Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:07:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: teleurstellingen in het leven.
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 10:33:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-04-2013, 20:54:58
Berichten: 44
Teleur stellingen horen bij het leven.
De één is er maanden ziek van, de ander kan er niks om geven.
Bij elke teleurstelling in het leven zijn er altijd wel twee versies van hoe men het beleeft of hoe men het kan zien.


Laatst las ik een mooi gedichtje over een appelboom met appels.
De appelboom symboliseert je zelf. De appels je vrienden, kennissen en familie.
Dan komt er ineens een wind opzetten en rukt een paar appels uit de boom.
Uiteindelijk blijven er nog maar een paar appels over.
Die vervolgens door een voorbij ganger geplukt worden.
Uiteindelijk staat de appel boom daar midden in een open verlaten veld zonder appels aan zijn takken. De boom helemaal alleen.

En zo is hoe ik me soms voel bij een teleur stelling in het leven, helemaal alleen.
Steeds meer mensen vallen weg.
Ze laten simpel weg niks meer van zich horen.
Of komen gemaakte afspraken of beloftens niet na.
Dit is wat me het meeste raakt.
Waar gaat het heen met de wereld als men simpele afspraken met naasten of vriend al niet na kunnen komen.
Een telefoontje kunnen plegen waar de andere op wacht lijkt de ander gewoon te vergeten.
Een bezoekje brengen aan een vriend die er naar uit kijkt wordt door de ander gezien als last of gewoon simpel weg vergeten.
Terwijl die ene nog steeds wacht op het telefoontje van een familie lid.
Die ene die nog steeds wacht tot de deurbel gaat voor het bezoekje van die ene vriend.
Het lijkt wel of je tegenwoordig als je sociale contacten wil blijven hebben er constant zelf achter aan moet zitten omdat de ander alleen maar druk druk druk is. Terwijl jij zit te wachten en wachten.
En als je zelf de stappen niet onderneemt kan je blijven wachten tot je een ons weegt.

Afbeelding


Ik kan je vertellen dat ik het gehad heb om zelf overal achter aan te lopen.
Als je een vriend voor me wil zijn wees dat dan maar laat het niet alleen van mij afhangen.
Ik voel me dan liever net zoals die eenzame appelboom zonder appels.
In plaats dat ik altijd de gene moet zijn om iemand aan afspraken te herinneren.
Ik zie dan wel weer wanneer ik in de ander zijn plaatje pas.
Maar kijk dan wel of het mij uitkomt en of ik er überhaupt nog wel zin in heb.

Ik ben de laatste tijd bezig geweest om een muur te metselen om die eenzame appelboom heen.
Maar mocht et je toch ooit lukken een kier of een spleet te vinden en door me muur heen te breken.
Wees dan zuinig op me, ik ben immers een kwetsbare eenzame appelboom die probeert nieuwe appels aan haar takken te krijgen en het leven op te pakken. Maar is het een oude appel gelukt om door mijn muur te breken en geef je me wederom weer een nieuwe teleurstelling in het leven.
Dan kan ik je nu al zeggen. Mijn vriend, kennis of familie zal je niet meer zijn.

En onder tussen wacht ik tot de telefoon gaat, de deurbel door het huis klinkt.
En blijf ik hopen dat ik even belangrijk ben voor hun als zei voor mij.
Ik weet dat ik ook geen heilige ben en vriendschappen heb laten verwateren of niet altijd de juiste keuzes heb gemaakt.
Sorry, voor als ik je gekwetst hebt of je een teleur stelling in het leven heb gegeven.
Kom naar me toe dan kunnen we er over praten.
Want als me niks verteld wordt weet ik er ook niks van.
Kan immers geen gedachten lezen.

© Vlinnie

_________________
Sheela zegt: Jij bent een puur hart, je komt er wel. Vertrouwen in jezelf is het halve werk niet alles te gelijk willen. De rust in je zelf vinden..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 11:42:43 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Erg droevig, maar ik ken het gevoel heel goed. Van mijn vrienden heb ik ook vaak het gevoel alsof ik de enige ben die ooit iets onderneemt. Ik heb al eerder gezegd wat jij zei, dat ik wil dat zij ook iets doen en dat ik anders niet echt vrienden meer wil zijn.
Maar ondertussen is de helft jarig en doen ze er niets mee. Een paar hebben wel een goede reden, maar niet allemaal :(


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 11:55:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Mooi :)

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 13:55:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-04-2013, 20:54:58
Berichten: 44
Tom schreef:
Erg droevig, maar ik ken het gevoel heel goed. Van mijn vrienden heb ik ook vaak het gevoel alsof ik de enige ben die ooit iets onderneemt. Ik heb al eerder gezegd wat jij zei, dat ik wil dat zij ook iets doen en dat ik anders niet echt vrienden meer wil zijn.
Maar ondertussen is de helft jarig en doen ze er niets mee. Een paar hebben wel een goede reden, maar niet allemaal :(



Vriendschap berust op vertrowen, eerlijkheid en respect. Het is geven en nemen. Doen ze dat niet zijn ze je vriendschap niet waard.

_________________
Sheela zegt: Jij bent een puur hart, je komt er wel. Vertrouwen in jezelf is het halve werk niet alles te gelijk willen. De rust in je zelf vinden..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 13:55:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-04-2013, 20:54:58
Berichten: 44
Man in black schreef:
Mooi :)


Dankje

_________________
Sheela zegt: Jij bent een puur hart, je komt er wel. Vertrouwen in jezelf is het halve werk niet alles te gelijk willen. De rust in je zelf vinden..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl