Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:20:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-09-2013, 16:31:24 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Het volgende is geschreven door een vriend :

Hierbij het verhaal van die middag met mijn schoonzus:
 
Mijn schoonzus dus. Al heel lang heeft zij last van haar rug gehad. Hernia was de uitspraak. En een operatie zou ooit onvermijdelijk zijn en niet meer lang op zich laten wachten. Op een verjaardag, bij mijn schoonzus thuis, waren veel gasten van de familie van haar aanstaande man.
Op een gegeven moment zag ik haar met een van pijn vertrokken gezicht gaan zitten en ik zei: "geef me je hand eens, dit ga je leuk vinden." Ze deed het en ik bad snel en kort : "pijn verdwijn, rug functioneer normaal en hernia verdwijn, in naam van Jezus Christus, dank U Vader." Iedereen die het had gehoord keek met verbazing en een beetje lacherig naar onze kant. ( "wat zei hij ? " )
Ik vroeg haar te gaan staan en een buiging te maken ( heel toepasselijk eigenlijk :-) . Ze deed het. En zonder pijn. Ze klaagde over een "hete rug" maar de pijn was verdwenen. Bewegen werd veel gemakkelijker en ze vroeg me hoe ik dat had gedaan. Ik antwoordde door uit te leggen wat Jezus Christus Zijn discipelen leerde en opdroeg. En dat ik discipel van Hem ben en dus wil doen wat Hij van mij vraagt. ( wat niet altijd "gemakkelijk" is by the way. Maar wel een kwestie van gehoorzaamheid ) Vervolgens werd ik overstelpt met vragen. Die vertel ik je nog wel eens maar ze leveren een verhaal apart op.
 
Een paar weken later kwam mijn schoonzus ( die ca. 55 km van ons af woont ) vroeg in de middag langs. Normaal gesproken bleef ze zelden langer dan 30 minuten maar deze middag voor het eerst langer. Achteraf tot 's avonds een uur of 7.
Ze vroeg wat advies over het één en ander en we spraken over die zaken. Het viel mij op dat ze veel minder onrustig was dan voorheen maar ik wilde dat niet tegen haar zeggen.
Ze vertelde dat ze hoofdpijn kreeg ( op dat moment ) en dat haar schouder "vast" zat.
"Oh", zei ik, "daar gaan we iets aan doen". "Ach jij met je abracadabra jezus" en ze lachte keihard om haar eigen grapje. Ik raakte er niet door van slag en zei: "jij mag me gerust uitlachen, geef me je hand maar. "  Ik vroeg of ik mijn andere hand op haar voorhoofd mocht leggen en dat mocht.
 
"Hoofdpijn verdwijn uit dit lichaam en schouder wordt vrij, in naam van Jezus Christus, dank U Vader."  Ze begon me onbedaarlijk uit te lachen en, zich verontschuldigend, hikte van het lachen.
Ik bleef er koel onder en vond het goed. Opeens betrok echter het gezicht van mijn schoonzus en ik vroeg wat er mankeerde. "Nee, dat ga ik je niet zeggen."  Maar ze zei het toch: "ik hoor een stem in mijn hoofd." Ik vroeg wat de stem zei. "Nee", zei ze, "dat zeg ik niet want dan word je boos op mij".
 
Ik verzekerde haar dat ik niet boos zou worden en na enige aarzeling vertelde ze mij dat de stem het volgende zei en deed: "Ga toch weg, leugenaar, schijnheilige, hoerenloper, gokker, dief, vreemdganger, hypocriet, haahahahahahahahahahaha. Sukkel, donder op, ik lach om jou. Ze is van mij." Mijn schoonzus zei "Ik vind het eng en freaky, ophouden nu"
 
Ik vroeg mijn vrouw ( haar zus ) om er bij te komen staan want ophouden was nu geen optie. Mijn schoonzus had een "onreine geest" bij zich. De eerste die zich openbaarde terwijl ik voor iemand bad. Ik dreigde zenuwachtig te worden. Maar de Heilige Geest is een geweldige Helper.
De Heilige Geest maakte me duidelijk dat ik niets te vrezen had en liet me het volgende zeggen:
"Luister smerige leugenaar, mijn zonden zijn vergeven en betaald, mijn schoonzus ( ik noemde gewoon haar naam trouwens ) haar zonden zijn vergeven en betaald, door Jezus Christus. En jij moet naar een dorre plaats gaan en nooit meer terugkeren, dit huis is schoon en gevuld met de Heilige Geest. Vanaf nu ! , Dank U Vader."
Maar ik werd weer keihard uitgelachen en gescholden. Mijn verleden, alle slechtheid van mijn oude mens, werd mij voor de voeten geworpen om mij uit mijn evenwicht te brengen.
Mijn schoonzus werd erg angstig. Ik dacht: "en nu?"  "doorgaan, zei de HG, pak de Bijbel"
Die lag op tafel. ( daar ligt de Bijbel trouwens niet altijd. Meestal op mijn bureau.)
 
De Heilige Geest liet mij dit zeggen: "je bent onderworpen aan Jezus Christus, je gaat nu naar een dorre woestijn en je blijft voorgoed weg. Dit huis behoort aan Jezus Christus, deze vrouw en alle mensen hier ook. ER UIT NU ! in naam van Jezus Christus ! " De Bijbel hield ik achter haar hoofd. ( Dat had ik in een flits iemand een keer zien doen op youtube, :-) Thank God for that !
 
Mijn schoonzus zuchtte van verlichting en toen zei ze dit: "ik hoor nu een heel andere stem"
Ik dacht "hmm, we zijn nog niet klaar, deze geest is erg hardnekkig"
Ik vroeg wat die geest zei. Het duurde even maar mijn schoonzusje zei het volgende: De stem was vriendelijk en het volgende werd door haar herhaald: 
"Ik hou van jou, Ik hou van jou. Ik heb altijd al van je gehouden, Ik heb altijd al van je gehouden. Ik blijf vanaf nu voor altijd bij je en laat je nooit weer alleen. Je kunt altijd op Mij vertrouwen. Je bent van Mij en Ik hou van jou. Wees maar rustig en vertrouw op Mij. Je bent veilig. Ik hou van jou."
 
We huilden, mijn vrouw, haar zus, en ik ook. Wat een bijzondere gebeurtenis. En wat een voorrecht om een discipel van Jezus Christus te mogen zijn !
 
De Heilige Geest vertelde mijn schoonzus ( al besefte zij niet dat het de HG was denk ik ) dat de onreine geest een erfenis van paranormale activiteit van haar en haar pa was. Dat "wist ze zeker".

Vrienden, Jezus Christus heeft de Waarheid gesproken. Hij is De Weg, De Waarheid en Het Leven. En Hij laat ons nooit meer in de steek. "Ik ben bij u tot de voleinding der wereld" . En daar mogen en kunnen wij op bouwen.
 
Ik vermeld ook een stukje voorgeschiedenis, voor een groter plaatje:

Mijn schoonzus heeft niet veel met het christelijke geloof en God de Vader, Jezus Christus en de Heilige op. Zij is meer in zaken als boeddhisme, mindfullness en New Age thuis en vertrouwt veel op wat "de mens zelf kan". Ik kan dat begrijpen omdat ik vroeger ook dacht dat mensen in staat zijn om hun leven in de hand te nemen en te bepalen. Het grappige ( en eigenlijk ook tragische ) is dat we niet doorhebben dat zodra wij ons leven aan Hem toevertrouwen en Jezus Christus gaan volgen en gehoorzamen ons leven onbeschrijfelijk veel mooier en minder gecompliceerd wordt.
Je zou kunnen zeggen dat mijn schoonzus, zoals veel mensen, en ik hoorde daar ooit bij, in "iets" geloven. "iets" dat ongrijpbaar en onbegrijpelijk is maar toch aanwezig zonder dat we het zien en waarvan we eigenlijk geen vermoeden hebben hoe we dat dan zullen noemen. "Energie", de "Kosmos", "iets"..er zijn enorm veel manieren om er een naam aan te geven zonder God de Vader, Jezus Christus en de Heilige Geest er in te hoeven noemen. Want veel mensen willen daar niet aan omdat immers " het niet kan" of "als God bestond was er niet zoveel ellende in de wereld".

Stel je voor dat je Gods echtheid toegeeft dan zul je je toch ook aan Zijn woord moeten overleveren. Of tenminste naar Zijn woord luisteren en leven. Mensen, in hun ego, zijn control-freaks. Dus liever de touwtjes in eigen hand houden. ( die illusie houden we liefst zo lang mogelijk vast )
Nee, de mens; die kan zichzelf wel helpen en redden, is de overtuiging.
En soms lijkt dat heel lang zo en soms lijkt het voor anderen of we alles voor elkaar hebben, op orde en "succesvol" zijn en gelukkig. Maar vaak ervaart men diep in zichzelf toch een soort leegte. Een gevoel waar moeilijk een beschrijving voor te vinden is.
 
God is mijn Getuige dat deze gebeurtenis zo heeft plaatsgevonden, in ons huis. Is mijn schoonzus nu een overtuigd christen ? Nee. Maar wij merken wel dat het zaad van geloof in haar is geplant en dat God met haar bezig is. Daar waar zij het toelaat zal er vooruitgang en groei zijn. Het is nu haar weg met God. Wij kunnen haar steunen en liefhebben maar het is haar weg.
 


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-09-2013, 17:29:20 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Citeer:
Het grappige ( en eigenlijk ook tragische ) is dat we niet doorhebben dat zodra wij ons leven aan Hem toevertrouwen en Jezus Christus gaan volgen en gehoorzamen ons leven onbeschrijfelijk veel mooier en minder gecompliceerd wordt.


Vraag me eigenlijk af in welke context ik dit mag plaatsen??
En hoe jij je hier duidelijker kan maken?

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl