Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 18:22:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bewust dromen
BerichtGeplaatst: 11-05-2013, 23:37:05 
Groentje
Groentje

Ik zou graag willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat ik een lucide droom krijg. Soms gebeurd het wel is vanzelf maar ik zou er graag wat meer invloed op willen hebben zodat ik deze dromen misschien iets langer kan laten duren. Kan iemand me misschien hiermee helpen?

Berichtenonderwerp: Re: Bewust dromen
BerichtGeplaatst: 17-06-2013, 16:22:09 
Groentje
Groentje

Lucide dromen kan je inderdaad trainen, en iedereen kan dat leren!
Ik heb heel vaak lucide dromen, van kleins af aan al. Maar ik train mezelf er ook in om het op een hoog niveau te houden. :wink:

Als eerste stap is het belangrijk dat je je gewone dromen goed kunt herinneren. Je kunt dit het beste doen om als je wakker wordt even rustig na te denken van ''wat heb ik net eigenlijk gedroomd?''. Probeer de beelden voor je te zien en de verhaallijn te snappen. Daarna is het handig om je dromen ook op te schrijven in een droomdagboek. Je kan ook rustig aan je bureau gaan zitten met je droomdagboek en dan na denken wat je hebt gedroomd, om het vervolgens op te schrijven.
Je zult merken dat je door het opschrijven je dromen steeds beter gaat herinneren. Ook worden bepaalde droomtekens (verhaalijnen, dingen, plaatsen, personen, gevoelens die vaak terug komen in je dromen) duidelijker wat het voor jou makkelijker maakt om in je droom bewust te worden.

Als tweede stap moet je jezelf de volgende zin haast opdringen, helemaal als je er net nieuw mee bent. Doe dit als je naar bed gaat: ''Als ik straks ga dromen weet ik dat ik droom, als ik straks ga dromen weet ik dat ik droom'' Of gewoon heel simpel: ''Ik ga zo dromen, ik ga zo dromen'' En stel jezelf daarbij voor dat je in je droom bewust word, met het gevoel erbij.

Stap 3: Voor realitychecks uit. Vraag jezelf overdag een paar keer af of je nu aan het dromen bent. Zeg dan tegen jezelf: ''Droom ik nu?'' En dan ga je dus je realitycheck uitvoeren. Dit kan zijn op de klok kijken hoe laat het is, wegkijken, en daarna weer op de klok kijken om te zien of de tijd niet zomaar veranderd is. (dit is voor mij de meest betrouwbare), om je heen kijken of er geen rare dingen zijn. Je kan ook naar je handen kijken om te zien of je geen vingers mist of er een paar bij zijn gekomen. Ook kan je je hand voor je neus houden en dan proberen te ademen. Maar vaak lukt dat in je dromen dan ook niet (bij mij dan) omdat je dan toch automatisch gaat denken dat dat niet kan. Want je droomlichaam voelt je vingers die je neus dichthouden.
Als je die realitycheks overdag een paar keer doet, ga je die patronen ook in je dromen herkennen en ga je jezelf dus afvragen of je droomt gevolgd door een goeie realitycheck. (Je moet wel even uitproberen welke het beste is voor jou, voor mij is dat van die klok erg betrouwbaar.) En tadaa, je wordt lucide.

Nu heb je in het begin vaak dat als je lucide wordt, dat je zo opgewonden wordt dat je spontaan weer wakker wordt, en dat is dus niet de bedoeling, haha. Probeer rustig te blijven en rustig op je heen te kijken in de droomwereld. Denk rustig na wat je wilt gaan doen. Er zijn wat maniertjes om te triggeren dat je bewust in de doomwereld blijft. Die maniertjes zijn: In je handen wrijven (je word meer bewust van je droomlichaam), Rondjes om je eigen as draaien (je ziet zo verschillende kanten van de droomwereld, en bent bewust met je droomlichaam bezig). Ook dat moet jezelf even uitvogelen.

Daarnaast zijn er nog meer verschillende techniekjes om je nog meer te helpen bij lucide dromen, maar het is beter om eerst hier naar te kijken.

De ene persoon heeft het van nature al, de andere persoon moet weinig tot veel oefenen om het voor elkaar te krijgen. Het klinkt vast nu allemaal lastiger dan dat het echt is, maar ik leg het nu even uitgebreid voor je uit. :)

Oefen met geduld en je zult zien dat het uiteindelijk helemaal niet zo moeilijk is, als je je (belangrijkste) dromen maar opschrijft en af en toe een realitycheck doet, kom je al heel ver. :mrgreen:

Ik hoop dat ik je hier mee een beetje heb kunnen helpen.
Veel droom plezier, en hou je vooral niet in!!

Use the power of your mind :wink:

BerichtGeplaatst: 17-06-2013, 21:46:52 
Kabouter
Kabouter

^
Dat was precies de uitleg die ik wilde hebben xD
Dankjewel!!!

BerichtGeplaatst: 17-06-2013, 22:52:58 
Groentje
Groentje