Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:59:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Overdreven irritaties
BerichtGeplaatst: 14-03-2013, 18:42:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
Hallo iedereen,

Ik heb al een hele lange tijd er last van dat ik me aan andere mensen irriteer. Dat is zo erg dat ik er heel boos om word (alleen vanbinnen) omdat iemand anders zich niet gedraagt of te druk is of niet fatsoenlijk Nederlands spreekt/typt of heel onduidelijk doet. Hier moet ik echt vanaf want op latere leeftijd zou ik er ook lichamelijke klachten van kunnen krijgen. Hebben andere mensen dit ook? Of nog beter, heeft iemand tips voor me om een ander zijn gedrag te respecteren/snappen?

Dankjewel :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Overdreven irritaties
BerichtGeplaatst: 15-03-2013, 03:50:58 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Bedenk je als allereerste dat JIJ dit probleem hebt.
JIJ hebt er last van, JIJ draagt de gevolgen.

Bedenk je op de tweede plaats dat je INTOLERANTIE laat zien en dat dit, op zijn plaats, intolerantie jegens je eigen persoon kweekt. (Jij vind niet dat anderen te laat mogen komen, dus mag jij dat ook niet... Ongeacht de situatie. Zo werkt het nu eenmaal, vraag me niet waarom ;) )
Waar komt deze intolerantie vandaan? Je noemt "jezelf gedragen" en "fatsoenlijk Nederlands" als parameters. Waarom zijn die dingen zo belangrijk? Zijn er factoren in jou leven die deze zaken als zéér belangrijk achtten? of heb je het zelf zo gemaakt? Moet je er veel moeite voor doen? Steek je er veel tijd in? vind je dat anderen minder presteren omdat ze minder hun best doen? Zou het onvermogen kunnen zijn aan hun kant?

Oorsprong van~ = de oplossing ~problemen.

Echte copingstrategie die ik aan zou raden is als volgt (losjes gebaseerd op Mindfulness):
Kleine zaken zoals spelling in informele setting (online): erkennen (ik voel dit), accepteren(het is oké dat ik dit voel), loslaten (ik hoef niets te ondernemen met dit gevoel). Oefening!!

Grotere zaken zoals speling in formele setting: Erkennen, benoemen(ik zie dat jij ... doet, jou gedrag maakt dat ik ...), loslaten.
(bij herhaling leidinggevende informeren.)

Kleine zaken zoals miniem wangedrag in eigen huiselijke setting (neuspeuteren of zo): erkennen, benoemen, loslaten.

Grotere zaken zoals wangedrag in eigen huiselijke setting (schreeuwen, luide muziek, beschadigen van zaken): Erkennen, benoemen (ik zie dat jij ... doet, jou gedrag maakt dat ik ...), begrenzen (ik wil dit niet in mijn huis, bij herhaling zal ik je verwijderen), handhaven (verwijderen).

Kleinere zaken in publieke plaatsen (zoals boeren, luid praten etc):
erkennen, benoemen, accepteren.

grotere zaken in publieke plaatsen (stelen, agressiviteit, beschadigen van zaken etc.): Erkennen, benoemen, begrenzen (ik ga weg als dit zo doorgaat/naar mate de ernst; ik zal het barpersoneel inlichten voordat ik weg ga), handhaven (weg gaan/al dan niet het personeel inlichten).

Maar zelfs al zou je dit succesvol toepassen, kost het je een hoop energie. Ik zou je dan ook echt willen aansporen om na te denken waarom je een 'allergie' hebt opgebouwd tegen het door jou beschreven gedrag...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Overdreven irritaties
BerichtGeplaatst: 15-03-2013, 23:09:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
Valkyrie94 schreef:
of niet fatsoenlijk Nederlands spreekt/typt of heel onduidelijk doet.
Blabberdelabberkak, ik vint ook dat jij zeg hebt :D

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Overdreven irritaties
BerichtGeplaatst: 16-03-2013, 09:04:47 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Meditatie :p
Of gewoon diep ademhalen en verdergaan, zo simpel is het.
Ik merk ook dingen op, maar probeer me er niet aan te ergeren. Eerst ergerde ik me ook aan taalfouten. Nu ben ik nog wel een beetje teleurgesteld, maar het irriteert me niet meer.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Overdreven irritaties
BerichtGeplaatst: 16-03-2013, 22:53:55 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
[quote="Tom"]Meditatie :p
Of gewoon diep ademhalen en verdergaan, zo simpel is het.
Ik merk ook dingen op, maar probeer me er niet aan te ergeren. Eerst ergerde ik me ook aan taalfouten. Nu ben ik nog wel een beetje teleurgesteld, maar het irriteert me niet meer.[/

Ik zal het eens proberen. Dankjewel :)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl