Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 17:23:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: terugkerende droom
BerichtGeplaatst: 18-10-2012, 20:17:35 
Dwerg
Dwerg

Ik droom steeds dat ik ergens op een afgelegen boerderij ben en plots zie ik een zwart katje. Het diertje lijkt bang dus ga ik kijken wat er scheelt. En dan komen er heel bizar vampiers op me af. Hierna volgt dus echt een hele nacht de kat zien te redden van de vampiers en vluchten. Tijdens die droom heb ik ook een vreemd besef dat ik aan het dromen ben en als ik wakker word lijkt het precies echt gebeurd, heel maf!

Deze droom herhaalt zich met perioden vaak nachten na elkaar, dan een tijd niet en dan is die er terug. Iemand een idee?

Berichtenonderwerp: Re: terugkerende droom
BerichtGeplaatst: 20-10-2012, 21:32:30 
Gids
Gids

Eh.. onlangs vampierfilms gekeken? :P

BerichtGeplaatst: 20-10-2012, 21:38:49 
Dwerg
Dwerg

nee

BerichtGeplaatst: 16-01-2013, 17:18:24 
Kabouter
Kabouter

Haii ja ik weet waarschijnlijk wat dit kan zijn!
Dromen zijn echt geen bedrog, het is een weerspiegeling van jezelf en wat er zich afspeelt in je leven.
Dromen over het verleden (omdat je misschien bepaalde stukken nog niet hebt afgesloten of juist in zo’n droom afsluit) of je hebt voorspellende dromen, dat je iets droomt wat nog staat te gebeuren en dan natuurlijk nog dromen over andere mensen. Dat kunnen mensen uit je eigen omgeving zijn, maar ook onbekenden of juist meer bekende mensen, bijvoorbeeld over filmsterren.
Je hebt ook dromen waarin je zelf weet dat je droomt, deze dromen vind ik zelf altijd erg bijzonder. Je kunt dromen dat je kan vliegen en overal heen op en over kan vliegen. In deze dromen kun je dus van allerlei stunts e.d. uithalen, want er kan je toch niks gebeuren. Maar het kan ook een droom zijn waarvan je bewust bent, dat iemand achter jou aan zit, maar dat je je realiseert dat jij zelf de controle hebt en je dus ook in deze droom niks kan gebeuren. Je kunt je dan omdraaien naar degene die jou achterna zit en zo de confrontatie aangaan met een bepaalde angst.

Deze dromen worden ook wel ‘lucide dromen’ genoemd. Ga maar eens bij jezelf na wat je droomt en houd dan als je het leuk vindt een soort van dromendagboek bij. Daarin kun je je dromen kwijt, waar je later altijd weer op terug kan kijken en van kan leren, of waardoor bepaalde puzzelstukjes op hun plek kunnen vallen.
Het kan je een stukje rust en inzicht geven in jezelf!

Ik zal hier wat vertellen over voorspellende dromen en over hoe ik het ervaar.
Mijn voorspellende dromen gaan over onderwerpen die zich over de hele wereld afspelen, waar ik dus ook geen weet van heb vóór die tijd dat het in het nieuws komt of iets dergelijks.
Ik droom dus over stormen of aardbevingen die gaan komen, van vulkaanuitbarstingen tot Saddam Hoessein, van vliegtuigrampen tot het overlijden van Robert Palmer (bekende zanger) of gewoon over andere beroemde mensen maar ook over familieleden, vrienden, collega’s, noem maar op en dan als laatst ook nog over overleden personen, dichtbij maar ook mensen die ik niet ken.
Ik zal hier een droom noemen, die ik niet helemaal in detail zal vertellen maar wel dat je een beetje een idee hebt van hoe het eruit kan zien.
Een aantal jaren geleden droomde ik dat de Sint Pietersberg (de grotten daar) in zouden storten. Eerst was ik buiten de grotten en op een gegeven moment ging ik met een soort van bootje (leg ik later uit) het gat in waar het was ingestort.

Daarboven die grot zag ik huizen staan, soort van rijtjeshuizen, wit of lichtgekleurd, maar goed ik ging die grot in en keek toen vanuit de grot naar buiten door het gat.
Het was vervolgens aan het instorten, allemaal zand, die lichtbruine kleur zand die brokkelde af, vervolgens liep de grot waar ik in zat onder water.
Ik dacht nog dat ik zou verdrinken, maar dat gebeurde gelukkig niet. Op het moment dat het vol liep met water zag ik zeediertjes (kreeftjes) boven mij op het wateroppervlak kruipen / zwemmen, vond ik erg raar, maar verder geen aandacht aan besteed.
Ik vervolgde mijn reis door de grot met een persoon die bij mij was, achteraf denk ik waarschijnlijk mijn gids of iemand anders die mij begeleidde. Ik keek eerst een kant op daar zag ik mensen drijven (ik ben nog steeds onder water) en ik ging door naar de andere kant door de grotten heen, kijken hoe het erbij lag allemaal.
Nou dit was zo ongeveer de droom.
Dan zal ik nog even uitleggen wat ik met dat bootje bedoelde wat ik eerder noemde, ik heb het opgezocht op internet nadat de droom dus uitkwam 1 dag later, en wat bleek, dat die grotten eerder gewoon onder zeeniveau bleken te staan, vandaar dat bootje en die zeediertjes, maar dat wist ik dus voor die tijd niet. Ik wil graag altijd erg zeker van mijn zaak zijn, dus ik zoek dit soort dingen vaak uit nadat ze zijn uitgekomen.
Na deze droom heb ik 1 keer maar daarna nooit meer gebeld naar de Gemeente Maastricht en ik kreeg het nummer van Natuurmonumenten en vervolgens het nummer van een man die daar bezig was (met onderzoek e.d.) na het instorten van grot. Dit heb ik gedaan omdat ik er ook mensen zag drijven, ik heb die man het uitgelegd en hij reageerde niet raar gelukkig, hij zei dat hij het tegen de aannemer zou zeggen.
Hij vroeg mij wel of ik wist wat voor mensen dat waren, die daar dus bezig waren met onderzoek of mensen die daar voor de grotten kwamen kijken. Ik zei dat ik dat niet wist maar dat het toch misschien de mensen waren die daar onderzoek deden, en dat ik al blij was als hij het zou doorgeven meer niet.
Hij zou het dus doen, de volgende dag zijn de werkzaamheden daar gestopt wegens nog meer instortingsgevaar.
Ik ga nu niet mezelf de lucht in prijzen, maar ik ben alleen maar blij dat ik het kwijt kon aan die man, en dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd.
Dit was dan ook de enige en laatste keer dat ik n.a.v. een droom gebeld had.
Ik kan niet de hele wereld redden helaas, in die waan zit ik niet, maar hier voelde ik me wel goed bij.

Deze info vondt ik op de site van annemarie smit.

xAGirl

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00