Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:10:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

heb jij een smartphone
Ja, ik gebruik hem 24/7 36%  36%  [ 5 ]
Nee, ouderwetse telefoon 36%  36%  [ 5 ]
Ja, zonder internet 0%  0%  [ 0 ]
Anders: 29%  29%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen: 14
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 18-04-2013, 17:32:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Zo gek van dat je niet meer fatsoenlijk met mensen kan communiceren of die telefoon komt weer in zicht, trein, straat, werk... Alles moet met die smartphones...
Ik heb er een blog over geschreven. http://www.tessa.yanover.nl/blogboek/

wat vindt jij, is de social media tegenwoordig nog 'sociaal' te noemen? of erger jij je ook zo aan dat ge-app, tweets en diverse geluidjes in de trein?

Vertel hier je voor en nadeel over de smartphone. :)

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 18-04-2013, 19:02:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Voordeel: Makkelijk met mensen communiceren die niet dicht bij je in de buurt wonen.

Nadeel: Mensen lijken alleen nog maar via smartphones en internet te communiceren.

En ja, ik erger me ook ontzettend aan mensen die in een gesprek of op feestjes met hun smartphone gaan zitten spelen/kijken/whatever.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 18-04-2013, 19:52:53 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
Ik heb hier gisteren nog een presentatie over gehouden op school (Nederland word steeds asocialer). Mijn klasgenoten waardeerden dit niet echt o:)

Maar mij valt het niet alleen op dat mensen asocialer worden door smartphone gebruik. Het uitgaan gaat gepaard met indrinken, meer mensen die comazuipen, niet meer weten wat je gedaan hebt omdat je zo zat was, dingen slopen die niet van jou zijn.

Op straat zijn mensen luidruchtig als ze in een groep zijn. Heel veel mensen gebruiken (gebruikten lange tijd) de vuile opmerkingen uit new kids. Veel meisjes zijn hun waardigheid kwijt door met heel veel jongens te zoenen en met veel jongens naar bed te gaan.

Mensen die in de bus of trein naast je willen zitten spreken je niet meer aan en kijken alleen maar naar de plek waar ze willen zitten totdat ze er kunnen zitten. Nog maar weinig jongeren staan hun plek af aan ouderen. Heel veel mensen luisteren muziek waar iedereen met mee kan luisteren. Waar je vervolgens niks van mag zeggen omdat je dan een grote bek krijgt.

Misschien snap ik gewoon niet waarom mensen (vooral jongeren) zich zo gedragen. Ik ben niet zoals de meeste jongeren om me heen dus misschien mag ik hier gewoon niet over oordelen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 18-04-2013, 21:07:23 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Valkyrie94 schreef:
Ik heb hier gisteren nog een presentatie over gehouden op school (Nederland word steeds asocialer). Mijn klasgenoten waardeerden dit niet echt o:)

Maar mij valt het niet alleen op dat mensen asocialer worden door smartphone gebruik. Het uitgaan gaat gepaard met indrinken, meer mensen die comazuipen, niet meer weten wat je gedaan hebt omdat je zo zat was, dingen slopen die niet van jou zijn.

Op straat zijn mensen luidruchtig als ze in een groep zijn. Heel veel mensen gebruiken (gebruikten lange tijd) de vuile opmerkingen uit new kids. Veel meisjes zijn hun waardigheid kwijt door met heel veel jongens te zoenen en met veel jongens naar bed te gaan.

Mensen die in de bus of trein naast je willen zitten spreken je niet meer aan en kijken alleen maar naar de plek waar ze willen zitten totdat ze er kunnen zitten. Nog maar weinig jongeren staan hun plek af aan ouderen. Heel veel mensen luisteren muziek waar iedereen met mee kan luisteren. Waar je vervolgens niks van mag zeggen omdat je dan een grote bek krijgt.

Misschien snap ik gewoon niet waarom mensen (vooral jongeren) zich zo gedragen. Ik ben niet zoals de meeste jongeren om me heen dus misschien mag ik hier gewoon niet over oordelen.



Ja, misschien heb je gelijk, aan de andere kant, al in het oude Griekenland werd er geklaagd dat de jeugd zo asociaal werd....

Al is het weet ik niet of het toen ook al de jeugd was die erover klaagde :p
Ik ken trouwens uberhaupt niet de tijd dat mensen je in de bus wel aanspraken.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 18-04-2013, 21:19:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-02-2013, 12:57:43
Berichten: 188
Man in black schreef:
Ja, misschien heb je gelijk, aan de andere kant, al in het oude Griekenland werd er geklaagd dat de jeugd zo asociaal werd....

Al is het weet ik niet of het toen ook al de jeugd was die erover klaagde :p
Ik ken trouwens uberhaupt niet de tijd dat mensen je in de bus wel aanspraken.


Ten eerste sorry aan iedereen van mijn lange klaagzang. Het komt nogal negatief over.

In mijn jeugd spraken mensen elkaar wel aan in de bus maar dat komt misschien omdat ik uit een gat in zeeuws-vlaanderen kom.

Er zijn ook hele positieve dingen over smartphones. Je kan altijd alles vragen en delen en je leert mensen hun interesses beter kennen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 18-04-2013, 22:01:50 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik word er steeds toleranter over. Ik erger me de laatste tijd meer aan mensen die zich er overdreven aan ergeren :P
Doe gewoon je eigen ding! ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 19-04-2013, 10:07:57 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik ben het eens met Tom...

Sommige situaties lopen een beetje uit de hand (continu op je telefoon kijken terwijl je in een restaurant zit te eten bijvoorbeeld), maar dat ligt vaak niet eens aan een smartphone. Een gewone telefoon kan dat ook doen, maar sommige mensen zijn überhaupt snel afgeleidt, met of zonder telefoon.
Ik vind het vaak al helpen als je je even excuseert als je echt even op je telefoon moet kijken. We leven nu in zo'n tijdperk dat dat langzaamaan normaal gevonden mag worden, denk ik.

Bovendien: dit is een hele nieuwe trend. We weten eigenlijk nog helemaal niet hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Edit: Ik heb nu ook even je blog gelezen. Grappig dat je werkelijk alles afkraakt wat met smartphones en nieuwe media te maken heeft, maar dat de meeste 'argumenten' die je aandraagt, voor mij juist voordelen zijn.. En je laatste opmerking is ook wel heel lekker ironisch. 1000 smsjes per maand? Hoe is dat niet net zoiets als whatsapp?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 20-04-2013, 09:49:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
m'n blog is ook ironisch bedoeld in sommige stukken Tut ;)!

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 20-04-2013, 10:07:24 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-03-2013, 11:28:44
Berichten: 113
Dat duizend sms'jes vond ik altijd wel handig toen ik nog geen smart phone had hoor $ haha

_________________
Never let go of your dreams. <3


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 20-04-2013, 12:09:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Tut schreef:
Nalina schreef:
m'n blog is ook ironisch bedoeld in sommige stukken Tut ;)!


Ik reageer op wat er in dit topic wordt gezegd, niet op je blog die ik slechts half half heb gelezen. Misschien bedoel je Julia die wel iets zegt over je blog..



Ik bedoelde idd julia ;)!

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 20-04-2013, 13:49:06 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Ik erger me voornamelijk aan mensen die anderen tot last zijn. Wat ze voor de rest allemaal doen moeten ze lekker zelf weten. Ik moet zeggen dat ik wel lichtelijk verslaafd ben aan mijn telefoon en iPod, maar dat is vooral omdat ik met mensen van over de hele wereld praat en die niet zo makkelijk in het echt spreek. :') Bovendien zit ik al maanden thuis, en is dit de enige manier waarop ik mijn vriendinnen spreek. Plus ik ben een beetje verslaafd aan Twitter en Tumblr, omdat dat dé plekken zijn om te fangirlen. Haha.

Oja. En ik ben gewoon een beetje socially awkward, dus als ik zenuwachtig ben of in mijn eentje ergens sta, doe ik vaak alsof ik aan het smsen/whatsappen ben, gewoon omdat ik anders niet weet wat ik moet doen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 20-04-2013, 15:50:23 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Megan schreef:
Oja. En ik ben gewoon een beetje socially awkward, dus als ik zenuwachtig ben of in mijn eentje ergens sta, doe ik vaak alsof ik aan het smsen/whatsappen ben, gewoon omdat ik anders niet weet wat ik moet doen.
Afbeelding
Dat vind ik dan wel weer best ernstig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 20-04-2013, 22:46:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Sta jij wel eens ergens in je eentje Tom?

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 21-04-2013, 15:04:50 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja, ik sta wel eens ergens in mijn eentje, Man in black.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Social of Asocial media?!
BerichtGeplaatst: 21-04-2013, 16:54:06 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Waarom vind je dat ernstig?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl