Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:47:55

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Positieve woorden
BerichtGeplaatst: 07-04-2013, 11:32:43 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik heb de indruk dat het gebruik van positieve woorden die woorden energie geeft en dat gebeurt ook als je negatieve woorden gebruikt.

Bijvoorbeeld "Niet stilstaan" heeft een hele andere energie als "In beweging blijven." Het woordje "niet" valt weg en waar de focus op ligt is "stilstaan". Daarmee breng je "stilstaan" in je bewustzijn en geeft het daar een plekje. Dus zal de hoeveelheid "stilstaan" in je leven toenemen.

Ik zeg dus tegen mezelf "Blijf in beweging."

Een andere uitspraak die ik graag doe is "Het is nog slechts een kwestie van tijd, voordat de storm gaat liggen."

De storm refereert aan de innerlijke storm die de uiterlijke storm oproept. Ik weet dat deze uitspraak waar is, voor mij. Daarom kan ik hem gebruiken om piekeren te stoppen. Ik zal dan ook niet tegen mezelf zeggen "stop met piekeren" want, je weet. Liever zeg ik dan "denk aan goede dingen."

Je moet als mens iets hebben om naar toe te gaan. Als je alleen maar iets hebt om van weg te lopen, dan zal het bij je blijven. Je hebt een positieve richting nodig. Iets wat niet bestaat uit negatie van iets negatiefs. Iets wat op zichzelf staat. Een positief woord. Een positief idee.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Positieve woorden
BerichtGeplaatst: 26-04-2013, 01:49:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-04-2013, 01:26:15
Berichten: 37
positief denken maakt me en volgensmij iedereen een stuk gelukkiger :)

voorbeel van mezelf: ik was gestopt met school en daar was iedereen nit blij mee.
ik kon denken stom ik heb school niet afgemaakt wat een loser ben ik
ik dacht zooo ik ga nu genieten van het leven en lol maken en ik merk dat het een stuk beter met me gaat.

_________________
geloof in engelen, want ze geloven ook in jouw!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Positieve woorden
BerichtGeplaatst: 26-04-2013, 12:52:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
That's the spirit!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Positieve woorden
BerichtGeplaatst: 26-04-2013, 13:35:31 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Steve Jobs had ook zijn school (college) niet afgemaakt he.

Toen is hij z'n eigen bedrijf gestart, of dat nou gelijk Apple was weet ik niet, maar hij is Apple begonnen en dat is een gigantisch succes geworden. Hij zei dat zijn beslissing om met college te stoppen een van de beste beslissingen uit zijn leven was :).

En het was nog een moeilijke beslissing omdat zijn ouders hun leven lang hadden gespaard om hem naar een goede school te sturen, dus toen hij daarmee stopte was het voor hen wel ff slikken.

Wie weet waar je terecht komt, als je maar in beweging blijft :).


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl