijn keuze te baseren op punten waar ik weinig verstand van heb.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 10-09-2012, 20:24:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Rowan1992 schreef:
Ik mis persoonlijk een partij, de SOPN genaamd.
Zelf ben ik niet van plan te stemmen... maar wellicht is dit wel interessant voor sommigen.
http://www.sopn.nl/


Ik heb hem aan de poll toegevoegd :), alleen omdat je max 20 opties kunt hebben kunnen sowieso niet alle kleine/nieuwe partijen in de poll worden opgenomen.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 12-09-2012, 00:04:40 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik zal op de VVD gaan stemmen. Waarom? Omdat ik het met veel idealen wel eens ben. Sowieso wat betreft het strenger straffen bij ernstige misdaden.
Daarnaast hoop ik dat Rutte de kans krijgt af te maken, wat hij was begonnen.

Daarnaast, was het niet de PVDA die in Balkenende IV of V (ben de tel kwijt) alleen maar met de geldkraan open stond en de tekorten en schulden lieten oplopen? Tijd voor een ander signaal dus. Twee jaar geleden werd dat signaal al afgegeven en laten we dat vasthouden.

Verder ben ik het ook eens met Seih. Mensen die hard werken om carrière te maken, die moet je belonen. Als alles maar wordt weggegeven, dan worden we lui. Zelfde als met cultuur en de subsidiekranen, sorry hoor, ik ben zelf filmmaker en weet hoe moeilijk het is om aan je geld en subsidies te komen, maar toch. Mij lukt het ook en hoe? Crowd Funding, samenwerken met meerdere organisaties, bedrijven benaderen ter investering in je ideeën en doelen om zo je idealen en doelen ook te kunnen bereiken! Ik heb hier positieve ervaringen mee. Ik vind het belachelijk dat sommigen z'n handje ophouden om maar wat subsidie te krijgen.
Ik debuteer als filmmaker op een festival met een klein budget waarvan een klein deel van de provincie afkomstig was. Verder allerlei bedrijven die ik verder niet ga noemen i.v.m. reclame. Er zijn namelijk ook zat bedrijven die fondsen oprichten om dit soort projecten te sponsoren.

Ik hoorde vandaag weer een verhaal, dat een theatergezelschap ruim 1000 euro aan subsidie over had. Ze wisten hun god niet wat er mee te doen. Teruggeven aan de overheid, dat zal niemand doen. Nee, lekker uit eten en dan maar een nieuw mengpaneel kopen. Tsja... zo weet ik er ook nog wel een paar...

Zo... mijn mening ;).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 12-09-2012, 08:01:37 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Sociale Partij.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl