Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:25:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 06-05-2012, 18:36:10 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dat bedoel ik, extra toegevoegde suiker. Dat is het enige waar het mij om gaat.

Ik heb dus zeker een jaar ongeveer zonder toegevoegde suiker geleefd. Ik voelde mij er niet minder door, maar ik voelde er gewoon geen behoefte aan.

Nu drink ik weer frisdrank, weet niet precies waarom. En ik eet ook weer chocola.

Soms heb ik dus een enorme suikerbui, maar om categorisch te zeggen dat je suiker (toegevoegde suiker) 'gewoon' nodig hebt, dat is niet waar. Niet altijd. Niet in grote mate.

Zo heb ik ook 1 keer per jaar de behoefte om een pak melk leeg te drinken. Ergens in de lente. Nu dus. Als ik er aan denk haal ik morgen (of binnenkort) weer een pak melk een keer. Maar om dan categorisch te zeggen dat je melk 'gewoon' nodig hebt, nee. Niet altijd. Niet de hele tijd. Niet in grote mate. Maar m'n lichaam vraagt er nu wel om. Een keer per jaar.

En mijn moeder maar zeggen "suiker heb je gewoon af en toe nodig." Ik voelde het niet. Toendertijd had ik dat gewoon niet nodig. Dus :).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 23-03-2013, 00:54:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-03-2013, 00:07:08
Berichten: 2
Mijn ervaring met suiker is net wat anders, ik ben begonnen met geen suiker meer te drinken in mijn thee. Frisdrank helemaal uit te bannen en geen snoep meer. Sinds die tijd heb ik minder tot geen last meer van nervositeit, geen extereme paniekaanvallen meer en geen last meer van middagdipjes (na de lunch moe worden). Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat gerafineerde suiker ook niet echt goed is voor het functioneren van de hersenen omdat je dan een tijdelijke zo genaamde "sugar rush" krijgt. Dan moet ik wel erbij zeggen dat je hersens per dag ongeveer 150 gram vrije suikers nodig hebben, dus afgebroken van complexe koolhydraten (rijst, pasta, aardappels enz).

Natuurlijk is stevia een stap in de goede richting, maar je schrikt eigenlijk ervan dat ze zelfs in niet light producten gewoon zoetstoffen verstoppen! Voor mij een reden om voornamelijk water, koffie of thee te drinken en sap lekker zelf te persen.

_________________
- The world wasn't created. It is created anew at every moment by mind.
- When you visit Nirvana, there is neither existence nor nonexistence. Your baggage never arrives because there is no one there to claim it.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 23-03-2013, 08:30:01 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Kōdō schreef:
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat gerafineerde suiker ook niet echt goed is voor het functioneren van de hersenen omdat je dan een tijdelijke zo genaamde "sugar rush" krijgt.

http://www.todayifoundout.com/index.php ... ids-hyper/

Kōdō schreef:
je schrikt eigenlijk ervan dat ze zelfs in niet light producten gewoon zoetstoffen verstoppen!
Daarom zijn ze ook niet-light?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 23-03-2013, 17:21:58 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Tom schreef:
Kōdō schreef:
je schrikt eigenlijk ervan dat ze zelfs in niet light producten gewoon zoetstoffen verstoppen!
Daarom zijn ze ook niet-light?


Met zoetstoffen bedoelt hij zoetstoffen zonder calorie-inhoud, m.a.w. aspartaam en dergelijke waarvan wordt gezegd dat ze kankerverwekkend zijn.

Persoonlijk probeer ik die stoffen te vermijden en drink ik liever iets met suiker. En dat dan met mate.

Calorieën hoef ik immers niet te vermijden, dus tot de 'light' doelgroep behoor ik al niet.

Ik kreeg laatst een mailtje ergens van met de boodschap: eten is niet bedoeld voor plezier. Eten is bedoeld ter voeding van het lichaam. Als je gaat eten voor je plezier, dan heeft je lichaam geen plezier, want moet allerlei teveel en allerlei ongezond verwerken. Daar valt bijvoorbeeld chips onder. Of frisdrank wat je alleen maar drinkt omdat het lekker is, en niet omdat je behoefte hebt aan suiker. Als je iets tot je neemt terwijl je lichaam er geen zin in heeft, dan is het dus slecht voor je lichaam.

Soms drink ik frisdrank ter vervanging van serieus voedsel. Dat is ook niet echt goed. Maar ja. Liever dan wat vluchtige suikers dan helemaal niks.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 24-03-2013, 10:54:59 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Frisdrank i.p.v. eten?
Da's wel ernstig hoor.
Als je echt haast heb ofzo, eet dan iets kleins, is beter dan drinken want dat bestaat toch grotendeels uit water.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 24-03-2013, 19:42:13 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
T'is meestal uitstelgedrag.

Als ik geen andere kleine dingen in huis heb waar ik trek in heb.

Sojamelk werkt wat dat betreft beter, dat is echt ontzettend voedzaam. Kun je je hongergevoel mee stillen op een goede manier.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 24-03-2013, 22:24:00 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Oké.
Ik let veel beter op mijn eetgedrag nu ik weer wat serieuzer ben met bodybuilding, maar voor zulke situaties heb ik altijd veel/volkorenkoekjes liggen. Goed en toch best lekker als snack :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Suiker
BerichtGeplaatst: 25-03-2013, 00:23:29 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Hm hm ik heb alleen stroopwafels en pinda's. En sinaasappelsap. En chocola. Koekjes mis ik wel eigenlijk maar heb het ook niet echt nodig. Gevulde koeken vind ik dan wel weer lekker. Of roze koeken, dat soort dingen.

En af en toe een appeltaart.

:P.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl