Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:00:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Pesten...
Moet inderdaad harder aangepakt worden 46%  46%  [ 13 ]
Hoort er gewoon bij 18%  18%  [ 5 ]
Kan je zelf ook oplossen 36%  36%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen: 28
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 01:23:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
HeavenBoy schreef:
Man in black schreef:
HeavenBoy schreef:
Het is ook een betere wereld wat Xen zegt ja, maar de realiteit ligt toch anders. Als mijn pester mensen kreeg die hem begrepen, dan had ik hier niet gezeten.. Want dan had die meer 'ondersteuning' om zijn idiote doel te halen. Sommigen zijn nou gewoon heel erg, dat valt niet goed te maken met 'verzachting'. Vroeger kon ik er helemaal niet tegen dat mensen soms voor de pesters op kwamen met: "Maar hij of zij is ook gepest geweest of is erg onzeker,"
Dat geeft toch nog niet het recht om een onschuldig iemand pijn te doen, doodsbang te maken en de dood in te jagen? En als dat laatste niet lukt, dan maar zelf met een mes erop af gaan?
Nu ik ouder ben weet ik ook wel dat het maar mensen zijn, en is het alleen maar mijn persoonlijke ervaring. Maar ik weet zeker dat dit soort extreme pesterijen vaker gebeuren en er wordt er veel te soft over gedacht en gedaan.


Toch zit er wel iets in, dat als jou pester in een harmonieuze wereld geboren was hij jou niet gepest zou hebben. Dus 'moeten' we de wereld harmonieuzer maken.
Straffen is zeg maar geen lange termijn oplossing voor de maatschappij.. :)
Oh en de wereld is niet gewoon zo, want de wereld verandert voortdurend.


Maar is het dan hun schuld, de slachtoffers? Dat de wereld nou éénmaal zo is, moeten de pesters hen maar pakken? Sorry maar dat vind ik grote onzin. Je hoort alsnog met je poten van een ander af te blijven ook al heb je het nog zo zwaar, daar kan een buitenstaander, die wel normaal doet, er helemaal niks aandoen. Mijn pester probeerde ook mij te betrekken in zijn problemen...lol, wat dacht hij wel? Dan ben je alsnog heel verkeerd bezig, slechte wereld of geen slechte wereld, niks mee te maken.


Ik spreek nergens van schuld. Je legt m'n woorden een stuk anders uit dan ik ze bedoel.
Sowieso is er volgens mij ook niet echt iets als 'de pesters' alleen mensen die andere mensen pijn doen.
Feit is dat iemand die pest de dingen niet helder ziet (dat ligt dan ook bij die persoon) Als zo iemand de dingen wel helder zou zien zou diegene waarschijnlijk stoppen. En daarom zou je dus in eerste instantie moeten focussen op dat wat iemand die pest zoiets wel kan laten inzien. En dat station kan al gepasseerd zijn, maar dat hoeft niet.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 11:14:40 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Als iemand psychisch gestoord is, dan gaat het moeilijk worden. Desondanks levert verzachting van het klimaat altijd verbetering op. Ik weet weinig van hoe het er nu op scholen aan toe gaat, maar ik hoorde idd wel dat het masseren al gebeurt en dat het pesten er ook minder door wordt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 12:09:45 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik zou zoiets nooit roepen.

Even ervan uitgaande dat er een situatie zou zijn waar je dat zou kunnen roepen. (??)

Ik zou zeggen:

"Het straffen van de daders zal je wonden niet verzachten. Het zal je puur een gevoel van genoegdoening geven. Er treedt geen verzoening op, en dus geen heling. Nieuwe daders zullen blijven komen, en nieuwe slachtoffers zullen gemaakt worden. Als je denkt dat vergelding je kan helpen, sta je vrij om het na te streven. Ik zal echter pleiten voor een aanpak die wel de voedingsbodem van het pesten wegneemt."

Volgens mij begrijp je mijn intentie niet helemaal, Heavenboy. Je denkt dat ik je pijn anders wil uitleggen. Je denkt dat ik de schuld weg wil nemen bij de dader en die bij 'het klimaat' wil leggen. Je denkt dat ik wil beweren dat jij dus geen slachtoffer bent. Maar ik spreek niet over het verleden. Ik spreek over de toekomst. De daders zijn de daders en de slachtoffers zijn de slachtoffers. Ik wil dat er geen daders en slachtoffers meer bijkomen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 14:18:22 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Zo'n wereld zou zo'n pijn doen oplossen... omdat het je zou verzoenen met de dader.. Dat vereist natuurlijk wel heel wat werk vanuit de dader. Je kunt die pijn niet zomaar loslaten..

De wereld is zo gek nog niet, HeavenBoy. Er komt een dag dat mensen elkaar weer normaal aan kunnen kijken.

Het enige wat ik in de tussentijd kan doen is m'n eigen pijn proberen te verwerken. Er zit zoveel pijn in m'n buik dat als ik er een zacht klapje op geef dat het al pijn doet. Dat is puur emotionele pijn. Ik kan niemand de schuld geven behalve het opgroeien in een liefdeloze wereld. Ik ervaar de pijn van de verlatenheid.

Een beetje zoals Eels het zong:

She will always be the only thing
That comes between me and the awful sting
That comes from living in a world that's so damn mean


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 14:37:51 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
“There are times when each of us has to bear the unbearable. It may come as physical pain, illness, or emotional suffering of our own, of someone dear to us, or of other sentient beings. Can you respond to suffering without closing down and still keep your heart open? It seems almost instinctive to use your mind to protect your heart, to rationalize the suffering to avoid the pain or discomfort. But then you cut yourself off from true compassion for yourself and others.” - Ram Dass, Love Serve Remember

Hij heeft een nieuw boek, Polishing the Mirror. Misschien ga ik een keer wat van hem lezen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-08-2013, 17:13:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik voorkom gewoon in de buurt van strafbare bezigheden te zijn. Ik heb 100% vertrouwen dat we geen rechter hoeven te spelen. Mensen die pesten zijn van zichzelf al behoorlijk miserabel, al het kwaad dat je een ander berokkend krijg je vroeg of laat weer terug.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl