Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:56:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Antwoorden in je hoofd
BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 10:10:59 
Nimf
Nimf

Ik weet niet zeker of hier al eens over gesproken is maar kon het iig niet zo gauw vinden.

Ik ben du op het moment heel erg de waarheid van de fantasie te scheiden.

Wanneer ik een vraag stel in mijn hoofd krijg bijv. Zal ik een leuke meid ontmoeten. In mijn hoofd krijg ik dan als antwoord just wait and see of wacht maar gewoon af het komt wel.

Mijn vraag dus verzin ik dit gewoon of zijn het pure antwoorden van iets hogers?

Berichtenonderwerp: Re: Antwoorden in je hoofd
BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 10:31:18 
Nimf
Nimf

Positiv schreef:

Wanneer ik een vraag stel in mijn hoofd krijg bijv. Zal ik een leuke meid ontmoeten. In mijn hoofd krijg ik dan als antwoord just wait and see of wacht maar gewoon af het komt wel.

Mijn vraag dus verzin ik dit gewoon of zijn het pure antwoorden van iets hogers?

of je het nou zelf verzint of dat het wordt doorgegeven...het zijn wijze woorden... en je hebt zelf het zogenaamde "hogere" in je zitten :wink:

BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 10:49:11 
Reus
Reus

Datis precies hoe ik met mijn gidsen praat... Trek daaruit je eigen conclusies, of vraag die stem in je hoofd desnoods of het je gids is ;)

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 10:53:35 
Nimf
Nimf

Maar hoe onderscheid je wat je wil horen en wat je echt hoort van elkaar?

Want Kim jij zegt van vraag of het je gids is als ik dat zou doen. Is die Ja dan een echte Ja of een ik wil dat het een ja is Ja :)

BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 11:24:57 
Nimf
Nimf

Ik kerijg een beetje hetzelfde idee van pendelen...dat kan je ook beinvloeden...rondje ja en streepje nee....en dalsje ja denkt dat t dan een rondje wordt.

Maar geloof een beetje in jezelf Ben.

BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 17:46:21 
Dwerg
Dwerg

Ik heb ook voortdurend dialogen, met mezelf, maar ook met anderen. Soms kom ik wel op interessante dingen en soms klopt mijn 'voorgesprek' met een bepaald persoon achteraf ook, maar de meeste tijd denk ik dat ik het grootste gedeelte loop te verzinnen. Maar ach, eigenlijk heb ik daar niet eens zo heel veel moeite mee :)
Is het niet gewoon zo dat het onderscheid tussen fantasie en 'waarheid' met de tijd wel komt?

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 12:05:45 
Nimf
Nimf

Naja mettertijd heeft ook een aanloop nodig, een begin. Dus daarom ben ik nu bezig om het onderscheid te maken. Maar tis best moeilijk ;)

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 12:43:12 
Dwerg
Dwerg

das waar :)

Merk je trouwens ook een verschil in vragen die al een antwoord krijgen zonder dat je de vraag helemaal woordelijk hebt gesteld en vragen die pas een antwoord krijgen wanneer je de vraag wel in haar hele volledigheid in je hoofd hebt behandeld?

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 12:46:24 
Nimf
Nimf

Nou soms wil ik een vraag stellen maar ben ik te warrig om de vraag af te maken en dan heb ik toch een antwoord die neem ik maar niet serieus is vaak ook niet echt logisch (De antwoorden dan)

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 13:19:00 
Dwerg
Dwerg

hmm...ik heb dat dus ook, maar ik vraag me af of juist die antwoorden niet de 'echte' zijn..

BerichtGeplaatst: 19-06-2005, 17:14:49 
Nimf
Nimf

Bij mij slaan ze nergens op dus ik ga ervan uit dat ze rotzooi zijn. Maar het moet ook niet te lang duren voor je de antwoorden krijgt want dan denk je zelf te veel.

BerichtGeplaatst: 03-09-2005, 09:12:41 
Kabouter
Kabouter

enne...ik heb dat trouwens ook...die antwoorden enzo in je hoofd.
ik heb weleens hele gesprekken met mezelf....en vraag me nu ook sterk af of het dan een gids is of dat ik het zelf ben....best moeilijk vind ik.

ik probeer de laatste tijd mijn hoofd helemaal leeg te maken en dan een vraag te stellen....zelf ook niet teveel te denken dan ....maja blijft altijd beetje lastig hoor...

als iemand nog meer info hierover heeft hoor ik het ook erg graag!

BerichtGeplaatst: 03-09-2005, 20:28:14 
Groentje
Groentje

Heb ik ook constant, maar vroeger toen ik er meer mee bezig was met paranormale enzo, had ik een echt gesprek met mezelf in me hoofd. het was dik te onderscheiden wat ik zelf vin en wat niet.

BerichtGeplaatst: 04-09-2005, 10:24:24 
Groentje
Groentje

Ik herken dat ook wel. :) Zo praat ik voornamelijk met mijn gids en ik kan dan ook duidelijk het onderscheid maken tussen wat hij zegt en wat ik zelf vind (niet handig als jij een heel andere mening erop nahoudt, dan heb je opeens een meningsverschil in je hoofd :lol: :wink: ). Als ik gesprekken met mezelf heb merk ik duidelijk het verschil tussen zulke gesprekken en de gesprekken met m'n gids omdat ik gewoon zeg wat ik zelf het liefste wil horen.

BerichtGeplaatst: 04-09-2005, 18:32:56 
Nimf
Nimf

Mijn gids en ik praten continu op dat nivo.
Ik praat met "woorden" en zij praat met "woorden" terug.
Het is alsof ik een persoon naast me heb staan zo helder en duidelijk is het.

Maar je moet leren om niet persee je focus te leggen op de woorden, maar op de intensie achter de woorden.

Ik bedoel hiermee dat alle communicatie van een bewust wezen op intentie is gebaseerd.
Wij zijn geen uitzondering... de taal der woorden is niks anders dan een extensie op de Universele taal die alle wezens spreken.
(Het is via deze Universele taal dat ik -en iedereen- met dieren communiceer.)

Zo heb ik energieen leren scheiden.
Praat het paard nu tegen mij?
Of ik zelf?
Ik luister niet naar de "woorden" die mijn hersennen maken uit wat ik binnen krijg van het dier, maar probeer mijn focus op de energie te leggen, de intensie.
Deze intensie is de puurste vorm van communicatie, en bevat ook dus de energie van wie het komt.

Amordoro (mijn lievelings pony) heeft een bepaalde energie, en communiceert vanuit haarzelf een liefdevolle rustige intensie.
Het zijn niet de "woorden", maar de intensie waar ik op focus.
Zo weet ik altijd dat Amordoro het is.
En hoe meer ik daar op concentreer, hoe beter ik haar kan voelen en bewust een met haar wordt tijdens onze bewuste communicatie sessie.
En destemeer kan mijn mind niet langer relativeren en mij in twijfel brengen of ik het nu ben of daadwerkelijk Amordoro.
Als mijn mind my probeert voor de gek te houden doordat ik wil horen wat ik wil horen of anderzijds, merk ik dit meteen, want de energie waar ik op focus (Amordoro en haar communicatie) is niet langer zuiver.

Door ervaring en er naar te luisteren, en een beetje te vertrouwen, ga je vanzelf op je eigen manier een manier ontwikkelen waardoor je de kanalen weet te scheiden.
Die van jezelf, en dat wat je van buitenaf wordt ingegeven.

Maar ik snap je heel goed Positiv.
Makkelijk is het niet allemaal.
Maar het is ook zeker niet onmogelijk.
Zoals al in dit topic is gezegd: Probeer een beetje in jezelf te geloven.
Een van de moeilijkste dingen uit het proces, maar zeker ook wel de belangrijkste.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00