Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:22:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Laag zelfbeeld
Valt te overwinnen 85%  85%  [ 11 ]
Valt niet te overwinnen 15%  15%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen: 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28-08-2013, 15:02:09 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik ga gewoon effe zeggen hoe ik het ervaren heb, ik ben nogal slecht met lange teksten en aandacht er bij houden. :p

Zelf had ik vroeger ook een laag zelfbeeld, voelde me altijd lelijk, stom, niet goed genoeg. Uiteindelijk ben ik daar over gekomen toen ik ergens begin mn 20 was. Tot nu toe heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. Nu durf ik vol vertrouwen op mensen af te stappen, mezelf zijn in alle opzichten.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2013, 21:55:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
mooi geschreven heavenboy! :D

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-08-2013, 07:07:41 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Zulk soort mensen kun je soms niet overtuigen, hoe je het ook formuleert :(


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-09-2013, 10:33:37 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Mensen met een laag zelfbeeld. Soms zeg je vanalles en dan helpt het niet. Dan geef je complimentjes en geloven ze je niet enzo.. Het moet ook van hun kant komen eigenlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-09-2013, 12:11:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Is ook zo, het enige wat je kan doen is positieve stimuli geven. De enige die een laag zelfbeeld kan opheffen bij iemand is de persoon zelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2013, 13:37:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Sorry HB, maar ik ga niet tegen je liegen. :P Als ik je een compliment geef dan is het oprecht om je een compliment te geven.
Natuurlijk heb ik geen idee wat voor constructie jij in je gedachten hebt hoe jij reageert op het één of het ander, maar je mag ook wel vertrouwen er in hebben dat anderen het misschien wel bij het rechte eind kunnen hebben.
Zelf ben ik iemand die niet neigt te geven wat mensen "willen", of waar ze in hun huidige situatie comfortabel bij voelen, ik neig te geven wat mensen "nodig" hebben. (Uiteraard in mijn optiek. Ik doe het op gevoel en daar vertrouw ik op)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2013, 13:54:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Je kan niet sturen hoe anderen met je omgaan. De enige manier waarop je dat kan beïnvloeden is door zelf gedrags- en gedachtenveranderingen door te voeren.
Er is een bepaald gedrag of manier van praten wat in jou comfortzone ligt, maar dat betekent niet dat het beter voor je is. (En met alle respect hoor, maar ik trek me echt niets aan van wat psychologen zeggen, sorry :P)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2013, 14:48:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Nou goed, als jij je inderdaad beter voelt bij bepaalde dingen, dan kan dat alleen maar goed zijn. Wie ben ik om daar over te oordelen. ^^

Uit mijn ervaring komt: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Daarom heb ik zelf in mijn leven aardig wat heftige keuzes gemaakt die absoluut niets te maken hadden met comfort en die in eerste instantie zelfs als negatief voelde. Soms moet je ook bedenken wat je op lange termijn helpt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-06-2014, 18:13:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-11-2013, 18:57:06
Berichten: 11
Locatie: Hilversum
Ik herken het hoor, als iemand tegen mij zegt dat ik er leuk uit zie dan denk ik bij mezelf : ah joh, hou op hoor.
Het is iets dat vaak heel veel tijd kost, en je moet het zelf ook willen oplossen!
Als ik even heel kritisch mag kijken naar mezelf, een paar jaar geleden wilde ik ook niks doen aan het zelfbeeld, aangezien er nog meer dingen waren waar ik aan moest werken, en ik had toen nog mensen om mij heen die ervoor zorgde dat ik onzeker werd en bleef. Tegenwoordig heb ik nog steeds een laag zelfbeeld, en er zijn momenten waarop ik denk : kom op maud, wees eens net zo lief en aardig voor jezelf als dat je voor anderen bent. Maar het gebeurd vaak toch weer dat ik in die spiraal blijf hangen aangezien het gewoon veel energie kost om aan je zelfvertrouwen te werken, en het is makkelijker om in de negativiteit te blijven hangen, aangezien je het gewend bent en het al jaren doet.
Ik denk dat er voor de meeste mensen wel een moment komt in zijn / haar leven waarop ze met 100% inzet willen werken aan hun onzekerheid, voor mij is die tijd er nu nog niet, al werk ik er wel stukje bij beetje aan.

Hier heb je ongeveer mijn antwoord op jou vraag :D

Knuffiesss, maud.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-06-2014, 19:53:23 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Even voor de duidelijkheid: De maker van de beginpost en een boel andere posts in dit topic is weg, en daarom ontbreken dus ook al die posts.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-06-2014, 08:47:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Tom schreef:
Even voor de duidelijkheid: De maker van de beginpost en een boel andere posts in dit topic is weg, en daarom ontbreken dus ook al die posts.

Ja ik dacht al dat ik een gat in mn geheugen had en me niet herinnerde hier ooit een topic over te starten. :D

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2014, 16:08:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 10-06-2014, 15:38:09
Berichten: 4
Een (laag) zelfbeeld valt nooit te overwinnen om de simpele reden
dat het in feite helemaal niet echt bestaat en ook nooit echt heeft bestaan!
Het is n fatamorgana een illussie die van buiten af op gelegd is-
en waar je daarna jaren en jaren mee worstelt en er tegen vecht waardoor je
alléén maar meer van je essentie vervreemdt raakt en je je aanpast aan de maatschappij/de buitenwereld
die net zo nep en lelijk is als een zelfbeeld,hoog of laag.
Dus een (laag) zelfbeeld is vals!
Je essentie is echt!
een transcendente meditatie van Osho : s morgens bij het opstaan
zeg je 5 keer fuck you!evt. met middelvinger opsteken.

Ciao :P


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl