Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:46:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 10:42:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2013, 11:57:25
Berichten: 2
Ben jij ook geboren in 1994? Dan krijg je vandaag een brief thuis met de oproep of je orgaandonor wilt zijn ja of nee. Heb jij je keuze al geregistreerd? En hoe denk je over orgaandonatie?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 11:05:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
Moet je ook op die brief reageren? Ik vind mezelf namelijk nog iets te jong om over leven en dood te beslissen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 11:58:17 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Valkyrie: hoezo gaat deze keuze over leven en dood, als ik vragen mag? Het is nog alsof je afgemaakt wordt voor je organen.


Hier in huis bestaat er nogal een discussie rondom orgaandonatie, mede door eigen ervaringen. Ik ben er nog altijd niet uit. Natuurlijk zou ik het fijn vinden als iemand iets aan mij doneert wanneer ik ziek word, maar de hele procedure rondom de 'ja/nee-vraag' rammelt van alle kanten.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 12:21:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
Ik zou ook niet weten of ik het wel of niet wil. Ik weet niet wat er nog met mijn lichaam gebeurd als ik dood ben. Of dat er nog ziektes bestaan waarbij je onaantoonbaar schijndood bent. Dat weet ik allemaal niet.

Hier kan je zo veel voor en tegens over bedenken dat ik het dus ook echt nog niet weet. Dan wil ik dus geen ja of nee invullen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 13:26:08 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Het lijkt me heel fijn om orgaandonor te zijn. Ik ben alleen nog geen 18, en ik weet ook niet of ik mijn ouders dat wel wil aan doen.. Ze halen je namelijk ontzettend snel weg, om die organen zo 'vers' mogelijk te transplanteren. En dat lijkt me best moeilijk. Bij mijn zus hebben ze het trouwens ook niet gedaan. Ik weet ook niet of dat kon eigenlijk, de kanker zat enkel in haar hersenen, misschien nemen ze dan sowieso het risico niet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 14:29:53 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik vraag me wel eens af waarom mensen zich op een forum aanmelden om dan één topic aan te maken dat niet echt met het forum te maken heeft :P
(laatst maakte ook iemand een account om relatie-advies te vragen op het bodybuilding forum)

On Topic:
Ja, dat is voor mij vrij vanzelfsprekend. Ik snap het een heel klein beetje als andere mensen er twijfels over hebben, maar voor mij ziet het er zo uit:
-Nee: Je familie kan je lichaam nog even zien, whoop-tee-doo. (je hebt toch foto's?)
-Ja: Je redt levens. Soms meer dan een.
Daarom is het voor mij vrij logisch.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 16:34:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Michelle_NTS schreef:
Ben jij ook geboren in 1994? Dan krijg je vandaag een brief thuis met de oproep of je orgaandonor wilt zijn ja of nee. Heb jij je keuze al geregistreerd? En hoe denk je over orgaandonatie?


Yup geregistreerd. Vandaag. Als donor :)


Wortelbrood schreef:
Valkyrie: hoezo gaat deze keuze over leven en dood, als ik vragen mag? Het is nog alsof je afgemaakt wordt voor je organen.


You never know that for shure :shock: : http://www.youtube.com/watch?v=aclS1pGHp8o

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 16-04-2013, 16:53:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik ben vorig jaar orgaandonor geworden na zo'n brief. Volgens mij is praktisch de hele familie (in ieder geval het hele gezin) orgaandonor. Vind het een raar (en misschien toch wel een beetje eng?) idee om mijn organen 'kwijt te raken', maar ach, ik hoop dat ze goed terecht komen.

...Ik zou me omdraaien in mijn graf als mijn organen terecht komen bij een moordenaar of een zedendelinquent :? ...

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 08:39:39 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2013, 11:57:25
Berichten: 2
Megan schreef:
Het lijkt me heel fijn om orgaandonor te zijn. Ik ben alleen nog geen 18, en ik weet ook niet of ik mijn ouders dat wel wil aan doen.. Ze halen je namelijk ontzettend snel weg, om die organen zo 'vers' mogelijk te transplanteren. En dat lijkt me best moeilijk. Bij mijn zus hebben ze het trouwens ook niet gedaan. Ik weet ook niet of dat kon eigenlijk, de kanker zat enkel in haar hersenen, misschien nemen ze dan sowieso het risico niet.


Wist je dat je al vanaf 12 jaar je keuze kunt registreren in het Donorregister? Je hoeft dus niet te wachten tot je 18 bent.
Afscheid kunnen nemen van een dierbare overledene is inderdaad heel belangrijk. Of iemand nu orgaan- of weefseldonor is, er is altijd ruim tijd om afscheid te nemen van de overledene. Zowel vóór als na de donatie.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 11:21:08 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik sta volgens mij nu sinds mijn 14e of 16e geregistreerd als donor. Op mijn 18e kreeg ik alleen dat leuke pasje thuis waar keuze 1 op staat, wat betekend dat ze me helemaal leeg mogen roven :wink:

Ik heb er na mijn dood naar mijn weten toch niks meer aan, en als het dan kan betekenen dat iemand anders nog een jaar of tig vooruit kan... nou hoezee veel plezier ermee.

Aan de andere kant ben ik van plan 93 te worden dus dan is alles toch al opgebruikt en verschrompeld XD

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 13:12:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Wel handig dat ze het tenminste vragen. Hier in België ben je automatisch donor tenzij je bezwaar aantekent of je familie na je overlijden weigert. :o

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 17:05:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Wel handig dat ze het tenminste vragen. Hier in België ben je automatisch donor tenzij je bezwaar aantekent of je familie na je overlijden weigert. :o


Vind ik wel een goede zaak. Ik ben me nog eens extra gaan registreren bij de gemeente dat ze mijn organen mogen hebben, zo kan mijn familie daar achteraf geen discussie over maken.

Ik ben zeker voorstander. Als ik dood ben ben ik dood en dan heb ik toch niks meer aan mijn lichaam. Of je nu gelooft dat er leven is na de dood of niet, je lichaam gebruik je alvast niet meer.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 18:05:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Natascha schreef:
Citeer:
Wel handig dat ze het tenminste vragen. Hier in België ben je automatisch donor tenzij je bezwaar aantekent of je familie na je overlijden weigert. :o


Vind ik wel een goede zaak. Ik ben me nog eens extra gaan registreren bij de gemeente dat ze mijn organen mogen hebben, zo kan mijn familie daar achteraf geen discussie over maken.

Ik ben zeker voorstander. Als ik dood ben ben ik dood en dan heb ik toch niks meer aan mijn lichaam. Of je nu gelooft dat er leven is na de dood of niet, je lichaam gebruik je alvast niet meer.

Ik zou toch liever ook een brief gehad hebben met de vraag en de keuze. Ik denk dat veel mensen daar niet eens van op de hoogte zijn dat dat hier zo gaat. Nu moet je gaan achterna lopen of je keuze aan familie mede delen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 18:36:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Het is wel algemeen geweten hoor. Als je er niet met akkoord gaan kun je naar de gemeente gaan om te noteren dat je dit niet wilt. Het is gewoon de omgekeerde werking dan in Nederland.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ben jij al orgaandonor?
BerichtGeplaatst: 17-04-2013, 19:58:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Natascha schreef:
Het is wel algemeen geweten hoor. Als je er niet met akkoord gaan kun je naar de gemeente gaan om te noteren dat je dit niet wilt. Het is gewoon de omgekeerde werking dan in Nederland.

Blijkbaar niet want toen mijn peetje overleed werd de familie daar mee verrast. Ik heb het vandaag ook effe opgezocht hoe dat nu juist gaat. Het is niet bepaald iets dat ze je komen zeggen, tegen mij althans niet.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl