Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:56:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23-04-2013, 02:14:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-04-2013, 01:53:23
Berichten: 21
Hallo allemaal!

Ik ben dus hoogsensitief, ik kort het even af als hsp (hoog sensitief persoon). Ik heb het meest last van emoties overnemen van anderen, zowel positieve als negatieve. Ik ben niet een hsp-er die niet tegen drukke ruimtes kan, ik vind het juist heelijk om onder de mensen te zijn. Ook mijn karakter zelf is niet per definitie meteen gevoelig, juist vaak nuchter, al heb ik dus wel hsp, volgen jullie m nog, haha. Verder kan ik een klein beetje met energie overweg.
Ik heb mezelf al goed af kunnen sluiten qua mezelf aarden, zodat ik geen emoties overneem, maar toch glipt er af en toe wat door, dus ik had een paar vragen aan jullie.

Nou goed, allereerst: zijn er hier ook mensen die hsp zijn? Of mensen kennen die het zijn?
Willen jullie ervaringen delen over hsp?
En dan de vraag van de titel: hoe kun je zeg maar leren je hsp, tja, op commando te doen. Bestaat het, dat ik kan voelen wat iemand anders voelt wanneer IK dat wil en ook buiten te sluiten wanneer ik dat wil? Ik kan me dus wel afsluiten/ uit zetten (uit zetten alleen qua die overtollige prikkels hè, niet meteen als een machine o.i.d.), maar pas na een nacht slapen sta ik weer 'open' en moet ik mezelf weer afsluiten als ik wil. De dag dat ik me afsluit voor prikkels zelf kan ik mezelf niet meer 'aan zetten.'

Alvast bedankt voor de reacties! Berichtjes zijn natuurlijk ook welkom.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-04-2013, 09:31:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-02-2013, 04:50:09
Berichten: 72
Locatie: Weert
Ik ben niet hsp, maar een kristalvolwassenen.
Ik heb veel gaven, waaronder ook heldervoelend.

Je sluit je gewoon voor iedereen af.
En als je het wel binnen wilt krijgen van een specifiek persoon, dan open je je gewoon bewust naar die persoon.
Dat kun je doen, door rustig op een stoel te gaan zitten, of relaxt in bed te gaan liggen. Eerst concentreer je op jezelf, hoe voel jij je ?, dan weet je later ook welke gevoelens niet bij jou horen.
En dan deze persoon visualiseren, en je op deze persoon concentreren.
En je zegt in je hoofd gewoon, ik wil heldervoelen op bv Pietje.
En dan naar je lichaam en je emoties luisteren, en wat dan niet bij jou hoort, komt dan van Pietje af.

En als je echt een sterke band met iemand hebt, waar je hart voor open staat, dan gebeurt het automatisch.

_________________
Kraai.
Zit je te krassen, opdat ik weet, wat het geheim is van evenwicht in mijn geest ?
Of dient je gekras om me te laten letten op het bestaan van universele wetten ?

Groetjes Sisi.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-04-2013, 07:17:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Volgens die leuke vragenlijstjes ben ik het wel, maar ik beschouw mezelf niet zo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-07-2014, 19:51:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-08-2012, 16:58:39
Berichten: 4
Hoihoi! Ik ben ook hoog sensitief, ik neem ook emoties over, ik kan niet tegen erg drukke ruimtes, en na een lange dag moet ik altijd weer even tot rust komen. Oja: ik weet soms ook dingen die ik niet kan weten. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-07-2014, 20:32:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Ik heb er veel aan gehad door mezelf af te vragen of ik zo zou 'denken' of me 'voelen'. Ik kan het niet op commando maar waarom zou je dat willen, volgens mij krijg je dat soort dingen te voelen als het nodig is om te weten of ervan te leren.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl