Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:19:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Creatievelingen zijn vaker geestesziek...
Onzin 8%  8%  [ 1 ]
We 'mankeren' allemaal wel wat 50%  50%  [ 6 ]
Ben ik mee eens 17%  17%  [ 2 ]
Anders...(leg je mening uit in reactie?) 25%  25%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen: 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-04-2013, 07:26:13 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik denk dat het andersom is. Mensen die 'anders' zijn en de wereld op een andere manier bekijken, worden vaker schilders etc. om hun visie te delen.
Maar op zich beschouw ik eigenlijk iedereen wel als een creatieveling, niet alleen mensen die er geld mee verdienen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-04-2013, 17:44:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Bij mij klopt 't wel :') Maar of dat is omdát ik creatief ben, geen idee. Ik denk dat het eerder is zoals Tom het beschrijft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-04-2013, 01:59:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-04-2013, 01:26:15
Berichten: 37
hahah dikke onzin, nog ff en iedereen is in het hokje geplaatst XD

kan er alleen maar om lachen.

_________________
geloof in engelen, want ze geloven ook in jouw!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-04-2013, 11:17:23 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Volledig mee eens; creatievelingen zijn gestoord.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-04-2013, 23:15:17 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Nou...

Ik kan alleen maar rondkijken in mijn directe omgeving en in dat geval klopt het wel.

Mijn dude kan awesome tekenen en supermooi schilderen en dat is een autist, een vriendin van me is van het dichten en tekenen en die is depressief en heeft een periode gekend van automutilatie, mijn nichtje tekent en schilderd en dat is een borderliner... mja XD Dan ken ik nog een paar creatievelingen met ADHD, MCDD en PDD-NOS. Dat plakkertje hebben ze van een psych oid gekregen he, ik ben niet zo van het volstickeren.

Ik vind dat ik mezelf ook wel creatief mag noemen dus ben benieuwd wat er mis is met mij :p (Jaja..ssst!)

Dus! Wie weet. Misschien is het wel gewoon zo dat mensen met een psychische aandoening of problematiek creativiteit gebruiken als uitlaatklep, en zijn ze dus creatief omdat psychische rompslomp, niet andersom.

Edit: Ik lees de reactie van Tom pas goed, dus wat hij zegt idd :)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-04-2013, 10:22:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2012, 18:00:59
Berichten: 276
Locatie: groesbeek
ik denk zelf dat mensen die "anders" zijn al snel geestesziek worden genoemd.
creativiteit is waarschijnlijk ook dit anders zijn.
het is niet dat deze mensen ziek zijn, maar meer dat ze minder mee kunnen komen met deze hectische en prestatiegerichte maatschappij.
en dit denk ik wel dat waar kan zijn bij creativelingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-04-2013, 13:48:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Voor mij is dichten meestal een soort van verwerking..
Ik merk ook dat als het wel goed met me gaat ik het moeilijker vind om te dichten :P

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-04-2013, 14:56:30 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik heb het artikel niet gelezen.

Maar zou het niet zo kunnen zijn dat de 'creatieve geesten' ook tegelijkertijd de meer gevoelige mensen zijn? En daardoor sneller vatbaar voor hevige emoties? Die ze dan weer omzetten in dans/kunst/vorm/etc.? En daardoor weer creativiteit produceren?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-04-2013, 16:17:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Wortelbrood schreef:
Ik heb het artikel niet gelezen.

Maar zou het niet zo kunnen zijn dat de 'creatieve geesten' ook tegelijkertijd de meer gevoelige mensen zijn? En daardoor sneller vatbaar voor hevige emoties? Die ze dan weer omzetten in dans/kunst/vorm/etc.? En daardoor weer creativiteit produceren?

+1

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 14:45:58 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik had eerst een heel verhaal getypt, maar eigenlijk is dit artikel veel te kort en te oppervlakkig om een goede uitspraak over te doen. Bij zo'n onderzoek vraag ik me af: naar welke beroepen is er dan nog meer gekeken? Hebben ze alleen gekeken naar mensen met die beroepen in Zweden of ook in de rest van de wereld? Zou het dan niet regio-afhankelijk zijn hoe creatievelingen functioneren (aangezien het in Zweden 's winters super donker is en daar gemiddeld meer mensen last hebben van depressies dan in de rest van de wereld)?

Ik vertyp me de hele tijd - ik schrijf automatisch "kunstenaars" in plaats van "creatievelingen," omdat ik bij creatieve mensen met geestesziekten direct moet denken aan kunstenaars, en niet per se aan creatievelingen.

Één van de reacties op dit artikel was:
Een gebruiker van nujij.nl schreef:
Er is al eerder aangetoond met onderzoeken van het brein dat de werking van het brein van creatievelingen erg veel lijkt op dat van schizofrenen.

Hoe creatiever de persoon is hoe meer de werking van het brein overeenkomsten vertoond met het brein van schizofrenen.

Op hoog niveau presterende creatievelingen hebben net zoals schizofrenen veel chaos in hun hoofd. En die chaos weten veel creatievelingen om te zetten in (soms geniale) werkstukken van allerlei aard.

Men zegt niet voor niks, "genialiteit en gekte zijn met elkaar verbonden en liggen niet zelden gevaarlijk dicht bij elkaar."

Ik ben niet van plan om hier verder in te gaan duiken, maar het verbaast me absoluut niks. Net als dat creatieve mensen vaak gevoeliger zijn dan niet-creatieve mensen. Aansluitend zou je kunnen zeggen dat de wereld dan te overweldigend kan overkomen, waardoor deze mensen verdovende middelen gaan gebruiken of iets dergelijks, waardoor ze in een depressie kunnen raken, waardoor ze zelfmoord kunnen plegen.

Als het inderdaad klopt wat deze gebruiker zegt zou ik me kunnen voorstellen dat veel creatieve mensen met een kunstenaarsberoep ten onrechte worden gediagnosticeerd met een geestesziekte. Want ja, dat gebeurt soms namelijk echt.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2013, 16:04:30 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Citeer:
Ik kan alleen maar rondkijken in mijn directe omgeving en in dat geval klopt het wel.

Mijn dude kan awesome tekenen en supermooi schilderen en dat is een autist, een vriendin van me is van het dichten en tekenen en die is depressief en heeft een periode gekend van automutilatie, mijn nichtje tekent en schilderd en dat is een borderliner... mja XD Dan ken ik nog een paar creatievelingen met ADHD, MCDD en PDD-NOS. Dat plakkertje hebben ze van een psych oid gekregen he, ik ben niet zo van het volstickeren.


Nou ik kan zeggen dat ik best wel gelukkig ben en niet down of deprie dus dan ben ik een uitzondering blijkbaar.Als je iets doet wat je fijn en leuk vind en wat je een hele lange tijd kan volhouden lijkt het me iets waar je je kan aan optrekken niet?

Ik heb na lange tijd van mijn juwelen ontwerpen mijn beroep kunnen maken en vind het geweldig.Ik heb inderdaad best veel chaos in mijn hoofd maar ik heb er geen last van. :-) Komt alleen maar ten goede van mijn creaties


Maar goed dit is dan mijn bescheiden mening :-)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 10:37:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik heb een ontzettende hekel/allergie voor stempels. Mensen die enorme spirituele doorbraken maken kunnen soms zo veranderen dat ze het moeilijk vinden om weer te acclimatiseren aan hun dagelijks leven. Ik probeer naampjes en stempels zoveel mogelijk te vermijden want in de werkelijkheid zijn mensen niet echt in de basis anders, maar gewoon anders afgestemd. Als ik elke dag te koop zou staan met mijn ideeën en filosofieën en verhalen over mijn ervaringen zou ik ongetwijfeld terecht komen in een gekkenhuis. Mijn oma had schizofrenie en waarschijnlijk heb ik er dus ook aanleg voor, maar mijn oma was spiritueel compleet uit balans. Echter ik ben er van overtuigd dat als ze niet behandeld zou zijn geweest als een schizofreen, maar als een persoon in een diepe spirituele crisis, dat ze er veel beter van af zou zijn gekomen. Ze heeft gewoonweg nooit de juiste begeleiding gehad en de verkeerde basis voor spiritualiteit, namelijk Christendom. Ik wil niet zeggen dat het in de regel verkeerd is, maar het is een ongezonde manier om je eigen spiritualiteit te relateren aan dingen die buiten jezelf staan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl