Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:13:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: God?
BerichtGeplaatst: 22-08-2013, 21:44:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Even bij voorbaat: Geloof wat je wil, dan doe ik dat ook. Probeer de stigma's buiten veld te houden. Ik heb wat interessants te delen wat in ieder geval tot denken zet.

Ik heb aardig wat spirituele ervaringen meegemaakt waarvan een paar enorm diep kwamen tot op het zien van de Bron. Het nulpunt zou je kunnen zeggen. Anders genoemd: God.
Voor sommigen is misschien bekend dat DMT ook wel de God-Molecule word genoemd omdat het de diepste spirituele ervaringen brengt, letterlijk in aanraking te komen met God. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, maar om een lang verhaal kort te houden skimde ik door youtube voor wat informatie over DMT uit nieuwsgierigheid en zonder dat ik er over na dacht schreef ik wat op als reactie op iemand anders.
Het was in het Engels en ik denk niet dat ik in het Nederlands makkelijk de zelfde lading kan geven, dus hierbij:

When the smallest particle is turned inside out, when the onion is peeled, and peeled, and peeled. You see that there isn't just consciousness on a zero point from which you can see. Instead everything is consciousness. You are everything being one, looking at this oneself being everything.

Achteraf gezien heeft het 't een en ander op een rijtje gezet voor mezelf toen ik het terug las.
Veel plezier er mee!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 09:37:41 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2012, 18:00:59
Berichten: 276
Locatie: groesbeek
ik ken DMT therapie, maar dat is heel wat anders.
ben niet bekend met de drugs, en zou het ook niet gebruiken.
maar dat stukje is wel interessant en zet je idd aan het denken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 10:02:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
DMT is een molecuul wat in bijna elk dier, plant en mens te vinden is. Het is het stofje waarvan je gaat dromen en is ook verantwoordelijk voor lucide dromen. Het wordt aangemaakt in je epifyse/pijnappel klier in je hersenen. Dit stofje is op natuurlijke wijze actief in drie stadia van je leven: In de baarmoeder, wanneer je slaapt en wanneer je sterft. De maatschappij wil doen geloven dat het extreem gevaarlijk is, maar dat komt omdat psychedelische middelen je kijk op de wereld veranderen. Echter ik denk dat het gros van de mensen die deze middelen gebruiken over één ding eens zijn: Wat je ziet tijdens het gebruik is echter, dichter bij de waarheid, dan wat wij normaal gesproken als vanzelfsprekend aannemen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 14:16:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Interessant verwoord:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 15:35:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2012, 18:00:59
Berichten: 276
Locatie: groesbeek
drugs blijft niet echt iets voor mij.
het is niet mijn weg om inzichten te krijgen, maar zolang het mensen niet vervelend maakt.....
en fijn, ik heb weer wat geleerd.
dankje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 24-08-2013, 16:18:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Ieder zijn ding. ...
Er zijn meer manieren om tot de bron te komen of dat de bron bij jou komt
Zelf heb ik niets met drugs.... Heb gezien wat het met mensen doet of kan doen
Gif zwarte ogen zie ik dan. .. De persoon is zichzelf niet de ziel is er ook niet meer alles is zwart
Misschien is dit niet bij iedereen zo ma dit is mijn ervaring

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 11:26:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het is zeer afhankelijk wie en wat. Ik probeer niet de problemen rond drugs goed te praten, maar wel onderscheidt te maken tussen destructieve soorten en psychedelica. Naast het feit dat zelfs psychedelica destructief kunnen zijn als het gebruikt word door mensen met kansen op psychoses, schizofrenie, etc. En daarnaast is er enig kans op escapisme (al is dit moeilijk voor te stellen vanwege de intensiviteit).

Ook nu zijn er nog steeds verschillende typen therapie waar bvb. dankbaar gebruik wordt gemaakt van LSD omdat mensen geconfronteerd worden met hun diepere emotionele knopen. In eerste instantie is dat vaak ontzettend eng en confronterend, maar zo kunnen problemen waar mensen wel 10 jaar conventionele therapie hebben gehad met 1 LSD sessie worden opgelost. Permanent. Het is niet zeldzaam dat mensen na hun eerste gebruik al direct ervaren dat hun derde oog is geopend.

Dat allemaal te hebben gezegd, moet ieder persoon zelf informatie zoeken over alles waar hij/zij zich aan toe wil leggen. Je moet zelf kunnen aanvoelen of iets goed voor je is en kritisch zijn als je het slechts voor een korte termijn gewin doet. De reden waarom ik dit toch graag deel is omdat mensen vanuit de overheid je zullen misinformeren en nietgebruikers slechts zullen vertellen wat hun verteld word om te vertellen. Pas als je zelf ervaring hebt kun je enig idee hebben wat de uitwerkingen zijn. Voor de rest is het natuurlijk waardevol om voorzichtig te zijn.
Als je je laat informeren, zorg dan in ieder geval dat het door iemand is die geen extra belangen heeft met de informatie verstrekking. Dealers en overheids-informatie instanties hebben al snel belangenverstrengeling door informatie te verstrekken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 29-08-2013, 18:05:14 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Ik heb eigenlijk best wel bedenkingen over hetgeen er geschreven is.Ik heb geen spirituele ervaringen gehad noch ooit drugs gebruikt waardoor mijn mening best niet juist kan overkomen.Maar wou toch perse reageren :)

Citeer:
Ik heb aardig wat spirituele ervaringen meegemaakt waarvan een paar enorm diep kwamen tot op het zien van de Bron. Het nulpunt zou je kunnen zeggen. Anders genoemd: God.


Ben je dan spiritueler omdat je diepe spirituele ervaringen hebt of gehad hebt?(wou eigenlijk een topic eens starten met de vraag wie is er spiritueler iemand die ermee bezig is of iemand die leeft vanuit gevoel en er niet eens bij stil staat dat dat de weg is, maar op deze manier kan het ook lijkt me :lol: )

Vraag me dan echter af hoe jij de bron ziet visueel dan?

Citeer:
Ook nu zijn er nog steeds verschillende typen therapie waar bvb. dankbaar gebruik wordt gemaakt van LSD omdat mensen geconfronteerd worden met hun diepere emotionele knopen. In eerste instantie is dat vaak ontzettend eng en confronterend, maar zo kunnen problemen waar mensen wel 10 jaar conventionele therapie hebben gehad met 1 LSD sessie worden opgelost. Permanent. Het is niet zeldzaam dat mensen na hun eerste gebruik al direct ervaren dat hun derde oog is geopend.


Is er ook niet een nut van 10 jaar bezig te zijn met emotionele knopen te verwerken.Het lijkt me eerder een short cut waar je mss direct tot een inzicht komt.Kan ik ergens wel inkomen.Maar de weg naar die inzichten lijken me ook best belangrijk waar je ook meer dingen kunt uit leren dan juist 1 short cut kunt nemen.
Lijkt me dat je je pad even in de maling neemt door direct van punt a naar punt b te komen.Dat het mogelijk is om direct in vogelvlucht te doen betwijfel ik niet maar als je tevoet de weg neemt met alle kronkels tussenin lijk je me vooral een meer rijkelijke gevulde rugzak te hebben die altijd nuttig kan zijn.

Emotionele knopen zijn niet gemakkelijk op te lossen of ze te kunnen omzetten in positiviteit en ik spreek uit ervaring.Mijn weg is nog lang en duurt misschien eeuwig maar de mensen en ervaringen op deze weg zou ik voor geen geld willen inruilen!Ook de dalen die ik heb gekent ben ik dankbaar voor.
Natuurlijk is de verleiding groot mocht ik weten dat al mijn pijnen en emotionele blokkades zowel fysiek als mentaal konden worden opgelost door een pilletje. Mocht het zo zijn waarom geven we niet iedereen een pilletje waardoor mensen verlost worden uit hun lijden en emotionele problemen want als dit mogelijk zou zijn zou de wereld er echt wel baat bij hebben.Zou de wereld aangenamer en rustiger zijn.

Ik heb geprobeerd zo neutraal mogelijk op te reageren maar merkte dat het me niet lukte.Het is niet mijn bedoeling om iemand op zijn tenen te trappen of om iemand van mijn mening te overtuigen.

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 29-08-2013, 23:58:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Butterfly12 schreef:
Ik heb eigenlijk best wel bedenkingen over hetgeen er geschreven is.Ik heb geen spirituele ervaringen gehad noch ooit drugs gebruikt waardoor mijn mening best niet juist kan overkomen.Maar wou toch perse reageren :)


Wees vooral niet geïntimideerd. Omdat iemand niet de zelfde ervaringen deelt in spiritualiteit veranderd niet het feit dat iemand zijn of haar mening mag delen. :D

Butterfly12 schreef:
Ben je dan spiritueler omdat je diepe spirituele ervaringen hebt of gehad hebt?(wou eigenlijk een topic eens starten met de vraag wie is er spiritueler iemand die ermee bezig is of iemand die leeft vanuit gevoel en er niet eens bij stil staat dat dat de weg is, maar op deze manier kan het ook lijkt me :lol: )


Vindt jij het zelf belangrijk dat iemand meer of minder spiritueel is? Ik namelijk niet.
Het enige wat ik van belang vind is dat ik persoonlijk altijd bezig ben spiritueel te groeien en dat doe ik in eerste instantie voor mezelf.
Daarnaast deel ik graag mijn ervaringen in de hoop dat ik misschien anderen tot inzicht kan brengen.
Het ligt in mijn persoonlijke aard, heel diep, dat ik graag anderen wil helpen in spirituele groei. Misschien kun je het dan wat beter plaatsen?
Mijn intentie is niet dat ik het wil opdringen aan anderen, maar anderzijds is mijn drijfveer wel de combinatie Spiritualiteit + Andere mensen.
Soms botst dat, maar dat vind ik niet erg, gaandeweg leer ik daar ook van en word ik steeds genuanceerder.

Butterfly12 schreef:
Vraag me dan echter af hoe jij de bron ziet visueel dan?


Is erg moeilijk om te beschrijven. Vaak zijn de ervaringen ook niet exact het zelfde. Het ene moment was het simpelheid, het niets. Het andere moment werd ik overspoeld met een oneindigheid aan informatie. Het probleem met de diepere spirituele ervaringen is dat het precies dat zijn: Ervaringen. Die kun je nagenoeg niet omschrijven in woorden, al zijn er wel die dat doen. Zo ver ben ik nog niet. (Ik kan je overigens wel namen van schrijvers en boeken geven van mensen die dat hebben gedaan, als je wilt)
Wat wel belangrijk is te beseffen is dat veel van deze spirituele ervaringen zo intens zijn: Je hele lichaam, je geest, je zintuigen (+ de extra zintuigen), je ziel en ook elementen die buiten je zelf staan doen er allemaal aan mee. Er is geen mogelijkheid zonder een extreem dikke pil te schrijven om volledig te kunnen beschrijven wat er voor majestueus iets gebeurt in een extreem korte tijd. Althans, mij lukt dat niet.

Butterfly12 schreef:
Is er ook niet een nut van 10 jaar bezig te zijn met emotionele knopen te verwerken.Het lijkt me eerder een short cut waar je mss direct tot een inzicht komt.Kan ik ergens wel inkomen.Maar de weg naar die inzichten lijken me ook best belangrijk waar je ook meer dingen kunt uit leren dan juist 1 short cut kunt nemen.
Lijkt me dat je je pad even in de maling neemt door direct van punt a naar punt b te komen.Dat het mogelijk is om direct in vogelvlucht te doen betwijfel ik niet maar als je tevoet de weg neemt met alle kronkels tussenin lijk je me vooral een meer rijkelijke gevulde rugzak te hebben die altijd nuttig kan zijn.

Emotionele knopen zijn niet gemakkelijk op te lossen of ze te kunnen omzetten in positiviteit en ik spreek uit ervaring.Mijn weg is nog lang en duurt misschien eeuwig maar de mensen en ervaringen op deze weg zou ik voor geen geld willen inruilen!Ook de dalen die ik heb gekent ben ik dankbaar voor.
Natuurlijk is de verleiding groot mocht ik weten dat al mijn pijnen en emotionele blokkades zowel fysiek als mentaal konden worden opgelost door een pilletje. Mocht het zo zijn waarom geven we niet iedereen een pilletje waardoor mensen verlost worden uit hun lijden en emotionele problemen want als dit mogelijk zou zijn zou de wereld er echt wel baat bij hebben.Zou de wereld aangenamer en rustiger zijn.


Psychedelische middelen zijn absoluut geen "easy way out". Je wordt keihard op de rauwe feiten gedrukt. Als je je er aan over geeft en mee gaat in je trip kun je jezelf die 10 jaar kopzorgen besparen. Het is ook niet nep. Die emotionele knopen worden tijdens zo'n trip echt verwerkt. Het is vergelijkbaar met jaren lang diepe meditatie en contemplatie. Je moest ook eens weten hoe snel er wat allemaal gebeurt in die ene trip. Je wordt even in het diepe gegooid en dat is bijzonder waardevol als je dat zelf niet durft. There is no way back.
Het is ook niet voor iedereen, of voor elk moment. Je moet goed voorbereid zijn en zeker weten dat je er aan toe bent. Als je aanvoelt dat het wat voor je kan betekenen, dan zal dat zo zijn. Daarvoor moet je goed naar jezelf kijken en vooral niet luisteren naar anderen tenzij je zeker weet dat die ander goed kan aanvoelen hoe je in elkaar steekt en dat je die persoon ook echt volledig vertrouwt.
Het belangrijkste wat je rond psychedelica moet beseffen is dat je weet hoe je jezelf moet overgeven. Dat je geen weerstand biedt. Als je dat niet kan, dan moet je het niet doen. Als je dat wel kan, dan zal het gegarandeerd z'n best doen om jou door je emoties heen te gooien om het te doorleven.
Het is heel even tijdens de trip controle verlies, je laat je mee stromen door een soort film waar jij de hoofdrol bent, waar jij precies dat komt te leren wat jij moet weten om uit je problemen te komen, om kracht te vinden waar je het niet dacht te vinden. Om dingen over jezelf te leren die je niet mogelijk had geacht. Daarna voel je je vrijer dan ooit te voren. Misschien niet direct. Misschien moet je eerst huilen om je emotionele blokkades los te wrikken en door te laten stromen uit je systeem, maar daarna ben je on top of the world omdat je eindelijk van je probleem af bent waar je jaren, misschien wel je hele leven mee zit!

Butterfly12 schreef:
Ik heb geprobeerd zo neutraal mogelijk op te reageren maar merkte dat het me niet lukte.Het is niet mijn bedoeling om iemand op zijn tenen te trappen of om iemand van mijn mening te overtuigen.


Geen probleem. Het is altijd belangrijk kritisch te zijn (in ieder geval voor jezelf, wat je leest/hoort van anderen) en dat probeer ik ook altijd te zijn.
Dat je het niet klakkeloos aanneemt en het aan de tand voelt zou ik alleen maar aanraden.
Het is altijd vooraanstaand dat je niet luistert naar de gene die het beste kan praten, het hardste praat of een mooie praat heeft, maar dat je luistert naar de gene die het dichtste bij je staat en uiteindelijk ben jij dat zelf.
Ik wil zelf nog wel even mee geven dat je niet zo bang hoeft te zijn dat je mij (of iemand anders) krenkt. Dan weet je dat in ieder geval. ;)

Ik vind het zelf in ieder geval belangrijk om een realistisch beeld mee te geven over psychedelica aan mensen, zonder verkleuringen en zonder het zoetsappiger over te laten komen dan het is. Misschien moet ik heel even samenvatten wat je echt moet weten:
- De overheid misinformeert en overdrijft hoe slecht en gevaarlijk psychedelica zijn
- De overheid scheert onterecht alle drugs over één kamp
- Sterker nog de overheid heeft een hekel aan Psychedelica omdat het er voor zorgt dat mensen inzien hoe nutteloos en achterhaald het systeem is waar we in leven (Herinner je The Matrix? Sluit 100% aan)
- Dealers misinformeren en overdrijven hoe geweldig hun waren zijn
- Er zijn ook goede dealers die eerlijk zijn, dit zijn vaak juist de kleinere dealers en zelfgebruikers
- Helaas als je slecht inschattingsvermogen hebt wat voor dealer je voor je hebt, kun je het maar beter laten

- Er zijn drie soorten drugs: Opwekkende Middelen, Verdovende Middelen, Psychedelische Middelen
- Opwekkende Middelen en Verdovende Middelen zijn verslavingverwekkend en hebben impact op je lichaam
- Psychedelische Middelen hebben géén lichamelijk verslavend effect, zelden psychologisch en hebben géén impact op je lichaam
- Roken en Alcohol zijn gevaarlijker voor je dan Psychedelische middelen

- Als je neiging hebt tot escapisme kun je beter geen Psychedelische middelen gebruiken
- Als je psychoses hebt meegemaakt, schizofreen of bipolair bent kun je beter geen Psychedelische middelen gebruiken
- Als je te "zweverig" bent en moeite hebt met aarden, kun je beter geen Psychedelische middelen gebruiken

- Psychedelische Middelen zijn in de ervaring zo intens dat je het daarna waarschijnlijk niet eens nog een keer direct wil ervaren
- Psychedelische Middelen zijn gevaarlijk wanneer je handelingen uitvoert die je ook niet zou doen tijdens je slaap en anders 100% veilig
- Er is nog nooit iemand gestorven aan psychedelische middelen, tenzij ze dus wel handelingen uitvoerden die onverantwoordelijk waren (rijden, e.d.)

- Je kan beter opbouwen met lange tijd perioden(dagen/weken/maanden) er tussen, eerst wiet (sommigen kunnen daarvan trippen), dan truffels, dan LSD/Paddo/Mescaline en daarna DMT: Omdat je leert wennen aan controle verlies en het idee van overgave.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 06:52:14 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Eerst en vooral bedankt voor jou uitgebreide uitleg en tijd. :D

Citeer:
Butterfly12 schreef:
Ben je dan spiritueler omdat je diepe spirituele ervaringen hebt of gehad hebt?(wou eigenlijk een topic eens starten met de vraag wie is er spiritueler iemand die ermee bezig is of iemand die leeft vanuit gevoel en er niet eens bij stil staat dat dat de weg is, maar op deze manier kan het ook lijkt me :lol: )


Vindt jij het zelf belangrijk dat iemand meer of minder spiritueel is? Ik namelijk niet.
Het enige wat ik van belang vind is dat ik persoonlijk altijd bezig ben spiritueel te groeien en dat doe ik in eerste instantie voor mezelf.
Daarnaast deel ik graag mijn ervaringen in de hoop dat ik misschien anderen tot inzicht kan brengen.
Het ligt in mijn persoonlijke aard, heel diep, dat ik graag anderen wil helpen in spirituele groei. Misschien kun je het dan wat beter plaatsen?
Mijn intentie is niet dat ik het wil opdringen aan anderen, maar anderzijds is mijn drijfveer wel de combinatie Spiritualiteit + Andere mensen.
Soms botst dat, maar dat vind ik niet erg, gaandeweg leer ik daar ook van en word ik steeds genuanceerder.


Nee vind ik ook niet belangrijk hoor, en nu begrijp ik het beter. En inderdaad soms kan het botsen maar daar kan je inderdaad veel van leren.
Maar geen nood ik bots niet zo vaak hahah :wink:


Citeer:
Psychedelische middelen zijn absoluut geen "easy way out". Je wordt keihard op de rauwe feiten gedrukt. Als je je er aan over geeft en mee gaat in je trip kun je jezelf die 10 jaar kopzorgen besparen. Het is ook niet nep. Die emotionele knopen worden tijdens zo'n trip echt verwerkt.


Hoe werkt dit dan die verwerking ervan. Doorleef je alles nog een keertje letterlijk dan bij gevoel en emotioneel enz....?
Maar verwerken is een deeltje loslaten is toch nog een heel ander belangrijk deeltje.Of is dit alles in een keertje dan?
Of hoe mag ik dit dan zien?Of hoe zie jij dat tenminste.

Citeer:
Ik wil zelf nog wel even mee geven dat je niet zo bang hoeft te zijn dat je mij (of iemand anders) krenkt. Dan weet je dat in ieder geval.


Ow maar ik ben niet bang van jou hoor :lol: Wil alleen niet echt herrie daar hou ik niet van. heb ik echt een hekel aan.
Maar ik ben inderdaad niet iemand die alles klakkeloos overneemt wat me nuchter en scherp houd lijkt me :D

Nog een enkel puntje waar je niet hebt op geantwoord en dat is zijn die 10 jaren dan niet belangrijk die je er aan gespendeerd hebt.Omdat je in die 10 jaar toch best ook interessante mensen ontmoet die je misschien anders nooit zou ontmoet hebben?????

En waarom is dit dan niet zo gekend als het zo effectief is?Want uiteindelijk lijkt het me enig om te doen.Om zo in een keertje vanalles opgelost te hebben. Oke het zal loodzwaar zijn maar weegt niet op zoals jij zegt om 10 jaar kopzorgen te hebben als je het in een keertje of twee keertjes op kan lossen toch :shock: . Het lijkt me meer te mooi om waar te zijn.... En meestal dingen die zo lijken zijn meestal niet zo goed als je me begrijpt natuurlijk.... :wink:

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 12:56:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Citeer:
Hoe werkt dit dan die verwerking ervan. Doorleef je alles nog een keertje letterlijk dan bij gevoel en emotioneel enz....?
Maar verwerken is een deeltje loslaten is toch nog een heel ander belangrijk deeltje.Of is dit alles in een keertje dan?
Of hoe mag ik dit dan zien?Of hoe zie jij dat tenminste.


Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en wat ik heb gehoord van anderen, maar zoals ik het zie:
Je zou kunnen stellen dat je mogelijkheid om weg te krabbelen van je opgekropte gevoelens ontnomen word. Dat klinkt misschien heel eng, maar je leert tijdens zo'n trip ook dat er eigenlijk helemaal niets is om bang voor te zijn. Het is gewoon heel intens om die emoties zo in de puurste vorm te voelen en zien. Je moet echter wel bereid zijn al deze gevoelens te accepteren en toelaten dat je het doorleeft, want als je tegenstribbelt wordt het een bad trip.
Normaal gesproken maakt je geest allerlei structuren en filters aan om je te "beschermen" tegen je gevoelens, dit zorgt er voor dat je niet bij elke keer dat je wat voelt een drama veroorzaakt en geen aandacht trekt van anderen. Het is als een soort van dam. Maar elke keer dat je je gevoelens tegenhoudt wordt de hoeveelheid gevoelens steeds hoger en hoger, als het overstroomt krijg je gevallen als Burn-Out, Bipolaire stoornis, etc.
Met psychedelische middelen kun je deze gevoelens door laten stromen waardoor de hoeveelheid opgekropte gevoelens weer ingeperkt wordt. (Vaak heb je één onderwerp per trip wat naar boven komt)
Maar uiteindelijk is het wel de persoon zelf die zorgt dat zo'n trip goed verloopt. Je kan er enorm veel aan hebben, maar er is geen garantie dat het goed verloopt als je bijvoorbeeld niet mee gaat en overgeeft aan je ervaring tijdens de trip, of als je na de trip niet de gelegenheid neemt even goed te huilen of iets anders wat past bij je gevoelens.

Een andere benadering is niet alleen emoties, maar ook Karmische energie. Vanuit die benadering zou je kunnen zeggen dat zowel je emoties, als je barrières een bepaalde blauwdruk geven aan hoe en wat voor energie jij allemaal opslaat. Negatieve energie trekt negatieve energie aan. Positieve energie trekt positieve energie aan.
Om het nog wat concreter te stellen: Je hebt een bepaalde neiging bepaalde situaties, emoties en ervaringen op jezelf af te roepen. Door deze karmische energie uit jezelf te reinigen en te resetten heb je daarna meer ruimte om voor jezelf te bepalen wat voor situaties, emoties en ervaringen je nou eigenlijk altijd al voor jezelf voor ogen had. Daarom zijn veel spirituele en psychedelische ervaringen letterlijk life-changing.

Er zijn ook zat methoden buiten psychedelische middelen om dit allemaal te behalen, maar die kosten enorm veel tijd (denk aan jaren) en moeite. Ook bij deze methoden waar het vaak gaat om yoga of verschillende niveau's van meditatie zijn er rotte appels tussen die je situatie alleen maar verslechteren. Ook met wat voor mensen jij jezelf omgeeft heeft impact hoe goed jij je emoties kan verwerken. Als er mensen zijn met begrip voor je situatie en niet bang zijn om je op je zwakste moment te zien, dan helpt dat enorm! Als je echter mensen om je heen hebt die raar zullen kijken, dan wordt het alleen maar erger.

Citeer:
Nog een enkel puntje waar je niet hebt op geantwoord en dat is zijn die 10 jaren dan niet belangrijk die je er aan gespendeerd hebt.Omdat je in die 10 jaar toch best ook interessante mensen ontmoet die je misschien anders nooit zou ontmoet hebben?????

En waarom is dit dan niet zo gekend als het zo effectief is?Want uiteindelijk lijkt het me enig om te doen.Om zo in een keertje vanalles opgelost te hebben. Oke het zal loodzwaar zijn maar weegt niet op zoals jij zegt om 10 jaar kopzorgen te hebben als je het in een keertje of twee keertjes op kan lossen toch :shock: . Het lijkt me meer te mooi om waar te zijn.... En meestal dingen die zo lijken zijn meestal niet zo goed als je me begrijpt natuurlijk.... :wink:


Na zo'n trip-sessie heb je nog zat tijd om interessante mensen te ontmoeten (in mijn geval alleen maar interessantere mensen). Je wordt er gebalanceerd van nadat je een ander uiterste van een gevoel hebt ervaren.
Om even de chakra's als voorbeeld te nemen. In feite zijn chakra's een soort van indicatoren voor hoe jij in elkaar steekt.
Als een chakra te gesloten is, betekent dat je in die eigenschappen weinig kracht hebt. Wanneer een chakra te open is, zul je te overweldigend zijn in deze eigenschappen.
Bijvoorbeeld als je onzeker bent, een laag zelfbeeld hebt en snel bang bent, dan is je eerste chakra, de wortel chakra zeer gesloten.
Het kan ook zijn dat deze chakra te open is, dan ben je egoïstisch, gretig, agressief en sadistisch.

Stel één van deze chakra's is te gesloten, dan moet je ervaren hoe het is wanneer zo'n chakra te open is. Vervolgens kun je dan een balans vinden.
Het is zinvol om te verdiepen in deze chakra's, zelfs als je niet gelooft in het spirituele deel ervan kun je er alsnog uit reflecteren voor jezelf of je in bepaalde eigenschappen te veel naar het één of te veel naar het andere neigt te leunen.

Er zijn drie belangrijke redenen waarom psychedelische middelen niet langer meer geliefd zijn door de overheid:

- De reden die het meest aangehaald word door de overheid en wat ook helemaal waar is: Tijdens een trip kun je bij geen mogelijkheid meer deel uit maken van het verkeer en als je weinig ervaring hebt kun je ook dingen doen die angstaanjagend over kunnen komen voor anderen. (Je gaat dingen doen waar je normaal gesproken alleen maar over fantaseert, je remmingen kunnen totaal verdwijnen, je wordt echt jezelf) Je kan ook een gevaar zijn voor jezelf!
Daarom moet je er verantwoordelijk mee om gaan om voor jezelf een situatie te scheppen dat je jezelf en anderen geen pijn kan doen: Bijvoorbeeld geen scherpe dingen, geen vuur of wat voor andere gevaarlijke dingen in je omgeving hebben. Het liefst ook een nuchter persoon of psychedelica veteraan bij je hebben.
Gezien je daar niet altijd controle over kan hebben als overheid is de makkelijkste keuze de middelen maar te verbieden.

- De tweede reden waarom is omdat je situatie ook kan verslechteren met psychedelica. Het is niet voor iedereen. Als je te instabiel bent, geestelijk te fragiel bent of zelf al de neiging hebt te hallucineren of te makkelijk in dingen gelooft, dan kun je bijvoorbeeld psychoses krijgen. Als je aanleg hebt voor schizofrenie dan zal het verergeren. Je kan ook het gevoel hebben dat je nooit meer uit je trip komt en voor altijd ervaart dat er meerdere dimensies proberen door te dringen in je geest. Dus als je moeite hebt met aarden dan is dat gevaarlijk. Er zijn veel mensen in een gekkenhuis beland omdat ze terugvallen in deze staat. (Wat er eigenlijk gebeurt is dat ze nog steeds emoties aan het verwerken zijn en krijgen ze slechte begeleiding en worden ze verdoofd in plaats van dat ze de gelegenheid krijgen de emoties eens en voor altijd te verwerken)
Het is dus heel belangrijk dat je de juiste soort mensen en begeleiding om je heen krijgt tijdens een trip. Zo niet, dan wordt je een chaos waar de gemiddelde persoon niet mee kan om gaan, omdat de meeste mensen geen besef hebben van wat er nou eigenlijk gebeurt met zo iemand.

- De derde reden is dat naast mensen emoties verwerken, ze de wereld op een veel natuurlijkere, pure, waarheidsgetrouwe manier gaan bekijken. Je ziet de patronen in al het leven, hoe leven ontstaat, hoe het sterft en wat er gebeurt. Als deel daar van wordt je ook op de feiten gedrukt wat voor negatieve invloed wij als mensheid op de wereld hebben. Ik heb bijvoorbeeld na Ozora nog twee dagen zitten huilen omdat ik perfect kon inzien wat voor roof wij doen op de wereld en dat alle handelingen die wij uitvoeren impact hebben. Elk klein beetje aan plastic wat wij uit de natuur verwijderen helpt om de wereld te beteren.
En wat betekent dat voor de overheid? Met psychedelica zie je wat voor vreselijke dingen er gebeuren vanwege het systeem waar we in leven. Er is dus een grote kans dat je een extreme hekel gaat hebben aan alles wat slecht is voor de natuur, de wereld en ook je medemens. Dan zie je opeens keihard dat alle gretigheid, het geld, de gigantische gebouwen en auto's naar niets goeds leiden. Helemaal niets. Wat je daar vervolgens uit kan concluderen is dat alle zogenaamde wereldleiders, ministers en presidenten incompetent zijn en de wereld alleen maar naar verdoemenis leiden.
En dat betekent dus op zijn beurt weer dat psychedelische middelen gevaarlijk zijn voor het systeem waar we in leven. Omdat de gebruikers er van maar al te graag zien dat het valt.

Overigens waren psychedelische middelen zeer gewaardeerd totdat de overheden er dus achter kwamen dat het (al dan wel vredevolle) tegenstanders van de staat maakt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 13:46:29 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Maar heb je daar dit middel voor nodig dan?

Bedoel. .. Ik gebruik dit niet maar ervaar wel
En dat op eigen kracht
Veel dingen mogen ervaren en blokkades opgelost
Voel me voldaan om dit op eigen kracht te kunnen doen is niet altijd een pretje maar zal hier altijd voor kiezen... Het maakt je sterker

Wat gebeurt er met de emotie. De energie. . Je ziel
Is alles weg en in een keer opgelost?.... dingen zien, ervaren is mooi
Maar wat gebeurd er vervolgens? Hoe kan het bv dat je in de derde dimensie zit en in een keer in bv de vijfde je ziel groeit niet mee en zal zich uiteindelijk niet thuisvoelen
Is misschien mooi voor een tijdje maar het komt weer terug bij je via je ziel
Tenzij je meer middelen Tot je neemt?. . Je hele leven? :(
Je ziel moet meegroeien toch? ?

Wat is dan de les die je mag leren?

Alles komt wanneer je eraan toe bent

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 13:57:55 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Precies wat jij als laatste noemt hopper. Voor sommigen zijn psychedelische middelen een weg.
Overigens wil ik weerleggen dat een persoon terug moet vallen op psychedelische middelen om spiritualiteit te ervaren. Het is een sprongetje om verder te komen.

Het zijn middelen die de natuur geeft, paddo's kun je direct plukken uit de natuur, sommigen groeien zelfs in Nederland. LSD komt van een schimmel die groeit bij bepaalde graansoorten.

DMT komt zelfs van nature voor in je eigen systeem en vormt je dromen. Waarom doen we daar panisch over?
Het grootste deel waarom er zo'n stigma rond psychedelische middelen is, komt omdat het simpelweg zwart gemaakt wordt.
Het is een kwestie van tijdsbeeld. Vroeger was die angst er niet. Simpelweg omdat er tegenwoordig een stigma over is, betekent niet dat deze stigma op zijn plek is.
Nogmaals wil ik benadrukken dat je psychedelische middelen niet moet vergelijken met de echte hard drugs die je geestelijk en lichamelijk afhankelijk maken.
Bij psychedelische middelen heb je die lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid niet. (Heel soms gebruiken mensen het wel als escapisme, maar dat is ook niet goed)
Het is onterecht om psychedelische middelen en dingen zoals Cocaïne en Heroïne over één kamp te scheren, want de één helpt mensen permanent over een probleem heen te komen en de ander maakt je een verslaafde die je lichamelijk en geestelijk kapot maken.
Overheden willen je doen geloven dat het allemaal één pot nat is.
Overigens heb je na gebruik van psychedelische middelen dus niet de behoefte om het weer te gebruiken, omdat als het z'n ding heeft gedaan, dan is het klaar. Je hebt je les er uit gehaald en kan weer verder, beter dan ooit tevoren.

Als jij je als persoon echt helemaal klaar voelt voor psychedelische middelen, wat valt daar dan nog over te zeggen?
Mensen worden nou eenmaal op een verkeerd spoor gezet over psychedelische middelen. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat je niet voorzichtig moet zijn.
Echter om het af te schrijven als iets wat niet waardevol kan zijn geeft alleen maar aan dat je er geen verstand van hebt. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar het is erg jammer om altijd het zelfde te lezen van mensen die simpelweg onwetend zijn en alleen maar vertellen wat hun geleerd is.


Laatst gewijzigd door MichielvT op 30-08-2013, 14:13:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 14:12:06 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Zoals ik al zei ik veroordeel het niet hoor.Echt niet....
En voor de een zal het zeker effect hebben dat betwijfel ik zeker niet.
Maar er zijn volgens mij toch ook nadelen aan.
Zoals je zelf aangeeft is de omgeving heel belangrijk.

Toch bedankt voor de heldere uitleg ik snap het grootste deel nu wel al stukken beter.

Mocht ik met 100 procent weten dat ik er uitkom zonder enige nadelen of andere negatieve dingen deed ik het direct zonder twijfel.
Want zoals je zelf aangeeft het duurdt best een eind tot je alles in je leven verwerkt doorleeft en losgelaten hebt.En kan inderdaad een belemmering zijn soms op je levenswijze of je omgeving. Maar zoals hopper al aan gaf toch ben ik ergens best wel trots dat ik desondanks nog steeds mijn hoofd boven water heb en kan functioneren in een maatschappij die soms heel apart is naar mijn aanvoelen.

Maar zoals ik zei bedankt voor jou tijd en uitgebreide uitleg

Maar dus als je speciale spirituele ervaringen wilt moet je een tripje nemen?

groetjes en knufs

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: God?
BerichtGeplaatst: 30-08-2013, 14:23:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het is ook mogelijk om bijzondere spirituele ervaringen zonder psychedelische middelen te ervaren. Kost vaak wel veel tijd om tot zo'n ervaring/situatie te komen. Dat kan dus o.a. met meditatie- en ademhalingstechnieken. Of in zeldzame gevallen spontaan of door in contact te komen met anderen die bijzonder ver zijn. Bijvoorbeeld echte guru's.
De afweging die je dus moet hebben ligt bij jezelf. Wat past bij jou?
Er is helemaal niets mis met een geduldige benadering hier in. Het is in ieder geval de benadering met de minste risico's.
Je hoeft ook helemaal niets te forceren.
Het klinkt misschien raar, maar de psychedelische middelen kunnen vanzelf op pad komen. Dan past het bij iemand.

De vraag die je jezelf moet stellen is dus: Wat wil ik bereiken op welk moment? En hoe wil ik dat? Luister naar je gevoel, dat is je beste gids.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl