Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:55:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 01-02-2009, 13:13:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-01-2009, 23:05:21
Berichten: 25
Locatie: Belgium
Ik had zo een hele periode een heel sterk en helder gevoel dat ik ga samen zijn met mijn tweelingziel. Toen kon ik het ook wel gebruiken en ik wist gewoo ndat het waar en echt was, want anders zou het moeilijk te geloven zijn en voor velen ongeloofwaardig.

_________________
My father is our most radiant one, my girl is the most beautiful one. And who am I ? Well, I'm the most lucky one ;) "The Great W Brotherhood" : http://www.facebook.com/home.php?#/grou ... 9459256926


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 01-05-2009, 20:33:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-04-2009, 21:36:39
Berichten: 6
Krijg ik nog telefoon dan vanavond? :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 18-01-2010, 23:47:35 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
dan heb ik dat ook
soms dan heb ik een gesprek ergens over en dan zeg ik dat ik me iets afvraag en op het moment dat ik het zeg komt er een antwoord 'binnenvallen'
ik heb het ook gehad toen mijn stiefma vertelde dat ze borstkanker had toen dacht ik direct dat ze gestopt was met roken en drinken.dat bleek ook zo en om die reden te zijn en omdat de arts haar dat verteld had.

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 21:28:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2010, 19:27:26
Berichten: 17
tijdens mijn vroege puberteit had ik vaak een "gevoel" hoe iets af zou lopen. ik durfde het niet te vertellen want dan zou het niet uitkomen dacht ik toen.
ik merk nu door ervaring dat ik "weet" hoe een situatie zal aflopen. nu gebruik ik dat om anderen te helpen. bij mijn werk kan ik mijn collega's helpen door adviesen te geven. niet meer dan dat... ik kan natuurlijk niemand vertellen wat men moet doen.

vaak kan ik ook onderscheiden wat waar is en wat niet... simpel, ik weet dat het waar is maar vraag me niet waarom. ik ben op dit forum gekomen omdat ik bevestiging zocht.
wat zit een mens toch raar inelkaar... weet je dat je helderwetend bent wil je bevestiging van internet of je wel echt helderwetend bent... of het wel echt klopt wat je denkt.

ik zit ook met vragen en hoopte hier antwoorden te vinden maar ik denk dat veel forum gebruikers hier wel een sterke intuitie hebben maar niet zozeer helderwetend zijn.
misschien als ik me wat veiliger voel zal ik de vragen stellen. ( 1e dagje op het forum.. :wink: )

groet Silly

_________________
ik wens je liefde, wijsheid, geluk en gezondheid!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 01-03-2010, 21:07:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-02-2010, 16:23:24
Berichten: 86
Locatie: Hoogwoud (Noord-Holland)
mijn gevoel klopt meestal,
maar dat is gewoon intuïtie.
Ik denk heel vaak hetzelfde als mijn vriendin,
maar dat komt omdat we elkaar zo goed kennen.
Soms heb ik ervaringen die ik nog nooit heb meegemaakt maar toch precies weet wat iedereen gaat zeggen enzo, en dan herrinner ik me dat ik het ooit eens heb gedroomt (en nee, het voelt niet als een dejavu, en dat is het ook niet)

Maar verder ben ik niet helderwetend, voor zover ik weet. ;)

_________________
Moed is pas als je hebt ontdekt dat er ook een kans is dat je verliest
Wicca <3
Seira, You'll be in my Heart. BB.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 20-07-2010, 12:51:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-09-2008, 09:33:07
Berichten: 12
heey

is dit ook wanneer bijv. weet wat iemand gaat zeggen of iets zegt wat iemand anders eigenlijk ook wou zeggen,
dit heb ik namelijk best vaak
xx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 22-09-2010, 15:33:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-09-2010, 00:18:20
Berichten: 5
bij mij is het het geval dat ik samenwoon met een aantal vrienden in een studentenhuis, en dat deze mensen zich altijd afsluiten en niemand eigenlijk echt weet wat er in hun omgaat.
Maar als ik bij deze mensen ben en met hun praat, weet ik precies te zeggen wat deze mensen in hun hoofd omgaat wat eigenlijk niemand anders ziet.
dit heeft vaker voor benarde situaties gezorgd maar het heeft er wel altijd voor gezorgd dat ik mensen hierdoor wel met hun problemen kon helpen

zou dit te maken kunnen hebben met helderwetendheid?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 26-11-2010, 17:52:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2010, 16:25:27
Berichten: 36
Locatie: zeeland
ik merk wel bij mensen dat er iets is maar niet precies wát er is

_________________
I don't know if I have spiritual powers but I think I have them


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 11-12-2010, 21:10:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-12-2010, 08:27:35
Berichten: 75
vraag kan dit in contact staan met deja vu???

_________________
uitleg om bericht te lezen:

een beetje omhoog, nog een beetje... ja kijk daar is het bericht ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 18-02-2011, 03:49:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2010, 02:45:20
Berichten: 658
Locatie: Noord-Holland
helderwetend

Sinds ik een jaar of 6 was wist ik dat ik wat meer kon,,
ik dacht toen nog aan een hele goede intuitie, en mensenkennis..

maar naarmate ik ouder werd ging ik er echt op letten,,
ik maakte dan iets mee, klein , of groter, en ik ging er bij redeneren, hoe wist ik het, etc.
ik ben tot de conclusie dus gekomen dat het niet alleen mensenkennis is en intuitie, ik heb beide wel sterk.

met wat voorbeelden maak ik nu duidelijk wat ik 'meemaak'

Ik was net verhuisd, en ik ontmoette een buurman,, ik begon al snel met hem te MSNe
midden in het gesprek dacht ik dat ik vis rook,,, en ik kreeg allemaal beelden door me heen,,,
ik zag korte beelden achter elkaar,over een blonde vrouw, en een huiskamer, en een vissenkom
ik zei tegen hem'' heb jij vissen?''
hij: ja hoezo?
ik: dan heb je er nu een minder,,
hij ging kijken,, ff later komt ie terug: wtf er is er eentje dood

vervolgens kreeg ik weer een gevoel... en ik vraag hem,, heeft jouw moeder borderline?
ij nog verbaasder: wtf,, hoe weet je dat? je weet niet eens waar ze woont of hoe ze heet of eruit ziet,,
ik zo: ze is blond, en ze snijd weleens in zichzelf,,
ik zag beelden van haar, in een keuken...
ik zo : en ze staat vaak een keuken.

voorbeeld 2:

ik zat in de bus, en voor me zaten 2 vrouwen, ik kende ze niet. ze hadden het over logeren ergens blablabla enze wilden een plaatsnaam opnoemen,ik kreeg gelijk een plaatsnaam in mn hoofd, en verrek ze zeiden dat.

voorbeeld 3:

bijna altijd heb ik het gevoel dat ik iets moet doen,, zoals ipv uislapen precies 10 uur wakker worden,, en als ik dat dan doe ''mn intuitie'' volgen dan gebeurt er ook wat wat ik anders gmist zou hebben.

voorbeeld 4:
ik heb iemand ontmoet, door het lot...
en diegene is niet als relatie bedoelt, maarhet is gewoon in zo'n snelletijd mn soulmae geworden en we voelen en denken hetzelfde hij is ook helderwetendtrouwens,,
terwijl het normaaal bij mij heeel lang duurt voordat je zoiets bereiktals hij deed.

ik weet trouwens ook altijd binnen 2seconden precies het karakter en denkwijze te beschrijven van iemand die ik net ontmoet,,,
en nee dat ligt niet aan hun uitstraling.

er zijn nog heel veel andere voorbeelden maar het is bijna 4 uur s'nachts, en ben moe.

dus dat was het wel,,
heb je vragen over hoe je dit kan ontwikkelen?,
neem contact op zou ik zeggen :mrgreen:


kennis is macht

_________________
People only see what they are prepared to see.
The more we give love, the greater our capacity to do so
True intelligence operates silently. Stillness is where creativity and solutions to problems are found
Carpe Diem, Pluk de dag


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 18-02-2011, 19:27:07 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Mooie voorbeelden Pepper =)

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 08:29:50 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2010, 02:45:20
Berichten: 658
Locatie: Noord-Holland
dankjewel :mrgreen:

_________________
People only see what they are prepared to see.
The more we give love, the greater our capacity to do so
True intelligence operates silently. Stillness is where creativity and solutions to problems are found
Carpe Diem, Pluk de dag


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 05-01-2013, 09:47:10 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Mijn zus haar vriendin was zwanger en iedereen zei dat het een meisje was.....Ik wist meteen dat het een jongen ging zijn en dat hij matthéo ging heten....negen maanden heb ik moeten wachten om te horen van mijn zus dat ik toch gelijk had.....
Bij mij gebeurt het niet zo vaak maar komt nu stillaan meer en meer voor omdat ik me er ook bewuster ben van gaan worden.....

Jou voorbeelden zijn echt mooi pepper dank u wel om te delen.....
En trouwens heel fijn dat je een soulmaatje hebt.....geniet ervan want ze zijn heel zeldzaam......:-)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 05-01-2013, 14:35:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Nee sorry kan je niet helpen daarbij het komt gewoon......Ik heb zelfs een paar maandjes geleden gevraagd aan een dame in mijn winkel ben je zwanger????En ze zei nee hoor we gaan nog een eindje wachten en een paar weekjes erna kwam ze zeggen dat ze zwanger was..... :shock: Hoe dit komt kan ik niet zeggen maar het is er gewoon.....
Als ik moet juwelen ontwerpen voor mensen heb ik ook beelden die komen wat wel handig is en klopt meestal overeen met wat de mensen wensen....
Mocht jij ooit weten hoe het zit mag je het me zeker zeggen hihihi.....
fijne dag nog

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 05-01-2013, 17:02:35 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
ow dank u wel ja het is een geweldig beroep soms een beetje vermoeiend met al die mensen maar wel fijn om te doen.....Mocht je ooit willen mag je gerust eens komen kijken in mijn atelier hoor :-)......
Heb trouwens een website van de winkel www.carine-dochters.be daar zie je de dingen die ik al gemaakt heb :-) mocht het je intereseren e
niets verplicht
groetjes

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl